Mærkeligt IT-problem LØST

#1| 0

Jeg kan simpelthen ikke knække koden :

1. Jeg kan sende og modtage e-mails.

2. Programmer som Windows, Adobe, Bullgard mv. kan hente nyeste opdateringer fra nettet.

Men jeg kan ikke komme på internettet. Det er ikke en fejl i min startside så et eller andet sted i min browser må der være noget galt.

Nogen som kan hjælpe ?

27-03-2011 14:49 #2| 0

Der kan være flere ting. Indstillignerne i din browser kan være sat forkert - fx til at gå på nettet via en proxy der måske i øjeblikket er nede. Tjek det i dine internet indstillinger. Et andet problem kan være at dit firewall måske blokerer for din browser, så den ikke kan få fat i internettet. Prøv tjek dit firewall igennem, eller måske bare prøv at installere en helt ny browser - FireFox anbefalet.

27-03-2011 14:50 #3| 0

Din firewall blokerer nok for din browsers adgang til nettet. Du skal gå ind og tilføje din browser som en undtagelse i Bullguard et eller andet sted.

27-03-2011 15:18 #4| 0

Det kunne evt. også være et Malware problem.

Har din browser virket før?

Hvis det andet ikke virker, kan du hente Ccleaner, som er et gratis malware remover program.

27-03-2011 16:00 #5| 0

prøv evt en anden browser.

virker den ...ja så er deet indstillingerne i din browser.

27-03-2011 16:54 #6| 0

Cclean renser ikke malware - den rydderop i dine tempdata og registreringsdatabase, men kan ikke aktivt fjerne maalware...

27-03-2011 17:24 #7| 0

dns ??

27-03-2011 17:32 #8| 0

Hvis du har D-link så er det bare at slukke for routeren og tænd den igen..

27-03-2011 17:52 #9| 0

Jeg har nu prøvet en browser som hedder Internet Explorer ( 64-bit) og denne kunne jeg komme på nettet med.

Den "normale" genvej virker dog stadig ikke - men vi er på nettet nu.

27-03-2011 18:00 #10| 0

Har du fundet den der "internet explorer" på det dersens internetz? :-)

Jeg vil gætte på at dit problem er firefox, alternativt at du har opgraderet til IE9 for nyligt. Hvordan ser din normale genvej ud? Er det et stor blåt "e" eller ?

27-03-2011 18:46 #11| 0

Ja - det er et stort blåt E.

Mindes nu ikke nogen opgradering - hvad betyder at det er 64 bit ?

27-03-2011 19:04 #12| 0

64 eller 32 bit handler om hvad din pc kan, ikke dit internet, så hvis det virker er det ikke der problemet ligger.. internet explorer har for nyligt lavet en opgradering fra version 8 til 9 og historisk set er microsoft ude af stand til at sende et fejlfrit produkt på markedet så det kunne godt være det der var problemet.. men altså hvis det spiller nu er det vel ok?

27-03-2011 19:12 #13| 0

Genstart din router med en spids genstand

27-03-2011 19:49 #14| 0

Tillader mig lige at stille endnu et spørgsmål:)

Jeg har fornylig købt en USB fungerende som trådløst netværkskort.
Både min router og USB er fra samme producent, Netgear.
Computeren kører med windows XP, men dette burde ikke betyde noget?

Problemet er at nettet virker i en kort periode på 10-25min og derefter er der
intet signal. Går jeg så ind og prøver at aktivere enheden, melder den bare at dette ikke er muligt. Tager jeg så USB ud og i igen, så fungere nettet igen i de 10-25min.

Det virker som om at USB'en mister forbindelsen fuldstendigt, den kan ikke finde nogle netværk overhovedet og det virker også som om den ikke søger.

Håber nogle kan hjælpe med dette frustrerende problem:)

27-03-2011 19:52 #15| 0

@polken

lyder som en fejl 40

27-03-2011 20:20 #16| 0

Eller som en usbport der er i stykker.. relativt sandsynligt imo, da en pc uden indbygget WANkort må være ældre end Birte rønn..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar