Medellin-blog 2020

#1| 111

Når verden står i lort til halsen, og folk går amok over en hånd på skødet for ti år siden, eller håndteringen heraf, ja så må der blogges!
Hele verden fra forstanden.

”Nå, Realmadrid, du er jo lidt af en vinder i livets lotteri, det kører sikkert bare for dig?", spørger du sikkert. Og hertil kan jeg blot svare:

”Passér gaden, her er intet at se”. Det sejler. Det korte svar er, at det hele f****** sejler.

Lad os starte med det vigtigste; Pokeren. Det gider jeg egentlig ikke skrive så meget om, bare kig på grafen:


 

Ja, du kan ikke blive tenor, men du kan godt blive til grin.
Men sorgen kan tæmmes, hvis du har arbejde i hænde, siges det jo, og det skal jeg edderhyleme love for at jeg har. Der skal grindes 24/7 resten af

året, and I'm not done yet! Det bliver mindre sjov og mere hårdt arbejde, men efter 14 måneder uden tab, var der måske også gået ren Anders Jensen Poker-ekspert i den. Næsten da. Så nu står den på hårdt arbejde. Men som jeg plejer at sige; jeg elsker hårdt arbejde, jeg kan kigge på det i timevis.



Nej, jeg må nok spare mig de humoristiske bemærkninger og gribe knoglen og ringe til ham den cool, calm and collectede mentale coach fra Pokernet, der engang havde en episk tråd om emnet – han havde nogle gode fifs, synes jeg. (https://www.pokernet.dk/forum/coach-til-raadighed-se-mere.html)

But if you are going through hell, keep going – og det har jeg satme tænkt mig. Jeg er dog fanget i indre by i København, ikke det værste sted i Danmark, men nu går den ikke længere. Brasilien er bukket under for presset og har åbnet deres grænser, så den har jeg snappet og drager mod Florianapolis i Brasilien d.19 oktober.







”Jamen, du må da være bange for Corona? Brasilien er trods alt #3 i verden, når det kommer til

Corona”, kan man høre hende synge.
Men her skal det lige siges, at jeg tog på drengetur til Krakow for en to uger siden med det resultat, at jeg kom hjem med andet end tomme lommer og gullasch på tøjet. Jeg har således siddet i isolation i 10 dage, og mener derfor at vide, at jeg er vaccineret imod det værste (Ved du bedre,

så hold det for dig selv – jeg glæder mig til turen). Jeg tager Zred fra Nordjylland og Danmarksmesteren (Han vandt DM i online poker for nogle år siden)

med mig i faldet, og vi kommer ikke tilbage foreløbigt. Zred har været svær at lokke væk fra Kbh, da han er blevet smaskforelsket i en sød pige, men ussel mammon og voksenmobning er trods alt stærkere end kærlighed. Så han tager endnu en tur manegen trods våde øjne og noget han kalder følelser. Jeg har ellers prøvet at forklare ham, at det er ikke fordi at livet er så pissefedt med kæreste, at alle finder en kæreste – det er fordi det er så

ubarmhjertigt uden. Så græder han igen.

Men nu træder vi altså the pedal to the metal og napper 14 dage med grænseoverskridende cat-calling og hænder på lårene i Brasilien, inden vi aflægger Stormuftien af Varde og Co. et visit i 'Byen med det evige forår'.

Jeg vil bestræbe mig på at skrive lidt i ny og næ herinde i denne nye blog om livet som det også kunne se ud (Den gamle blog kan findes her: https://www.pokernet.dk/forum/medellin-colombia-blog-lir-med-mere.html#post3658848 ).

Så ja; det har været tough times de sidste par måneder, det er der ingen grund til at skjule, men derfor kan man jo godt pakke det lidt sjovt ind

alligevel. Og when the going gets tough, hvad gør du så? Jeg benytter Brian Holm-metoden fra Tour de France:

”Det var ikke noget med at føle efter, hvordan man havde det. Og det er også det værste pladder at føle efter, hvordan man har det. Det må man

ikke. Hvis jeg skulle føle efter, hvordan jeg har det hver dag, så sov jeg til klokken 11 og røg cerutter og drak portvin om aftenen.

Livet går ud på at gøre ting, man ikke har lyst til. Skal man til bryllup, så holder man fandengalemig en tale, selvom man ikke har

lyst til det. Og hvis man skal køre 120 kilometer på en cykel, så gør man det.”

 

Stay tuned!

 

08-10-2020 18:42 #2| 1

Damn. Det blev tidligt jul i år 😄 Dejligt at se.


Når nu vores yndlingsskibent fatter pennen, så fristes man jo til ikke blot at tage lillefingeren men hele armen, og håbe at det dermed også bliver til en hel julekalender i år 😉❤️

08-10-2020 18:43 #3| 1

Det var ikke for at lægge pres på. Blot for at så et frø 😉

08-10-2020 18:49 #4| 2

Og pludselig blev en kedelig torsdag lidt sjovere!:)

08-10-2020 18:50 #5| 5
Jensen skrev:

Damn. Det blev tidligt jul i år

Takker :)


mht ny julekalender, så har jeg har sgu ikke råd i år. Jeg vil skyde på, at sidste års julekalender kostede mig et sted mellem 60- og 80k dkk at lave i tabt arbejdsfortjeneste (jeg brugte flere timer om dagen), men sidste år var et decideret jubel-år, hvor fru Fortuna elskede mig. Those days are gone ;)

Ses vi igen i Medellin?

09-10-2020 01:14 #6| 0

Så PN skal bare samle ca 70k sammen 😉


Medellin kunne klart være en plan igen. Argentina, Bolivia og Chile er på to-do listen og der er rigeligt med uafholdt ferie. Spm er dog om verden åbner op inden jeg skal have der afholdt 1. maj.

09-10-2020 03:03 #7| 0
realmadrid skrev:

Når verden står i lort til halsen, og folk går amok over en hånd på skødet for ti år siden, eller håndteringen heraf, ja så må der blogges!
Hele verden fra forstanden.


 

 Så kom der alligeveller noget godt ud af den hånd, som Morten spillede - en lækker blog. 😍

09-10-2020 07:09 #8| 0
09-10-2020 08:35 #9| 0

Hehe ja da! Sender skrub jeres vej både på og uden for filten

Redigeret af GuldsmedeN d. 09-10-2020 12:55
09-10-2020 12:32 #10| 7
realmadrid skrev:

Takker :)


mht ny julekalender, så har jeg har sgu ikke råd i år. Jeg vil skyde på, at sidste års julekalender kostede mig et sted mellem 60- og 80k dkk at lave i tabt arbejdsfortjeneste (jeg brugte flere timer om dagen), men sidste år var et decideret jubel-år, hvor fru Fortuna elskede mig. Those days are gone ;)

Ses vi igen i Medellin?

 

Med den graf så sparer du en formue på at drikke dig fuld i diverse eksotiske byer, og poste billeder og blogs af alle dine godtemødre på PN... Just saying! :)

 

Ellers er jeg sikker på vi er flere der gerne sender en skilling for arbejdet. Den salgs topunderholdning skal man sgu lede længe efter.


09-10-2020 13:20 #11| 1

damn hvor bliver det nice det her. Jeg glæder mig helt vildt !!!

 

Tak fordi du gider lave disse blogs. Stor taknemmelighed herfra.

09-10-2020 16:09 #12| 0

Shit! Jeg glæder mig til bloggen! Den gav inspiration til at mig og en god ven lejede en penthouse dernede i 6 måneder i 2018.

og han endte så med at blive gift med en lokal og meget smuk kvinde.... Også "mistede" man den ven til en dame ;-)

09-10-2020 16:40 #13| 8
Jensen skrev:

Så PN skal bare samle ca 70k sammen

 Hvis PN endelig samlede de penge, så ville jeg i stedet foreslå, at vi brugte dem på et leje en bar i Kbh og holde et kæmpe gilde :) 

 

Holstt skrev:

 

 Så kom der alligeveller noget godt ud af den hånd, som Morten spillede - en lækker blog.

 Det lader til - erfarer jeg nu i Nyhederne - at Morten Østergaard er lidt af en multi table kind-of-guy ;) 

 

GuldsmedeN skrev:

Hehe ja da! Sender skrub jeres vej både på og uden for filten

 Mange tak. Nu er alt op til de brasilianske vejrguder og den lokale IP ! 

 

skod skrev:

 

Med den graf så sparer du en formue på at drikke dig fuld i diverse eksotiske byer, og poste billeder og blogs af alle dine godtemødre på PN... Just saying! :)

 

Ellers er jeg sikker på vi er flere der gerne sender en skilling for arbejdet. Den salgs topunderholdning skal man sgu lede længe efter.

 

Det er skam 'con amore', men tak alligevel.
- Jeg skulle bare være blevet i Bavarian Nordic og ikke solgt på bunden, så havde jeg ingen bekymringer haft. Er du stadig lang i aktien? 
Men du har helt ret btw, det ville være økonomisk uansvarligt af mig, ikke at hakke mig midtover i caipirinhas på stranden i Brasilien

 

 

Pumba skrev:

damn hvor bliver det nice det her. Jeg glæder mig helt vildt !!!

 

Tak fordi du gider lave disse blogs. Stor taknemmelighed herfra.

 

 

OMWtoNsbld skrev:

Shit! Jeg glæder mig til bloggen! Den gav inspiration til at mig og en god ven lejede en penthouse dernede i 6 måneder i 2018.

og han endte så med at blive gift med en lokal og meget smuk kvinde.... Også "mistede" man den ven til en dame ;-)

 

Seriøst? Det er sgu fedt at vide. Ja, måske ikke at du mistede en, men at det har kunne inspirere - så gider man godt at fortsætte med at blogge. 

09-10-2020 16:45 #14| 5

Tak til det radikale cirkus for at resultere i denne blog! 

09-10-2020 16:53 #15| 3
Grethe skrev:

Tak til det radikale cirkus for at resultere i denne blog! 

 

 Jeg kan ikke se Jens Rohde, Sofie Carsten Nielsen, Morten Østergaard eller Samira Nawa i medierne i øjeblikket uden at denne rinder mig i hu:

https://www.facebook.com/watch/?v=2801094569926652

 

Klovn, det skal være vildere! 

09-10-2020 16:55 #16| 12

Well, det passer jo ikke helt. Sofie Carsten Nielsen kan jeg ikke se gå live uden at primært tænke på dette tweet: 





09-10-2020 20:16 #17| 1
realmadrid skrev:

 Hvis PN endelig samlede de penge, så ville jeg i stedet foreslå, at vi brugte dem på et leje en bar i Kbh og holde et kæmpe gilde :) 

 

 Det lader til - erfarer jeg nu i Nyhederne - at Morten Østergaard er lidt af en multi table kind-of-guy ;) 

 

 Mange tak. Nu er alt op til de brasilianske vejrguder og den lokale IP ! 

 

Det er skam 'con amore', men tak alligevel.
- Jeg skulle bare være blevet i Bavarian Nordic og ikke solgt på bunden, så havde jeg ingen bekymringer haft. Er du stadig lang i aktien? 
Men du har helt ret btw, det ville være økonomisk uansvarligt af mig, ikke at hakke mig midtover i caipirinhas på stranden i Brasilien

 


 

Er noget tid siden jeg var lang i både Genmab og bavarian. Men jeg tror ikke jeg skal klage sådan generelt. Var nogenlunde heldig henover Coronatiden.

 

Skål for økonimisk ansvarlighed! :)

10-10-2020 02:12 #18| 1

Hej RealMadrid

Hvis du har flere billeder af hårdtpumpede latinaer, der er drattet omkuld pga alkohol og roder rundt blandt døde dyr etc., så må du gerne lægge dem op denne tråd.

Jæ glæer maj.

10-10-2020 03:46 #19| 0
Svampebob skrev:

Hej RealMadrid

Hvis du har flere billeder af hårdtpumpede latinaer, der er drattet omkuld pga alkohol og roder rundt blandt døde dyr etc., så må du gerne lægge dem op denne tråd.

Jæ glæer maj.

 

 Det er mit yndlingsbillede 

14-10-2020 09:24 #20| 1

Glæder mig pisse meget til næste indlæg 

 

EDIT: Sender skrub!

Redigeret af ERH4RDT d. 14-10-2020 09:25
02-11-2020 22:36 #21| 62

Så er der nyt fra jeres allesammens Don Domingo nede fra Brasilien - I ved, der hvor kaffen kommer fra.

Vi - Don Domingo, Zred og DKM - er i Florianapolis nu, men vi starter, for en god ordens skyld, fra en ende af, og skruer tiden 14 dage tilbage:

Der var afgang fra KBH, før en vis herre havde fået sko på fra Københavns lufthavn. Loungen var en stram omgang med små Corona-anretninger, så morgenmaden blev i stedet indtaget på Joe & The Juice, som de af jer der kender mig allerede ved, så er det mit foretrukne sted, når der skal spises sandwich. Og ja, jeg ville også smaddergerne hade stedet for fuld skrue, men det er uendeligt svært, når deres ansatte altid er så søde og deres Tunacado smager som en million (og at de efterhånden også er trådt ud fra teenageværelset og har skruet ned for musikken, gør heller ikke oplevelsen dårligere)


(Legenden fortæller, at Zred og DKM også havde lamineret deres underansigt)

Nå, flyet lettede mod Zurich og fra Zurich i tolv timer til Sydamerikas største by, Sao Paulo. En flytur med obligatorisk mundbind, som jeg - som den krejler jeg er - naturligvis havde forsøgte at omgås ved at købe visir til flokken, hvilket flypersonalet på Swiss Air ikke var synderligt imponerede over.


(Nuvel, de fik deres vilje, og vi havde mundbind på, når vi altså ikke drak rødvin i flyet, så det blev en meget fifty-fifty-ordning)




Efter en lettere kaotisk oplevelse i Sao Paulo, hvor vi næsten missede vores connecting flight, var vi nu omsider efter 21 timer i Florianapolis.

Vi blev kørt til lejligheden ude ved stranden og gik durk i brædderne. En god nats søvn senere kunne vi erfare, at vi var vågnet op til lidt af en perle; væk var tvivlsomme 12 grader og en påtrængende fimbulvinter i Danevang - nu stod den på 26 grader, skyfri-himmel og en lækker pool.

Men først skulle grinding-stationen sættes på plads i hytten:



(Zred og DKM)

 

(Hytten)

 

 

 


(Billede af poolen fra vores lejlighed)

 

Jetlagget aflyste vi, da vi simpelthen valgte at grinde os ud af det. De første 3-5 dage tæskede vi så meget kort, at selv jetlagget måtte give op. Indrømmet, jeg vidste slet ikke, at man kunne grinde sig ud af et jetlag, men nu ved I det, næste gang i rammer Vegas eller lignede oversøiske destinationer. At det så næppe er sundt at tæske så mange timers poker i streg, det er en helt anden snak. 



02-11-2020 22:52 #22| 73

Well, nu har vi så snart været her i 14 dage, og hvad er der så sket ellers, spørger du nok?
Grind!

 

Vi er alle gået i et sandt arbejdsraseri, og starter typisk sessions kl 20 og slutter klokken 06-08 hver dag. Nogle af os mere end andre - Zred har som eneste mand efter 14 dage endnu ikke fundet ud af hvor poolen ligger henne, hvilket er ganske imponerende, eftersom at billedet med

poolen (se forrige post) er taget fra vores terrasse. Ja, man kunne nærmest argumentere, at poolen ligger i samme afstand fra hans grinding-station

som toilettet gør, men nok om det.
Jeg svarede i hvert fald overbærende, da han efter to uger i Brasilien lige ville høre, "hvor den der pool, vi snakkede så meget om lå henne?".
At lejligheden ligger 400 meter fra den mest vidunderlige strand ud til Atlanterhavet med udsigt mod Den Gamle Verden, synes heller ikke at imponere den unge nordjyde voldsomt meget. Således ville han i forgårs (da vi havde lokket ham væk fra computeren og udenfor) også - af ren nysgerrighed - bare lige høre "hvor den der strand egentlig lå henne?", mens han begyndte at pege i alle mulige spændende retninger.
Ja, sådan er folks præferencer jo så forskellige - til gengæld er han den der lægger suverænt flest timer i grinden, hvilket Fru Fortuna har kigget på,

evalueret og kvitteret med, ved at sende ham helt i kloakken og på et down swing af de større. Ja ja, sådan er fru Fortunas veje så uransagelige.

DKM, den sjællandske verdensmand, selvbestaltet CS-ekspert og pigeglad drama-queen, skal også lige have et ord eller to med på vejen. DKM'eren

er - modsat Zred - svært begejstret for at komme lidt ud og se Brasilien, hvilket man næppe kan fortænke ham i. Han er ydermere nærmest urimeligt meget begejstret for, hvad han ser af lokale afroditter - for vores øjne bliver altså forkælet hernede. Og generte er pigerne jo ikke på disse breddegrader, ja man fornærmer næppe nogen ved at sige, at stranden ikke er for sarte sjæle. Uanset kropsstørrelse eller alder er uniformeringen hos det stærke køn G-streng, når man bevæger sig på stranden, hvilket ikke altid er lutter positivt. For egen regning, synes jeg, at det er lidt af en blandet landhandel, specielt når kvinder på 125 kilo+ hopper i en tætsiddende g-streng, men jeg er jo også en kræsen fætter. DKM'eren - derimod - vælger dog at se glasset som værende halvt fuldt, hvilket det utvivlsomt til tider også er. Han logrer med halen og suger til sig af den alt andet end subtile kultur.
Midt i denne begejstring kan man godt føle sig lidt udenfor, men det er der heldigvis råd for;
for er man løbet lidt ekstra godt ved filten, og har man råd til at rage lidt uklar med Karma-guden Bodil, så kan man med fordel lige gemme sig

lidt for DKM'eren nede på stranden eller ude i byen. Ikke gemme sig 100%, nej mere gemme sig så man samtidig kan holde øje med ham, for så

har man altså udsigt til en fest af uhørte dimensioner. For meget godt bør siges om vores tidligere danmarksmester, men stedsans det ejer han

altså ikke. Det er et syn for guder, at se ham famle i blinde, når der skal findes vej. At han hver gang finder vej ud fra toilettet i første hug, er mig endnu uforståeligt. Jeg tror, at hvis jeg gjorde alvor af truslerne og gemte mig for real på en af vores løbeture på stranden, så ville det nærmest være mere sandsynligt, at han dukkede op et sted i Slagelse end hjemme i vores lejlighed. 
For hvor Zred endnu leder efter vores pool, så er DKM i den stik modsatte grøft; han ved godt hvor poolen er - han tør blot ikke gå ned til den, da han ikke kan finde hjem igen. Men så er det jo fint, at man er et hold og hjælpes lidt ad.
For eksempel var DKM så flink at komme hen til mig i køkkenet her forleden, da han "lige ville høre, hvad det var jeg stod og lavede med vores

kaffemaskine?"
"Mig? - Jeg hælder bare lige vand på. Igen. Igen. Så vi kan få en kop kaffe", svarede jeg lettere irritabelt, da jeg fornemmede, at de andre to ikke excellerede i denne disciplin.
"Nåhhh, jeg troede at den var sat til vandforsyningen", svarede DKM uden at fortrække en mine.
Se, man kunne jo sagtens forledes til at tro, at dette også var tilfældet, hvis nu det var, at kaffemaskinen var et bæst af en tre meter stor

Alaskabjørn med vilde øjne, men jeg tror næppe at jeg overgør' situationen hvis jeg siger, at vi nok mere er ude i en fesen lille

kattemis her, som - for det utrænede øje - næppe er fuldt ud monteret med integreret vandforsyning og kloakering ud af huset:



Ja, den ser nærmest lidt fimset ud ved siden af en avocado fra supermarkedet.
Nuvel, swing it and miss.

Ellers sker her pt ikke andet, end at druk i weekenderne er aflyst pt til fordel for grind, træning (med mundbind!) og solbadning. Ikke af lyst, men af nød pga Covid, men der er jo også et hul flere af os skal op af, så det går nok.
Planen for nuværende er, at vi bliver i Brasilien året ud. Vi vil meget gerne til Medellin, men livet er godt her, og vi kommer givetvis aldrig til Brasilien igen, så vi har ikke travlt.


(vores strand kl 16.46 på en af vores løbeture)

 

Grind-update: 

Til al held har IP'en og Karma-guden Bodil været mig nådig efter et -40K USD down swing de sidste to måneder i DK, hvilket ikke har gjort oplevelsen af Brasilien dårligere. Status er netop nu, at jeg er cirka 10K USD i hullet, så nu har jeg snart råd til at gemme mig for DKM'eren på stranden.

Vi skrives ved !

Redigeret af realmadrid d. 03-11-2020 07:38
03-11-2020 09:12 #23| 3

Damn nice hytte og strand i har der. Håber i for en fed tur og tak for tiden i bruger på updates herinde. 

03-11-2020 20:21 #24| 4

Zred og DKM må selvfølgelig respondere på RMs uhyrlige påstande ved at fortælle nogle spot on sandheder om RM.


04-11-2020 22:23 #25| 51

Der har været seriøs rens på matriklen, så vi har netop opgraderet hytten. 
Således slipper vi også af med det omfattende ‘Myggeproblem’, som Zred mener, at DKM’eren er skyld i. Det skyldes simpelthen, at DKM’eren benytter terrassen som aftiltnings-plads, når han for én gangs skyld har misset en fire-outer på riven. Med vrælen mod himlen og råb til Poseidon aftiltes der på terrassen, alt imens terrassedøren forbliver åben. Dette sender Zred direkte på aben, og således huserer der visse dominoeffekter her i hytten. 
Her lyder ritualet typisk på, at Zred råber ud til DKM’eren:

“Nu får du fandme lukket den dør, her vrimler med myg inde!”, alt imens jeg beder Nordjyden skrue lidt ned for charmen, da underboen risikerer at klage, hvis han tager springet. 
Zred har - efter at have indset, at de brasilianske myg er mest til de ariske typer - hyllet sig ind i noget græsk-romersk tekstil, der klæder ham så godt. 

 

 

Men myg eller ej, nu opgraderer vi hytten og rykker tættere på havet:

 

 

Vi flytter ind på lørdag, og bliver således året ud i Brasilien - så ikke meget “Medellin 2020-blog” over det her, men jeg håber, at det går an alligevel.
Alt godt! 

Redigeret af realmadrid d. 04-11-2020 22:30
10-11-2020 20:35 #26| 1

Fantastisk læsning!
Top-fucking-klasse!

Maa man have lov at høre hvad det koster at leje den her slags steder paa de kanter? (airbnb?)
Smutter 2mdr til den dominikanske nu, men kunne da godt se mig paa en strand i de omgivelser ogsaa.

Redigeret af G-B-P d. 10-11-2020 22:05
10-11-2020 20:56 #27| 47

Alle dine indlæg får mig til at tvivle på mig selv og den måde jeg lever mit liv på.

11-11-2020 08:59 #28| 1

+1 Mihan

Redigeret af kallefar d. 11-11-2020 08:59
11-11-2020 11:34 #29| 1

Jeg hungrer også efter nye røverhistorier! En af de to bedst skrevne blogs paa pokernet.

 

Brug gerne kameraet flittigt paa stranden og ved poolen så vi kan få et endnu bedre indtryk af lokalbefolkningen. Har allerede zoomet alt for mange gange på damen der staar i strandkanten - hun ser så sø' u'!

11-11-2020 12:46 #30| 1
DaLouis skrev:

Jeg hungrer også efter nye røverhistorier! En af de to bedst skrevne blogs paa pokernet.

 

Brug gerne kameraet flittigt paa stranden og ved poolen så vi kan få et endnu bedre indtryk af lokalbefolkningen. Har allerede zoomet alt for mange gange på damen der staar i strandkanten - hun ser så sø' u'!

 

 En ægte lider Karl !

11-11-2020 13:59 #31| 0
Mihan29 skrev:

Alle dine indlæg får mig til at tvivle på mig selv og den måde jeg lever mit liv på.

 

 De får mig til at overveje hvor mange timers offtabel arbejde der skal til for mit pokerspil kan få mig det liv! 
desværre er jeg mile vidt fra! 

11-11-2020 14:04 #32| 4
Nitrrrrrram skrev:

 

 De får mig til at overveje hvor mange timers offtabel arbejde der skal til for mit pokerspil kan få mig det liv! 
desværre er jeg mile vidt fra! 

 

 Jeg ved nøjagtigt hvor mange timers offtable-arbejde det ville kræve i mit tilfælde, nemlig 0 timer!!!

Jeg ville være nødt til at kvitte pokeren, i håbet om at kunne spare op til en sådan tur på traditionel vis.

11-11-2020 15:21 #33| 0
Svampebob skrev:

 

 Jeg ved nøjagtigt hvor mange timers offtable-arbejde det ville kræve i mit tilfælde, nemlig 0 timer!!!

Jeg ville være nødt til at kvitte pokeren, i håbet om at kunne spare op til en sådan tur på traditionel vis.

 

 Tanken var jo at men skulle bo ved OP og de andre, og der tænker jeg at evner til poker er mere værd end en opsparing. 

Med mindre de har brug for en til at gøre rent, købe ind og den slags mod et værelse i palæet, virker det usandsynligt at man kommer afsted på sådan en tur for 99% af alle herinde 😅 

11-11-2020 17:25 #34| 1
kallefar skrev:

 

 En ægte lider Karl !

 Nok se men ikke røre...og internet tæller ikke med ved den sidste vejning! Har jeg hørt.

11-11-2020 19:37 #35| 13
Mihan29 skrev:

Alle dine indlæg får mig til at tvivle på mig selv og den måde jeg lever mit liv på.

 The grass is always greener on the other side, og i går kørte Anderson Silva forbi vores hytte i en stor gul Lamborgini med en godte ved sin side - og folk hujede og skreg. Jeg selv er også kæmpe-fan, så jeg stod med åben mund og polypper. Han bor her i nærheden, og jeg bliver nødt til at se hans hus asap, alt i mens at jeg har Krummerne i ørerne; 

🎵 Man er som man er, og det kan ikke laves om, man går rundt og ser ud, som man gjorde da man kom. Du ka' drøm' om at være en kineser i New York, men man er som man er, og det er godt nok 🎵

 

DaLouis skrev:

Jeg hungrer også efter nye røverhistorier! En af de to bedst skrevne blogs paa pokernet.

 

Brug gerne kameraet flittigt paa stranden og ved poolen så vi kan få et endnu bedre indtryk af lokalbefolkningen. Har allerede zoomet alt for mange gange på damen der staar i strandkanten - hun ser så sø' u'!

 Takker - og der nyt på vej :)

 

Nitrrrrrram skrev:

 

 De får mig til at overveje hvor mange timers offtabel arbejde der skal til for mit pokerspil kan få mig det liv! 
desværre er jeg mile vidt fra! 

 Husker du at ofre slik og honning til Karma-guden Bodil? - og husker du at ære og respektere Skrubuglen? 
Det er klart den korteste vej til evig lykke og lidt ekstra skrub i vinduet. 

 

G-B-P skrev:

Fantastisk læsning!
Top-fucking-klasse!

Maa man have lov at høre hvad det koster at leje den her slags steder paa de kanter? (airbnb?)
Smutter 2mdr til den dominikanske nu, men kunne da godt se mig paa en strand i de omgivelser ogsaa.

 Den koster boksen. Den koster små 50.000 danske om måneden på Airbnb, men vi har fået den til halv pris pga Covid. Nattelivet er jo dødt, så vi må bruge penge på lidt ekstra forkælelse her på matriklen. 


Nb. Spændende med La Republica Dominicana - har du været der før? Har hørt at det er fedt, omend lidt farligt, men så kommer jeg til at tænke på videoen til 'Oye mi canto' fra 2005, som vækker umanerligt mange gode minder om 'Boricua! Morena! Dominicano! Colombiano!', og så gider jeg godt afsted alligevel ;)





 

11-11-2020 20:08 #36| 1
Mihan29 skrev:

Alle dine indlæg får mig til at tvivle på mig selv og den måde jeg lever mit liv på.

 

 Jeg fiser rundt på et gym og tjener til dagen og vejen, som RM ville have gjort, hvis ikke netpokeren og Den Nye Verdens herligheder trak så meget i ham. Den fordeling passer mig fint, ikke mindst når jeg har fornøjelsen af i tryg afstand at kunne læse (og se) med i RMs besnærende og til tiders næsten livsfarlige beretninger med chicks, poker, natteliv, røveri og guns.


RM skriver, så det næsten er som at være der selv, og det er rigeligt for mig. 🤠

 

11-11-2020 20:44 #37| 0
realmadrid skrev:

 Den koster boksen. Den koster små 50.000 danske om måneden på Airbnb, men vi har fået den til halv pris pga Covid. Nattelivet er jo dødt, så vi må bruge penge på lidt ekstra forkælelse her på matriklen. 
Nb. Spændende med La Republica Dominicana - har du været der før? Har hørt at det er fedt, omend lidt farligt, men så kommer jeg til at tænke på videoen til 'Oye mi canto' fra 2005, som vækker umanerligt mange gode minder om 'Boricua! Morena! Dominicano! Colombiano!', og så gider jeg godt afsted alligevel ;)

 

 hahah
Ja den video giver mig lyst til at være ung og single igen!

Corona discount er en gave....
Satser paa at finde lidt paa den dominikanske med den slags discount :P

25K for en maaned er jo ikke saa slemt igen..
Rart at vide man skal gaa efter 50% - maaske samme er tilfældet i DR.
Er lidt sent ude, "nu" er ikke helt nu, men vi smutter om 2 uger og har intet lejet endnu. 
Dog har vi familie der saa starter lidt dage paa den maade.

Min kone er derfra saa været der en del... Lavede vist engang en lille "blog" herinde om min tur dertil mener jeg... lang tid siden dog...
Og ikke paa dit niveau saa næppe vildt spændende. :P

Farligt er vel som man tager det... man gaar jo heller ikke rundt i South Central og vifter med et load cash...
Har aldrig rigtig oplevet noget udover en enkelt gang nogen prøvede at stoppe vores bil, men saa blev der bare trykket lidt paa speederen saa de flyttede sig eller slog sig.

De fleste steder er det jo dog med vagter med pump guns, saa folk opfører sig ok generelt synes jeg, for man fucker sgu ikke med den slags..
Det er ikke danske baby pistoler det her, det er fucking døden man kigger ind i, selv paa apoteket og paa parkeringspladserne.
Saa sikkerheden er i orden vil jeg sige! :)

Men jeg er stor fan... Fucking elsker den ø... Men jeg er jo ikke saa ung mere, saa ikke saadan at jeg rigtig har prøvet bylivet udover lidt casino og et par drinks i diverse strandbarer.

Og nu med børn saa slet ikke helt saa festligt som hos jer... satser paa at droppe de to smaa djævle af hos svigermor nogle gange og saa ellers drive til Samana (Las Terrenas) og stene ved stranden.






11-11-2020 20:44 #38| 0
Holstt skrev:

 

 Jeg fiser rundt på et gym og tjener til dagen og vejen, som RM ville have gjort, hvis ikke netpokeren og Den Nye Verdens herligheder trak så meget i ham. Den fordeling passer mig fint, ikke mindst når jeg har fornøjelsen af i tryg afstand at kunne læse (og se) med i RMs besnærende og til tiders næsten livsfarlige beretninger med chicks, poker, natteliv, røveri og guns.

 

RM skriver, så det næsten er som at være der selv, og det er rigeligt for mig.

True!! 


Bortset fra Chicks, natteliv og røveri:-(

 

Og alligevel føler man at et lockdown er god nok juice...

 

11-11-2020 20:50 #39| 2
G-B-P skrev:



Min kone er derfra saa været der en del... Lavede vist engang en lille "blog" herinde om min tur dertil mener jeg... lang tid siden dog...
Og ikke paa dit niveau saa næppe vildt spændende. :P

 

 Det var en fin blog - lav endelig en ny:-)

11-11-2020 21:10 #40| 0
Administrator
G-B-P skrev:

 

 
Ja den video giver mig lyst til at være ung og single igen!







 

 😂😂

11-11-2020 22:15 #41| 0
Jigra skrev:

 

 Det var en fin blog - lav endelig en ny:-)

 

 Glad for at du nød den! :P

Men det game med blogs er sgu ikke for en gammel kedelig stodder som mig med babylort all fucking over!
En del sjovere at læse denne perle af en blok fra stjernen af PN... dog bedre hvis han skiftede det ubehagelige nick ud.. :p  

11-11-2020 22:17 #42| 0
Bridgeking skrev:

 

 

 

 Right? :p

Ca hver evig eneste fucking dag spørger jeg mig selv hvad fanden jeg fik begivet mig ud i her. 
Det er ikke super fedt at banke hovedet ind i væggen dagligt og raabe DIN FUCKING IDIOT af sig selv!
But thats life as they say! :) 


11-11-2020 22:18 #43| 0
G-B-P skrev:

 

 Glad for at du nød den! :P

Men det game med blogs er sgu ikke for en gammel kedelig stodder som mig med babylort all fucking over!
En del sjovere at læse denne perle af en blok fra stjernen af PN... dog bedre hvis han skiftede det ubehagelige nick ud.. :p  

 

 Lav en blog kun med billeder så😎

11-11-2020 22:22 #44| 5
Jigra skrev:

 

 Lav en blog kun med billeder så

 

 hahah
Dem har jeg sgu en del af.... saa maaaske... ;) 
Dog ikke saa mange med tøser i g-streng paa stranden da konen pretty much snap-dræber mig hver gang jeg gør det! :p


Naa ville sgu ikke hijacke denne fantastiske traad, men jeg kan da overveje at smide et billede ind i den gamle traad en gang hvis den stadig er aaben og jeg kan finde den.

Sorry for derail.
Fortsæt det gode fucking arbejde Hr Madrid!

Update please!
Vi er mange der venter spændt!


12-11-2020 00:43 #45| 1
G-B-P skrev:

 

25K for en maaned er jo ikke saa slemt igen..
Rart at vide man skal gaa efter 50% - maaske samme er tilfældet i DR.
Er lidt sent ude, "nu" er ikke helt nu, men vi smutter om 2 uger og har intet lejet endnu. 
Dog har vi familie der saa starter lidt dage paa den maade.

Min kone er derfra saa været der en del... Lavede vist engang en lille "blog" herinde om min tur dertil mener jeg... lang tid siden dog...
Og ikke paa dit niveau saa næppe vildt spændende. :P

Farligt er vel som man tager det... man gaar jo heller ikke rundt i South Central og vifter med et load cash...
Har aldrig rigtig oplevet noget udover en enkelt gang nogen prøvede at stoppe vores bil, men saa blev der bare trykket lidt paa speederen saa de flyttede sig eller slog sig.

De fleste steder er det jo dog med vagter med pump guns, saa folk opfører sig ok generelt synes jeg, for man fucker sgu ikke med den slags..
Det er ikke danske baby pistoler det her, det er fucking døden man kigger ind i, selv paa apoteket og paa parkeringspladserne.
Saa sikkerheden er i orden vil jeg sige! :)

Men jeg er stor fan... Fucking elsker den ø... Men jeg er jo ikke saa ung mere, saa ikke saadan at jeg rigtig har prøvet bylivet udover lidt casino og et par drinks i diverse strandbarer.

Og nu med børn saa slet ikke helt saa festligt som hos jer... satser paa at droppe de to smaa djævle af hos svigermor nogle gange og saa ellers drive til Samana (Las Terrenas) og stene ved stranden.






 

Jeg går selv med tanker om at rejse dertil - dykker du?
Isla Catalina skulle være fantastisk, ligesom nordkysten skulle have masser af fantastiske strande og gode dykkersteder. 

Jeg har et par kammerater der tager afsted i januar - ville gerne med, men gider ikke "betale" 10 dages ekstra ferie når jeg kommer hjem, da mit firma kræver isolation (i form af feriedage), hvis man rejser til en orange/rød destination.

Har en aftale med en ven om at tage dertil til marts, hvis vi kan for Corona - any recomendations, hvis det bliver til noget?

12-11-2020 05:25 #46| 2
G-B-P skrev:

 

 hahah
Dem har jeg sgu en del af.... saa maaaske... ;) 
Dog ikke saa mange med tøser i g-streng paa stranden da konen pretty much snap-dræber mig hver gang jeg gør det! :p


Naa ville sgu ikke hijacke denne fantastiske traad, men jeg kan da overveje at smide et billede ind i den gamle traad en gang hvis den stadig er aaben og jeg kan finde den.

Sorry for derail.
Fortsæt det gode fucking arbejde Hr Madrid!

Update please!
Vi er mange der venter spændt!


 

Tak - I will :)
- og derail gør intet, Pokernet har kun godt af lidt aktivitet, så giv' den endelig gas.

12-11-2020 10:03 #47| 0
Torstens skrev:

 

Jeg går selv med tanker om at rejse dertil - dykker du?
Isla Catalina skulle være fantastisk, ligesom nordkysten skulle have masser af fantastiske strande og gode dykkersteder. 

Jeg har et par kammerater der tager afsted i januar - ville gerne med, men gider ikke "betale" 10 dages ekstra ferie når jeg kommer hjem, da mit firma kræver isolation (i form af feriedage), hvis man rejser til en orange/rød destination.

Har en aftale med en ven om at tage dertil til marts, hvis vi kan for Corona - any recomendations, hvis det bliver til noget?

 

Marts er vist omkring slutningen af humpback sæsonen som jeg husker det.
Der kommer nogle tusinde hvaler ind ved samana i nord.
Det er værd en udflugt :P

Jeg vil ca altid anbefale nordsiden og paa halvøen Samana især.
Super lækre strande omkring Las Terrenas... Cosón en af mine absolutte favoritter.
Dykker desværre ikke, men har hørt det er fedt mange steder i nord, men maa erkende jeg ikke ved nok om det til at jeg kan udtale mig mere end det.

Gad godt, men selvom jeg elsker vandet saa er jeg ingen stor vandhund.
Saa snorkler mest og drikker bajser og spiser rejer paa stranden :)

Isla Catalina er ganske lækkert, men igen ved ikke med dykning, saa overall er nordkysten min anbefaling men jo dog pga strandende mere end hvad der er under havets overflade.
Har dog hørt det er godt, men kender ikke til det selv.
Som set i den blog jeg nævner jeg skrev lidt paa herinde er der ogsaa en vild vild strand i syd der hedder Bahia de las Aguilas...
Den er ret uberørt, ved intet om dykning der men maaske et interessant spot. Hvis man maa, den er et protected area.
Der er en del fede national parks men fed fed natur.

Vi bliver til ultimo Januar... mindst... Jeg er nok klar paa at blive permanent, men maa se hvad konen siger naar vi naar til Januar. :)
Men er dine venner der til den tid og vi er i samme omraade kan de bare raabe op her og saa snupper jeg da gerne en drink hvis vi f.eks alle er i Samana omraadet.

Og er jeg der stadig til marts som jeg haaber lidt paa saa siger du ogsaa bare til.

Ikke at den har noget om dykning men du kan finde lidt skriv fra mig om DR her paa pn... traaden er vist 4-5 aar gammel dog.

Naa endnu engang sorry for derail RealMadrid! 






12-11-2020 10:05 #48| 0
realmadrid skrev:

 

Tak - I will :)
- og derail gør intet, Pokernet har kun godt af lidt aktivitet, så giv' den endelig gas.

 

 Great! :)
Vi ser frem til det.

Svarede ogsaa dig længere oppe omkring DR. Bare in case du missede det midt i al min spam af traaden... haha

12-11-2020 22:21 #49| 0
G-B-P skrev:

 

 hahah
Ja den video giver mig lyst til at være ung og single igen!

Corona discount er en gave....
Satser paa at finde lidt paa den dominikanske med den slags discount :P

25K for en maaned er jo ikke saa slemt igen..
Rart at vide man skal gaa efter 50% - maaske samme er tilfældet i DR.
Er lidt sent ude, "nu" er ikke helt nu, men vi smutter om 2 uger og har intet lejet endnu. 
Dog har vi familie der saa starter lidt dage paa den maade.

Min kone er derfra saa været der en del... Lavede vist engang en lille "blog" herinde om min tur dertil mener jeg... lang tid siden dog...
Og ikke paa dit niveau saa næppe vildt spændende. :P

Farligt er vel som man tager det... man gaar jo heller ikke rundt i South Central og vifter med et load cash...
Har aldrig rigtig oplevet noget udover en enkelt gang nogen prøvede at stoppe vores bil, men saa blev der bare trykket lidt paa speederen saa de flyttede sig eller slog sig.

De fleste steder er det jo dog med vagter med pump guns, saa folk opfører sig ok generelt synes jeg, for man fucker sgu ikke med den slags..
Det er ikke danske baby pistoler det her, det er fucking døden man kigger ind i, selv paa apoteket og paa parkeringspladserne.
Saa sikkerheden er i orden vil jeg sige! :)

Men jeg er stor fan... Fucking elsker den ø... Men jeg er jo ikke saa ung mere, saa ikke saadan at jeg rigtig har prøvet bylivet udover lidt casino og et par drinks i diverse strandbarer.

Og nu med børn saa slet ikke helt saa festligt som hos jer... satser paa at droppe de to smaa djævle af hos svigermor nogle gange og saa ellers drive til Samana (Las Terrenas) og stene ved stranden.






 Fedt. Den blog må jeg lige finde frem og genlæse. 
mht sikkerhed, så har du helt ret - og tilføjer man blot, at man med fordel kan holde sig inden døre efter mørkest frembrud (så vidt muligt), så er man oftest good to go. Det er i hvert fald min erfaring i Latinamerika.

 

12-11-2020 22:44 #50| 0
Mihan29 skrev:

Alle dine indlæg får mig til at tvivle på mig selv og den måde jeg lever mit liv på.

 

 +1

12-11-2020 22:48 #51| 0
realmadrid skrev:

 Fedt. Den blog må jeg lige finde frem og genlæse. 
mht sikkerhed, så har du helt ret - og tilføjer man blot, at man med fordel kan holde sig inden døre efter mørkest frembrud (så vidt muligt), så er man oftest good to go. Det er i hvert fald min erfaring i Latinamerika.

 

Ja Stay Home and Save Yourself at Night er en fornuftig ide... :)

15-11-2020 07:09 #52| 0

Fed blog.

 

Hvilket game og stakes spiller i drenge?

15-11-2020 07:49 #53| 2
ForSjovt skrev:

Fed blog.

 

Hvilket game og stakes spiller i drenge?

 Tak :) 


 Alt fra 2-4 til 10-20 usd. Det er noget fiskene bestemmer

Redigeret af realmadrid d. 15-11-2020 08:01
15-11-2020 08:46 #54| 1

Verdensklasse! Tak fordi du gider blogge!

17-11-2020 07:34 #55| 0
rune0714 skrev:

Verdensklasse! Tak fordi du gider blogge!

 

 

My pleasure 
17-11-2020 07:55 #56| 78


Den mytiske Skrubugle


Vi kender alle til myten om den den afskyelige snemand, den uhyggelige grev Dracula og sidst, men ikke mindst, til det ældgamle sagn om søuhyret Loch Ness.

Disse mytiske figurer har gennem generationer fascineret os, og diskussionerne og de tvivlsomme observationer har stået på siden ruder konge var knægt.

- Er historierne sande? - og findes disse væsener overhovedet i virkeligheden?

Og naturligvis er det blot fri fantasi, og menneskets søgen efter det magiske, og i sidste ende det guddommelige (lige med undtagelse af Loch Ness som rent faktisk er blevet spottet op til flere gange i Hammersøen på Bornholm).

Myten de færreste dog kender til, er historien om den evige fugl med den endeløse viden; væsenet der transcenderer ideen om held og regnes for den heldigste af alle, da kun dén kender fremtiden.

'Skrubuglen' er dens navn, og skønt historierne om den er mange, er den endnu aldrig set eller dokumenteret i live.

”Den findes ikke - det er blot en folkefortælling og en vandrehistorie”, kunne man den anden dag læse i The Times. Flere førende forskere havde ryddet forsiden for at påpege, at denne evige disputs om det mytiske væsens eksistens endegyldigt kunne affejes af videnskaben; den findes ikke. Punktum finale.

”Skrubuglen er blot en fabel og udtryk for menneskets higen efter det overnaturlige”, kunne artiklen konkludere.

Men som med alle 'sandheder' er denne naturligvis også blot underlagt vores ringe erfaring, og kan med et trylleslag over natten ændre sig, hvis vi blot kigger godt nok efter.

Og det har vi gjort.

Vi – DKM'eren og yours truly – kan som de første opdagelsesrejsende nogensinde berette fra den vestlige hemisfære, at den mytiske Skrubugle findes.

Den blev spottet på en gåtur i tusmørkets skær i det vestlige Florianópolis for få dage siden.

Zred var ikke med på turen, da han synes at grafikken ude i virkeligheden er lidt dårlig, men han lover, at han snarest vil tage med ud at se den, da det trods alt er ”hele Nordjyllands nationalfugl”, som han siger.

Sensationen er gået lidt under radaren i medierne, hvilket må tilskrives valget i USA samt en voldsom udvikling indenfor minkindustrien i Nordjylland. Så betragt dette som 'Breaking News' kære Pokernet, for inden længe sidder to gange Christopher Columbus på Hovedbanegården og snakker med skønne Puk Elgaard og ham den høje fra Hammerslag i et studie med kunstigt lys og TV-kok. Just sayin'.

 

 

 

 

”Fortæl, fortæl, realmadrid, hvad skete der så bagefter?”, spørger du så nok. Det skal jeg sige dig:

De to opdagelsesrejsende drog efter det skelsættende fund hjem til lejligheden, og satte sig i sofaen i hver sin side og stirrede tomt ud i luften. Ikke ét ord blev mæglet, thi til dette var chokket endnu for stort. Hvordan vil hele pokerindustrien reagere på denne opdagelse? Får poker nu et nyt globalt boom? - og hvad siger Pokernet, kan de overhovedet håndtere så megen trafik nu hvor de er først med nyheden?

Pludselig blev tankemyldret stoppet brat af en nysgerrig stemme over fra computeren:

”Hvor meget ka' man i grunden få for sådan en krabat der'?”, spurgte Zred begejstret, mens han sad med fråde om munden og dollartegn i øjnene. Den griske nordjyde havde tabt headset og moralske principper på gulvet i grådig beruselse over udsigten til en ugle der ligger guldæg.

Ingen svarede den griske Guld-Iver Flintesten, og de to opdagelsesrejsende der vidste en lærkerede indså nu, at de måtte holde hovedet koldt, så den mytiske fugl ikke kom i de forkerte hænder.



”Det ka' bur' vær' mång' peng'!”, kunne man høre fra den nu små-savlende Zred, der ikke kunne styre sin begejstring længere og allerede havde fundet kikkert og net frem som BS Christiansen.

DKM – der endnu ikke har det store kørekort i nordjysk - behøvede ingen nærmere oversættelse af Zreds ord; han fornemmede klart intentionen, og at vi ikke spillede på samme hold her.

En lille undren var dog tilbage i realmadrids kvikke sind; for hvor realmadrid selv fik travlt med at få benene på nakken ved synet af den mytiske Skrubugle, så slog DKM derimod kontra.

Han fandt straks kameraet frem i det dunkle tusmørke og bevægede sig så tæt på Skrubuglen, at han til sidst havde øjenkontakt med det guddommelige væsen – og det var også først her, at han indså, at han ikke havde at gøre med den almindelige gråsløret dværgugle eller en lille belgisk langhåret moseugle, men derimod med selveste Skrubuglen himself.

Men denne guddommelige øjenkontakt, var den mon noget værd? Havde den påvirket den pigeglade sjællænder, så han nu ejede noget af Skrubuglens magi? Det måtte stå sin prøve.

DKM var dog endnu for shaky til at ramme filten (eller også kunne han ikke finde sin computer i den nye lejlighed), så realmadrid måtte være tovholder på projektet, mens DKM sad apatisk med sine blessed øjne og railede. Sessionen var ikke mange sekunder gammel, før det stod klart, at noget var helt riv-rav-ruskende galt. Vi var blevet kysset af himlen.

Spillet er et semidybt 2-4 USD, 6-handed, og der er fin fart på bordet.

En tiltet UTG'er (400 USD) limper, gutten på knappen (2000 USD) potter til 50, og jeg (2000 USD) flatter mine dårlige esser (AA45 no-suits) i SB med håb om, at den tiltede limper fra tidlig pos ikke er færdig med at danse endnu.

BB (400 USD) vil kigge med, og nu skal vi have vores limpe-ven fra UTG til at svinge træbenet og gå helt balaika som Amin Jensen ved en soft-ice-maskine. Og Bum-Karla; vores ven skubber til taget og smider stakaterne til midten. Den nysgerrige knap går i tanken, og man kan næsten høre ham sige til sig selv: ”Visse-vasse en skilling fra eller til – og vi har jo position. Call.”, men ”Shanghai !”, råber den bornholmske ninja i SB nu, og re-potter som var det en lyst. BB får nu vidunderlige odds til at kalde, og vi er fire mand til midten preflop.

 

Flop: 7 3s As

 

Smør-tenor! ”Den er ramt lige i grotten”, som de gamle grækere sagde, og ingen har farvetrækket - kun den stakkels BB har et bagdørs-farvetræk, men igen; hvem fanden rammer et bagdørs-farvetræk nu om dage?

 

Turn: 3

 

Lukket og slukket, og jeg er på vej i banken med alle mine ugle-mønter 

 

 

River: 8s


DKM der railede bordet som en besat mente, at jeg fejrede gevinsten for tidligt, da der teknisk set var en én-outer, men han forstod jo ikke, at det teknisk set ikke var mig der spillede. Vi var under Skrubuglens magiske vinger. Min hånd blev ført fra start til slut af en kraft der var for stærk til at modstå. Vi fløj som drengen i The Never Ending Story på lykkedragen, Falkors, trygge vinger, og det var nu blot et spørgsmål om, hvor langt lykkefuglens vinger ville bære os, før magien diffunderede ud gennem vinduet og op i evigheden.

 

 

 

Der var heldigvis en lille hånd tilbage i slikposen til os, inden klokken slog midnat, og alt blev gråt igen som i Disneys 'Askepot'. Og hvilken hånd!

En vaskeægte skrubugle-hånd, som skriger til himlen om guddommelig indgriben.

Skrubuglen har - via DKM - foræret os den unaturligt gode handske AAKKss, som vi naturligvis re-potter. Det hele forløber således:

BB (1000 USD) fra før er BB igen - og han er gået på aben i mellemtiden. Knappen (1000 USD) er lige så en gammel kending, og han er stadig nysgerrig som en umoden Peter Pedal.

Der foldes til knappen, hvor vores nysgerrige ven nu vælger at potte.

Min hånd spiller ligesom sig selv, så vi re-potter.

Nu er det vores tiltede ven i BB, og han skal ikke bruge mange bas-sekunder på at indse, at det kan godt blive vildere; han potter også. Se her ville det under normale omstændigheder forventes, at knappen og vores nysgerrige ven nu har lidt af en beslutning, men det forekommer dog ikke at være tilfældet i denne blessed session. Peter Pedal rammer i hvert fald kald-knappen hurtigere, end du kan nå at sige ”hvorfor uglen i hulen”, og vi er til midten alle mand.

Hånden spiller naturligvis sig selv, og er isoleret set lidt uinteressant, men, men, men; ud af min øjenkrog kan jeg spotte, at DKM sidder og taler i tunger. Ganske uforståelige gloser kommer ud af hans mund, og jeg er ikke i tvivl om, at han har kontakt til et andet univers. Jeg er for første gang vidne til en nærmest spirituel kontakt til noget hinsides eller et decideret parallelunivers. Jeg får helt kuldegysninger bare ved tanken, og er ikke engang nervøs når jeg ser floppet:

 

Flop: 9s4sJs

 

Ingen har flushen, men vores nysgerrige ven på knappen har på mystisk vis ramt et top-set.

- og ikke nok med det, så har han også et hulskud. Minsandten om den tiltede BB ikke også har ramt et bundset, men det er mindre interessant for vores hånd.

Hvad sker der? - Var det alt sammen en illusion? -Var der slet ikke noget der var større end os selv i alt dette? - Var myten om Skrubuglen én stor løgn? Mange spørgsmål pressede sig pludseligt på.

Jeg kiggede ikke over mod DKM'eren, da han sad i min blinke vinkel, men jeg fornemmede klart, at han sad som Kulsoen fra Gøngehøvdingen og messede med det hvide ud af øjnene.

Det må – set udefra – have været en en uhyggelig scene, hvor den guddommelige indgriben havde forvandlet DKM'eren til et væsen der talte fuldstændig volapyk, mens jeg febrilsk lod mig underkaste magiens uransagelige veje. Tvivlen nagede, men skulle vi miste DKM og vores skillinger til dette eksperiment, så lad da skibet gå ned med et brag.

 

Turn: 8s

 

Nej, det så håbløst ud, men nu blev det for alvor nogle mærkelige lyde der kom fra DKM. Jeg turde ikke kigge derover, men det var helt uforståeligt hvad han sad og mumlede, og jeg kunne rigt forestille mig, hvordan han måtte se ud i hovedet, nu hvor magien havde besat ham.

 

River: A


Finito bonito! Jublen brød ud!

  

Anspændt i kroppen af al den magi i rummet og nu 3269 USD rigere, kunne jeg triumferende stikke mine rystende lapper i vejret og kigge over mod mediet DKM.

Det viser sig så, at han har siddet og øvet spansk højt for sig selv de sidste 10 minutter, og overhovedet ikke fulgt med, men det kunne jeg jo ikke vide.

Men det skal ikke forstyrre det overordnede billede her, som jeg synes taler sig eget tydelige sprog. Vi har været genstand for et mirakel. Punktum.

Say no more, vi behøver ikke mere bevis. Legenden talte sandt, og der er altså mere mellem himmel og jord. Over natten er verden med et trylleslag blevet et bedre sted for os gamblers, og vi kan nu igen – med rette – begynde at ofre citronmåner og de lækre romkugler fra Dan Cake til heldets master; Den mytiske Skrubugle.

Uanset hvad de siger – tro dem ikke.

Sandheden er derude.

 

Redigeret af realmadrid d. 17-11-2020 08:07
17-11-2020 08:08 #57| 1

Fantastisk!!! Intet mindre!

17-11-2020 08:35 #58| 1

GE-NI-ALT! 

17-11-2020 08:41 #59| 1

Bravo sjæf 

17-11-2020 09:47 #60| 1

Grande Arbeloa, det er hyggelæsning fra morgenen af 😎

17-11-2020 09:58 #61| 4

Det er så godt og vittigt skrevet, at man næsten ikke tør komme med et indlæg af frygt for at sænke niveauet i tråden, samt udstille hvor kedeligt og banalt man formulerer sig i forhold til den imponerende realmadrid.

 

Tak for en fantastisk blog og på nuværende tidspunkt vile jeg sende alt mulig skrub, men det virker lidt omsonst nu der er etableret direkte kontakt til lykkebringeren.

17-11-2020 10:28 #62| 1

Fantastisk! Man havde håbet på billeder af ungmøer på stranden, men skrubugler må siges at være det næstbedste! 

17-11-2020 10:32 #63| 0
Nitrrrrrram skrev:

 

 Tanken var jo at men skulle bo ved OP og de andre, og der tænker jeg at evner til poker er mere værd end en opsparing. 

Med mindre de har brug for en til at gøre rent, købe ind og den slags mod et værelse i palæet, virker det usandsynligt at man kommer afsted på sådan en tur for 99% af alle herinde

 

 Hvis jeg husker rigtigt fra tidligere var det ikke alle i Medelin-huset der levede af poker.
Poker er trods alt ikke den eneste måde hvorpå du kan leve med at arbejde online fra din laptop og have adresse rundt i i verden :)

Klasse blog igen! 

17-11-2020 14:01 #64| 0

Rm du skal føde mine børn asap !


post # 56 = nutz.


Hilsen n0rdjyden .


17-11-2020 17:13 #65| 0

Det er så smuk en fortælling. Jeg vidste den fandtes, men ikke at den levede i Sydamerika 

17-11-2020 19:11 #66| 0
realmadrid skrev:

 Tak :) 

 

 Alt fra 2-4 til 10-20 usd. Det er noget fiskene bestemmer

 

 Hvor spiller I henne? Og tak for lækker blog :) 

17-11-2020 21:04 #67| 4

Som altid klasse...

 

Men det nager mig - er Skrubuglen en Træk-fugl ??

18-11-2020 05:50 #68| 2
NBay skrev:

Fantastisk!!! Intet mindre!

 

lang skrev:

GE-NI-ALT! 

 

Grethe skrev:

Bravo sjæf 

 

klaskringhuntelaar skrev:

Grande Arbeloa, det er hyggelæsning fra morgenen af

 Tak, boys! Det er kommentarer som jeres, der giver mig lyst til at fortsætte. Jeg bliver sgu glad i låget af det

 

dankjar skrev:

Det er så godt og vittigt skrevet, at man næsten ikke tør komme med et indlæg af frygt for at sænke niveauet i tråden, samt udstille hvor kedeligt og banalt man formulerer sig i forhold til den imponerende realmadrid.

 

Tak for en fantastisk blog og på nuværende tidspunkt vile jeg sende alt mulig skrub, men det virker lidt omsonst nu der er etableret direkte kontakt til lykkebringeren.

Mange tak for de pæne ord, som jeg ikke er sikker på, at jeg giver dig helt ret i. Vi synger alle med vores eget næb, så jeg håber endelig, at  du blander dig så meget som du har lyst til. Det gør kun tråden sjovere for os alle. Men tak alligevel :)

 

djoffer skrev:

Fantastisk! Man havde håbet på billeder af ungmøer på stranden, men skrubugler må siges at være det næstbedste! 

 Tro mig, det savner vi også. Første tur i byen er på lørdag, så nu får vi se :) 

 

Aurvandil skrev:

 

 Hvis jeg husker rigtigt fra tidligere var det ikke alle i Medelin-huset der levede af poker.
Poker er trods alt ikke den eneste måde hvorpå du kan leve med at arbejde online fra din laptop og have adresse rundt i i verden :)

Klasse blog igen! 

 True. Holdet har talt alt fra sælgere til danskundervisere m.m. 
Fællesnævner er dog, at alle har været 'digitale nomader', som det så eksotisk kaldes. 

 

kallefar skrev:

Rm du skal føde mine børn asap !


post # 56 = nutz.


Hilsen n0rdjyden .


"Det har jeg aldrig prøvet før, så det kan jeg sikkert godt finde ud af", som Pippi Langstrømpe siger ;)

- og fedt at du kunne lide det. DKM mener, at den post er helt off, men her er det jo vigtigt at understrege, at det naturligvis kun er hvordan jeg har opfattet situationen. "Sandheden er subjektiv", som Kirkegaard sagde. Og derudover vil jeg gerne henholde mig til en af de andre store danske filosoffer, Johnny Madsen, som siger: "Det er ikke så vigtigt om historien er sand, hvis bare den er god nok".

 

Inkog92 skrev:

Det er så smuk en fortælling. Jeg vidste den fandtes, men ikke at den levede i Sydamerika 

 Nej, vi blev også meget overrasket. Den havde vi sgu ikke set komme. 

 

psylenz skrev:

 

 Hvor spiller I henne? Og tak for lækker blog :) 

Personligt ville jeg aldrig 'hoppe i brønden' af den simple grund, at jeg ikke vil svare på de mest interessante spørgsmål; Hvor spiller du henne? Hvad er dit nick? Hvor mange skillinger laver du om året? etc. 
Her kunne man lidt flabet pointere, at jeg næppe heller bliver spurgt, da jeg ikke har de allerstørste drenges niveau, hvilket jeg blankt må medgive.
Så hvor jeg - eller vi - spiller henne må forblive en hemmelighed. Beklager.

- og tak for rosen :)

 

Ritterjoint skrev:

Som altid klasse...

 

Men det nager mig - er Skrubuglen en Træk-fugl ??

Thanks :)
Jamen, det nager da også mig. Men se det fra den lyse side; hvis det er en træk-fugl, så er det et spørgsmål om tid, før den også rammer de mere nordlige breddegrader, så mon ikke at alle er bedst tjent med det?
"Rolig nu, der er romere nok til alle", som Obelix siger inden Gallerne drager i krig.

 

18-11-2020 08:34 #69| 2

Simpelthen vanvittigt så højt niveau du altid holder! Så mange sprogperler man nærmest bliver rundtosset. 

Den her fik mig dog til at skraldgrine - mens jeg var igang med at putte min 1 årige datter 😳 


”nysgerrig som en umoden Peter Pedal” 🎯😂

18-11-2020 09:27 #70| 1

Opbygningen til denne viser stort overskud:

 

"Det viser sig så, at han har siddet og øvet spansk højt for sig selv de sidste 10 minutter, og overhovedet ikke fulgt med, men det kunne jeg jo ikke vide."

 

Jeg sprøjtede skoldhed te ud af næsen. :D

18-11-2020 10:14 #71| 0
realmadrid skrev:

 

 "Rolig nu, der er romere nok til alle", som Obelix siger inden Gallerne drager i krig.

 

 

Jeg vil nødig korrekse mesteren, men som jeg husker det var det ikke Obelix der udtalte disse ord, men derimod Asterix der sagde det til Obelix fordi han ville have romerne for sig selv 😊

18-11-2020 10:22 #72| 0
dankjar skrev:

 

Jeg vil nødig korrekse mesteren, men som jeg husker det var det ikke Obelix der udtalte disse ord, men derimod Asterix der sagde det til Obelix fordi han ville have romerne for sig selv

 

Og du har helt ret. My bad. Jeg ledte faktisk efter klippet på YouTube, men uden held. 
Elsker det citat! 
Kan PN finde klippet ?  

18-11-2020 10:55 #73| 2
realmadrid skrev:

 

Og du har helt ret. My bad. Jeg ledte faktisk efter klippet på YouTube, men uden held. 
Elsker det citat! 
Kan PN finde klippet ?  

 

 

De berømte ord er udtalt i mange sammenstød mellem de Gæve Gallere og Romerne. Jeg synes ikke jeg har fundet det mest tydelige eksempel, men 20:45 er den første forekomst jeg kunne finde af disputsen omkring adgangen til romerne  😊



Og til dem der mangler ungmøer i tråden kan med fordel spole frem til eksempelvis 7:32 og 14:11
18-11-2020 18:44 #74| 2
dankjar skrev:

 

 

De berømte ord er udtalt i mange sammenstød mellem de Gæve Gallere og Romerne. Jeg synes ikke jeg har fundet det mest tydelige eksempel, men 20:45 er den første forekomst jeg kunne finde af disputsen omkring adgangen til romerne  

 Det er præcis den scene jeg tænkte på. Klasse! Jeg tror faktisk, at det er en unknown der siger sætningen og ikke Asterix (Ove Sprogøe), som jeg ellers erindrede, men fair nok, har ikke set scenen i 25 år 😂

Tak for hjælpen. 

 

18-11-2020 20:21 #75| 1

Skrubugle skrub er sgu fucking nuts!
Gotta love it!
Værste ved at læse dine indlæg er at man som med serier i gamle dage skal vente en uge paa et nyt afsnit! :P

18-11-2020 21:12 #76| 0
realmadrid skrev:

 
 

 

"Det har jeg aldrig prøvet før, så det kan jeg sikkert godt finde ud af", som Pippi Langstrømpe siger ;)


Pernille Vermund læser vist med! 

Hun har lige brugt samme sætning! :D 

18-11-2020 22:37 #77| 0

Bravo, realmadrid, bravo.

 

Jeg keder mig som regel altid på et tidspunkt, når jeg skal tæske mig igennem SÅ lange indlæg. Ikke her - du formår på en eller anden måde, at skrive det mest åndssvage indlæg, og alligevel underholde mig STORT hele vejen igennem. (#56)

 

Tak for, nok engang, at underholde os.

19-11-2020 11:48 #78| 0

Fantastisk blog RM
Vi er heldigvis vant til at niveauet af dine indlæg er ufatteligt højt, og du fortjener en plads på den højeste PN piedestal.
Men så overrasker du pludselig med også at have et eventyrerens maximum overdrive
At læse dette indlæg, var som første gang man ser Ringenes herre, og heltene mærker ringens kraft, og klarer frisag mod mountain trolls, goblins og endda en Balrog

Skrubugle!!
Findes✔️

19-11-2020 13:36 #79| 0

Falkor, den måtte jeg lige google - det er der sgu da ingen normale mennesker som kan huske? En utrolig ringe film husker jeg, men måske med tidernes bedste soundtrack - I øvrigt også en subjektiv sandhed...

19-11-2020 21:49 #80| 3
G-B-P skrev:

Skrubugle skrub er sgu fucking nuts!
Gotta love it!
Værste ved at læse dine indlæg er at man som med serier i gamle dage skal vente en uge paa et nyt afsnit! :P

 I know, men jeg skriver også absurd langsomt. - Og på siden skulle der jo også gerne lægges nogle timer ved filten ;)

 

G-B-P skrev:

Pernille Vermund læser vist med! 

Hun har lige brugt samme sætning! :D 

 Well, jeg er jo selv borgerlig helt ind i sindet, så be my guest, Pernille. Ps. Din mand er kæmpe chef! 

 

DarkXoiX skrev:

Bravo, realmadrid, bravo.

 

Jeg keder mig som regel altid på et tidspunkt, når jeg skal tæske mig igennem SÅ lange indlæg. Ikke her - du formår på en eller anden måde, at skrive det mest åndssvage indlæg, og alligevel underholde mig STORT hele vejen igennem. (#56)

 

Tak for, nok engang, at underholde os.

 Det blev alt for langt, og jeg er helt enig; jeg er faktisk også selv mest til 'kort og godt', men nogle gange stikker det af ;)
Tak for de pæne ord!

 

Brunen skrev:

Fantastisk blog RM
Vi er heldigvis vant til at niveauet af dine indlæg er ufatteligt højt, og du fortjener en plads på den højeste PN piedestal.
Men så overrasker du pludselig med også at have et eventyrerens maximum overdrive
At læse dette indlæg, var som første gang man ser Ringenes herre, og heltene mærker ringens kraft, og klarer frisag mod mountain trolls, goblins og endda en Balrog

Skrubugle!!
Findes✔️

Glæd dig til næste afsnit, hvor DKM'eren er til tandlægen, og skal have en rodbehandling af en kvindelig Simon Juul. Jeg sad ringside på railen, og havde en fest!

Og mht de flotte ord - må jeg citere Soda Stereos forsanger (argentinsk 80'er band), med hans famøse ord efter monsterhittet "De musica ligera":




 

Dermis skrev:

Falkor, den måtte jeg lige google - det er der sgu da ingen normale mennesker som kan huske? En utrolig ringe film husker jeg, men måske med tidernes bedste soundtrack - I øvrigt også en subjektiv sandhed...

De færreste vil nok også skyde mig i skoene, at jeg er helt normal oven i hovedet :)
Men jeg er ægte 80'er barn, så The Never Ending Story er fast pensum. Filmen er intet at råbe hurra for, så skal du se eventyrfilm fra 80'erne, så se The Labyrinth med David Bowie - se dét er en klasse-fim! Glæd dig til Sir Didymus

 

19-11-2020 21:59 #81| 0
Moderator

Aaahhh.. alle elsker Atreju! - måske er jeg biased over bogen dog, som er helt forrygende (filmen er jo kun første halvdel).

 

Men jeg er helt enig mht Labyrinth. Og den holder sgu stadig (ok... Min ældstedatter er helt sikkert ikke enig).

 

Og snakker vi eventyrfilm fra 80'erne... Intet slår Willow!

Redigeret af NanoQ d. 19-11-2020 22:01
19-11-2020 22:02 #82| 0
NanoQ skrev:

Aaahhh.. alle elsker Atreju! - måske er jeg biased over bogen dog, som er helt forrygende (filmen er jo kun første halvdel).

 

Men jeg er helt enig mht Labyrinth. Og den holder sgu stadig (ok... Min ældstedatter er helt sikkert ikke enig).

 

 Hånden på hjertet; jeg har ikke set TNES i 20 år, så jeg bør nok give den et gen-kig ASAP, men Labyrinten har jeg set for bare 10 år siden, og den er fantastisk stadig den dag i dag :)

19-11-2020 22:11 #83| 0
realmadrid skrev:

 I know, men jeg skriver også absurd langsomt. - Og på siden skulle der jo også gerne lægges nogle timer ved filten ;)

 

 Well, jeg er jo selv borgerlig helt ind i sindet, så be my guest, Pernille. Ps. Din mand er kæmpe chef!  

 

 

 Du er undskyldt for de langsomme opdateringer...
Der skal da saa absolut være tid til baade poker og damer paa stranden!

Og enig, hendes mand er fucking awesome!
Hun det samme synes jeg og en rar addition til det politiske terræn i DK.

Manden har dog sikret mig lidt mønt paa aktier i denne tid, saa ham er vi glade ved!
Han er sgu pænt skarp i hans analyser, saa jeg følger ham næsten lige saa intensivt som din blog her.... næsten!


20-11-2020 05:01 #84| 0
G-B-P skrev:

 

 Du er undskyldt for de langsomme opdateringer...
Der skal da saa absolut være tid til baade poker og damer paa stranden!

Og enig, hendes mand er fucking awesome!
Hun det samme synes jeg og en rar addition til det politiske terræn i DK.

Manden har dog sikret mig lidt mønt paa aktier i denne tid, saa ham er vi glade ved!
Han er sgu pænt skarp i hans analyser, saa jeg følger ham næsten lige saa intensivt som din blog her.... næsten!


 Vi lyder til at være meget enige. 
Mht Lars Tvede, så er han decideret uhyggelig. Jeg har fulgt ham i en ti år nu, og han er konsekvent 'spot on'. Det er uden sidestykke i Danmark. Derfor gør det lidt ondt, at han er bearish på tech-aktier, når min PF ikke indeholder andet end Tech...så deeeet ;)
Men ja - ham er vi nemlig rigtig glad ved.

 

20-11-2020 11:03 #85| 0
realmadrid skrev:

 Vi lyder til at være meget enige. 
Mht Lars Tvede, så er han decideret uhyggelig. Jeg har fulgt ham i en ti år nu, og han er konsekvent 'spot on'. Det er uden sidestykke i Danmark. Derfor gør det lidt ondt, at han er bearish på tech-aktier, når min PF ikke indeholder andet end Tech...så deeeet ;)
Men ja - ham er vi nemlig rigtig glad ved.

 

 

 Hehhe
Ja det irriterede mig ogsaa en del da jeg dog ikke som dig var 100% tech, men havde en røvfuld.
Da han ca altid er spot on gik jeg dog ud af tech. Ikke at det har været en udpræget succes da de jo stadig er ok stigende, men det samme er det andet jeg har smidt mere i, saa gaar nok!

Jeg savner dog mine tech aktier lidt... 
Men ja, han er fucking skarp saa hvis han siger hop saa hopper jeg sgu! :D

20-11-2020 11:08 #86| 0
realmadrid skrev:

 Vi lyder til at være meget enige. 

 

 

 Og ja, ligner vi er pænt enige. 

Går du med i Tvedes fond? 
Ligner jo at hans info mere eller mindre stopper snart hvis man ikke gaar ind i den.
Hvilket gør ondt. Så overvejer fremtiden. 
vil sgu gerne have adgang til hans indsigt ☺️

Redigeret af G-B-P d. 20-11-2020 11:20
20-11-2020 13:22 #87| 0

Det har været en hård tid for New Yorkerne med Corona. Men nu er der håb for dem også.......

https://www.nrk.no/urix/ugle-redda-fra-verdskjent-juletre-i-new-york-1.15250995

20-11-2020 20:24 #88| 0
G-B-P skrev:

 


Men ja, han er fucking skarp saa hvis han siger hop saa hopper jeg sgu! :D

 

 Det sidste ligner lidt et citat jeg kan genkende fra Proinvestor, kan det passe ;) ?

20-11-2020 20:25 #89| 0
G-B-P skrev:

 

 Og ja, ligner vi er pænt enige. 

Går du med i Tvedes fond? 
Ligner jo at hans info mere eller mindre stopper snart hvis man ikke gaar ind i den.
Hvilket gør ondt. Så overvejer fremtiden. 
vil sgu gerne have adgang til hans indsigt ☺️

 

 

Jeg har desværre al kapital allokeret andetsteds, så det må blive senere. Men jeg er ikke i tvivl om, at det er en god deal. 
20-11-2020 20:41 #90| 0
realmadrid skrev:

 

 Det sidste ligner lidt et citat jeg kan genkende fra Proinvestor, kan det passe ;) ?

 

 Hahah
Kunne det vel godt være men var dog bare et jeg digtede der :P

20-11-2020 20:43 #91| 1
realmadrid skrev:

 

 

Jeg har desværre al kapital allokeret andetsteds, så det må blive senere. Men jeg er ikke i tvivl om, at det er en god deal. 

 

 Ja mon ikke det er.
Svært at se Tvede ikke lave fint afkast til sine kunder :)

Blive ondt at undvære hans guldkorn - haaber vi stadig kan finde lidt fra ham hist og pist dog 

20-11-2020 21:39 #92| 0
G-B-P skrev:

 

 Hahah
Kunne det vel godt være men var dog bare et jeg digtede der :P

 

 

Helt fair. Lignede blot dette fra Proinvestor: 

Sølv - ny hovedtråd:

"Når Lars Tvede hopper, så hopper man. Nu har 'Oraklet fra Zug' så købt sølv, og jeg står nu i køkkenet og bider i bestikket for at finde ud af, om jeg er rig før året er omme. Sølvtrådene herinde på Proinvestor er ikke just overrendt af tastaturkrigere, så jeg har tilladt mig, at lave et nyt opslag her - lidt inden - Lars Tvede igen får ret. Jeg handler på Nordnet og er interesseret i sølv-ETF'er samt sølvaktier. Byd gerne ind med jeres inputs."

;)
21-11-2020 14:44 #93| 0
realmadrid skrev:

 

 

Helt fair. Lignede blot dette fra Proinvestor: 

Sølv - ny hovedtråd:

"Når Lars Tvede hopper, så hopper man. Nu har 'Oraklet fra Zug' så købt sølv, og jeg står nu i køkkenet og bider i bestikket for at finde ud af, om jeg er rig før året er omme. Sølvtrådene herinde på Proinvestor er ikke just overrendt af tastaturkrigere, så jeg har tilladt mig, at lave et nyt opslag her - lidt inden - Lars Tvede igen får ret. Jeg handler på Nordnet og er interesseret i sølv-ETF'er samt sølvaktier. Byd gerne ind med jeres inputs."

;)

 

 hahah
Ja den ligner sgu da meget godt.
Havde ikke set den, men er pa vej ind i sølv nu... lol

29-11-2020 13:24 #94| 0

Som man siger:

Good things come to those who wait!

Og venter gør vi sgu! :P
Haaber alt er vel i sydlige

29-11-2020 15:07 #95| 1

Når han siger hop, spørger man ,, hvor højt " .

29-11-2020 20:46 #96| 5

Beklager, boys. Denne weekend har stået på bulder i det brasilianske natteliv, så pt er jeg for ramt til at blogge. Men snart blir det mandag-tirsdag og regningerne skal gøres op, og så skal der blogges igen 


29-11-2020 22:25 #97| 0
realmadrid skrev:

 

 

Helt fair. Lignede blot dette fra Proinvestor: 

Sølv - ny hovedtråd:

"Når Lars Tvede hopper, så hopper man. Nu har 'Oraklet fra Zug' så købt sølv, og jeg står nu i køkkenet og bider i bestikket for at finde ud af, om jeg er rig før året er omme. Sølvtrådene herinde på Proinvestor er ikke just overrendt af tastaturkrigere, så jeg har tilladt mig, at lave et nyt opslag her - lidt inden - Lars Tvede igen får ret. Jeg handler på Nordnet og er interesseret i sølv-ETF'er samt sølvaktier. Byd gerne ind med jeres inputs."

;)

 

 Hvor følger i ham for info? På Twitter? 

29-11-2020 22:38 #98| 0
Palle89 skrev:

 

 Hvor følger i ham for info? På Twitter? 

 

 Aner ikke hvor er bedst at følge ham, snart vist dog kun naar man investerer i hans fond :/

Jeg har primært fulgt ham paa facebook via hans egen profil hvor han især siden coronas start har været ret aktiv.
Og for nyligt via hans nye facebook side "AtlasGlobalMacro".

Men der er potentielt bedre steder som RealMadrid maaske kan informere os om senere :P

03-12-2020 19:16 #99| 1

Det blev i hvertfald ikke en julekalender. 

 

Håber det er velfærd der er grunden til vi er ladt tilbage i snevejret med længsel efter opdateringer. 

04-12-2020 08:16 #100| 0
realmadrid skrev:

Beklager, boys. Denne weekend har stået på bulder i det brasilianske natteliv, så pt er jeg for ramt til at blogge. Men snart blir det mandag-tirsdag og regningerne skal gøres op, og så skal der blogges igen 

 

 

 Håber der så er godt med "godtemøer" i næste blog.

04-12-2020 23:39 #101| 74

Kære Pokernet

Beklager mit fravær. Der har været meget action på pokerscenen, i aktieinvesteringerne og ikke mindst i crypto-spacet, som jeg bruger en del timer på i øjeblikket.

Förlåt, som de siger i det svenske. 

Heldigvis er det positivt hele vejen rundt – down-swinget i poker er væk, og crypto samt aktierne er taget til månen. Så alt er godt.

Men det efterlader jo jer, som pigen der forsvandt i den iskolde nat; endskønt det eneste hun ville var at danse bare en enkelt nat. Drømme uden at vågne op igen.

Men nu er jeg klar til en sving om.
Og hvad er der så sket, spørger du nok?

 

Well, DKM'eren har fået trukket hele undermunden ud hos tandlægen og er blevet boret så hatten passer. ”Det eneste de ikke fandt var olie”, som tandlægen spøgefuldt fortalte mig umiddelbart efter operationen. Mere om det senere.

Herudover er nattelivet hernede så småt genopstået, så det er jo dejligt, og her har en af os været så heldig at få en lille brasiliansk flamme. Jeg har lovet ikke at sige hvem af os det er, men Det Kan jo også være lige Meget.

Det Kan Man selv gætte sig til, hvis man skulle have sådanne voyeur'ske tendenser - det er jo alligevel blot en flirt. Måske. 


Pt. er status den, at DKM og Zred nok bliver her i nogle måneder endnu, mens jeg drager til 'Byen med det evige forår' tidligt i det nye år. Her vil rygterne vide, at Metalmania og resten af det danske crew holder en stol til mig på stambaren, Listerine.

”Jamen, realmadrid, sig os nu, om I slet ikke har haft nogle kontroverser i hytten?”, kan man høre jer spørge. Og jo, det har vi, for drengene har en fetich, vi ikke havde snakket om inden afgang: Reality-TV.

De har efter flere indbyrdes forhandlinger fået investeret i den tunge TV-pakke fra Dplay, så de kan se 'Ex on the beach'.
Det vil jeg gerne - med det samme - undlade at kommentere yderligere, for de har jo aldrig gjort mig noget.

I stedet vil jeg citere Kierkegaard der siger, ”at hvis du aldrig har følt angst eller bæven, så læs ikke mine bøger”.

That being said, så skal I jo ikke snydes for en lille perle. Når de to herrer går ombord i reality-verden, så har jeg en lille vane med at tage mine hørebøffer på, da jeg er bange for at beskadige mit intellekt.

Det sker dog, nogle gange, at action dør ved bordene eller at lyden stopper, og jeg lige får en flig med fra programmet. Denne gang er det en scene med ”ham den grineren”, Jeppe, og en ung pige fra socialklasse fem, der er på date ud til Øresund, hvor de sidder og stirrer blankt på det flotte hav, mens munden kører ufiltreret.

Pludselig begynder ”ham den grineren” (ja, det kalder de ham altså her i hytten), at sige noget sjofelt, der som altid undlader at tale til kongen i mennesket. Jeg får ikke lige fat i substansen, men den var vistnok også tvivlsom. Den blonde pige svarer noget med, ”at hun mener at kunne se land på den andet side af den store sø”.

Det medgiver ”ham den grineren” Jeppe, og kaster sig durk ud i en vovet påstand om, ”at det jo ikke kan være Sverige, da man ikke kan se Sverige fra Østsjælland”.

Jeg tænker, at han nok har skrevet en Ph.d.-afhandling om emnet, når han tør melde så bombastisk ud.

Det viser sig, at det havde han ikke.

Jeg tørrer dog hurtigt blodet væk fra mine ører og konstaterer, at blondinen endnu ikke er gået i protest, men derimod tilføjer, ”at det muligvis også kan være Norge?”.

Jeg klukker lidt selvfedt indvendigt, og kigger over mod sofaen hvor DKM og Zred - til min store overraskelse - sidder helt opslugte og gætter med:

”Det kunne godt være Fyn”, sidder Zred vistnok og mumler, men trækker det dog hurtigt tilbage igen. DKM siger ikke noget, men ligner heller ikke en mand, der sidder inde med et svar på det komplekse spørgsmål.

”Jylland er den anden vej”, kommer det nu selvsikkert fra Zred. ”Det ved jeg altså”, tilføjer han nu, mens han kigger over mod DKM'eren der nikker anerkendende, inden de igen fortsætter programmet med de unge mennesker der aldrig bliver hårdt ramt af studiegæld.

Vi fik ikke løst gåden, men det gjorde ingenting, for det er slet ikke pointen med programmet.


Nu til tandlægebesøget...

04-12-2020 23:45 #102| 2

Hold kæft det er guld! :)

05-12-2020 09:03 #103| 1

Det er faneme sjovt det der. 😂

05-12-2020 09:15 #104| 0
Administrator

05-12-2020 09:55 #105| 0

Damn det er bare det bedste det her. 

takker ydmygt for bloggen

05-12-2020 10:19 #106| 6

“... de unge mennesker der aldrig bliver hårdt ramt af studiegæld.”


Niveauet er altid højt, men perler som disse sætter nye standarder.

05-12-2020 13:59 #107| 0

Det er ren luksuslæsning det her
Labber det i mig

05-12-2020 17:04 #108| 0

Kan DKM poste et billede af sin scoring?

05-12-2020 21:38 #109| 13

Hold da kæft hvor er indlæg #101 bare EN stor omgang gylde!

05-12-2020 21:57 #110| 0
zred skrev:

Hold da kæft hvor er indlæg #101 bare EN stor omgang gylde!




Du kender vel det gamle udtryk, "det er ligemeget det er løgn, bare det er sjovt" ?
05-12-2020 22:17 #111| 46

Kære Pokernet


Realmadrid her igen. Jeg er i dag stået op til verbalt buksevand og diverse mishagsytringer fra Zred og DKM’eren. Kritikken går på min opfattelse af hele reality-tingen. Her er det jo vigtigt at understrege, at jeg altid blot gengiver tingene som jeg oplever dem. Og man kan jo ikke gøre for hvordan man oplever ting, kan man vel? 

Og husk: Bendtner tager 1000 kr for at tage en ven med i byen. Jeg tager ikke nogens penge - jeg låner blot deres privatliv. Rejser man med realmadrid, så er man realmadrids blog-materiale. Det er i Pokernets tjeneste 

05-12-2020 22:29 #112| 0
Wann skrev:

Hold kæft det er guld! :)

 

 

Inkog92 skrev:

Det er faneme sjovt det der.

 

 

Bridgeking skrev:

 

 

Pumba skrev:

Damn det er bare det bedste det her. 

takker ydmygt for bloggen

 

nothing878 skrev:

“... de unge mennesker der aldrig bliver hårdt ramt af studiegæld.”

 

Niveauet er altid højt, men perler som disse sætter nye standarder.

 

Brunen skrev:

Det er ren luksuslæsning det her
Labber det i mig

 
Boys! 

 

superKrikken skrev:

Kan DKM poste et billede af sin scoring?

 

Hvad får dig dog til at tro at det skulle være DKM’eren der har været heldig? Det var da et vildt gæt. 

05-12-2020 23:03 #113| 1
Gunslinger skrev:

Du kender vel det gamle udtryk, "det er ligemeget det er løgn, bare det er sjovt" ?

 

 

Det kender jeg, gode gamle Johnny Madsen, han har kommet med mange guldkorn.
06-12-2020 00:06 #114| 0


 


Hvad får dig dog til at tro at det skulle være DKM’eren der har været heldig? Det var da et vildt gæt. 




Jeg har været kode analytiker for CIA.
06-12-2020 00:15 #115| 0
realmadrid skrev:

 



 

 

Hvad får dig dog til at tro at det skulle være DKM’eren der har været heldig? Det var da et vildt gæt. 

 

Lad os bare antage at ingen ved hvis tøs det er, men at vi stadig får et billede. 
behøver ikke være DKM der posterer det. 
du må også gerne ☺️

Btw, brilliant as fucking always ❤️❤️  

 

Redigeret af G-B-P d. 06-12-2020 00:16
06-12-2020 12:29 #116| 0

Er der styr på Coronaen i Brasilien eller er deres tilgang bare alternativ?
Så lige jeres snap af en fyldt natklub - er lidt misundelig.

10-12-2020 21:25 #117| 1

er 6 dage senere for tidligt at haabe paa nyt indlæg? :p 

11-12-2020 01:07 #118| 16
G-B-P skrev:

er 6 dage senere for tidligt at haabe paa nyt indlæg? :p 

 

 På ingen måde. Det’ perfekt 👌 Jeg kan fortælle, at indlægget allerede er skrevet, men lige skal rettes og finpudses lidt. Det kunne jeg jo sådan set snildt gøre her til aften, hvis ikke lige det var fordi, at indenfor 10 minutter kommer Zred og DKM’eren hjem efter en tur i det lokale center, og det blir med ild i øjnene. De har allerede advaret på sms; de vil forsøge at lokke mig med i byen, hvor de har fået linet 15 lokale tøsebørn op. De er blevet gode venner med det lokale diskos DJ, som vistnok har skaffet dem adgang til pige-festen.
Så nu må jeg være stærk og holde fast i min oprindelige plan om at løbe en aftentur. Det er torsdag, og ikke ti vilde heste kan lokke mig i byen, bare fordi der er en masse smukke single-piger. Jo bevares, jeg er da single, og jeg skal på sin vis heller ikke noget i morgen, men alligevel. 

En frisk aftenløbetur giver pt odds 35. 

11-12-2020 01:10 #119| 3
Aurvandil skrev:

Er der styr på Coronaen i Brasilien eller er deres tilgang bare alternativ?
Så lige jeres snap af en fyldt natklub - er lidt misundelig.

 

 Det kommer an på hvem du spør’ ;) 

Politiet lukker hele tiden festerne,  men ti minutter senere er de væk igen, og så spiller musikken atter engang. De’ skøre de romere 😎



11-12-2020 01:12 #120| 0
G-B-P skrev:

 

Lad os bare antage at ingen ved hvis tøs det er, men at vi stadig får et billede. 
behøver ikke være DKM der posterer det. 
du må også gerne ☺️

Btw, brilliant as fucking always ❤️❤️  

 

 
Jeg siger ikke hvem det er, og billede tør jeg slet ikke, men er du gaaaal en overscoring 😉

 

11-12-2020 01:16 #121| 0

Er der ingen corona dernede, eller hvad sker der lige? :) Satme en god blog, enjoy de herre 

11-12-2020 01:30 #122| 1
SoccerFan skrev:

Er der ingen corona dernede, eller hvad sker der lige? :) Satme en god blog, enjoy de herre 

 

Tak :) 

Jeg tror faktisk at Brasilien er #1 i Corona på verdensplan, men du må ikke hænge mig op på det. Vi har dog alle allerede haft skidtet, så vi tager det lidt afslappet. Nok også mere afslappet end vi burde. 

11-12-2020 01:32 #123| 1
realmadrid skrev:

 

 På ingen måde. Det’ perfekt

 

 hahah
Jeg maa erkende jeg ikke gider røre den odds 35 med en ildtang!
Men tager gerne odds ca 1.1 for en del paa at du hygger med lidt tøser om ca snart! :P

Og ja, saa maa man jo erkende at det at vi kommer til at vente lidt længere paa flere guldkorn fra din side er fuldt forstaaeligt!

Hyg dig, og tag lidt billeder tak - selv os ikke single mænd maa jo godt kigge :p

11-12-2020 01:35 #124| 0
realmadrid skrev:

 
Jeg siger ikke hvem det er, og billede tør jeg slet ikke, men er du gaaaal en overscoring

 

 Af hende? ;) 
Som man siger, pics or it didnt happen!

Naaa men vi maa dagdrømme om det ikke-eksisterende billede i stedet, kender jo selv lidt til niveauet af overscoringer fra de latinske kanter, saa tænker det er godt!

Hygge!



18-12-2020 07:36 #125| 66

Nå, det var tandlægebesøget vi kom fra:

 

DKM'eren skulle bores, og hele undermunden skulle skiftet ud, lød rygterne på, så det skulle jeg naturligvis have ringside-billetter til. Det foregik hos den lokale tandlæge – byens eneste engelsktalende tandlæge, for det ikke skulle være løgn.

- Og nu hvor jeg alligevel var stået tidligt op her kl. 13.30, så kunne jeg ved selvsamme lejlighed da også lige selv få et eftersyn af gummerne. Ingen decideret favoritdisciplin for mit vedkommende, men mon ikke også at tandlægen ville være ekstra blid ved mig, efter at have omrokeret hele kraniet på DKM'eren? Det virkede oplagt.

Herudover er det jo også værd at nævne, that I'm a man on a mission; pokernet forventer saftig journalistik fra min side, og så må man stå tidligt op og gå den ekstra mil for den gode historie.

Og her viser historikken blot, at det godt kan svare sig at gå i DKM'erens fodspor. Det er aldrig kedeligt at kigge ham over skulderen, og i dag skulle vise sig at blive ingen undtagelse.

 


(DKM'eren og realmadrid dagen inden rodbehandling i det - autentiske - lokale gym)

 

Knapt er døren gået op til den lokale tandlæge, før jeg kan notere mig, at det ikke er en standard-tandlæge, vi er ude i her. Vores øjne bliver mødt af festkjole, læderstøvler og krigsmaling i hele ansigtet - samt et gedigent bjørnekram, der vil frem i bussen. Sådan ét der på en dårlig dag koster to ribben og en trommehinde.

Mine journalistiske antenner ryger direkte i zenit - her skal vi altså være i zonen, for der er dæleme lagt i kakkelovnen. Jeg er jo gammel i gårde, så jeg kan spotte et stk. party animal når jeg ser det, og her vi har at gøre med en vaskeægte disko-tandlæge. En sjælden, næsten uddød race, men de kan åbenbart stadig findes på afsides lokationer, hvor betingelserne for hæmningsløs adfærd er optimale. Og det er de åbenbart her lidt uden for Jureré, i Florianópolis, Brasilien.

Jeg sætter mig ved siden af DKM'eren, der har taget plads på briksen, mens jeg betragter vores Dancing Queen iføre sig en undskyldning af en tandlægeuniform og hår-net.

Hendes engelske er yderst sparsomt, til gengæld er det højt. Og hvis hun er byens ”engelsktalende tandlæge”, ja så er vi vist ude i, at i de blindes rige er den enøjede kejser.

Men journalisten i mig fortæller mig, at det her godt kan gå hen og blive et flot match-up, da hun virker mere end almindeligt 'på'. Hun synes dog forbavsende uinteresseret i DKM'erens bisser, og mens han fortæller stolpe op og stolpe ned om sine problemer med kindtænderne, så har hun langt mere travlt med at ae ham på kinden og pille ved hans brystkasse. En rigtig piller-rik af en tandlæge.

DKM forklarede og forklarede – og det var noget med noget kindtand der drillede og tandkød der blødte, eller også var det omvendt. Kedeligt var det i hvert fald, og jeg var helt åbenlyst ikke den eneste der ikke hørte efter. Og endelig skete der noget; disko-tandlægen fik fat i gabet på vores Danmarksmester og bugseret nogle vatpinde ned i halsen på ham. Endelig blev der ro.



(Her sidder hun 'dressed for success' og ligner en mellemting mellem en fra Bjørnebanden og Simon Juul, mens DKM søger hjælp fra de højere magter).



Pludselig slår det mig, hvor gennemført uprofessionel vores tandlæge i grunden er. Nu begynder hun sgu også at nynne, mens hun tilser vores helt. Det er vist noget Boney M, vi er ude i. Ja, det er Daddy Cool med Boney M. Fedt nummer. Hun bruger også mere tid på at pille DKM på panden og på brystkassen end nede i hans mund. Altså hun ligner ikke en tandlæge, hun taler ikke som en tandlæge og hun er ikke klædt som en tandlæge. Well, if it ain't walks like a duck....men igen; jeg vil jo også gerne have lidt til bloggen, så lad os nu se hvad der sker. Sådan nogle tænder vokser jo også ud igen.

Knapt får jeg sat mig ordentligt til rette, før festen for alvor er i gang. Ud af det blå, foroverbøjet og med ryggen til mig, udbryder Simon Juul nu højt på sit gebrokne engelsk:

”He is like a baby! Ha ha...he's just like a little little baby!”

DKM'eren er tydeligvis ikke tilfreds. Han ligner en børnetegning i ansigtet og skal lige til at replicere det lettere nedladende udsagn, men han når ingen vegne. For hurtig som en lækat og fræk som slagterhund, lykkes det på et splitsekund for The Dancing Queen at pacificere byttet, ved at stikke hele klør fem ned et sted mellem tungebånd og strubehoved i et helhjertet forsøg på at finde kindtænderne. Dette afholder imidlertid ikke DKM'eren fra at fortsætte sin talestrøm, hvilket resulterer i nogle uforståelige lyde, som jeg føler mig nødsaget til at oversætte for vores tandlæge:

”Yeah...øhhm....Really, do you think so?”, og her medgiver jeg, at mit svar ikke sad lige i skabet, men heldigvis er Funky Mama flink til at afbryde, så situationen ikke når at blive alvorligt akavet:

”Yeah, like a little little baby. He is like a sweet sweet little baby”, fortsætter vores nu stor-snakkende Donna Summer, uden sådan for alvor at give taletid til andre end sig selv.

I mellemtiden er det lykkedes DKM'eren at få hendes hånd ud af munden, så nu vil han gerne have uddybet lidt:

”Me? Am I a little baby? Ha ha”, prøver han lidt usikkert at grine hendes udsagn hjem, men den går ikke – her hos tandlægen er det mest The Dancing Queen der taler:

”Yes, yes, you. You are a little sweet baby, cuz you have a hole behind your tooth, just like a little little baby.”

Den brovtende Donna slår nu op i en stor latter, mens hun har DKM'eren mellem sine svedige fingre. Grundet jokens ubestridelige kvalitet, vender hun nu hovedet over mod mig for at høste point og anerkendende blikke. Jeg er en pleaser, så jeg honorerer naturligvis anmodningen, uden at blinke.

Her skal det lige tilføjes, at vores lokale dentist ikke just er nogen bly viol, ej heller nogen petit ballerina, men snarere en intimiderende big mama der sjældent spørger om lov (jf. ovenstående foto).

- Og jeg er altså lynhurtig til at spotte styrkeforhold, så jeg ved godt, hvem jeg vil være på hold med her.


”Ha ha ha”, replicerer jeg anerkendende. ”Thats a good one!, He really is a little baby”, kommer jeg hende i møde, mens jeg griner som om jeg mener det.

Nede fra dybet kunne jeg godt svagt høre, at DKM'eren brokkede sig en del over hendes matroniserende adfærd, men når folk ikke kan sætte ord på, så er kritik jo lidt svært at tage alvorligt. At det så givetvis skyldes rør og vatrondeller i undermunden, det er altså sagen uvedkommende her.

That being said, så forekom det ydermere ganske evident, at vi her havde at gøre med et væsen, der var 'not much of a listener'; hun hørte ganske enkelt overhovedet ikke efter, når vi sagde noget. Det kunne ikke røre hende mindre. This was her show!

Men hun var slet ikke færdig endnu:

“Åhhh you are baby now...now you are baby”. DKM'eren var mør nu. Hvor han tidligere havde opponeret og vendt og drejet sig mellem hendes stærke hænder, så var han nu stille i hendes hule hånd.

Vores højtråbende – og umanerligt teatralske – tandlæges konstante udbrud med “Now you are baby, now you are sweet little baby” blev nu blot besvaret med et “ahh okay” fra DKM'eren.

Klassisk tegn på decideret resignation. Dødskampen ebbede ud, og han indså omsider, at han jo blot var en little little baby.

- Og det hjalp absolut ikke, at han nu var lokalbedøvet i hele underhulen. Nu var han hendes. Jeg havde en anelse svært ved at holde masken, men jeg kunne godt lide, at hun aede ham på kinden og fortalte ham, “you a little baby boy now”, mens han forsvarsløst lå og stirrede op i loftet, uden at kunne formulere meningsfulde sætninger pga. bedøvelsen.

Måske ikke verdens mest fair hold, men nu havde jeg altså lyst til popcorn.

Og sikke et show! Her havde vi en totalt paralyseret DKM'er, og en teatralsk diskokugle med læderstøvler, der nu hoppede rundt og råbte og skreg, mens hun tog for sig af retterne. Ja, var det med omvendt fortegn i Danmark, så var der til en forside på Ekstra Bladet lige dér, men hernede har vi andre spilleregler.

Nu slår det mig pludseligt, hvor meget hun egentlig minder om forsangeren fra Boney M i den vanvittige video.


Hun er vild og balstyrisk som ham, og hendes pludselige bevægelser er mindst lige så uforudsigelige.

Nå, men nu var hun blevet lækkersulten, og hvis hun ville have et stykke med nyopereret Københavnersnude, jamen så var der jo ikke så meget vi kunne gøre ved det, tænkte jeg.

Jeg følte lidt, at netop nu var jeg DKM’erens eneste sikring mod at blive offer for en fuldbyrdet voldtægt. DKs tidligere Danmarksmester med boregrej og rør i halsen vs. en umanerlig lummer tandlæge med 'dentist in the front and party in the back'.

Hun havde ham 100% fikseret, som han lå der forsvarsløs som en sumpskildpadde på sit skjold og baskede med benene op i luften.

Tanken om lige at smutte lidt strejfede mig, det gjorde den da, men på den anden side, så var planen jo, at mine bisser også skulle ordnes på et tidspunkt, og de konsekvenser kunne jeg ikke helt overskue.

 

Pludselig blev min tankestrøm afbrudt med et brag:

”Nu skal I fandeme høre, om da jeg boede i Rusland!”, nærmest råbte Simon Juul nu på sit gebrokne sprog, mens jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt det var en trussel eller et tilbud. Jeg kiggede hurtigt over mod DKM'eren, men han lå stadig blot som en død sæl på briksen og kiggede op i loftet.

”I know Denmark, cuz I have been living in Russia and Finland for eight years”, råbte hun mig nu ind i ansigtet fra truende kort afstand, mens hun ville lave en high-five.

Jeg tænkte, at det var en billig pris for at undgå at få tæsk, så jeg high-five'ede og svarede et eller andet fesent med, at ”it's good to know countries”, eller noget andet ufarligt vås fra en gammel Gajol-pakke.

”You are so lucky to live in Denmark, cuz you have the best dentists in the world”, lod hun mig nu forstå, mens hun pegede aggressivt i min retning. Jeg tænkte, at jeg måtte 'go with the flow' for at undgå at ende som DKM'eren:

”Thanks for saying that, I believe that...” nåede jeg at fremstamme, inden hun afbrød mig for tiende gang:

”Yeah, to say the whole world is maybe too much, but at least the best dentists in USA”.

Jeg famlede lidt her, for jeg ville jo gerne korrekse hendes liberale forhold til geografi, men samtidig kiggede jeg hurtigt over mod DKM'eren, og så igen hvad hun netop havde gjort ved ham. Men jeg behøvede slet ikke at sige noget, for Donna Summer var slet ikke færdig:

”Well, whatever, it's just so typically you guys in America, you just know how to do things. Am I right? Ha ha”, afsluttede hun nu med et kæmpe latterbrøl og slog i bordet. Jeg grinede naturligvis med, inden hun fortsatte ufortrødent:

”Did you vote? You have to vote!”.

Jeg skulle lige til at svare, at det hele nok måtte bero på en misforståelse, men hun gad ikke vente på, at jeg også trak vejret, så hun greb stafetten igen:

”It's so interesting right now. So many interesting things going on in the world right now”. Jeg havde intet at sige. Hun var jo sindssyg.

”Look, now you are done”, lød det nu fra fænomenet, mens farven langsomt kom tilbage i DKMs kinder– han var stadig her i det jordiske liv, heldigvis.

Hun fjernede boreplatformen fra hans undermund, og en noget shaky DKM satte sig nu på briksen med et ansigtsudtryk som Hanne, efter at hun har pustet Torkilds æg:

”I think you misunderstood. We are from Denmark, north of Germany”. Han havde åbenbart hørt det hele, mens han var i koma, vildt nok. Han nåede næsten også at fuldende sin sætning, før det åbenbart var Donnas tur igen:

”Ahhhhh, you are from Germany! Guten morgen! Guten tag!”....ha ha ha....I love you!”, råbte hun nu til DKM'eren og tog godt fat i kinden på ham.

Jeg spruttede af grin. Men det viste sig at være for tidligt, for DKM'eren er al god pædagogiks fader, og han tog kampen op mod Goliat:

”No no, it's more....it's Denmark, almost next to Finland, you know?”

- ”Ahhhhh Finland! I lived in Finland for eight years! Yksi, kaksi, kolme! I love Finland!”.

Jeg kunne ikke mere nu, jeg måtte ned og ligge. Og det blev dæleme ikke på hendes briks. Jeg var smadret af grin, og havde pladen fuld med en genopståen DKM'er og en manisk henretter i læderstøvler, der var fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde. Hun hørte hvad hun ville høre, og hun snakkede når det passede hende, og blev hun slikken, ja så tog hun for sig i livets buffet. Hun gik ikke nysgerrig i graven.

Og så kan det da godt være, at vi havde været genstand for det de i fagsproget kalder for 'kognitiv dissonans', men for mig var hun en ægte stjerne på et dansegulv.


Glædelig jul fra Brasilien!

Redigeret af realmadrid d. 18-12-2020 08:24
18-12-2020 08:34 #126| 1

Det er genialt det der, som gamle Svend Gehrs sagde. 


Tårerne løber ned af mine kinder.

 

Glædelig jul fra Roskilde 

18-12-2020 10:27 #127| 0

'Nu var han hendes' 

18-12-2020 10:39 #128| 0

Så blev dkm så efterfølgende kærester med hende eller var der bare en flirt??:)

18-12-2020 10:56 #129| 0

Tak.... bare tak.

18-12-2020 11:22 #130| 2

Endnu engang episk!
Minder mig om et tandlæge besøg i Polen for 4-5 år siden, hvor både tandlægen og hendes ligeså kvindelige assistent syntes jeg havde klaret det så flot i tandlægestolen, at jeg skulle belønnes med et valgfrit klistermærke - hvorefter hun spredte en række klistermærke ud foran mig med fotos af letpåklædte damer.

18-12-2020 11:33 #131| 2

Må dine ord komme på en Gajolæske engang, det fortjener du. Det' fame sjovt skrevet!
Af julehjertet tak!

19-12-2020 10:50 #132| 0

Hahaha. Fantastisk!

19-12-2020 13:14 #133| 5

Har afsluttet 6 måneder i udlandet med at en ven jeg troede skulle være for livet fik en totalt nedsmeltning, hadede mig som crazy, psykisk vold for fuld skrue og ja generelt har de sidste 3 dage bare ikke været særlig sjove. Nu sidder jeg i en lufthavn og griner helt nede fra maven mens de andre passagerer der venter på boarding sørger for at holde god afstand til ham den gale lol. Af hjertet tak virkelig!

Redigeret af Lasse-DBE d. 19-12-2020 13:16
19-12-2020 16:41 #134| 0

DKM the little little baby!

I love it! :p

 

19-12-2020 22:04 #135| 8
djoffer skrev:

Så blev dkm så efterfølgende kærester med hende eller var der bare en flirt??:)

Jeg ved ikke helt, hvad det var/er med hende tandlægen TBH. Men hun var ihverfald one of a kind, og meget flirtende af en tandlæge at være. 


Pigen som én af os har som "en lille flamme", er en anden. Og jeg har forhørt mig i gruppen, der er desværre enighed om at der ikke kommer nogle billeder af hende. Men billeder af andre damer er på tegnebrættet!


Og afslutningsvis så vil jeg sige, at i skal ikke tro på alt Real-Løgn-Madrid fortæller.

 

// DKM

19-12-2020 22:17 #136| 9
soga skrev:

Jeg ved ikke helt, hvad det var/er med hende tandlægen TBH. Men hun var ihverfald one of a kind, og meget flirtende af en tandlæge at være. 

 

Pigen som én af os har som "en lille flamme", er en anden. Og jeg har forhørt mig i gruppen, der er desværre enighed om at der ikke kommer nogle billeder af hende. Men billeder af andre damer er på tegnebrættet!

 

Og afslutningsvis så vil jeg sige, at i skal ikke tro på alt Real-Løgn-Madrid fortæller.

 

// DKM

 

 Så får man omsider tvunget DKM’eren til at tage en middagslur, så han ikke bliver smidt ud af baren igen i aften efter at have væltet fjorten Gin&Tonics, og så bliver man kaldt øgenavne 😉

- men det er måske også løgn? 🤓

20-12-2020 01:43 #137| 0

Og hvad med de 15 piger, spørger jeg bare?!

20-12-2020 02:32 #138| 1
Holstt skrev:

Og hvad med de 15 piger, spørger jeg bare?!

 

 Ærligt, we can’t really complain ❤️
Vi er - som Futte Tigris ville sige det - røv røv røv heldige med at være hernede. 

20-12-2020 08:55 #139| 1

Det kan godt være hende balla-tandlæge trunten ikke gad lytte til RM, men PN gør😊😜👍
Sikken en beretning fra de varmere himmelstrøg🤪
Det er skide godt skrevet, og sikken et circus. DKM har mandsmod, ingen tvivl om det
Tak her fra et coronalukket DK, hvor vi nok efterhånden ville ønske os en tur i dén tandlægestol, bare for at få lidt variation😂

25-12-2020 02:07 #140| 18

Glædelig jul, Pokernet! 
Vi har tændt op i hjemmegrillen. Eller det vil sige, at DKM og Zred har tændt op i grillen - jeg hakker poker med lidt Corona’er på siden og en e-smøg der vil frem i bussen. Og det virker; jeg er varm som Zupp i retten og holder hjem i alle de store pots. 

Alt godt til jer derude 




25-12-2020 02:17 #141| 0

Smukt billede ❤️ God juleaften til jer, nu den er overstået herhjemme.

25-12-2020 02:29 #142| 0
realmadrid skrev:

Glædelig jul, Pokernet! 
Vi har tændt op i hjemmegrillen. Eller det vil sige, at DKM og Zred har tændt op i grillen - jeg hakker poker med lidt Corona’er på siden og en e-smøg der vil frem i bussen. Og det virker; jeg er varm som Zupp i retten og holder hjem i alle de store pots. 

Alt godt til jer derude 

 



 

 Sød lille køkkenhjælper I har fået ansat :-) 

25-12-2020 02:38 #143| 12

...og glædelig jul fra realmadrid himself. Nu ryger han nogle lokale troldmænd efter noget hurtigt jule-rens. Alt er godt. 


25-12-2020 02:51 #144| 0
Jensen skrev:

Smukt billede ❤️ God juleaften til jer, nu den er overstået herhjemme.

 

 Tak, i lige måde, min ven 🙌

25-12-2020 02:52 #145| 1
dankjar skrev:

 

 Sød lille køkkenhjælper I har fået ansat :-) 

 

 Det må jeg ikke kommentere. 😎

25-12-2020 12:20 #146| 1
realmadrid skrev:

...og glædelig jul fra realmadrid himself. Nu ryger han nogle lokale troldmænd efter noget hurtigt jule-rens. Alt er godt. 

 

 

 Du ligner din avatar en hel del. Lige som jeg selv ligner min avatar. God jul i det sydamerikanske.

25-12-2020 16:30 #147| 5

Lidt sent til den her blog. Bedre sent end aldrig - forhåbentlig,


Du gør mange skarpe iagttagelser. Ikke kun af kognitivt underfrankerede inspirationskilder på vejen. Også dette:


det er ikke fordi at livet er så pissefedt med kæreste, at alle finder en kæreste – det er fordi det er så ubarmhjertigt uden

Det er sgu dybt. Flot skrevet.


Nu må jeg til at læse resten af bloggen:-)


Glædelig jul

25-12-2020 21:36 #148| 1

KÆMPE fan, keep them coming 

 

Min kone tror jeg er blevet vanvittig, bare fordi jeg helt umotiveret griner så tårene blokerer for videre læsning. Ok, det har stået på i 10 minutter, men hold kæft hvor er det sjovt!

25-12-2020 23:25 #149| 1
Stenbek skrev:

KÆMPE fan, keep them coming 

 

Min kone tror jeg er blevet vanvittig, bare fordi jeg helt umotiveret griner så tårene blokerer for videre læsning. Ok, det har stået på i 10 minutter, men hold kæft hvor er det sjovt!

  

 

01-01-2021 17:49 #150| 4
SineQuaNon skrev:


 

det er ikke fordi at livet er så pissefedt med kæreste, at alle finder en kæreste – det er fordi det er så ubarmhjertigt uden

Det er sgu dybt. Flot skrevet.

 Mange tak 🙏  Alle mænd der har levet singlelivet i +30’erne ved, hvad jeg mener. Det er et livsvilkår.  

01-01-2021 17:51 #151| 21

Godt nytår Pokernet! 
2020-Bloggen slutter her. Alt godt til jer - vi ses forhåbentligt i dette nye år 🙌


Kh. realmadrid

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar