Live PLO 10/10 game Deep.

#1| 0

Har en hånd fra et live plo game som jeg er meget i tvivl om.

Eff stacks er 4700DKK
Gamet er 5 vejs

Der er straddlet til 20
UTG - Call (5000)
Knap - pot 100 (9000)
SB - pot 300 (8000)
Hero i BB med KK77ss - call (4700)
ham der har straddlet - call (11000)
UTG - raise 1350
Knap - fold
SB - call
Hero ???

Tanker omkring spillerne.
Sb er godt i hullet og har sagt pot pre 7/10 gange i løbet af de sidste 2 orbits.
UTG kan godt lide at lægge pres på både pre og post, men virker dog til at spille lidt for scared money i denne session.
Hero har spillet stramt og sidder med 4700 de andre dækker. Hero er btw like 8K i hullet. De andres syn på ham er at han nok er lige tight nok og at de ofte kan skræmme ham væk, dette er hero dog sådan forholdsvis klar over.

ved ikke om det har nogen betydning men modstanderene i denne hånd er begge udlændinge, og spiller ikke online.

13-03-2013 03:01 #2| 0

Elsker bare den er sætning:)
ved ikke om det har nogen betydning men modstanderene i denne hånd er begge udlændinge, og spiller ikke online.

13-03-2013 03:09 #3| 0

Som jeg forstår på dig da vi talte irl, så mener du at UTG har esser for ofte (+75%~ af tiden) hvilket gør at shove ikke er optimalt.
Jeg mener helt klart du har imo til et call stacks og position taget i betragtning. Du betaler 1000 hvor der til floppet vil lægge 4k+ right og du lukke action...?
Jeg tænker du får stacken close, hvis ikke hver gang du flopper set.
Derfor
Call > shove > fold

13-03-2013 03:11 #4| 0

Husk det er ingen skam at folde kk preflop i omaha. Havde jeg haft 8-9000 så havde jeg helt sikkert kaldt. Nu ved jeg ikke rigtig, men du har position. hvis du sætter ham på aa så skal du i hvert fald ikke all in.. Men i sidste ende så havde jeg nok kaldt. Men du skal kalde 1050 for at vinde omkring de 44-4500 kr

13-03-2013 03:37 #5| 2

jeg havde også klart callet.. også er jeg selv udlænding og spiller agro ! !! !

13-03-2013 09:43 #6| 0
OP

Jeg kan sagtens se at det kun er 1050 mere for at se et flop med så har vi en spr på ,75. Hvilket jeg ikke synes er specielt fedt.
Vi lukker btw ikke action, men jeg vurdere at der kun er en meget lille chance for at straddler skulle vågne op med et raise.

13-03-2013 10:51 #7| 0

Lille note: Flere bemærker, at hero har position, hvilket ikke er korrekt. UTG (mainaggressor) har position post.

Dog mener jeg ikke, at position er specielt vigtigt i den givne hånd, da der sandsynligvis vil blive bettet nok på floppet til at hero har en stackoffbeslutning der. Hero får ikke turn at se uden at lægge stacken ind. (Jeg kender de to villains og hero)

På den anden side vil jeg give Tjeppen ret i, at der er stor sandsynlighed for at få mindst eet kald, hvis hero klonker floppet.

I sidste ende er det vel et matematisk spørgsmål. Får vi odds (direkte og implied) til at peale for at sette op? (Jeg er overbevist om, at vi har langt mindre sandsynlighed for at få value på monotone flops, hvor vi klonker farven)

Med i overvejelserne skal nok tages, at der er god værdi i at sidde dybt i dette game. Stackprotection er derfor en vigtig faktor her imo.

13-03-2013 14:07 #8| 1

I har lidt nogle sjove størrelser af "pot-bets".

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar