Netværksproblemer

#1| 0

Hej IT-eksperter!

Jeg har igennem nogle måneder haft problemer med mit internet. Det disconnecter så jeg timer ud når jeg grinder, og når jeg surfer rundt har det af og til svært ved at "få hul igennem".
Andre gange kører det helt fint, og download-hastigheden kan jeg ikke brokke mig over - når det ellers virker!

Jeg bor i Aarhus C og har en Telia 10/1 Mbit linie.
Da jeg overtog lejligheden skiftede jeg ikke internet, og det kørte fint før.
Ved overdragelsen blev vores gamle Zyxel router skiftet ud med noget Technicolor halløj.
Se link: ww3.telia.dk/bredbaand/tradloes-router/

Jeg ved ikke om det er tilfældigt, at problemet er startet cirka samtidigt med udskiftningen af routeren, men det er virkelig belastende.

Kan det være noget med at routeren er sat op forkert, eller en firewall der blander sig?

Hvis I har brug for nogle informationer, så sig til!
Håber I kan hjælpe :)

EDIT:
Jeg kører via lan kabel på min stationære PC, hvor problemet primært er.

EDIT2:
Kan det være noget automatisk opdatering af en slags? Hvor kan jeg eventuelt tjekke det?

Redigeret af Acecobar d. 17-11-2013 15:08
17-11-2013 16:30 #2| 0

Klag klag klag klag til udbyder!

Jeg havde også problemer med mit yousee i starten. Havde teknikker ude 6 gange. Han skiftede stik i væggen, skiftede router 3 gange, skiftede frekvenser, og til sidst gik han på loftet og pillede ved noget. Siden har det kørt ;)

Redigeret af zonki d. 17-11-2013 16:30
17-11-2013 17:18 #3| 0

Hey Dunse ;)

Det virker som en uoverskuelig opgaveat begynde at brokke sig. Kundeservice sådan nogle steder er sådan noget peezz man!

Kan det være problemer med frekvens etc, når det virkede fint med den gamle router?

19-11-2013 17:59 #4| 0

Ingen der har en idé om hvad der kan være galt?

BUMP!

19-11-2013 19:14 #5| 0

Det virker sandsyndligt, at det er routeren den er gal med, hvis problemet er opstået i forbindelse med du fik ny... Kan du ikke blot tage kontakt til Telia's support og be dem om at sende en ny router? Du kan lige nå det :-)


ww3.telia.dk/bredbaand/kundeservice/kontakt/

Teknisk support 80 10 10 10
Mandag til fredag kl. 8.00 - 20.00
Weekend og helligdage kl. 9.00 - 17.00

19-11-2013 20:04 #6| 0

De fleste udbydere har lorte routere som standard. Jeg forstår ikke, at der ikke er en niche for, at udbyde et produkt med ordenlige routere til virksomheder, pokerspillere eller andre som går op i sikkerhed/tweaks/nørderi etc
/Rant end

Jeg havde et lignende problem med Fullrate i Århus. Fik ringet deres support op, fik tilsendt en ny skodrouter - samme problem.
Giv kundeservice et kald, men giv dem ikke for meget line. Virker deres løsning ikke, ville jeg købe min egen router. Du kan få noget rimelig fornuftigt til en 3-400 bobs - gerne en med DD-WRT firmware. Vil tro TiltThis har et godt bud på det nyeste shit :)

19-11-2013 21:00 #7| 0

@OP

Bare ring og klag, og smør tykt på, intet virker og bla bla bla, så sender de som regl en tenikker. Det gør de hos yousee...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar