Meh spot turn nl400 HU dyb

#1| 0

Hey y'all

Input her er meget værdsat, jeg er for just rykket over til HU som main game og føler spots som disse er super tough!

Villain er 51(sb)-65(bb)-15(3b), og er fisket og tænker ikke videre over position og virker til at spille meget fit or fold.

Glemte lige, han har kun fold til c-bet flop på 27!

Har ikke fanget ham i nogle store bluffs, hver gang han har raiset turn, har det været for value. Han defender any Kx i BB og spiller generelt aaaaalt for meget OOP, men spiller ikke tpgk super aggro, men caller blot ned. Generelt har de bluffs jeg har snuppet ham i, været potsize bets, så wtf her? Argh, edit igen! Vil gerne have inputs til både turn og river...


No-Limit Hold'em, $4.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

superhero (SB) ($1042.62)
supervillain (BB) ($642.36)

Preflop: superhero is SB with 8, 4
[color=#CC3333]superhero bets $10, supervillain calls $8

Flop: ($24) 8, 3, K [color=#009B00](2 players)
supervillain checks, [color=#CC3333]superhero bets $18, supervillain calls $18

Turn: ($60) 4 [color=#009B00](2 players)
supervillain checks, [color=#CC3333]superhero bets $44, [color=#CC3333]supervillain raises $134, superhero calls $90

River: ($328) 2 [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]supervillain bets $246
superhero is negated by cryptonite!!!!?????

09-01-2010 23:26 #2| 0

84o mod en spiller der folder 27% til cbet? Det kan ikke være andet end spew =)

Han repper for smalt, og virker for dårlig, så jeg betaler med ganske fin fornemmelse river.

10-01-2010 01:10 #3| 0

Fold preflop - check floppet for pot control - call turn raise (som spillet) - river ligner ud fra dine oplysninger et fold. Din hånd er jo reelt kun en bluff catcher.

10-01-2010 03:16 #4| 0
Pokernets ME vinder !

84o skal muckes preflop mod den her type. Han folder kun 27% til cbets, og du skal cbette mange boards for at spille den profitabelt.

At han kun folder 27% til cbets gør selvf. også at vi skal cbette flop når vi er lysår foran hans C/C range, plus han kan C/R meget på det board her som du kan bluffcatche mod (afhængigt af om han er typen der kan C/R Kx for value) - besen er maksimalt way off her.

River er ret hurtigt kald tror jeg. Han repper ikke specielt meget med turn C/R, og når folk ikke rigtigt repper noget, og samtidigt virker dårlige, folder jeg sjældent 2 par :-). River er dog halv klam, for den completer de air hænder som han C/R turn. Men omvendt giver det ikke mening at se ham C/C en hånd som T9 på det flop, så der kan alligevel ikke være særligt mange flushes i hans range udover like Ax. Synes dog heller ikke det giver vildt meget mening at C/R turn med Ax i hans spot, for han får dig aldrig af nogle hænder der better turn for value (A høj slår jo random bluffs obv).
Det eneste der rigtigt giver mening er K4, 44 og 43, som han kan spille sådan her for value.

10-01-2010 11:58 #5| 0
besen er maksimalt way off her.

He he, altid underholdende med disse skråsikre "jeg har altså ret, og du tager fejl" kommentarer i spots hvor der ikke er noget entydigt facit;)

Ja, du er muligvis foran hans C/C range, men kun marginalt. Det der flop er altså en af de 27% af gangene han folder til c-bet hvis han ikke har mindst A high. Der er jo ingen draws, og de gange han peeler mere light på flop end de fleste, er det temmelig sikkert med gutters og 2 overkort hvilket er ret umuligt at have her. At spille en stor pot med 2nd pair no kicker på det bord er aldrig nogen ønskeposition. Når han så viser styrke på turn (hvor han ifølge OPs oplysninger kun har value raiset indtil nu) og følger op på river er 2 små par altså en bluff catcher. Bunden af hans value range må være K3, og jeg tror han 2 barrell bluffer for sjældent til at det er et profitabelt call.
10-01-2010 13:19 #6| 0

@besen

Hvordan kan du være marginalt foran en semi loose fish der folder 27% cbets calling range med 2nd par på K83r? Jeg synes potcontrol er decideret dårligt, og jeg kan ikke forstå tanken bag det er den profitable linje når vi har raiset preflop.

10-01-2010 13:25 #7| 0
Pokernets ME vinder !

@besen

Jeg mener facitet er ret entydigt i forhold til cbet eller ej. Han caller stadig med A høj, 3x, 22-77, CR dig med luft og du kan beskytte din equity i potten. Plus det tillader dig at cbette bredere på de boards her, hvis du også cbetter marginale hænder.

10-01-2010 14:28 #8| 0

Du skal muligvis nok folde preflop, men da jeg ikke ved noget om PT stats, saa er det selvfoelgelig afhaengigt af hvor meget han folder sin BB uden at defende.

Turn:
Hvis du mener villan normalt kun raiser for value, mener jeg du boer shove turn. Hvis villan ikke bluffer turn, hvorfor vil du saa give ham chancen for at bluffe river, naar han aldrig bluffer?
Hvis du mener du er foran, hvilket du vel goer naar du caller turn, synes jeg du boer sende resten ind.
River kunne ogsaa virke som et scarecard for villan, og derfor mindske din action.
Ja, aktuelt better han, men teoretisk.

Naa, tilbage til turn. Hvis villan kun raiser turn for value, og normalt blot betaler ned med Kx, saa tror jeg faktisk du har et fold til hans c/r. Eneste haand du slaar, med de reads du har givet os, er 34.

Det er langt fra standard at skulle folde turnet 2 par, men her mener jeg det boer komme paa tale.

En sidste ting. Hvad er din plan med dit turn-call? Jeg mener, naar du kun caller turn, saa er det vel enten for at snappe river eller folde til mere action? At calle paa turn uden en plan for river hvis manden stikker ud igen, er imo skidt.

Haaber min post gav mening og den ikke blev for rodet:)

10-01-2010 14:43 #9| 0

@ joonas + walth
Hvordan kan du være marginalt foran en semi loose fish der folder 27% cbets calling range med 2nd par på K83r?
Har jeg jo forklaret. Mener han folder alt dårligere end A high her og altså dermed væsentligt mere end 27%.

Mht. pot control eller cbet, er det rimelig close ev om du gør det ene eller det andet, men af indlysende årsager er det altså ikke et board man har lyst til at spille en stor pot på med en så marginal hånd. Ja, nogle gange rammer han et overkort på turn, men oftere rammer han et svagt draw vi kan få value af med et delayed cbet samtidig med at vi roligt kan folde til en CR hvis vi ikke er forbedret (især mod en så ærlig villain som vi har her). Generelt foretrækker jeg at bette et så tørt bord med en ret polariseret range dvs hvis jeg ønsker et fold eller er stærk nok til hård action. Mellemstyrkehænder er oplagte at checke bag.
Nu er det jo ikke et nyt og revolutionerende koncept jeg beskriver her, men noget der er behandlet 1000 gange i det utal af hu-videoer jeg har kværnet mig igennem på diverse træningsites, og efter 700K hu-hænder på hu-midstakes er det altså også det facit jeg er kommet frem til. Det er muligt det er forkert, men i modsætnig til de fleste her, er jeg ligeglad med at få ret og kan selvfølgelig sagtens se argumenterne for cbet. Mener dog at check bag er marginalt mere +ev i præcist det her spot. At pot control skulle være "decideret dårligt", vil jeg i hvert fald tillade mig at være uenig i;)

10-01-2010 14:50 #10| 0

Dine tanker jo helt fine, men det er jo bare et helt forkert spot og villain at udøve konceptet imod IMO. Det er altså et K83r board mod en calldownish semi fisket villain.

10-01-2010 14:52 #11| 0
Pokernets ME vinder !
"Generelt foretrækker jeg at bette et så tørt bord med en ret polariseret range dvs hvis jeg ønsker et fold eller er stærk nok til hård action. Mellemstyrkehænder er oplagte at checke bag."
- det håber jeg du er god til at skjule overfor bedre modstandere.

Det er muligt der er merits til at checke bag, jeg mener bare der er LANGT flere ved at bette (jf. mit tidligere indlæg) + en masse value i at balancere din range
Balancewise giver det ikke meget mening at checke marginale hænder bag her, for så at kunne checke stærke hænder i fremtiden jo. Dvs. der er langt flere merits i forhold til det den anden vej rundt.

Edit: Alt det her går selvf. på den pågældende modstander.
10-01-2010 15:04 #12| 0

@ walth
Vi spiller mod en fisk, så at balancere ranges er ret ligegyldigt. Mod bedre modstandere er der naturligvis masser af andre faktorer i spil.
Deudover er vi så åbenbart uenige og fred være med det. Jeg tør i hvert fald godt garantere OP at cbet eller check på floppet her næppe kommer til at afgøre om han bliver millionær af at spille hu.

10-01-2010 15:18 #13| 0

@ joonas
Ok, nu ved jeg ikke hvor meget HU du har spillet, men langt de fleste fisk der forsvarer BB alt for bredt folder altså en væsentligt højere % til cbet på det flop end de ellers gør, og deres calling range er nogenlunde samme styrke som heros 84o. Til gengæld kalder de gladeligt et turn-bet med et hvilket som helst draw dvs. hvis du venter med et bet til turn får du et call fra en meget svagere range som du er langt foran ligesom han ofte vil tage et enkelt stab med den luft han ville have foldet på floppet. Samtidig kan du roligt folde river hvis et åbenlyst draw completer, og han leader. Derfor synes jeg netop det er det rigtige spot og den rigtige villain at gøre det imod. Mod en god tænkende villain kan det være problematisk fordi han øjeblikkeligt kan regne ud at du sandsynligvis har en weak made hånd og kan spille perfekt i forhold til den info, så der skal man selvfølgelig tænke i at balancere.

10-01-2010 21:46 #14| 0
OP

Besen er imo slet ikke så way off her, var mit første indskud da jeg læste 1. post, men derfra har jeg været meget enig.

Jeg syns spottet på turn og river er virklig yucky, fordi han netop caller så meget som han gør med marginale holdings, incl tpgk og kun har raiset for value. Har set ham flatte AKo pre, men jeg tvivler på han vil gå amok her med den...

Mht villains calling range, er vi 56% mod ham der, så faktisk et rigtig godt input imo at checke bag i det her spot og v-towne turn og river. Instinktivt tænkte jeg bare: Jeg har 2nd pair, han caller altid=instant $, men et lidt mere interessant spot på flop også, end jeg lige troede...

Hand 0: 56.480% { 8s4d }
Hand 1: 43.520% { 44+, A2s+, K2s+, Q4s+, J6s+, T7s+, 97s+, 87s, A3o+, K6o+, Q8o+, J8o+, T8o+ }

Villains range her er svarende til 42% af alle holdings, som er ca den calling range han har generelt. Hvis vi justerer denne til hvor meget han caller på super dry Kxx boards, så tror jeg vi er noget tættere på 50-50, hvad jeg dog vil være glad for at smide $ i potten med, så længe jeg er i pos.

@Snowking
Villain 3better så lidt og folder 35% af gangene=raise stort set any two. Fordi han folder så lidt på flop, justerede jeg dog hænder uden str muligheder og fra Jx og ned efter fra min range, så der var bedre SD value mod hans mega brede calling range, og begyndte at skyde turn og river oftere...

Og din post gav god mening, årsagen til jeg poster den her hånd, er fordi jeg var spejlblank på turn. Da jeg caller, caller jeg fordi hans bluffs som regel har givet op på river, og for at v-bette hvis han checker, på tidspunktet ville jeg nok calle 60-80 på river, raise 10 og folde resten af gangene. Og jeg havde som sagt en plan i øjeblikket, den synes jeg bare ikke holder vand, efter jeg kiggede hånden igennem....

@walth
Vi skal ikke tænke over at balancere mod ham her, det fanger han slet ikke! Trust me... Han tænker kun level 1 og intet andet...

@Alle, mange tak for de gode inputs so far, der har været rigtig mange ting at tænke over!!!! Jeg lader lige evt debat køre lidt endnu, og så har jeg lidt yderligere info på villain og om hånden

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar