Modem fra stofa vil ikke forbinde til nettet.

#1| 0

Hej PN'ere!



Jeg har lige fået stofa bredbånd og tv. I den forbindelse har jeg fået et modem, som indtil tidligere i dag fungerede fint. Da jeg kom hjem fra arbejde i dag, synes jeg, at nettet var langsomt. Jeg testede det med "speedtest", og fik kun download-hastighed på omkring 5 mbps (har betalt for 60 mbps), derfor genstartede jeg routeren (slukkede, ventede 10 sekunder og tændte igen), og det skulle jeg så nok aldrig have gjort, for nu vil routeren slet ikke koble mig til nettet.


Jeg har chattet med en tekniker fra stofa, og han siger, at jeg skal have en tekniker ud. Da jeg har hørt, at det er dyrt (og også besværligt for mig at få fri fra arbejde til det), spurgte jeg ham til, om jeg selv kunne gøre noget. Han skrev, at jeg skulle tage COAX-kablet forsigtigt ud og ind igen (hvilket jeg selvfølgelig allerede har prøvet. Desuden skrev han, at "signalet for højt in" til modemmet, da det sidst var online, hvilket jeg ikke aner, hvad betyder.


På selve modemmet blinker "US" og "DS", som ellers lyste konstant, da jeg var på nettet.


Er der nogen, som har erfaringer med dette eller ved, hvad jeg skal gøre?



På forhånd mange tak for, at I bruger jeres tid på mig!

Skriv endelig, hvis I mangler informationer.

06-02-2015 21:01 #2| 0

Fejlretning er normalt på teleselskabets regning, med mindre de konstaterer at du selv har ødelagt noget.

07-02-2015 00:51 #3| 0

Stofa laver hele tiden problemer hos mig, deres net er mega ustabilt.. De sender en teknikker ud på deres regning (har haft en) med mindre du er skyld i situationen. Vi snakker ledningen fra væggen til boksen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar