MTT ITM/ROI/BB100

#1| 0

Hej PN

Jeg har prøvet at søge efter lidt data, men syntes det meste er outdated.

Mine spørgsmål er forholdsvis simple, men svarerne jeg finder er meget spredt.

1) Hvad er en decent ITM procent idag i MTT regi? Et sted mellem 10-20%, men kan vi komme det nærmere? Er man for nittet med en ITM procent på eksempelvis 19% ift. 13%? Hvad er optimal value?

2) Hvad er en godkendt ROI idag på +100$ AVBI tours over en større sample? Hvad er muligt at nå, hvis vi lige ser bort fra €urop€an som ligger mee 90% eller sådan noget.

3) Kigger I på BB/100 grafen og hvor meget værdi er der i den? Kan den overhovedet bruges når vi er 100 BB dybe i få tours og late regger til en del med en stack på 20-40BB? Hvis den kan bruges, hvad skal man så ligge på over en bred kam hvor avg. stack er meget svingende?

Skrevet fra telefon, så beklager hvis opsætningen ikke spiller max.

Fyr løs.

Vh
MoPe

28-10-2020 14:42 #2| 1

1) Vil sige det handler om fieldsize, hvis det er et mix imellem fieldsizes du spiller, så omkring 20%

Hvis du fx spiller en del 80-200 spillere vil jeg mene du skal ligge omkring 25%.

Ligger selv lidt for højt, men har svært ved at finde ud af hvor mit leak er og om det er et leak :-)


2) Det kommer vel an på hvad du selv tænker og dine mål :-) Spiller du fuldtid og i hvilket perspektiv snakker vi?


3) Kan ikke rigtig se ideen i at bruge den, måske du kan fortælle hvorfor du mener den er relevant og hvordan du udnytter informationen i dit gameplay?

28-10-2020 14:55 #3| 1

1) Hvad er en decent ITM procent idag i MTT regi? Et sted mellem 10-20%, men kan vi komme det nærmere? Er man for nittet med en ITM procent på eksempelvis 19% ift. 13%? Hvad er optimal value?

Jeg synes ikke man kan sige der er en rigtig og en forkert ITM procent. Du kan være vindende med både 13% og 19%. Det vigtige må være at hvis du ligger på 13%, så er det fordi du spiller voldsomt hårdt på boblen og lægger meget pres på. 13% er nok for lavt synes jeg, men en 15-16% hvor du er meget aggressiv og derfor oftere har en god stack når vi nærmer os end-game er nok hvad jeg personligt foretrækker.

2) Hvad er en godkendt ROI idag på +100$ AVBI tours over en større sample? Hvad er muligt at nå, hvis vi lige ser bort fra €urop€an som ligger mee 90% eller sådan noget.

 

Synes den er svær. Der er så stor varians i tours, at hvis du går ind og ser på hvem der performer bedst, så kan du være sikker på at det niveau IKKE er muligt. Dem der performer bedst vil altid være outliers, så du skal i hvert fald et stykke under det. Tror det er svært at komme meget over 20-30% i de felter på den lange bane. Mere interessant er hvad en større sample skal være? Umiddelbart skal vi vel et fint stykke over 20.000 tours (alt efter hvilke field sizes vi snakker om) 99.5% af alle spillere når aldrig i nærheden af en stor nok sample size, hvilket nok er derfor data er så svært tilgængeligt.


3) Kigger I på BB/100 grafen og hvor meget værdi er der i den? Kan den overhovedet bruges når vi er 100 BB dybe i få tours og late regger til en del med en stack på 20-40BB? Hvis den kan bruges, hvad skal man så ligge på over en bred kam hvor avg. stack er meget svingende?

Den kan bruges til noget, hvis din sample er stor nok, og du har nogle gode filtre på. Jeg bruger det lidt i SNG's, men kun for at tjekke de enkelte levels og se om der er nogen af dem jeg har en tendens til at spille for tight/løst. Det mest interessante er egentlig hvor dybe effektive stack er, og det er nok en del sværrere at filtrere for i MTT's end STT's.

29-10-2020 20:58 #4| 0
OP

Tak for Jeres inputs.

 

Grunden til at jeg stiller de scenarier op, er fordi jeg leder efter data der kan underbygge teorien omkring win rate på et givent limit. 

Der er selvfølgelig en kæmpemæssig statistisk usikkerhed, men det ville være rart at kunne komme det lidt nærmere, med et kvalificeret bud. 

 

Ift. ITM procent er jeg enig med dig Skod, jeg syntes 25% lyder af meget. Er der nogen der praktisere det? 

Enig I at 15%+ er et godt niveau. Dertil kan nævnes at min egen sample over de sidste 5k games ligger jeg med ca. 15%, som nok er lidt i den lave ende. Jeg tænker desuden ikke at jeg får lagt pres nok på ifm. boblen, så der har jeg helt sikkert nogle leaks i early/mid game. 

 

Grunden til at jeg sætter ROI op overfor BB100, er for at få et resultatorienteret perspektiv kontra spilmæssigt. 

ROI kræver en enorm mængde data, alt efter field sizes. Jeg kørte lige nogle variansberegninger på et andet site. Se herunder.

 

Forudsætninger er 1.000 tours på 109$ BI, 200 players per tournament, top 14% betalt og med en ROI på 20%.

 

 

Her får vi med 95% sandsynlighed et resultat mellem -8.600$ og + 59.000$. Skal den statistiske sikkerhed højere op er gapet endnu større. 

 

Selv med 20.000 tours, får vi et kæmpe gap.

 

 

Ovenstående bekræfter meget godt, det som vi allesammen ved, at variansen er enorm i tour poker, selv i små "mindre" felter.

Den store variabel er vores ROI, som er så forbandede svær at ramme.

 

 

Ift. BB/100 ved jeg der er en del som kigger efter den, men hvor præcis eller hvor stor værdi det giver, syntes jeg er svært. Specielt i tour poker hvor vi kan sidde +100BB dybe early også egentlig blive ret short stacked hurtigt. 

 

Der er ingen tvivl om at vores beslutninger i late/end gamet er de dyreste $$$-wise, det kunne også være interessant at zoome mere ind på denne del. Jeg har forsøgt mig tidligere, men har nok brug for lidt assistance fra Jer, for at komme der nærmere.

 


Har I andre forslag, stats eller andet I kigger efter, når I skal have bekræftelse på, hvor dygtige I er? ;-) 

 

29-10-2020 23:29 #5| 0

På stars


fx Lena900 i år. 



Conor

 

 

Andre sites ligger de omkring 25-30%

 

Stort set alle de gode ligger her.. Men kan da godt være i har fat i den lange ende i dont know. 

30-10-2020 11:45 #6| 0
OP

Ahhh ja okay, min pokertracker fik ikke alt med, min ROI jf Sharkscope er 18,5%, så ser det da lidt bedre ud. ;-)

Vildt at ligge +25% dog! Hvordan søger vi nemmest leaks i early/mid game frem? Har I nogle forslag?

Redigeret af MoPe d. 30-10-2020 11:46
30-10-2020 11:53 #7| 0

European som du selv nævner ligger på Stars i år med itm % på 25,3. Men jeg ved os han ikke kører mange Big fields.

Jeg ville se på 60-100 bb hvordan dine stats ligger der. Formentlig her der skal ændres :-)

30-10-2020 12:34 #8| 0
OP
N33dCoaching skrev:

European som du selv nævner ligger på Stars i år med itm % på 25,3. Men jeg ved os han ikke kører mange Big fields.


Jeg ville se på 60-100 bb hvordan dine stats ligger der. Formentlig her der skal ændres :-)




Men store eller små felter betyder vel ikke alverden for vores ITM procent? Vel kun fordi vi skal igennem et større felt og dermed måske får mere værdi af vores chips i late game?

Jeg fokusere mest på 20-50 BB stadigvæk, da det er der jeg spiller 80% af mine turneringer. Men helt sikkert optimeringsmuligheder på 60-100BB.
Redigeret af MoPe d. 30-10-2020 12:35
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar