Live, PLO200: ship it eller call, 300bb deep?

#1| 0

@1/2 DKK plo/nl mixgame, Homegame (skifter hver 10 hånd)

Da hånden blev spillet sad vi 6 gutter ud af i alt 8.


Cirka stacksizes fra hukommelsen:

Hero, 600ish DKK (UTG+1)
BTN, har mig dækket, så over 600 DKK
BB, 200ish DKK


Dynamikken:

Har været light passiv med mange limps, med typisk en 3-4 mand der ser floppet i Omaha-delen.
Derudover er jeg relativ readless, men sidder ved bordet fordi jeg vil spille noget omaha, og ved de alle er nolge monkeys til dette spil. CO har dog en lille spilforståelse for 4-korts-varianten, hvor han har åbnet pæne hænder though.
Men spillerne (pånær mig) kommer primært fordi de vil spille noget hold'em...


Gameplay:

UTG straddler til 5 (kigger ikke sine kort!)

Hero samler KQT4 op og limper ind for 5

CO raiser til 20, og kun Hero og BB caller - 3 mand til floppet og jeg sidder OOP.

Flop: AJ5 pot: 67 DKK

Hero checker, CO potter den (67), BB caller efter lidt betænkingstid og Hero's action er en af følgende 2 ting, potten er på 201 DKK da Hero skal acte:

1) 3b potish til maximalt 335 DKK og get it in på en blank turn.
2) Flatte her med omkring 16 outs til nuts. (villænderne har helt sikkert en del af dem)

- Fold er obv ikke en option her.. - med rigtig mange outs/equity

Jeg er 99% sikker på at CO har et set her, mest likely er selvfølgelig AA** og JJ**. BB kan have lidt af hvert her, JJ** eller noget AKQJ kombo med -FD evt.

Hvad gør PN i spottet, 300bb's dybe med CO som dækker??


Jeg ved godt der kan stilles spørgsmålstegn ved hele linjen her som er pre ikke spew med en semi-marginal hånd? og skulle ha ik' have bettet det flop?, og comments er da også velkomne til hele linjen, men jeg vil heslt have feedback på vores nuværende action.

/drain

27-06-2010 20:57 #2| 0

Raise fordi det er et godt squeeze spot og du har nuts.

27-06-2010 21:09 #3| 0

@pokerheh

Vi har IKKE nuts, kun et sygt wrap + fd kombo draw med en (potentielt) 16 "levende" outs - alle til da NUTS...

Vi flipper (vi er faktisk en 45/55 underdog) mod BTN's range som tæller AA**/JJ** - og egentligt ikke rigtig noget andet - på siderne af sine sets kan han sagten have nogle som derfor gir os færre outs og han derfor blir glader for at komme ind, samt hvis vi tager BB med i calkulatoren, så er vores equity lidt mindre end de 45%.

Vil du virkelig flippe, 300bb's deep?? - Jeg er obv ikke i tivivl om, at det ville være et nobrainer-easy-skub hvis vi havde en 100-150bb's og var stillet i samme situation.

27-06-2010 21:14 #4| 0

Hvad er din plan så på blank turn, såfremt du bare caller flop?

27-06-2010 21:20 #5| 0

Tjaaa, vi får vel odds til at kalde hvis vi c/c en brick turn.

Jeg gider bare ikke at flippe 300bb's dyb vs en relativ unknown villain som med garantrees har settet.

Vi har btw ikke 16 outs til nuts, for J gir et FH til en af villænderne, så vi har altså "kun" 15, som sagtens kan være mindre da villain(s) nok blocker...

27-06-2010 21:22 #6| 0

OOP folder jeg preflop.

Jeg raiser også floppet. Det er ikke særlig mange gange de begge skal folde til et yderst stærkt reraise fra os til at det er profitabelt, og de gange de vågner op med et set som vi er lille underdog mod må vi bare ramme vores outs.

Aktuelt set kunne vi også godt flatcalle på floppet hvis villains er tyrede og har tendenser til at valueowne sig selv en smule.

Siden de ikke er så skarpe til PLO tror jeg faktisk at vi med et pot size raise på floppet viser så meget styrke at de drysser så sindsygt mange hænder og vi tager en forholdsvis uncontested pot ned som tæller både pot size + villains pot bet og villain2's pot call.

Styrken i at semi-bluffe er jævnt meget undervurderet i PLO, og jeg synes det her spot markerer det ret godt.

Jeg er tilholder af begge ting, og lader det komme an på min følelse af modstanderne for om jeg raiser eller bare flatcaller og evaluerer turn.

Må jeg høre din begrundelse for at limpe preflop?

Det skulle du have et nakkeslag for :)

27-06-2010 21:25 #7| 0

@pokerheh

Hvis du vil til midten i denne hånd med 45% equity, så vil du vel også AI i denne omaha-hånd, postet for en uge siden: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=222970.

- Her er jeg nemlig i tvivl om jeg vil til midten eller bare et flat...

Her har vi også 45% (mellem 43 og 48%) og her er vi endda kun 100bb's dybe eff.

27-06-2010 21:29 #8| 0

@MartinB

Limpingen kan simpelthen ikke begrundes - måske varmen, men den dag var det kun 16 grader eller var det 20 ;D

Iø, nu når jeg har dig, vil du så ikke os til midten i denne hånd jeg linkede til ang. pokerhehs comment?? det må du vel næsten, når vi har samme equity, dog figurer det ikke i den post i den tråd...

Link: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=222970

27-06-2010 21:40 #9| 0

@mr drain

Forskellen på de 2 hænder er bare at i den anden hånd så better du, modstanderen reraiser, og så står du der og skal re-reraise og så synes jeg spottet bliver dårligere.

I den her hånd bliver der cbettet og nu står du så med trumfen og kan raise dem af.

Jeg er iøvrigt mere "forsigtig" i mit spil når det er PLO20 mod en flok jævnt dårlige spillere, end et par friske tyre i et PLO200 live cash game, håber det er begrundelse nok.

27-06-2010 21:51 #10| 0

Hovedpine. I gets it.

Fold preflop hvis du ikke vil ind med et combo draw af den stoerrelse - eller begynd at spille 13/9 NLHE.

27-06-2010 21:52 #11| 0

Fullring, altsaa.

27-06-2010 21:57 #12| 0

Pot/få det ind.

Fold equityen + du aldrig er bagud (meget lidt når det er værst).

Og ikke mindst er den multiway (du er foran 3-vejs + der allerede ligger døde penge i puljen selv om bb folder).
Jeg ville anyday potte den i det spot.

28-06-2010 00:13 #13| 0

Det faktum at vi højst flippede, men mindst var en 40ish% underdog gjorde at jeg pottede - CO shovede og jeg kaldte selvfølgelig med syge gode odds. (BB foldede iøvrigt)

CO viste den værst tænkelig handske han kunne have, nemlig AA** - hvor de 2 ** var , eller sagt med andre ord, 2 af vores outs var lige pludselig væk.

Vi havde dog stadig 42%, men de var desværre ikke nok da turn og river begge var blanke.

28-06-2010 00:15 #14| 0

Jeg fatter slet slet ikke de her tråde du opretter.

Du starter med at skrive at bordet spiller lidt løst passivt og at du ellers ikke har nogen reads.

Derefter claimer du, at du er 99% sikker på at villain har AA eller JJ.

Kan du selv se hvad jeg mener?


PF virker rigtig skidt i min verden. Åbentlyst reraise eller fold spot.

Ikke at reraise floppet kan jeg slet ikke forstå. Du er svag hund mod et set og burde have en pæn sjat fe.

Når det er stort set gratis for dig at semibluffe skal du bare afsted over isen.

Edit: Med mindre i er helt sygt dybe. Men dt er i jo ikke her med en STP ratio på ca 10 på floppet før action

28-06-2010 00:27 #15| 0

@Holch

Kan godt se hvad du mener, men siger dog også at CO er okay-spillende som har vist pæne handsker op: CO har dog en lille spilforståelse for 4-korts-varianten, hvor han har åbnet pæne hænder though. - derfor kan han jo sagtens have JJ/AA her...

Har svært ved at se andre handsker komme indover her, måske lige et underset han går i spasmer med her, men ellers ikke andet, vi blockr jo får en 2P-kombo...

28-06-2010 00:37 #16| 0

"Men spillerne (pånær mig) kommer primært fordi de vil spille noget hold'em..."

Gad vide hvorfor de går med til at spille PLO hvis du er den eneste der vil spille det..? ;)

28-06-2010 00:57 #17| 0
Har svært ved at se andre handsker komme indover her, måske lige et underset han går i spasmer med her, men ellers ikke andet, vi blockr jo får en 2P-kombo...

Jeg synes du er helt i skoven her. Men whatever
28-06-2010 11:44 #18| 0

@Holch

Jamen kære Holch - kan du så ikke være sød at stille en optimal range op for mig og for hånden plss. Min er jo helt hen i skoven... - eller hva' :)

28-06-2010 11:48 #19| 0
"Har svært ved at se andre handsker komme indover her, måske lige et underset han går i spasmer med her, men ellers ikke andet, vi blockr jo får en 2P-kombo..."

Går i spasmer med et underset? Hvad?
Og mener du at du blocker for AJ/A5/J5 fordi du har KQT i din hånd?

Men hey, hvis du er så sikker på at hans range for at raise PF og c-bette et A high board er sets, så for guds skyld kald i stedet for at raise, og så burde det da være easy at tage hans penge i stort set alle andre hænder.
28-06-2010 11:54 #20| 0

@djow

Jeg mente obv at jeg blocker for en del wrapish hænder som AJKQ/KQJT osv, ikke 2P som jeg fejlagtigt kom til at skrive early on.

+ Det faktum at villain (CO) har spillet gode hænder som alle rundowns 6789 KQJT - medium par + noget connecter-suited værk på siden som TT98ds osv. I denne situation kunne han da sagtens have JJ/AA-settet her. Kan ikke se ret mange andre hænder end dem der kommer indover, udover en kombo som siger AKQ9 eller måske er han fisket nok tilat tage denne linje med nøgne AJ** ?

28-06-2010 12:20 #21| 0

Især i et homegame folder jeg aldrig floppet, og et call virker som et værre play end bare at skippe stakken. Vi dominerer hans draws en gang i mellem og er ellers sjældent langt bagud.

28-06-2010 12:21 #22| 0

Hvorfor i alverden ville han ikke cbette nøgne AJ som fx en hånd som AJT8ss eller AQJ8ds, eller AKJ4ss??

Dels er det slet ikke fisket. Det er super std. Dels har du slet ikke info nok om manden til at sætte ham på så snæver en range.

Desuden er der ingen der påstår han ikke kan have AA/JJ. Det er bare helt i skoven at sætte ham på så snæver en range.

Igen. Enten løber du sygt dårligt for tiden eller også er du bare jordens mest pessimistiske mand.

28-06-2010 12:21 #23| 0

@Holch

Jeg ved ikke om du er fuld eller bare resultatorienteret (for din post i denne hånd kommer efter offentliggjort resultat), men ta' da lige at læs denne spændende artikel om SPR's og en interessant hånd som indvovlverer SPR-konceptet a lot:

Link: www.thehendonmob.com/alex_rousso/hand_you_cannot_get_away_from

Her har Alex Rousso en SPR før floppet på lidt mere end 2 og kan jo ikke gøre ret meget andet end at håbe det bedst og satse alle sine $$ her.

I ovenstående spot, hvor vi har en SPR (før floppet) på lige under 10 (som er realtiv høj og som gør at man har noget råderum at gøre godt med) vil du så ikke calle, men bare skubbe 300bb's ind i en pot som potentielt kan blive over 700bb's stor med 45%...

28-06-2010 12:34 #24| 0

Drain

Det her er mit sidste svar til dig. Jeg får det indtryk at du ikke prøver at forstå hvad jeg skriver men mest er ude på at trække din tråd i langdrag.

Bare fordi vi ikke er faves mod den range han kalder vores raise med skal du stadig raise. Du skal læse mit første indlæg igen:

Når det er stort set gratis for dig at semibluffe skal du bare afsted over isen.

Edit: Med mindre i er helt sygt dybe. Men dt er i jo ikke her med en STP ratio på ca 10 på floppet før action


Humlen er jo at prisen på at bluffe potten er så lille i forhold til potten at han ikke skal folde særligt meget.

Selv hvis hans "get it in" range er præcis AA/JJ har du vel 45% eller så?

Dvs det koster dig 10% af de ekstra 500 = 50 at bluffe efter potten som nu er 4*67 = 268.

Med andre ord får du ca 270:50 på dit bluff og skal kun tage potten ned ca 5/32 ~16%.

Og her er humlen: HVIS HAN KUN KOMMER IND MED AA/JJ SÅ MÅ HAN JO FOLDE EN HULENS MASSE HÆNDER SOM AJT9 ELLER WHATEVER OG DU HAR KLART MERE FE END DE 16%.

28-06-2010 18:34 #25| 0

Og btw, hvis der er straddled til 5 PF spiller det ikke som et 1/2 game men i stedet meget tættere på et 3/6 game, så i har reelt ikke meget mere end 100bb.

28-06-2010 18:56 #26| 0

@djow

Ja så spiller vi essentielt kun 120bb's deep, og blir derfor et easy-nobrainer shove.

28-06-2010 21:01 #27| 0

Det er mig et under hvordan en "normal tænkende plo spiller" nogensinde vil andet shove her :D

01-07-2010 13:26 #28| 0

Limpy said.


Insta shove.

01-07-2010 18:14 #29| 0

@Limpy

Hvis ikke du har bemærket det i flere af mine posts tidligere gennem PN's gloværdige historie - så er jeg ikke en "normal-tænkende" spillere - hverken i NL eller PLO :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar