Live Game NL2000 - QQ med 3bet i hovedet

#1| 0

Håber at få lidt input, da jeg er i tvivl om mit spil med QQ er helt i skabet.


Spilller er 10 vejs 10-20 med buy fra 1000-10000 kr

Der bliver spiller frisk til, og raiset stort preflop.

Avg stack på bordet er 3000 kr


Mit imaget er tight, men agg når jeg endelig har spillet en hånd.


Jeg er UTG og får QQ. Better 200 kr (har 2800 kr)

UTG1 call

UTG4 reraise 700

Utg5 All in 350 kr.

Alle andre smider

Mig?
UTG1 kan godt lide at kalde og reraise, så sætter ikke ham på en top hånd. (Har ca det samme som mig)

UTG4 Set ham limpe og bette meget preflop, men ikk reraise (dog kun siddet ved bordet en time).Han har ca 6000 kr


Mig call

UTG 1 Call


FLOP: 568

Pot:2400 kr.


Skubber all in 2100.


Tænkte både flop, call og all in er i spil på floppet.

I tvivl om jeg skal sige all in preflop, da der er så meget i potten. Tror han kan have JJ, QQ, KK, AA, AK. Måske andre?
Så planen var egentlig at skubbe floppet, hvis der ikke var A eller K.


Hvad havde i gjort?





08-07-2018 15:40 #2| 0

Jeg havde også hakket i det spot. Et bet/call på flop giver ingen mening, imo, da vores stack bag er akavet ift pot.

08-07-2018 16:12 #3| 0

Med ca. 1.500 + det løse i potten, når action er på dig preflop, havde jeg nok sat mine 3 k til midten preflop. Der er så meget at samle op allerede der.


Som spillet skubber jeg også på det flop.

08-07-2018 16:30 #4| 0
OP

UTG1 sidder langtid og tænker, folder og fortæller bagefter han havde JJ.

UTG4 tænker i langtid og kalder med 1010 :O

Så gik godt, men sad bagefter og tænkte om flop spillet var rigtigt..

08-07-2018 17:29 #5| 3

Forstår ikke helt hvad pointen i det jam på floppet er?

Som andre smider jeg også stakken til midten preflop.

Men når du vælger at donk jam floppet, så er vi most likely i et spot hvor du laver din QQ om til et bluff medmindre han præcist har 99, TT eller JJ.

Han vil folde AK / AQ som vi er fint inde imod, han vil forsætte med 99-AA.

Samt skulle han have nogle spas bluffs i sin range pga du er en tør spiller, så lukker du action fra næsten alt der kan betale dig og åbner kun op for at meget lille range af hænder som kan kalde du slår, største delen af hans flop call range er foran dig.

Som jeg ser det så vil han ret ofte kunne finde på at jam noget af den range vi slår, og vil kun checke meget få hænder bag, da det flop ikke rigtigt burde ramme en tør spillers UTG open > 3b call range.

Så i et spil hvor skurk er semi sane, er dit spil imo solid -ev.

Desuden hvis du antager hans Reraise (first time) er tegn på styrke, så er dit play endnu mere i skoven, da hans range så burde være stærkere.

Som spillet når du flatter preflop, så lader jeg ham gøre sit på floppet, i de fleste spots vil han shove markant bredere end han vil call, og vi er lige godt / skidt inde, og han burde meget sjældent check bag på det flop, hans store hænder vil have value, hans AK / AQ / spas vil også føle floppet misser dig og formegentlig shove.

09-07-2018 02:17 #6| 0
OP
Incrazy skrev:Forstår ikke helt hvad pointen i det jam på floppet er?

Som andre smider jeg også stakken til midten preflop.

Men når du vælger at donk jam floppet, så er vi most likely i et spot hvor du laver din QQ om til et bluff medmindre han præcist har 99, TT eller JJ.

Han vil folde AK / AQ som vi er fint inde imod, han vil forsætte med 99-AA.

Samt skulle han have nogle spas bluffs i sin range pga du er en tør spiller, så lukker du action fra næsten alt der kan betale dig og åbner kun op for at meget lille range af hænder som kan kalde du slår, største delen af hans flop call range er foran dig.

Som jeg ser det så vil han ret ofte kunne finde på at jam noget af den range vi slår, og vil kun checke meget få hænder bag, da det flop ikke rigtigt burde ramme en tør spillers UTG open > 3b call range.

Så i et spil hvor skurk er semi sane, er dit spil imo solid -ev.

Desuden hvis du antager hans Reraise (first time) er tegn på styrke, så er dit play endnu mere i skoven, da hans range så burde være stærkere.

Som spillet når du flatter preflop, så lader jeg ham gøre sit på floppet, i de fleste spots vil han shove markant bredere end han vil call, og vi er lige godt / skidt inde, og han burde meget sjældent check bag på det flop, hans store hænder vil have value, hans AK / AQ / spas vil også føle floppet misser dig og formegentlig shove.



Mange tak for dit gode imput. Bliver dog usikker på om du ved der er 2 spillere bag mig på floppet? 🙃

Redigeret af mazeing d. 09-07-2018 02:18
09-07-2018 05:03 #7| 1

Havde lidt overset UTG+1 ja

Men føler egentlig kun det gør vores spot mere sikkert, UTG+1 burde flat suited connectors / mindre pockets kun, han flatter næppe AK / AQ, JJ-AA. Hvilket vil sige at dit shove er horribelt inde imod hele hans value range, så imod hans range er du virkelig skidt inde hvis han finder et kald frem.

Fair nok at vi kan risikere den checkes bag lidt oftere pga UTG +1, men som jeg ser det når vi tager en passiv linje preflop, så kan vi ikke bare donk shove det her flop, det burde aldrig rigtigt ramme din raise > 3b call range, UTG+1 limp > limp range kan det ramme, og 3b preflop spilleren burde ikke ramme floppet at all, så det er mere et spørgsmål om han vil ud og rep et overpar.

Desuden så er de fleste live games super fisket, hvilket betyder at han næppe checker et overpar bag for at risikere at dræbe al form for action på 7, 4 eller 9 turns, så 3b preflop burde shove præcis næsten lige så bredt som var i HU, han kan måske vælge at check AK / AQ bag for at se en turn, men på samme tid så som nævnt burde floppet aldrig rigtigt ramme dig, og UTG +1 har mange kombinationer af AQ, AJ, AT, KQ, QJ, 98, 87, som ikke nødvendigvis har en nem beslutning, specielt på et rainbow board, så er vi ude i at det er 7x, 55 66 88 som skurk for alvor skal frygte, da han burde kunne folde alt andet ud fra UTG+1 af med et jam.

Så korte af det lange, ser jeg ham ikke check meget af sin range bag, og igen så vil dit shove turn din QQ om til et bluff selv med UTG+1 i potten, dit shove bliver egentlig kun mere -ev af at han er med i potten som jeg ser det.

17-07-2018 11:27 #8| 0
OP
Incrazy skrev:

Havde lidt overset UTG+1 ja

Men føler egentlig kun det gør vores spot mere sikkert, UTG+1 burde flat suited connectors / mindre pockets kun, han flatter næppe AK / AQ, JJ-AA. Hvilket vil sige at dit shove er horribelt inde imod hele hans value range, så imod hans range er du virkelig skidt inde hvis han finder et kald frem.

Fair nok at vi kan risikere den checkes bag lidt oftere pga UTG +1, men som jeg ser det når vi tager en passiv linje preflop, så kan vi ikke bare donk shove det her flop, det burde aldrig rigtigt ramme din raise > 3b call range, UTG+1 limp > limp range kan det ramme, og 3b preflop spilleren burde ikke ramme floppet at all, så det er mere et spørgsmål om han vil ud og rep et overpar.

Desuden så er de fleste live games super fisket, hvilket betyder at han næppe checker et overpar bag for at risikere at dræbe al form for action på 7, 4 eller 9 turns, så 3b preflop burde shove præcis næsten lige så bredt som var i HU, han kan måske vælge at check AK / AQ bag for at se en turn, men på samme tid så som nævnt burde floppet aldrig rigtigt ramme dig, og UTG +1 har mange kombinationer af AQ, AJ, AT, KQ, QJ, 98, 87, som ikke nødvendigvis har en nem beslutning, specielt på et rainbow board, så er vi ude i at det er 7x, 55 66 88 som skurk for alvor skal frygte, da han burde kunne folde alt andet ud fra UTG+1 af med et jam.

Så korte af det lange, ser jeg ham ikke check meget af sin range bag, og igen så vil dit shove turn din QQ om til et bluff selv med UTG+1 i potten, dit shove bliver egentlig kun mere -ev af at han er med i potten som jeg ser det.




Kan godt se meningen i det du skriver, dejligt at få nye imputs og perspektiver på ens måde at spille på. Mange tak for det.. ☺️
17-07-2018 14:18 #9| 0

Hvis du tænker hans ra

Incrazy skrev:Forstår ikke helt hvad pointen i det jam på floppet er?

Som andre smider jeg også stakken til midten preflop.

Men når du vælger at donk jam floppet, så er vi most likely i et spot hvor du laver din QQ om til et bluff medmindre han præcist har 99, TT eller JJ.

Han vil folde AK / AQ som vi er fint inde imod, han vil forsætte med 99-AA.

Samt skulle han have nogle spas bluffs i sin range pga du er en tør spiller, så lukker du action fra næsten alt der kan betale dig og åbner kun op for at meget lille range af hænder som kan kalde du slår, største delen af hans flop call range er foran dig.

Som jeg ser det så vil han ret ofte kunne finde på at jam noget af den range vi slår, og vil kun checke meget få hænder bag, da det flop ikke rigtigt burde ramme en tør spillers UTG open > 3b call range.

Så i et spil hvor skurk er semi sane, er dit spil imo solid -ev.

Desuden hvis du antager hans Reraise (first time) er tegn på styrke, så er dit play endnu mere i skoven, da hans range så burde være stærkere.

Som spillet når du flatter preflop, så lader jeg ham gøre sit på floppet, i de fleste spots vil han shove markant bredere end han vil call, og vi er lige godt / skidt inde, og han burde meget sjældent check bag på det flop, hans store hænder vil have value, hans AK / AQ / spas vil også føle floppet misser dig og formegentlig shove.

Enig i det meste her..
Har ikke spillet meget live, så det virker også sindsygt for mig at åbne 10x BB preflop utg. Men hvis det giver mening ift. modstandere så er det jo det vel fint nok. Men så er det også svært at kommentere da det er rent exploitable style.
Og hvis du sætter hans range på JJ-AA og så AK, så giver det jo ikke rigtig mening at jamme floppet medmindre du tænker han kalder med AK på det board?

17-07-2018 15:14 #10| 0

Jeg ville heller ikke jamme floppet. Har svært ved at se hænder fra utg+1 som vil kalde allin, hvor vi ikke er bagud specielt på rainbowboard. Der er vel kun 99, 1010 og jj og selv de hænder kan folde. Så hvad er din tanke bag allin? Selvfølgelig hvis spillet er hamrende løst kan det give ok mening. Desuden mangler utg+1 stacksize eller er det mig, der er blind?

17-07-2018 15:44 #11| 0

"har ca det samme som mig"

05-08-2018 10:44 #12| 0
OP

Spillet er sindsygt løst, og selvom man raiser 10bb får man næsten altid mindst to call ☺️

Redigeret af mazeing d. 05-08-2018 10:44
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar