Made flush - semidyb (200nl)

#1| 0

Game #6339728414: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/11/18 - 23:41:42 (CET)
Table "Sixofhearts" Seat 5 is the button.
Seat 1: PayMyBill ($280.90 in chips)
Seat 2: Oddfellow ($157 in chips)
Seat 3: ASSO13 ($197 in chips)
Seat 4: pipponr1 ($290.45 in chips)
Seat 5: HERO ($413.85 in chips)
Seat 6: cryyyp ($201.65 in chips)
cryyyp: posts small blind $1
PayMyBill: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [5d 2d]
Oddfellow: calls $2
ASSO13: calls $2
pipponr1: calls $2
HERO: calls $2
cryyyp: calls $1
PayMyBill: checks
----- FLOP ----- [7d 6d Ad]
cryyyp: checks
PayMyBill: checks
Oddfellow: checks
ASSO13: checks
pipponr1: checks
HERO: bets $10
cryyyp: folds
PayMyBill: raises to $32
Oddfellow: folds
ASSO13: folds
pipponr1: folds
HERO: ??

200nl crypto. Ingen dynamik. Villain virker sane. Bemærk stacksizes.

19-11-2007 02:12 #2| 0

Fold pre.

Kald flop og raise allin på blank turn(Non og non par bord), du har positionen.

Det kan jo være bedre flush (bl.a. derfor fold pre) men eller ser du ofte 77, 66, A7, A6 men forstår ikke en sane spillers CR i limped pot?

19-11-2007 02:13 #3| 0

Hvorfor spille 5 2 s overhovedet? Du kan dårligt ramme bedre end her, og nu sidder du bare i et akavet spot.
Don't go broke in an unraised pot.
Jeg tror at det ville være et godt sted at finde et fold frem.
At spille langsomt er for farligt, for hvis du endeligt er foran er der for mange kort du ikke vil se og hvis du er bagud ender du med at miste en formue på hånden. Og hvis du 3 better vil villain nemt kunne folde en dårligere hånd.

19-11-2007 03:03 #4| 0

Som Coco...

19-11-2007 06:30 #5| 0

LOL, nu må I lige styre jer. Der er et hav af limpere inden - at limpe med på knappen, med 52s er neutral EV at worst. Jeg limper selv 52off i det der spot.

Desuden er det helt sort, at hero skulle raise AI på turn. Call flop, call turn, og evaluer river. Jeg folder oftest river, hvis villain har pedalen i bund.

- AB

19-11-2007 07:13 #6| 0

PF er fint.

Call flop, jeg folder nok turn, men senest river hvis han gir gas.

19-11-2007 10:20 #7| 0

Turbofluen, hvorfor calle flop når du siger i forvejen at du vil folde turn?

19-11-2007 10:52 #8| 0

@decoon

Det er meget almindeligt i NL HE at calle flop (eller turn) og se hvad modstanderen gør på næste street. En typisk hånd til en slags er top pair eller overpar. Man ønsker ikke at folde en god made hånd, men har heller ikke lyst til at kalde alle 3 streets.



@alle

Jeg limper sgu da også med her. Mener I seriøst at I folder en suited two-gapper på knappen her?

Jeg kalder også flop, de fleste turns og ser river an. Pga af at det er en limpet pot og fordi villain har BB så kan han have alt muligt inklusiv hænder som Q3 etc.

Jørn

19-11-2007 10:54 #9| 0

Som turbo.

19-11-2007 11:16 #10| 0

Nu har jeg ca 1k hænder på villian, og han er hyperaggressive. Det burde du vel også vide, siden i begge har godt over std buyin, så må ha været ved bordet et stykke tid.

Anyways, jeg ved han kan lave det move med en meget bred range. 2 par, K til flushen, og endda helt ned til et straightsdraw. Jeg ville, uden at jeg er klar over en speciel dynamik ved bordet, calle flop og raise stort på turn. Hvis du har ham nu, får du jo nok ikke flere penge ud af ham ved at 3-bette flop nu, men på turn kan måske fristes af oddsne + du kan folde hvis den 4. hjerter rammer.

19-11-2007 12:52 #11| 0

Limp knappen, bvadr! Jeg raiser sq!

Ellers er jeg ret enig med Asger, turbo etc., jeg folder senest river - Bemærk i øvrigt han CR med flere mand bag sig, det viser en del styrke, som regel.

19-11-2007 14:52 #12| 0
OP

Morten And

Han er aggro, ja, men det ændrer ikke ved at han stadig er sane. Har aldrig set ham lave et eller andet psykomove.

Andre

Tak for svar. Kan nu heller ikke se man ikke kan limpe med 5-2s med så mange kaldere og position.

Til folk der vil folde enten turn eller river: Er det ikke noget weak? Villains spiller ofte sådan her (eller leader) med set, par plus nut flus draw og endda to par (sjældent, men er set før).

De vi frygter, er selvfølgelig overflush. Hvad er chancen egentlig for at to spillere begge flopper flush?

Skriver resultatet i løbet af dagen...

19-11-2007 15:38 #13| 0

@zmag

Din oprindelige post siger "ingen dynamik. Villain virker sane" og det har betydning for vores svar.

Med de reads som Morten og du nu selv tilføjer, så er villains range bredere og vi kalder oftere river.

Jørn

19-11-2007 15:43 #14| 0

@ zmag

Som du beskriver ham, og jeg er btw enig, så er hans standard linje ikke CR med flere mand efter sig med hænder som TP+NFD, set eller to par. Det er oftere en flush, og da han er i bb kan han, som Thyssen påpeger, have fx Q3 .


@ Morten

Hvad er dit nick på crypto?

19-11-2007 15:49 #15| 0

Kan ikke se hvorfor i vil spille 52s og så folde når i rammer flush.

Det er jo det eneste man kan vinde penge på med den hånd.

19-11-2007 15:57 #16| 0

@Coco

Man satser selvfølgelig på at ramme en flush, men du kan tit og ofte også mærke hvornår du er bagud med din flush, og hvornår du er foran.

Sig ikke du aldrig har tabt til en højere flush når du har ramt?

husk der er stadig 2 kort endnu

19-11-2007 16:04 #17| 0

Jeg har tit tabt med K høj flush, og vil også bare folde pre i denne hånd da, jeg går ud fra at SB eller BB vil prize os out alligevel hvis de sidder med en hånd.

Odds til af lijmpe med er jo fine, men med 52s vinder du kun multiway hvis du rammer flush.

Selvom du har position så kan du næppe købe dig til potten med så mange limpers.
Imo kan villain lave det flop move med asdskillige hænder han ikke gider at have en masse draws med på, vi kender jo ikke hans spil i detaljer.

Man kan ikke få et bedre flop, hvis man vil ha action på sin flush, en del limpede hænder kan rammer stærkt her.

Og hvis i mener at en så markant %del af villains range er en højere flush, og vi jo er 140bb dybe, så kan i jo bare gå i calldown mode, for så er mange kort scarecards for villain og vi får så ofte et rimeligt billigt showdown i position.

19-11-2007 18:23 #18| 0

Folk har en tendens til at leade oftere med 2par, set osv i dette spot.

19-11-2007 18:41 #19| 0

har også spillet mod villain i mine crypto dage, og ja som morten siger så er han monster aggresiv, med en del donk tendenser imo...
Nå ja og det er vist også samme video som optræder i en af tunes videoer på nl100...

Offtopic: Mens jeg skrev dette floppet jeg lige 3 damer(jeg havde kq) på et q,q,8 board i PokerStars 20k gtd, jeg har raiset preflop og fået 2 callere better lidt over ½pot, villain et caller og 2'eren reraiser jeg skubber all in og v1 folder og v2 instant caller med 10,9 offsuit, og jo han fik self. sin J, fucking superusers!

19-11-2007 18:45 #21| 0

velkommen, jeg er også lige igang med at lave mad, skal have kylling med ris!

19-11-2007 18:45 #20| 0

Tak for at dele det med os djoffer

19-11-2007 18:46 #22| 0

@Turbo

Det er muligt du har ret, men ville du ikke leade med floppet flush?

Desuden når vi får det bedste flop vi kan få, og vi stadig står til at tabe større pots end vi kan vinde (to par, set, K, D er jo åbenbart ikke nogen der betaler af, samt kan trække ud på os) så vil jeg gerne vide hvor i finder jeres EV ved at spille 52s i første omgang.
Den bliver vinderhånd utroligt sjælden og kan tilsydenladende ikke vinde nogen stor pot, så den må da være -EV at spille.

Desuden uanset om den er marginal + eller - så er det utvivlsomt en hånd der bidrager til den varians vi alle hyler over.

19-11-2007 19:02 #23| 0

Coco

Man kan sagtens limpe med 5-2s hvor det er +EV og så ramme lige i røven og så stadigvæk folde. Det er noget af det der hører med til at være en god pokerspiller. Om turbo ville leade med en floppet flush er helt og aldeles ligegyldigt, du har selvf ret i at man ofte må antage at andre gør sådan og sådan når man skal lave beslutninger, men nogle gange opfører folk sig bare så stærkt at man må se bort fra disse fakta og mucke.

19-11-2007 19:03 #24| 0

Jo oftest. Men nu fokuserer jeg på, hvad han hyppigst har med et CR.

"Kan ikke se hvorfor i vil spille 52s og så folde når i rammer flush."

Det er selvf bull. Det handler om den info vi får postflop.

19-11-2007 19:07 #25| 0
OP

Coco

Så du kalder heller ikke 6-7 suited i det spot? Det er jo samme problem med underflush som opstår. Med 5-2 kan man også håbe på str8 eller trips.

Mht. position bruger man den jo ikke kun til at stjæle pots. Position giver også bedre mulighed for at få mere value og redde sig ud af svære spots.


Mht. Villain

Det er begrænset hvor meget jeg har spillet mod ham. Har kun spillet crypto i nogle måneder og har kun spillet mod ham den sidste uges tid. Under alle omstændigheder må vi tage udgangspunkt i hvad JEG vidste på daværende tidspunkt om Villain.

Resultat:

Jeg fejlede nok, for vi kom all in på flop. Har længe haft den indstilling at man ikke kan folde made flush uanset hvor lav medmindre man er meget dyb (og ikke blot semidyb). Men han viste K-3 suited, så ikke så fedt.

I øvrigt tog han mig med overflush lidt senere igen hvor vi også var dybe! HERO raiser fra CO med T-8s, han kalder i sb, bb kalder også. Flop: 3-7-9 to i min tone... Han leader 2/3, bb folder, jeg raiser voldsomt, han kalder. Turn: 6 i min farve, han byder næsten pot, jeg kalder, river: 9, han checker, jeg checker bag, og han viser K-4 i spar! Ad...

19-11-2007 19:16 #26| 0

Ja men kan vi ikke blive enige om at vi sjældent rammer en stærk hånd (trips, flush, straight) to par ser jeg som en hånd vi ikke får value af post.

Når du så kigger på de pots vi vinder med dem, og så de pots, hvor vi må trække os.

Så hvis du ser på hvor sjældent vi rammer disse hænder, og hvor mange gange vi har postet 2$ pre, og naturligvis ser vi ikke et flop hver gang vi har limpet ind på knappen.
Så skal du altså scoope et ret pænt overskud hver gang du rammer en stærk hånd.
Og det er som sagt svært når vi må lægge os til for meget action nogle gange.

Det er ikke et spørgsmål om at forsvare min første post, hvor jeg sætter villain på en bredere range end jer, det er et spørgsmål om value, jeg bare ikke kan se.
Jeg skal ikke påstå jeg har ret, men har endnu ikke set nogen tegn/eks på hvor alt den value skal komme fra.
Når vi flopper en stærkere hånd end vores modstandere, kan de outdrawe os, når vi er bagud, ommer vi aldrig igen.
Derfor bliver det overskud der skal hentes når vi rammer svært at nå, sammenlignet med alle de gange vi smider 2$ ind.

Jeg er godt klar over at hånden kan foldes uanset om vi rammer eller ej, men det er jo netop når vi rammer vi skal ha value fra to par, set og kombinationer som toppar stærk kicker og lone k og lign.

Enig i at CR ser stærkt ud, men også meget donket, han kan jo netop ikke få mere value med sin flush mod andre middel hænder med den linie.
Så synes også det er lidt selvmodsigende at sige, "ok han vælger den donkede linie, og en donks handrange er sindsyg smal"

19-11-2007 19:17 #28| 0

Allin, det eneste korrekte spil i denne position

19-11-2007 19:17 #27| 0

@zmag

Du kan slet ikke sammenligne 67s og 52s i handvalue, når vi snakker marginal value.

19-11-2007 19:20 #29| 0
OP

Coco

Der er bedre str8-muligheder med 6-7. Men jeg omtaler her dine argumenter ift. flush. Min pointe er at der er adskillige hænder man kalder med hvor man risikerer underflush.

Her skal vi altså kun betale 1 bb så for mig er det et helt std.-kald pf.

19-11-2007 19:27 #30| 0

@zmag

Flush og underflush er jo kun en mulighed, 67 har meget større mulighed for at ramme andre vinderhænder, samt at få value fra andre draws og middelhænder.

Desuden har 67s din 25s komplet crushed og kæmpe value mod dig når du har spillet den hånd :-)

Det er jo heller ikke dårligt at calle pre, og det er ikke et call der kan ændre meget på din winrate, men nu har du så lige smidt lidt over et buyin med den.
Er du klar over hvor mange gange du skal limpe 52s ind på knappen i en lign atraktiv situation før du har hentet variansen ind og den beviser den er +EV for dig at spille.
Vi kan sagtens snakke om et handsample på 200K-300K og som jeg sagde en grund til ikke at spille den udover jeg ikke kan finde valuen i den.

Du kan jo ikke undgå at calle flopraiset her, med det read du har på ham.
Selvom du ikke smider et buyin, vil du ikke kunne undgå at betale en del af, hvis han slower en smule ned.

19-11-2007 19:55 #31| 0

zmag

Du har sikkert fattet det efter denne tråd men vil gerne lige for en sikkerheds skyld understrege at du får dine penge MEGET skidt ind i denne hånd, og at nedenstående citat er helt galt i byen:

"Har længe haft den indstilling at man ikke kan folde made flush uanset hvor lav medmindre man er meget dyb (og ikke blot semidyb)."

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar