Livehånd 10/20 euro

#1| 0

Hey m8s,

Har lige brug for inputs til denne hånd, som jeg spillede forleden i Barcelona.

Frit fra hukommelsen:

Vi er 9-handed, og de spanske tyre spiller frisk til. Villain er asiatisk udseende, og den der spiller bedst ved bordet. Jeg tror, at han er engros reg. Jeg har spillet LAG til den store guldmedalje, og har ramt fint hence min store stack.

Hero (7250 euro) raiser 33 utg til 65

Fold til BB (ca. 5500) som betaler

Flop (Pot 140) 6 7 2

BB check, mig 75, BB call

Turn (pot 290) 3 (biiiiing!!!)

BB check, mig 165, BB call

River (pot 620) 8

BB check, mig 765 (like?), BB REST, omkring 5000.

Fuuuuuuck, kan jeg nogensinde calle her? Jeg er ikke moneyscared, og jeg har spillet større pots end det - men det river da en smule i tissemanden.

Alle inputs er velkomne - jeg kan godt tåle noget flame :-P Edit: Mine tanker er, at 9 10 raiser flop, right? Edit: Potsizes opdateret

Redigeret af Karsten11 d. 02-06-2019 17:17
02-06-2019 16:12 #2| 1

Er der Ikke noget galt med pot sizes? 

02-06-2019 16:14 #3| 0
MESTERBLOGGER

Den skal helt sikkert foldes da villian ikke lyder som en der spasser ud.

Det er dog lidt underligt han ikke raiser på turn medmindre han har pocket 8s.

 

Jeg kan ikke se hvilke hænder du kan slå på river da han burde calle et set i 2ere.

 

Jeg syntes du spiller den fint.

02-06-2019 16:49 #4| 0

Hov, får lige styr på potsize, sorry

02-06-2019 18:39 #5| 0

Ad den er klam.. 

man burde kunne discounte alle sets, da du nok hører fra dem senest på turn, med mindre det er præcis set i 8'ere, der rammer riven.  45 giver mening, da i er meget dybe, og han skal være ekstra vild for at shove et missed fd.

 

Jeg tror jeg puke folder. 

02-06-2019 19:55 #6| 0

Den korte version: "Don't fold sets."
02-06-2019 20:13 #7| 0
fedesen skrev:

Den korte version: "Don't fold sets."

 

 Fed hånd!

02-06-2019 20:17 #8| 1

Mine tanker er, at 45 hører vi fra på turn, alle sets hører vi fra på flop for at bygge en pot, 109 hører vi fra på flop, hvilket efterlader os med:

88
Missede flush draws, evt med et par på siden
87 (not likely)
Blæs (not likely)

02-06-2019 22:02 #9| 0

Jeg tænker at vi har mange straight kombinationer ifht Villian og fra et teoretisk synspunkt skal vi helt sikkert folde et set. Om vi kan exploite villian ved at call for meget i dette spot tvivler jeg på.

03-06-2019 03:42 #10| 1

Min erfaring siger, at et overbet på river ofte er en indikation for en polariseret range (med mindre man er Isildur). Når villain så kommer ind over for 250bb samlet, så skal han være ualmindelig tricky for at lave en hånd med showdown value om til et bluff, når du er så polariseret.
Pga ovenstående er jeg på foldvognen.

03-06-2019 05:08 #11| 1

Jeg synes det er vigtigt for sådan et spot at vide om du selv er reg i det game!
Altså har villain historik på dig?
Har villain set dig overbette potten på river tidligere?

Da du åbner UTG i et friskt game, er din range (i villains øjne) formodentligt vægtet mod PP’s og suited broadways samt AKo
Villain derimod caller pre fra BB, og kan gøre det med any two.

Den går herefter bet flop, bet turn, overbet river
Villain må formodes at tænke at du kun kan calle et shove her med nuts, så hvis villan feks selv blocker for nuts, og samtidigt blocker for at du havde FD på flop med feks 95cc, 98cc, T8cc, T5cc, TJcc, K9cc, KTcc osv, så ranger villain dig til at have overpairs, sets og missed FD, som alt sammen meget meget ofte ikke kan calle et shove som spillet

Selvfølgelig kán villain have nuts her, og har det også med en hvis frekvens, men det er et fantastisk spot til at bluffe, og han ved du oftest har et meget svær beslutning når max pres sættes på!

Så hvis villain, efter din vurdering, har naturlige bluffs her, så skal du kalde med et set, med en pæn frekvens IMO

Mht dit overbet river:
Som hånden er gået, hvad tænker du så du får et call fra?

Mvh Brunen

03-06-2019 07:37 #12| 0

Det er over mit level, men...

 

Der er vel tre muligheder, idet heros overbet Imo ser lidt polariseret ud:

 

Villain tror at heros overbet er et bluff, og bluffer tilbage

Villain tror at heros overbet er en super stærk hånd, og håber at få betaling med nuts

Villain tror at heros overbet er en super stærk hånd, men tror at han kan bluffe alligevel. 

 

I første tilfælde, hvorfor bette så stort? Mindre burde kunne gøre det. Hvis han har lidt value kan han vel også bare Calle et bluff. 

I sidste tilfælde, så er det vel en stor chance at tage. 

 

Hvis du er slået, så er det rigtigt nok klamt. Og villains linje er ret speciel. 4 5 burde du nok have hørt fra på turn, så det er vel 8 9 og 88 som er tilbage. 

 

Meh. Jeg tror at fold kan give mening her. Nogle gange når villains bet ikke virker naturligt kan det godt være nuts.

 

 

03-06-2019 12:22 #13| 0

@becks

 

Hero raiser utg, mens villain defender bb. Personligt ville jeg nok ikke have andre straight-kombinationer end T9 i det spot. Villain kan have en del andre, selvom han bør raise de fleste 45 på turn.

03-06-2019 13:25 #14| 0

Jeg tænker at en af villains bedste bluff hænder i det her spot og som giver mening som spillet er 99. OP repræsenterer et overpar og selv om han har spillet LAG, må de fleste vel give ham nogen kredit når han skyder 3 gange. Det virker derfor ikke helt usandsynligt at det er en hånd man kan vælge at lave til et bluff i stedet for blot at calle.


Hvis villain har 11 value combos (45s,T9s og 88), så skal der kun være 5-6 bluff combos for at det er break even call og her giver 99 6 combos. Desuden er der diverse missed draws som måske tilføjes, f.eks. 89s, som godt nok har SDV, der næppe er god men har blocker til nuts.

Det betyder nok ikke det helt store, men har vi 3 i hånden? Uden den i hånden har villain lidt flere flush draws, hvilket burde skubbe os lidt nærmere et call.


Hvis villain virkelig er den bedste ved bordet er han vel også den der er i stand til at bluffe i det her spot.



 


 


 


 


 

03-06-2019 14:09 #15| 0

Virkelig gode tanker, keep ‘em coming.

Afslører result i aften.

03-06-2019 14:14 #16| 0

Jeg er helt pas, men spændende at høre de kloges tanker. Håber at potten endte i din retning :)

03-06-2019 14:29 #17| 3

Verdener dårligste cliffhanger hvis du i aften skriver:

 

“Jeg foldede” :)

03-06-2019 15:00 #18| 0

Jeg er enig i at der, hvis vi bryder heros og villains ranges op, opstår et ret godt bluff spot for villain, hvorfor vi teoretisk kan hælde mod et kald, især da han kan have mange hænder der kan laves om til et bluff.

I praksis tror jeg der er meget få det har nosserne til at fyre kanonen af i det givne spot. Første kriterie for at kalde er derfor at du vil vurdere han er i stand til at bluffe for 250bb+ imod et overbet, som pacificerer de fleste. 

Din mest likely hånd er et set. Han skal derfor formode han kan få dig til at folde et set i et live game, hvilket kun få mennesker kan. Givet din beskrivelse af dig selv som ultra LAG, tvivler jeg på om dette kriterie kan opfyldes. Han kan dog også være mindre god og sætte dig på OP eller lign, men lad os antage han er god, givet din indledning.

Din næstmest likely holding er et bluff, men i dette spot behøver han ikke mose og satse 5K, når 1,7K gør tricket, antaget han ikke forventer du folder settet.

 

Det er en rigtig spændende hånd. Løsningen ligger imo i indbyrdes dynamik og read på hinanden, hvorfor det også er en lidt svær hånd at analysere, da det kun er dig der har svaret, samt den bedste formodning om hvad hans syn på dig er, samt hans opfattelse af sit eget image.

Teoretisk er jeg på call, jeg tror også du fanger en skummer i den givne situation, men jeg hælder til at det er et fold i en blanding af Mooses forklaring (erfaring siger den er der, selvom teori siger noget andet) og egen forklaring om at der er for mange antagelser om hinandens spil, der skal passe sammen, for at det er et godt bluff. 

03-06-2019 15:06 #19| 0

Interessant handske. Mine første tanke går på, at jeg synes dine sizings er for små på flop og turn. Du har en stor rangefordel, position, I er dybe, og sidst, men ikke mindst - I er dybe. Det er jer to spillere, som har de bredeste ranges, derfor kan vi godt skrue taksten lidt op, da de sætter skurken i langt større dilemmaer, end når du better ½ pot. Desuden er det live, her føler jeg folk i langt højere grad laver uprofitable calls ift størrelsen af bettet. Jeg er med på, at din sizing formentlig er en del af en sammenlangt strategi, men jeg er større fan af, at man justerer af hensyn til ovennævnte argumenter.

 

Jeg synes ikke man bør udelukke 45 totalt - han raiser nok den det meste af tiden, men jeg vil tro, at han ca. 25 % af tiden flatter, da din egen range er så bred, at du oftest vil være død til en turnet streg. Derfor kan han klogeligt og profitabelt gå i cc-mode og cr river, qua hans aggro image.

 

Problemet er, at hans range til både turn og river er ret bred - fordelen er, at river giver hans skub en ekstrem polariseret range. 45, T9, 95 og 88. Til gengæld kan han have mange bluffs: Alle par indeholdende en straight blocker, 99, 55, TT (som dog oftest vil 3-bette, men stadig flatter somme tider), 35, 34 - jo nærmer jeg tænker over det, jo bredere bliver hans range. Måske jeg analyserer ham forkert, men jeg synes fx K5cc er en del af hans range - hvis han er vild nok. Og det kan OP vel nok kun svare på.

 

Jeg ved ikke, hvad jeg gør - fold er fint, call er fint. Er jeg i gang med at køre bordet over, og de alle er 2-300 bbs dybe har jeg ikke noget i mod et fold. Folk laver nogle sindssyge ting, der ikke giver mening, hvilket hælder til call. Altså isoleret set, er det et dårligt spot at bluffe i. Så er spørgsmålet om han udnytter det, eller overhovedet ved det. Jeg better i øvrigt mindre her - har du nogensinde A8 i dette spot? Eller A7? Det tror jeg ikke, derfor better jeg 400, og snap caller et CR til 1400. Nu er den langt mere lakrids. Det bliver på fornemmelsen i situationen, om jeg caller eller folder.

 

PS: Du kan ikke sammenligne din hånd med hånden fra linket fedesen smider op. De to har intet tilfælles, udover I begge har et set på river.

Redigeret af ManCini d. 03-06-2019 15:07
03-06-2019 15:19 #20| 3

Han har obv 95 i klør ;D

03-06-2019 17:22 #21| 0

Ok, chefer!

Vildt fedt med så mange tanker omkring hånden. Jeg synes egentlig, at I kommer ind på mange af de overvejelser, som jeg også har i hånden.

I situationen endte jeg med et call, primært pga. to grunde:

1: Jeg vurderede hans bluffrange til at være en smule højere end hans valuerange jf. mange af de tanker, som I kommer med.

2: Jeg havde et specifikt tell på ham, hvor han sætter sig en en bestemt positur, når han bluffer. Jeg havde observeret det 3 gange tidligere i sessionen. Jeg ved ikke, om han var så god, at han laver et reverse tell på mig, eller om jeg overtænker det. I hvert fald:

Han viser 95, og jeg føler mig _lidt_ owned og fisket. Kom mig ikke rigtigt over hånden, og jeg cashede ud 2 orbits senere og gik på bar :)

Satser på at smide et par andre hænder op i den kommede tid - megafedt med så god feedback.

/K11 Edit: Så @msm89dk er spot on! WP

Redigeret af Karsten11 d. 03-06-2019 17:23
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar