Live 25/50 9handed

#1| 0

Spillet er 9 handed 25/50. Ham jeg spiller hånden mod har været ved bordet under et orbit. Han er en ung gut der umiddelbart ligner en der ved hvad han laver men da jeg ikke har set ham før har jeg ikke andet at gå efter. Min stack 8,5k han dækker.

Han raiser i late pos til 225 jeg er i sb med sorte knægte (jj) og vælger bare at flatte floppet slår JAT jeg checker, han better 225 jeg siger 725 han caller turn er en blank 2 jeg better 1500 han caller relativt hurtigt river 9 jeg tænker kort og checker til ham som hurtigt better 7k som sætter mig allin da jeg har ca 6k bag på dette tidspunkt.

Comments ?

Redigeret af TeachMe d. 09-05-2012 19:53
09-05-2012 20:20 #2| 2

Hvad med at leade flop i stedet for at c/r? Ved at c/r har du 15 kort i decket der ikke er særligt fede at se, men hvoraf vi bliver nød til at barrelle de 9 (alle hjertere) og ellers kan vi c/f unimproved på river, hvilket giver ham en god mulighed for at lave sine AhXx eller AxXh op til bluffs på river givet han har flattet to gange, hvor vi ikke rigtig kan gøre noget fordi vi er dybe. Evt. for at få flere skillinger ind så c/c flop og c/r blanks turn eller lead flop og c/r turn.

Som spillet, hvis du checker river er det vel for at folde? Eller forventer du han kan lave AT om til et bluff for at få dig af KQ/sets?

09-05-2012 21:25 #3| 0

En spiller køber ind for 200BB forestiller jeg.

Jeg forstår ikke sammenhængen mellem de preflopspil og flopspil i betragtning af stack sizes. Først vil du holde puljen lav og så vil du spille en stor pulje ude af position? Hvorfor skifte strategi?

Som spillet fold river. Havde du 3-bettet preflop kunne du være bettet så meget på turn at han ikke havde implied odds til at kalde. Havde du ikke c/r-floppet som spillet havde du kunnet check/kalde river og holdt en større range af hans hænder inde.

Morale: Vælg en strategi og hold til den.

10-05-2012 00:18 #4| 7
Samuel skrev:
Jeg forstår ikke sammenhængen mellem de preflopspil og flopspil i betragtning af stack sizes. Først vil du holde puljen lav og så vil du spille en stor pulje ude af position? Hvorfor skifte strategi?


Kunne det skyldes, den ikke helt ubetydelig faktor, at vi har floppet et set? :)
10-05-2012 00:25 #5| 2

Synes faktisk river er vildt interessant, hvis man sætter sig i villains spot. Især givet vi har den information, at PN folder et set når farven completer. Så kan man pludselig fortsætte profitabelt med utroligt mange gutters (QT QJ KJ KT QXc KXc) hvis man er i stand til at tyre den når farven completer.

Tror fold er superior mod en ung gut i et live cash game, men jeg kan sagtens finde modstandere jeg aldrig nogensinde vil folde til.

Interessant hånd.

10-05-2012 14:52 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Enig med alt hvad LasseN har skrevet.

Tanker bag river check? Som spillet vil jeg kun betale, hvis han er i stand til at shove hele sin range - det kan du vel bedst selv vurdere. Du har teoretisk nærmest ikke en calling range her (eller det burde du ikke), så hvis du mener han kan lave alt med showdown value i sin range om til et bluff har vi et call.

10-05-2012 15:48 #7| 0
walth skrev:
Enig med alt hvad LasseN har skrevet.

Tanker bag river check? Som spillet vil jeg kun betale, hvis han er i stand til at shove hele sin range - det kan du vel bedst selv vurdere. Du har teoretisk nærmest ikke en calling range her (eller det burde du ikke), så hvis du mener han kan lave alt med showdown value i sin range om til et bluff har vi et call.


Jamen så har vi vel også teoretisk en calling-range, hvis konklussionen bliver, at vi skal calle?

Hvis du c-better floppet, hvordan ser seizingen så ud (både for flop, men også resten af streetsne)?
Redigeret af DetroitDentist d. 10-05-2012 15:48
10-05-2012 17:38 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Du har helt ret, men det er jo kun hvis vi er højere end level 1. Er med på mit indlæg lød lidt kringlet, men håber stadig det giver mening.

Vi bør kun have en calling range, hvis villain mener vi IKKE har en calling range, og det har man som udgangspunkt ikke i det her spot.

10-05-2012 18:10 #9| 0
Grethe skrev:
Samuel skrev:
Jeg forstår ikke sammenhængen mellem de preflopspil og flopspil i betragtning af stack sizes. Først vil du holde puljen lav og så vil du spille en stor pulje ude af position? Hvorfor skifte strategi?


Kunne det skyldes, den ikke helt ubetydelig faktor, at vi har floppet et set? :)

Så må du have et let kald på river, hvis du mener at man er bagud preflop og foran postflop. Du kan slå QQ og KK og taber til AA.

Men jeg hælder mere til at han taber til AT.
10-05-2012 18:14 #10| 0

@Samuel

Nu behøver man jo ikke være bagud preflop bare fordi man ikke raiser :-)

10-05-2012 19:09 #11| 0
Samuel skrev:
Grethe skrev:
Samuel skrev:
Jeg forstår ikke sammenhængen mellem de preflopspil og flopspil i betragtning af stack sizes. Først vil du holde puljen lav og så vil du spille en stor pulje ude af position? Hvorfor skifte strategi?


Kunne det skyldes, den ikke helt ubetydelig faktor, at vi har floppet et set? :)

Så må du have et let kald på river, hvis du mener at man er bagud preflop og foran postflop. Du kan slå QQ og KK og taber til AA.

Men jeg hælder mere til at han taber til AT.


Du misforstår pointen, vi har T på boardet - og dit indlæg giver stadig ingen mening.
10-05-2012 19:21 #12| 1
Grethe skrev:

Du misforstår pointen, vi har T på boardet - og dit indlæg giver stadig ingen mening.


Hvilket jo blot viser, at man (jeg) bliver dummere jo flere indlæg man (jeg) ser på Pokernet :)

Men din pointe om at Hero ændrer strategi fordi han har floppet et set er ligegyldig. Hero taber any way max fordi han spiller miksede strategier.
10-05-2012 19:30 #13| 2
Samuel skrev:
Grethe skrev:

Du misforstår pointen, vi har T på boardet - og dit indlæg giver stadig ingen mening.


Hvilket jo blot viser, at man (jeg) bliver dummere jo flere indlæg man (jeg) ser på Pokernet :)

Men din pointe om at Hero ændrer strategi fordi han har floppet et set er ligegyldig. Hero taber any way max fordi han spiller miksede strategier.


umm level?
10-05-2012 20:11 #14| 0
Samuel skrev:
Men din pointe om at Hero ændrer strategi fordi han har floppet et set er ligegyldig. Hero taber any way max fordi han spiller miksede strategier.


Jeg bider på krogen:

Hvad hvis floppet var A-J-J skal der så stadig spilles tilbageholdende, fordi der ikke bliver reraiset preflop, og man allerede der har besluttet sig for hvilken strategi man spiller efter?


10-05-2012 20:35 #15| 0
diplomacy skrev:
Samuel skrev:
Men din pointe om at Hero ændrer strategi fordi han har floppet et set er ligegyldig. Hero taber any way max fordi han spiller miksede strategier.


Jeg bider på krogen:

Hvad hvis floppet var A-J-J skal der så stadig spilles tilbageholdende, fordi der ikke bliver reraiset preflop, og man allerede der har besluttet sig for hvilken strategi man spiller efter?




c/c flop
c/c turn
c/r river
10-05-2012 20:39 #16| 0

@Walth

Sizing af bets?

10-05-2012 21:10 #17| 0

@Samuel

Det er jo håbløst at stille det sådan noget.

Jh8h6s flop, skal vi stadig spille passivt fordi vi valgte at flatte preflop?

10-05-2012 23:29 #18| 0
Lasse N skrev:
@Samuel

Det er jo håbløst at stille det sådan noget.

Jh8h6s flop, skal vi stadig spille passivt fordi vi valgte at flatte preflop?


Ja, om du rammer en J på flop eller ej betyder intet for flopspil. Du ved allerede inden floppet kommer at du spiller c/c på flop.
10-05-2012 23:35 #19| 0

@Samuel

Jeg tror du vil tabe jævnt mange penge hvis du altid c/c floppet når du har callet preflop :-)

Redigeret af Madsreality d. 10-05-2012 23:35
11-05-2012 03:01 #20| 0

Obvious troll is obvious.

11-05-2012 04:54 #22| 0
Samuel skrev:
Lasse N skrev:
@Samuel

Det er jo håbløst at stille det sådan noget.

Jh8h6s flop, skal vi stadig spille passivt fordi vi valgte at flatte preflop?


Ja, om du rammer en J på flop eller ej betyder intet for flopspil. Du ved allerede inden floppet kommer at du spiller c/c på flop.


Det der fancy pancy pis med board structures og ranges, det bruger du ikke i dine strategier?
On a more serius basis - jeg mener du er way off.
11-05-2012 04:55 #23| 0

Ryk ned i limit.

At du ikke reraiser preflop er klart et bevis på du er total moneyscared.

checkraise på flop er det bedste at gøre ja, men du gør det jo alt for småt, knægt! checkraise til 1100 så han ikke får odds med flushdraws osv og for at få mange penge i potten hurtigt.

Som spillet, bet en smule større på turn. River er bare et skub, synes check er alt for passivt, du har midset? Hvis han har en flush eller straight er det bare ærgerligt, synes det er alt for passivt at checke og igen et tegn på du er moneyscared

11-05-2012 05:28 #25| 0
@Strygwyr
Du er helt væk. Hovedparten af det du skriver, giver ingen mening.
Har du set det er fullringe?
Hvorfor er c/r bedst på flop?
C/r size er tæt på perfekt
Hvorfor skubber du river? Hvad er hans range jf din handreading?


@Andre og hånden
I et fullring game, synes jeg det er spændende nok at se på, hvilke tanker folk gør sig omkring vores lead/CR-range kontra vores preflop callingrange. Inputs?
11-05-2012 06:24 #26| 0
Har du set det er fullringe?

Ja, derfor mener jeg stadig det er et reraise. Vores handske er alt for stærk til vi skal spille passivt pre-flop

Hvorfor er c/r bedst på flop?


Fordi bordet er draw-heavy og vi har et set? Der skal penge i potten omgående, naturligvis.

c/r size er tæt på perfekt

Nej, det er den ganske enkelt ikke. Vi giver ham alt for gode odds til at kalde med diverse draws osv.

Hvorfor skubber du river? Hvad er hans range jf din handeading?

Skubber river fordi jeg mener vi har den bedste hånd oftest. Jeg tror sagtens han kan finde på at kalde med 2 par eller noget AQ/AK

Redigeret af strygwyr d. 11-05-2012 06:24
11-05-2012 08:04 #44| 0
Grethe skrev:
Det der fancy pancy pis med board structures og ranges, det bruger du ikke i dine strategier?
On a more serius basis - jeg mener du er way off.


Nej, ikke på floppet hvis jeg har flattet JJ preflop med de stack sizes.
Godt at høre at jeg er på fronten af metagamet.
11-05-2012 11:19 #45| 1

1. Jeg mener du bør raise pre. Han åbner sent, du i SB mener jeg klart det et raise.
2. C/R er helt fint, måske raise et par % mere. Men det er marginalt.
3. 1500 bet er fint i min verden.
4. check er ok( med tanke på at call hans lille bet;) Men han skubber ind, call 1500 på turn på et flushtræk tror jeg ikk på, så ville det være raise eller fold. - Enten er det streg eller 2 par tror jeg....??

12-05-2012 11:27 #46| 0
Pokernets ME vinder !
DetroitDentist skrev:
@Walth

Sizing af bets?


Jeg ville nok bette 60% pot ish. 2850kr eller sådan noget.

Edit:
Indså lige du spurgte til bets hvis vi leader ud, no? Jeg sizer nok bare 75% pot flop, 75% på de fleste turns, måske lige udover et A, der får den nok tættere på fuld pot (hvis vi better). Hvis river blanker af, og vi har bettet flop+turn, skyder jeg stort på river for at polarisere min range. I det scenarie består hans range af en masse bluffcatchers, og vi kan reppe bluffs = et stort bet ala 90% pot er godt. Ovenstående 2850kr bet var obv på river, som hånden blev spillet.
Redigeret af walth d. 12-05-2012 12:15
12-05-2012 11:33 #47| 1
Pokernets ME vinder !

Og skal vi ikke stoppe med at diskutere preflop i den her tråd? Vi har JJ med 170bb stacks OOP mod en formodet god villain - flatcall er superior uden videre dynamik/informationer om villains tendenser.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar