Live 5/10(20) - dybt spot, med fejl act. af villain1

#1| 0

Spillet er live 5/10 med semi-fast straddle.

Villain 1 er kæmpe fisk men har været på vanvittig heater og ramt a-l-t!

Villain 2 er chefen i sjakket - lever dagligt online på NL200+.

Hero er vindende i det her sjak men har ikke edge mod villain 2.


Stacks:

UTG+1: Villain 1: 7.000,- ish

Btn: Villain 2: 6.500,- ish

BB: Hero: dækker

Preflop:

V1 limper straddlen 20,- - V2 på btn raiser til 105,- - Hero i BB RR til 330,- med KK. V1 flatter - og V2 flatter

Flop:

2[]TJ

V1 donker 760
V2 raiser til 1800
V1 (siger kald ude af turn da hero ikke har actet endnu)

Action on hero? insta mucker eller insta shover i her?

13-12-2013 11:28 #2| 0

Hvad er dine tanker ved at checke floppet?

13-12-2013 11:58 #3| 1

Jeg better helt klart flop. Og action viser meget godt hvorfor. Vi kommer i et lorte spot.

Hvis fisken er så dårlig som du siger, kan villian2 godt "iso raise" ham med AJ ish hænder.
Du kan aldrig shove da du er reggen kun betaler med 2 par+. Du kan betale og se en turn, for at give op til videre action, da reggen sætter farten ned med hans 1 par hænder. Men som spillet tror jeg bare jeg mucker.

Fejlen ligger dog ved ikke at bette flop.

Redigeret af Riisager d. 13-12-2013 11:59
13-12-2013 12:16 #4| 0

Jeg checkede for at håbe på at komme indover V1.

At han better flop, når jeg checker er 80% sikkert jf. tidligere spil fra hans side. At V2 så kommer ind fra højre og raiser irriterer mig. Dog gør V2 helt sikkert dette light for at iso fisk med AJ, måske KJ ish hånd. At fisk så melder call op inden jeg har actet gjorde (edit: og gør) mig forvirret.

Redigeret af zerostack d. 13-12-2013 12:17
13-12-2013 12:21 #7| 0
Panic In Kbh skrev:
Du bør overveje om det er nødvendigt overhovedet at have en 3B-range 300BB+ OOP.


Seriøst?

I et juicy live spil som dette med en stor fisk der er dyb er det vel oplagt?
13-12-2013 12:58 #8| 0

+1 til pokereksperten, især mod en villain du ved der er bedre end dig.
Desuden overcaller vel heller ikke hver gang.

Redigeret af Riisager d. 13-12-2013 12:59
13-12-2013 13:16 #9| 0

Hvis du er helt bange her så smid en 1000 basse ind preflop. Jo større en pot, jo lavere STR og dermed en mindre kompleks beslutning for dig.
Dit 3b nu, som pokerchampen AJ kalder det, er faktisk et 4b, og meningen med det er at isolere V2/tage puljen ned nu. I et livespil med en call happy onkel jørgen, der limper en straddle kombineret med, at der er en straddle og V2 isoer på BTN gør, at du død og pine skal smække til den. Alt andet er helt rødt!
Det er helt fint at spille stor mand og smide en tusse ind, selvom det ikke er mest ev. Grunden til det er, at V2 (og V1) ikke har meget mulighed for at spille tilbage mod dig, og at du spiller din hånd jævnt meget face-up.

Redigeret af Tinamus d. 13-12-2013 13:17
13-12-2013 13:33 #10| 0

Jeg vil jo heller ikke skubbe dem væk, når jeg har den handske som jeg har. At raise op til 1.000,- fra 105,- ville være helt sygt i min bog..

Synes det er interessant at i ikke vil 3bette her.

Så i vil blot limpe med på de 105,- og spille den derfra. Floppe nuts ellers folde i givne situation?

13-12-2013 13:56 #11| 0

preflop er alt for lidt. Jeg vil sige mindst 500 kr der. Fisken kalder alligevel. Bet altid flop, og kom altid ind mod fisken. Proffen må du evaluere på !

13-12-2013 15:50 #12| 0
zerostack skrev:
Jeg vil jo heller ikke skubbe dem væk, når jeg har den handske som jeg har. At raise op til 1.000,- fra 105,- ville være helt sygt i min bog..

Synes det er interessant at i ikke vil 3bette her.

Så i vil blot limpe med på de 105,- og spille den derfra. Floppe nuts ellers folde i givne situation?



Ikke fordi jeg nødvendigvis er enig med blot at flatte pf. Men der er ret mange board run outs hvor vi kan c/c(eller evt. raise afhængigt af runout) helt profitabelt og vi slipper for at hade vores liv som her.

Mit default spil er dog 400 pf, og så obv. c-bette floppet her HVER gang.
13-12-2013 22:41 #13| 0

"Missclick" til 1530 pf.

Redigeret af tastemykebab d. 13-12-2013 22:42
13-12-2013 23:30 #14| 0
Pokernets ME vinder !

Preflop er kæmpe fejl i min verden, især når manden jf. beskrivelse ikke virker til at være særligt syg i masken.

13-12-2013 23:41 #15| 1

Er det fordi det er fredag der er så mange trolls i tråden?

14-12-2013 07:01 #16| 0

Jeg tvivler på fisken snapper et call afsted med bedre, men har oftest draw/TP'ish så hvis reggen isoer bredt nok har jeg svært ved at se hvorfor vi skal slippe hånden omend vi obv pusher variansen en del.

14-12-2013 07:27 #17| 0

Chef 1,2 og 3 Har lige meldt op at Hero laver en fejl pre. En kæmpe fejl ?

Værdien af at få fisken i en bloated pot med KK er ikke større end frygten for
svære spots post?

Er med på den altid bliver 3vejs OOP. Men det er en meget stærk hånd og selvom V2 er farlig så kan vi jo på et hvilket som helst tidspunkt vælger at muck eller flop top set :-)

Tror sgu vi misser mange 100-200bb wins ved at flat her. Men er live donk så jeg misser sikkert et eller andet.

Er selvfølgelig på linje med at det teoretisk ikke giver så meget mening med en balanceret 3bet bluff/value range her.

14-12-2013 07:31 #18| 0

Spil den nu vare Phil Helmuth style.
Alternativt en Jamie Gold opmelding. Hvis fisken er call happy, så betaler han jo nok et stort raise.
Spil exploitable^11 mod sådan et line-up

14-12-2013 07:49 #19| 0
Pokernets ME vinder !

@SW/Tinamus

Gælder pokerteori pludseligt ikke i live poker? I mean sure, der er nogle andre mekanismer i live der gør sig gældende, men jeg har ikke siddet fysisk ved bordet under den her hånd, så det er ligesom lidt wack at begynde at gå helt PAS på pokerteori, bare fordi vi sidder 350bb dyb med rigtige penge foran os, og den ene af spillerne er dårlig.

Nu bliver der meldt op at BTN spiller NL200+ online, jeg antager derfor at han har bare LIDT styr på hvad han laver, og at han ligeledes fatter, at det nok er ret fedt, at spille pots med sin iso-raise range i position vs. en snæver 3bet-range når man er mondo dyb. Bare fordi limperen er dårlig, betyder det da ikke, at der vælter skillinger ned i skøddet på os når vi 3better? Hvad hvis vi antager, at hånden er spillet online (det er basically samme info vi har?):

Fisk limp, vindende reg iso-raise 350bb dyb - jeg 3better altså ikke noget her OOP.

Personligt er jeg ude i noget med, at villain 1 skal være fra en anden planet pokerwise, og villain 2 skal være ude af stand til at bluffe/lægge pres på med andet end nuts, før vi imo kan 3bette KK her exploitively.

JT2r 3 vejs må i øvrigt trods alt være noget ala et top15-20% flop for KK or so, og alligevel går der brok i den på ret mange runouts, hvad enten vi kommer 2 eller 3-vejs til turn, og ligeledes hvad enten vi better eller check/caller floppet.

Redigeret af walth d. 14-12-2013 07:51
14-12-2013 09:22 #20| 0

Jeg er ikke uenig i noget af det du skriver henze, men jeg synes du sætter det hele lidt på spidsen :-)

14-12-2013 12:39 #21| 0

Imponerende mange oneliners af CG cheferne herinde der åbenbart har fuldstændig styr på NL200+ chefens iso range og Heros perceived range v. 3bet oop!? Og imponerende mange noliners fra samme sjak til hvordan Hero aktuelt bør spille sin hånd.

Hvis Hero flatter sin KK hvordan spiller han det aktuelle flop?


@OP
Udover V1 beskriver du ikke dynamik/image for Hero/V2/andre der obv er centralt her i en formentligt lang live session. Har folk kastet sig over V1 i 3bet iso raises ip/oop?

Hvad er din vurdering af V2s og Heros perceived range?

Aktuelt må vi formode at floppet snitter mindst 1 af villains med 30-35% af decket kan give problemer på turn. Omvendt er vi aktuelt kun i problemer mod J10/1010/JJ/AA, men vi spiller oop 3-vejs og vi bør derfor c-bette alle flops.

Som spillet bliver det noget gætværk, men uden yderligere info ligner V2s iso langt mere 1-pair (hvor kun AA har os slået) end monsters som formentligt en stor del af gangene vil blive flattet 3-vejs ip. Hvis vi vurderer at V1 ikke vil kalde sin stack for draw/Tp som Jungle er inde på, kunne vi overveje at sige 4000 og reste alle turns i stedetfor at shove normalt.

14-12-2013 21:09 #22| 0

Walther
Dude me white, hvor sker der mange syrede ting i live. Hvis man ikke spiller berlinmurspoker, så kan man godt give den gas i et livespil med KK, når der er straddle, dårlig limper kalder og en isoer.
At overkalde her er kun lige så skidt som at sige 1000, og jeg vil hellere ramme den firecifrede og se villain 1 overkalde og 2eren hygge sig med sine to kort af ubestemmelig herkomst.

14-12-2013 23:29 #23| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg forstår ikke halvdelen af din kommentar

15-12-2013 08:14 #24| 4

Jeg tror, det er en Hilberado-imitation, som gik galt.

15-12-2013 16:45 #25| 0
Shamran skrev:

@OP
Udover V1 beskriver du ikke dynamik/image for Hero/V2/andre der obv er centralt her i en formentligt lang live session. Har folk kastet sig over V1 i 3bet iso raises ip/oop?

Hvad er din vurdering af V2s og Heros perceived range?

Aktuelt må vi formode at floppet snitter mindst 1 af villains med 30-35% af decket kan give problemer på turn. Omvendt er vi aktuelt kun i problemer mod J10/1010/JJ/AA, men vi spiller oop 3-vejs og vi bør derfor c-bette alle flops.

Som spillet bliver det noget gætværk, men uden yderligere info ligner V2s iso langt mere 1-pair (hvor kun AA har os slået) end monsters som formentligt en stor del af gangene vil blive flattet 3-vejs ip. Hvis vi vurderer at V1 ikke vil kalde sin stack for draw/Tp som Jungle er inde på, kunne vi overveje at sige 4000 og reste alle turns i stedetfor at shove normalt.


Jeg er primært live spiller - så er ikke helt med på alle dine udtryk, men jeg prøver.

Dynamikken mellem hero og V2 er tæt på ikke eksisterende. Vi holder os oftest fra hinandens pots egentlig. Dog er en lille tendens nok at vi begge spiller hårdere til når vi er i en hånd mod hinanden. Hero har opfattelsen af at V2 helst heller ikke vil spille mod mig hvis han kan undgå. Ingen skum vist op eller lignende, og er vi nået til SD mod hinanden har vi begge haft solide handsker.

Percieved ranges???

Mht cbet flop er jeg efterhånden med på at jeg burde det. Selvom jeg dog læser flere chefer der blot ville flatte PF. Hvilket stadig er mig en gåde.


@Tinamus - Jeg forstår ikke dit indlæg


@Jungleras - Tak for indspark. Men du skriver ikke hvad du ville gøre i givne situation.


@Fiskeri - Ja det er jo den evaluering jeg har gang i her med jer. Derfor jeg lavede indlægget :-)
16-12-2013 17:27 #26| 0

Bump

16-12-2013 18:08 #27| 0
zerostack skrev:
Jeg er primært live spiller - så er ikke helt med på alle dine udtryk, men jeg prøver.

Dynamikken mellem hero og V2 er tæt på ikke eksisterende. Vi holder os oftest fra hinandens pots egentlig. Dog er en lille tendens nok at vi begge spiller hårdere til når vi er i en hånd mod hinanden. Hero har opfattelsen af at V2 helst heller ikke vil spille mod mig hvis han kan undgå. Ingen skum vist op eller lignende, og er vi nået til SD mod hinanden har vi begge haft solide handsker.

Percieved ranges???

Mht cbet flop er jeg efterhånden med på at jeg burde det. Selvom jeg dog læser flere chefer der blot ville flatte PF. Hvilket stadig er mig en gåde.


Perceived range = den range af hænder villains sætter dig på i spottet

Det du beskriver omkring Hero/V2 så bliver din 3bet oop range temmelig capped omend det kan spille ind i V2's complete pre at hans iso kommer fra knappen. Som du beskriver dynamikken er V2's range dog mere vægtet mod 1010+, AQ+ end 66-99, A10/AJ, K10+, QJ/J10. Imod førstnævnte range er vi kun foran QQ da vi må formode AQ+ ikke reraiser V1's donk her. Omvendt er der vel en del mening for V2 at flatte sets ip og 3-vejs på et for set relativt ufarligt flop?

Det er et ulækkert spot du er havnet i når du ikke cbetter og jeg kan sgu' godt forstå at KK er vanskelig at smide på et relativt godkendt flop, hvor vi reel har en beslutning for stakken. Der er gode dage hvor jeg mindsker min varians her og smider, men nok flere dage hvor jeg lukker øjnene og satser på at V2 har QQ/KK og måske en frisk spillet AJs ;-)

I don't know OP. Jeg spiller ikke på det niveau, men har givet min bedste vurdering. Kunne være interessant at høre chefernes syn på hele hånden og ikke kun noget preflop teori værk.

Btw. synes jeg stadigvæk der er mening i at 3bette når der er så stor en fisk med, selvom vores range mod V2 bliver capped. Har ihvertfald svært ved at se det fede i at flatte KK oop mod call happy fisk og V2 som kan have en semi bred iso range. Ikke for at være resultats orienteret så justificerer hånden som spillet netop dit 3bet da du jo får den ønskede action.
16-12-2013 20:40 #28| 0
Shamran skrev:

Perceived range = den range af hænder villains sætter dig på i spottet

Det du beskriver omkring Hero/V2 så bliver din 3bet oop range temmelig capped omend det kan spille ind i V2's complete pre at hans iso kommer fra knappen. Som du beskriver dynamikken er V2's range dog mere vægtet mod 1010+, AQ+ end 66-99, A10/AJ, K10+, QJ/J10. Imod førstnævnte range er vi kun foran QQ da vi må formode AQ+ ikke reraiser V1's donk her. Omvendt er der vel en del mening for V2 at flatte sets ip og 3-vejs på et for set relativt ufarligt flop?

Det er et ulækkert spot du er havnet i når du ikke cbetter og jeg kan sgu' godt forstå at KK er vanskelig at smide på et relativt godkendt flop, hvor vi reel har en beslutning for stakken. Der er gode dage hvor jeg mindsker min varians her og smider, men nok flere dage hvor jeg lukker øjnene og satser på at V2 har QQ/KK og måske en frisk spillet AJs ;-)

I don't know OP. Jeg spiller ikke på det niveau, men har givet min bedste vurdering. Kunne være interessant at høre chefernes syn på hele hånden og ikke kun noget preflop teori værk.

Btw. synes jeg stadigvæk der er mening i at 3bette når der er så stor en fisk med, selvom vores range mod V2 bliver capped. Har ihvertfald svært ved at se det fede i at flatte KK oop mod call happy fisk og V2 som kan have en semi bred iso range. Ikke for at være resultats orienteret så justificerer hånden som spillet netop dit 3bet da du jo får den ønskede action.


Ahh så er jeg med. Tja, relativ mange hænder må jeg jo sige. Han ved at jeg ved han raiser btn op tæt på 10/10 gange når kun fisk er med og han har limpet. Deraf ved han nok også at jeg relativt light vil gå ind og raise ham for at få fisken HU. Dog gør jeg det jo heller ikke uden handske overhovedet, som Walth sagde før, bare fordi fisken er med skider han jo ikke penge i min stack.

Så semi-capped range enig ja, og i samme range som du selv omtaler..

Det er da altid noget der er én der synes det er OK med mit 3bet oop med KK PF.. :-)

Er du enig i min betsizing pf, eller ville du give den end hund'ish mere?
16-12-2013 21:05 #29| 0

Det er altså live så hvis vi 3b så er det ikk sådan at vi kun har monsters og er en åben bog, ikk hvis jeg er hero i hvert fald. Så den skal da poppes til 480

16-12-2013 21:32 #30| 0
zerostack skrev:
Ahh så er jeg med. Tja, relativ mange hænder må jeg jo sige. Han ved at jeg ved han raiser btn op tæt på 10/10 gange når kun fisk er med og han har limpet. Deraf ved han nok også at jeg relativt light vil gå ind og raise ham for at få fisken HU. Dog gør jeg det jo heller ikke uden handske overhovedet, som Walth sagde før, bare fordi fisken er med skider han jo ikke penge i min stack.

Så semi-capped range enig ja, og i samme range som du selv omtaler..

Det er da altid noget der er én der synes det er OK med mit 3bet oop med KK PF.. :-)

Er du enig i min betsizing pf, eller ville du give den end hund'ish mere?


Det var derfor jeg spurgte til dynamik mod fisk og andre iøvrigt da din/V2's range er super vigtigt i spottet.

Ja, du kan 3bette light, men der er en kæmpe forskel at 3bette ip i forhold til oop. Sandsynligheden for at du 3better light oop er obv langt mindre end ip - det ved V2 og alligevel completer han. Det må sætte nogle alarm klokker igang.

Din sizing på 3x er std omend i den lidt lave ende live, men ikke det centrale her. Det centrale er helt basalt om du har den bedste hånd post og i givet fald hvordan du så får mest ud af de 2 villains eller om du skal cf.

V1 har været på livsheater indtil nu, men vil han kalde sit draw/tp for hele sin stack eller skal han lige over "en mellem etape" inden hvis du f.eks. siger 4000ish? Der er også den noget kedeligere model at cf dine Konger og nogle gange klappe dig selv på skuldrene efter SD for at kigge ind i V2's rocket brothers. Viser han QQ op så kan man altid være sit out lidt tid og få noget frisk luft ;-)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar