MTT 180 - Hvordan ville I spille denne hånd?

#1| 0

Hej PN,

Jeg er forholdsvis ny i pokermiljøet og beklager derfor hvis jeg ikke bruger de korrekte termer og forkortelser i dette indlæg.

Jeg vil gerne høre hvordan I ville have spillet denne hånd:

Jeg spillede en MTT 180 mands på 9-mads borde.

Blinds 75/150.
Stack:
1. 75 - 7039
2. 150 - 2850
3. Fold - 5498
4. 330 - 3092
5. Fold - 1270
6. Fold - 2995
7. Empty - -
8. Mig(Kn,Kn) - 17076
9. knappen - 2691

Hvordan havde I spillet de to knægte?

Jeg har ikke nogen historik eller noget tell på gutten der åbner med et bet på 330 i 4. position.


På forhånd tak.


14-03-2013 17:13 #2| 0

Hvad er buyin? og har du noget info på de andre spillere på bordet?

14-03-2013 17:23 #3| 0
OP

Buyin er $4.5. Jeg synes ikke at de andre spillere har vidst noget væsen af sig på det tidspunkt.

14-03-2013 17:30 #4| 0

Går all in

14-03-2013 17:39 #5| 0

Raiser til 300 eller hvad du plejer at raise hvis du stæler og snapcaller når bb eller sb shover indover vores " steal ." ........ Eller samler glad blinds ind hvis begge folder .....

14-03-2013 17:45 #6| 0

@SVPE

Der er allerede raiset fra 150 til 330 :)

14-03-2013 19:10 #7| 0
OP

Jeg gik også All in. Flop hed 10, K, 5 og ham i 4. position sad med AK. Turn og river havde ingen betydning, så jeg tabte.

Det fik mig til at tænke at et all in måske ikke var det optimale preflop, da jeg sikkert ikke havde tabt så meget hvis jeg bare re-raisede ham..

14-03-2013 19:27 #8| 0

Jeg inducer næsted altid når jeg spiller 180 mands, det har jeg bedst erfaring med og får også bedst value heraf. Grundet din stack har du intet at frygte og jeg tror laver et 3-bet til noget 690-740 ish for som sagt, mange gange sider han med en stærk holding men de gange hvor han spiller små par/underpar vil vi udnytte at han skubber indover og ikke smider ham væk fra handsken. Men et skub er også en mulighed selvfølgelig, men foretrækker klart 3-bettet

Redigeret af Kongs d. 14-03-2013 19:28
14-03-2013 20:38 #9| 0

At skubbe er vanvigtigt i min verden! SB har stadig en stor stack, og der er ingen grund til at lade ham vågne op med en monster og grine hele vejen til midten...

- Jeg 3better til 735 og får dem ind pre mod alle andre end SB.

Redigeret af Nitrrrrrram d. 14-03-2013 20:38
14-03-2013 20:38 #10| 0

Hej Sigaard og velkommen til!

Når du benytter analysekategorien, så betyder det meget at vi ved hvordan de involverede parter har spillet, dette betegnes også som personers 'image'. De fleste bruger i dag diverse tracking programmer(Holdem Manager, PokerTracker m.m), der kan give os et ret præcist billede af hvordan folk spiller. Jeg antager lidt at du ikke bruger disse programmer, så prøv med et par sætninger at sætte ord på hvordan villian spiller, ligeledes hvordan dine modstandere ser dig(Har du været set bluffe, har du raiset meget m.m).

Uden yderlige reads, må vi antage at du har spillet godt til siden du har formået at skrabe ~113bb sammen.

Grundet dit antaget image, vælger jeg at lave et 3-bet til 695. Dette gør jeg for at isolere spilleren, ligedes for at give ham muligheden for at 4-bette AI, samt via det relativt lave 3-bet formår vi stadig at holde en god flattingrange inde.
Antaget at han 4-better AI, så caller du, da hans primary pushing range inkluderer mange PP(Pocket pairs), AQs+ og nogle gange KQs+. Denne range spiller fint mod vores JJ, og det gør at situationen bliver et +cEV(chip expected value). Da vi ikke er i lategame, skal vi prioriterer cEV over EV, og dermed kan vi profitabel lave et call i længden.

Pokernet har samlet nogle væsentlige pokerbegrebet, og støder du stadig i nogle som du ikke kender, så spørger du selvfølgelig bare :-)
www.pokernet.dk/pokerordbog/

14-03-2013 20:53 #11| 0
OP

Tak for nogle gode svar.

Den hånd skulle have været spillet anderledes!

@Neslein - lækkert med lidt vejledning. Jeg vil til at anvende et tracking program. Skal jeg vælge et bestemt eller tilbyder de det samme?

cEV og EV er nyt for mig. Bruger du poker stove til at udregne værdierne?

På forhånd tak.

15-03-2013 10:29 #12| 0

Jeg synes bare ikke det er værd at 3bet (kan dog stadig godt følge argumenterne, og gør det også selv), for hvis vi ser et flop (som vi ofte vil gøre, da der er mange på det level der ikke ved hvordan man skal spille en 20-25bb stack), bliver det bare klamt hvis der kommer overcards, og det sætter lige pludselig os i et klamt spot.

Den eneste på bordet der har en stack der kan spilles postflop poker med er sb.

Derfor foretrækker jeg at shove, da han sagtens kan call med værre holdings.

Har lige sat en calling range op for initial raiser:

88+, A9s+, AT+. Går ud fra at han ikke raiser disse for at folde til et shove med en sådan stack. Imod denne range har du 57,7%, hvilket man vel aldrig takker nej til. Og så er det heller ikke værre hvis villain folder.

Redigeret af Luuuund d. 15-03-2013 10:29
15-03-2013 12:45 #13| 0

@Neslein - lækkert med lidt vejledning. Jeg vil til at anvende et tracking program. Skal jeg vælge et bestemt eller tilbyder de det samme?


Jeg må indrømme jeg ikke har ret meget forstand på PokerTracker, men jeg ved der i mod at Holdem Manager(HEM) udvikler deres produkter rigtig meget, og deres nye HEM2 byder på nogle vilde features :-)


cEV og EV er nyt for mig. Bruger du poker stove til at udregne værdierne?

Lasse har lavet en 180m turbo video serie her på pokernet. Det er turbo, men du vil stadig kunne drage mange paralleller til non-turbo.
I episode 4 introducerer han seerne for diverse programmer: www.pokernet.dk/poker-videoer/180m-sngs-del-4.html


@Lund
Jeg reagerer meget stats baseret, dvs. har jeg en ring der er præget af folk med høj VPIP, så sizer jeg højere, dog sizer jeg også lavere hvis folk har høj 4-bet frekvens.
- Men sådan basic, så 3-bet for at få den ind. Vælger en at flatte, så er vi selvfølgelig ikke bange for at spille postflop, da vi slår den generelle flattingrange.

Er man ikke habil postflop spiller, så vil jeg forslå folk at 3-bette så højt, at folk kun har 2 options, fold eller shove.
15-03-2013 12:53 #14| 1
Nitrrrrrram skrev:
At skubbe er vanvigtigt i min verden! SB har stadig en stor stack, og der er ingen grund til at lade ham vågne op med en monster og grine hele vejen til midten...

- Jeg 3better til 735 og får dem ind pre mod alle andre end SB.


Det er poker humor, det der.. ;)
15-03-2013 13:11 #15| 0

@OP

Bare for sjovs skyld, så lad os antage, at du 3-better til 700 og villain caller. Potten er her 1650 på flop med effektive stacks på 2250. Floppet lander 10 K 5, hvordan vil du spille hvor villain hhv. donker (byder) halv pot og checker til dig?

Edit: Andre må også gerne sige, hvad de vil gøre :P

Redigeret af CykelNille d. 15-03-2013 13:16
15-03-2013 13:29 #16| 0

@Neslein

Ja, men denne hånd er uden reads.

Og bliver det ikke meget exploitable at "bette så højt at han enten kun kan folde eller shove"?

Han må vel også tænke at du er committed, hvoraf han nok ikke smider skrald til midten.

@CykelNille

Helt enig med dig her, også derfor jeg prøver at argumenter for, at man skal ind pre.

15-03-2013 14:10 #17| 0
Johnnya skrev:
Nitrrrrrram skrev:
At skubbe er vanvigtigt i min verden! SB har stadig en stor stack, og der er ingen grund til at lade ham vågne op med en monster og grine hele vejen til midten...

- Jeg 3better til 735 og får dem ind pre mod alle andre end SB.


Det er poker humor, det der.. ;)


Nogen siger banken, som self også kunne bruges, men midten virkede så oplagt! :)


Cykelnille@ Det virkede meget usandsynligt at nogen bare tager et flop af med deres stackssizing, men skulle det ske må vi C-bette og få dem ind anyway. Så længe at floppet ikke slår AKT eller noget i den dur har jeg intet imod at få dem ind.
15-03-2013 14:39 #18| 0

Er jeg den eneste der tænker at size lidt højere (900ish) så vi har et pot-shove på flop?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar