Live 25/50 - River spot med top to

#1| 0

Hånden er fra 10-handed live 25/50 på Munken, er meget i tvivl om river action. Tankede næsten to minutter i det aktuelle spot, og er stadig i tvivl om hvorvidt konklusionen var den rette.

Reads på Villain er at han er meget tight preflop, men løsner op postflop, specielt mod spillere han føler han har en edge over. Han anser formentlig Hero på nogenlunde samme måde, dog uden tendenser til at lave store bluffs. Specielt ikke dette game hvor Villain er reg, og det er Hero ikke. Vi har dog en del hænder sammen fra 5/10-games, så der er en del dynamik.

UTG i hånden er en meget fuld dame, som er helt blank. Er set overskubbe 5k ind i 500 kr pots både med quads og med 10 høj, så hun kan bogstavelig talt have any two her. Hun folder dog inden Hero skal acte på river.


Hero er UTG+1 i hånden, Villain sidder i cut-off.

****************
UTG (4.500) limper
Hero (6.200) limper med J 10
Villain (3700) limper fra cutoff, og vi er i alt 5 mand til floppet
****************
Flop (250)
10 9 6

Checket til Hero der better 150
Villain kalder
UTG kalder
****************
Turn (700)
J

UTG checker
Hero better 300
Villain kalder
UTG kalder
****************
River (1600)
2

UTG checker
Hero checker
Villain better 1000
UTG folder

HERO????

****************

Det er enten call eller fold imo, og der er flere ting der taler både for og imod synes jeg.

Hvis Villain har floppet eller turnet en straight ville han spille den nøjagtig sådan her, da han har set UTG spasse totalt ud flere gange. Desuden har han position i hånden, og potten er limpet pre, så han kunne sagtens sidde med 78 eller KQ, måske endda Q8, men den er mere på vippen.

Set i 6'ere eller 9'ere er også en mulighed, den type hænder tror jeg ikke han ville raise pre med så mange limpere, da bordet virker meget call'ish, så han ville egentlig ikke rigtig få det store ud af at bygge en pot pre med en hånd der ikke spiller godt i en 4-5 vejs pot, hvis den ikke flopper set. Muligvis er set i 10'ere endda også en mulighed, men dem tror jeg han ville raise. Det er dog en hårfin grænse imo.

Endelig er der muligheden for to par, eller ren skum. Det er fristende at stikke en tusse ud i 1600 når der for første gang i hånden bliver checket til ham, og håbe folk har hænder som Q9 eller AK som ville ryge i mucken.

I spottet var den egentlig 50/50 call/fold, og burde måske selv have stukket ud på river for at undgå at bringe mig selv i den her. Eller bare mucke den pre.

02-02-2012 19:47 #2| 14

Sorry to say, men hold dig langt væk fra det game hvis du overvejer at ramme mucken her.

Til hånden: Overvej at isolere fisken preflop.

Hvis ikke, fint med udstik på flop, men giv den en tand mere på turn.

På river valuebetter jeg selv. Du mister alt alt for meget value ved at checke bag her.

Når du checker SNAPPER!%€&!/(!(!&#%€!!!!!!!!! du altså hans bet.

Har han den, så tillykke, videre, næste hånd pls.


02-02-2012 19:50 #3| 2

Jungle + 1

autosnap og skyd selv river for at suge noget value hjem, som spillet må du ikke være i tvivl :)

02-02-2012 20:16 #4| 0

Var også den umiddelbare respons jeg fik fra min makker ved bordet der spiller en del mere mod villain, irriterer mig bare at jeg var tæt på at mucke men ender med at betale ham af.

Den ryger i glemmebogen som en cooler i guess..

02-02-2012 20:25 #5| 0

Hvis det er Søren, Justin eller ham Fynboen, så kalder jeg sgu også bare. (edit: Nu har jeg lige set den igennem igen. Jeg kalder den sgu altid, men kan se og forstå, hvorfor du overvejer at mucke den, hvis det er mod en af de tre)

Hvis det er nogle af de andre randoms, så overvejer jeg sgu (nu når der er checket river) at raise for value. Du bliver altid betalt af med mange marginale hænder i det spil. Jeg er klar over, at det nok ikke er velset blandt online-balla-proer, men det er imo fordi de ikke har føling med de her live games.

Redigeret af DetroitDentist d. 02-02-2012 20:29
02-02-2012 20:38 #6| 0

@ DD

Det var fynboen der var skurken med 66.

Mod 6/9 ved bordet ville jeg enten selv stikke ud eller checkraise river for value. De tre undtagelser er lige præcis de tre du nævner.

02-02-2012 21:07 #7| 0

Jeg kender ikke gamet eller noget, men var ved at tabe kæben over at du rent faktisk overvejer at folde.

02-02-2012 21:35 #8| 0

Altså manden spiller stort set ikke en hånd, og bluffer sjældent. Synes hans river bet polariserer hans range til enten at være ren lort, eller en hånd der har os slået.

Mod en random muppet i et random game fistpump-snapper jeg obv., men når jeg giver shot på NL5k og en vindende reg stikker ud på riven synes jeg sgu ikke det er så let en beslutning som I gør det til. Mod alle andre end Søren og fynbo shover jeg måske endda indover for value.

Edit:
Og når jeg har initiativet i hånden indtil riven virker det mærkeligt at forestille sig han skulle valuebette light mod donk. Som jeg ser det er det eneste vi slår to-par combos, og air. River er jo total blank..

Redigeret af JesperA d. 02-02-2012 21:40
03-02-2012 03:36 #9| 0

@DetroitDentist

Tak for respekten ;)

03-02-2012 03:40 #10| 0

@JesperA

Du spillede den som du skulle.. Jeg havde som jeg fortalte selv fynboen på et misset str8 og farvetræk, han plejer ikke at spille et set på den måde.. Anyway skal du ALDRIG andet end call eller fold imod ham i det spot..

Bluff er noget han finder frem hvert andet år, så havde ikke engang synes et fold var ringe i det spot imod den spiller..

Redigeret af Achillies d. 03-02-2012 03:42
03-02-2012 06:55 #11| 1

Jf. senere snak fra dig selv og dem der var med i gamet lyder det som om du skal fokusere mere på reads.
Hvis han er så tør som du/I senere giver udtryk for og bluffer en gang hvert andet år er dine beskrivelse

men løsner op postflop, specielt mod spillere han føler han har en edge over.
altså en ret dårlig beskrivelse af ham.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar