Live 20/50 - all in 3 gange i træk med 10.000 kr

#1| 0

Sad igår i det vildt live spil.
Spillet er 20/50 folk sidder med 100-200bb.
En semi brændt mand med for mange penge går all 3 gange i træk med 10.000 kr.

Hvad er den dårligeste hånd i kalder med fra midt og late position?

I sidder med 100bb. Og kan kun reloade 1 gang.

Redigeret af mazeing d. 16-10-2023 10:19
16-10-2023 11:35 #2| 2

J9 i hjerter! 

16-10-2023 11:53 #3| 1

Altså mangler vel lidt mere info, for at give dig et rigtigt svar. er han på tilt siden han bare skubber? eller er han mega stiv? hvordan er resten af bordet? hvis jeg slår resten af bordet med længder. og jeg kun har 1? reload. så er det ikke så tiltalende.

min personlige holdning er at jeg ikke spiller poker for at coinflippe. så selvom det måske er at fragive sig noget value. så er jeg faktisk ret stram i sådan nogle situationer - så vil nok selv sige QQ+ AKs måske. . 

medmindre jeg ser noget value i at sidde dybere på bordet. 


16-10-2023 12:40 #4| 3
Turbonegeren skrev:

Altså mangler vel lidt mere info, for at give dig et rigtigt svar. er han på tilt siden han bare skubber? eller er han mega stiv? hvordan er resten af bordet? hvis jeg slår resten af bordet med længder. og jeg kun har 1? reload. så er det ikke så tiltalende.

min personlige holdning er at jeg ikke spiller poker for at coinflippe. så selvom det måske er at fragive sig noget value. så er jeg faktisk ret stram i sådan nogle situationer - så vil nok selv sige QQ+ AKs måske. . 

medmindre jeg ser noget value i at sidde dybere på bordet. 


 Det er sku alt for stramt, jeg hælder mod 77+a10 suited

 

16-10-2023 12:43 #5| 0
BUMS4 skrev:

 Det er sku alt for stramt, jeg hælder mod 77+a10 suited

 

 

 Ikke for at efterligne, men jeg sad med samme tanke. ;)

16-10-2023 12:55 #6| 1
Turbonegeren skrev:

Altså mangler vel lidt mere info, for at give dig et rigtigt svar. er han på tilt siden han bare skubber? eller er han mega stiv? hvordan er resten af bordet? hvis jeg slår resten af bordet med længder. og jeg kun har 1? reload. så er det ikke så tiltalende.

min personlige holdning er at jeg ikke spiller poker for at coinflippe. så selvom det måske er at fragive sig noget value. så er jeg faktisk ret stram i sådan nogle situationer - så vil nok selv sige QQ+ AKs måske. . 

medmindre jeg ser noget value i at sidde dybere på bordet. 


 

 Så du smider simpelthen JJ mod sådan en fætter? 😳

16-10-2023 13:00 #7| 0

imod ubeset er det jo like alle pps og K5s. Så i det spot der er 77 / A10s er jo nærmeste et snap kald med begge hænder over hovedet imens vi danser :)  

16-10-2023 13:35 #8| 0
Hansfisk skrev:

imod ubeset er det jo like alle pps og K5s. Så i det spot der er 77 / A10s er jo nærmeste et snap kald med begge hænder over hovedet imens vi danser :)  


Du glemmer at tage højde for at der sidder nogen efter hero.   

16-10-2023 14:46 #9| 0
OP

Tror også selv jeg hælder til 1010 og AJ.
Havde selv KJ i hans 3 skub. Men tog den kedelig vej og foldede.

Han forsatte dog med at skubbe 5 hænder i træk.
I den 5 hånd er der tre som limper med, og han skubber stadig 10.000 i bb med 710s.
Første limper folder, den næste kalder med A2. Hvilket jeg syntes er vildt kald.
710 rammer selvfølgelig trips. Herefter stopper han med all in prefold, og smider stille og roligt hans penge væk istedet for. Indtil han en time senere kalder mit AK preflop all in med hans 102s, og selvfølgelig får river 2 🤮

16-10-2023 14:47 #10| 0
OP
Hansfisk skrev:

imod ubeset er det jo like alle pps og K5s. Så i det spot der er 77 / A10s er jo nærmeste et snap kald med begge hænder over hovedet imens vi danser :)  




Det er ikke ubeset. Selvom jeg ikke tror det gør den store forskel, at han har set kortene 😅
16-10-2023 14:48 #11| 0
mazeing skrev:

Tror også selv jeg hælder til 1010 og AJ.
Havde selv KJ i hans 3 skub. Men tog den kedelig vej og foldede.

Han forsatte dog med at skubbe 5 hænder i træk.
I den 5 hånd er der tre som limper med, og han skubber stadig 10.000 i bb med 710s.
Første limper folder, den næste kalder med A2. Hvilket jeg syntes er vildt kald.
710 rammer selvfølgelig trips. Herefter stopper han med all in prefold, og smider stille og roligt hans penge væk istedet for. Indtil han en time senere kalder mit AK preflop all in med hans 102s, og selvfølgelig får river 2

 

Hehe og den måde han fejrede det på var som om han vandt DM ;))

16-10-2023 18:24 #12| 1

Hvor spillede I henne?

16-10-2023 19:10 #13| 4
MESTERBLOGGER

De der hvaler kan godt være lidt tricky at spille imod. Jeg lavede engang dette skema med de erfaringer jeg har gjort mig gennem tiden.



 


Din position i forhold til ham i det beskrevne scenarie er key imo i forhold til din call/reshove range. 

Redigeret af morfarnissen d. 16-10-2023 22:58
16-10-2023 19:27 #14| 0
BUMS4 skrev:

 Det er sku alt for stramt, jeg hælder mod 77+a10 suited

 

 

 Tak for den indsigtsfulde analyse.... Jeg er godt med på det er stramt, skriver jeg også men det er udfra det skrabede budskab der i OP. 

 

syntes sku stadigt det er dumt at jagte 60-40 "flips" hvis man kun har 2 Buy ins med... Men sådan er vi jo så forskellige. 

 

Der står ingen steder villain skubber any two fyi. 

16-10-2023 19:35 #15| 0
Granaten11 skrev:

 

 Så du smider simpelthen JJ mod sådan en fætter?

 

 Måske.... 

 

hvis jeg kun har 2 buy ins med, og manden skubber midt, og jeg fx. Sidder i cut off med 3 bag mig? 

 

samtidigt føler jeg heller ikke der er grund til at smide det hele afsted på en 60-40. Hvis jeg føler jeg kan finde bedre chancer i forhold til bordet.


Op har stadigt kun sagt, han har skubbet 3 gange i træk. Ikke at han skubber any two

 

16-10-2023 20:23 #16| 0

Hmm, hvis vi spiller for at vinde, virker det absurd at opgive en 60/40. Du skal virkelig slå feltet betragtligt for at “kunne finde et bedre spot”. Hvis målet er at have en lang aften ved filten og hygge sig med det, så er det selvklart en anden sag. Det er vigtigt at gøre op med sig selv. 

16-10-2023 20:46 #17| 2
Turbonegeren skrev:

 

 Tak for den indsigtsfulde analyse.... Jeg er godt med på det er stramt, skriver jeg også men det er udfra det skrabede budskab der i OP. 

 

syntes sku stadigt det er dumt at jagte 60-40 "flips" hvis man kun har 2 Buy ins med... Men sådan er vi jo så forskellige. 

 

Der står ingen steder villain skubber any two fyi. 

 Tyder på du er money scared eller spiller langt over dit limit, i begge tilfælde er det ikke særligt klogt at sætte dig i sådan et spil. 

 

16-10-2023 22:16 #18| 2
BUMS4 skrev:

 Tyder på du er money scared eller spiller langt over dit limit, i begge tilfælde er det ikke særligt klogt at sætte dig i sådan et spil. 

 

 

 Nu er det jo ikke Den Mørke Turbo der spiller. Han disker op med sine umiddelbare tanker og fortæller hvordan han givetvis ville tackle situationen HVIS det var ham. Ergo giver det ikke megen mening at gætte og analysere på noget vi ikke aner en bjælde om. I hvert fald bør du ikke kalde ham "money scared" og udtrykke at han "spiller langt over sit level". Det er der/du har absolut intet grundlag for at give Turbo sådan et prædikat !

 

Er ikke for at diskutere jeg blander mig. Synes bare det er lidt bisset det du fyrer af ;-)

Hilsen en fritidsbetjent :-D

Redigeret af RunningDucks d. 17-10-2023 11:36
17-10-2023 00:19 #19| 0

Reload de 5 i lommen så jeg spiller 10k effektivt. 

Danser sejre dansen når jeg får chipsene ind som marginal farvorit. Når jeg så taber, som man jo nogle gange gør. Så er det bare at få 10 mere på klods og håbe det næste flip holder.. altid skønt med sådan en spiller på bordet..


sjælland eller Jylland?

17-10-2023 09:23 #20| 1
RunningDucks skrev:

 

 Nu er det jo ikke Den Mørke Turbo der spiller. Han disker op med sine umiddelbare tanker og fortæller hvordan han givetvis ville tackle situationen HVIS det var ham. Ergo giver det ikke megen mening at gætte og analysere på noget vi ikke aner en bjælde om. I hvert fald bør du ikke kalde ham "money scared" og udtrykke at han "spiller langt over sit level". Der er der/du har absolut intet grundlag for at give Turbo sådan et prædikat !

 

Er ikke for at diskutere jeg blander mig. Synes bare det er lidt bisset det du fyrer af ;-)

Hilsen en fritidsbetjent :-D

 Nej det ser jeg nu, fejl fra min side. Beklager......

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar