Miele vaskemaskine - W5873 - motoren? kører ikke

#1| 0

Efter konen lukkede og startede Miele'n med et ærme i lågen har vaskemaskine tilsyneladende kørt sig selv død. (Trøjen var helt snoet og tror det til sidst har ydet for meget modstand)

 

Jeg prøver ringe til Miele for at høre om man kan udlede noget om hvorvidt det fx er remmen eller motoren, men de vil ikke yde den slags support over telefonen og insisterer på en tekniker til 1150kr skal ud for at køe diagnostik - det kan ikke gøres over telefonen.

 

Jeg spørger så hvad en motor koster og det er 3295 ... (Sidste gang jeg køber et dyrt mærke omend det var med en klækkelig rabat. Hvad hjælper det at en Miele kan repareres hvis prisen er den samme som en ny)

 

Anyway... Jeg kan se man kan købe "remme" for ca. 350kr online der skulle du med en Miele W5873

 

Jeg tænker lidt, at hvis det var remmen ... så burde jeg kunne høre motoren køre hvilket jeg ikke kan... Men også muligt motoren bare slår fra (der er lige 2-3 sekunder med lyde der kunne tolkes som motor pre-opstart og nedluk)

 

Men er der nogen her på PN som har en ide til hvad jeg kan teste? Altså jeg tænker jeg skal ud og have en ny da der jo aldrig er en garanti for løsning med en tekniker, men vil bare gerne være sikker på at det ikke er noget relativt banalt jeg evt. selv kunne løse med en kammerat eller noget.




... Update1:

Er foriøvrrigt lidt i tvivl... hvis jeg kan se den centrifugrer rører tromlen sig ikke men der kommer en masse lyde der kunne være en motor.

... Update2:

 

Er kommet ind i service menuen: Hold Start knap inde 2 sek imens "ON" trykkes.  Giv slip. Tryk/release. Tryk/release. Tryk/hold. Vil prøve Google lidt mere.




Redigeret af wannooks d. 15-05-2019 16:33
15-05-2019 16:22 #2| 0

Vasker din kone sit tøj i opvaskemaskinen?

15-05-2019 16:31 #3| 0
Advisored skrev:

Vasker din kone sit tøj i opvaskemaskinen?

 

 Sorry - har rettet nu - men godt spottet - tak for hjælpen! Vil nødig have andre blive forvirret :)

Redigeret af wannooks d. 15-05-2019 16:36
16-05-2019 17:16 #4| 1

Jeg ville nok prøve at ringe til Nettoparts. De er ret gode til at hjælpe med fejlsøgning, og har før hjulpet mig til, hvilken del der var defekt. Miele har jeg også haft forsøgt at ringe til, men har fået samme svar som dig.

De har telefon 56361463.

17-05-2019 02:39 #5| 0

Tak - det vil jeg prøve!

17-05-2019 06:45 #6| 0

Har du undersøgt om du har en hårde hvidevare-forsikring i din indboforsikring?


17-05-2019 07:40 #7| 0

Du kan vel også købe motoren billigere et andet sted en hos Miele.

17-05-2019 14:32 #8| 0

Kan du ikke åbne ind til motorrummet så du kan identificere om det er remmen eller motoren?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar