Live 20/40 dkk

#1| 0

En interessant hånd fra sidste uge, hvor jeg synes jeg ender i et spot hvor jeg er meget i tvivl.

Villian er kendt for, at spille endog noget friskt til, jeg har ikke spillet med ham et års tid, men kender ham fra tidligere. Jeg er en smule rusten i spillet, men har spillet med stort set alle ved bordet ret meget før i tiden. Han ved, at jeg synes han blæser lidt meget til den. Han har siddet ved bordet i 10 min og har købt ind for 5 k.


Hero sidder i cutoff med ca. 4.5 k i stacken. Der er 2 tidlige limps og Hero kigger ned i JJ. Hero åbner til 220'ish. Den går fold rundt til Villian i SB der betaler. Sidste limper betaler også.

Flop 3 4 10. Den går check til Hero som siger 400 ish, Villian siger 1100. limper folder. Hero vælger at betale.

Turn er 10. Den går check, check. (fejl?) Der er vel tilfælde hvor dette er et godt kort for os, andre hvor vi trækker meget tyndt.

River er 2. Villian sætter os ind. Hero?

Når hero checker turn, er planen at kalde en ikke for tung tønde af, men han går noget større end jeg havde regnet med. Tabletalk under min tank gør mig en del i tvivl.


Inputs :)?


Redigeret af danihjel d. 09-01-2018 16:11
09-01-2018 17:44 #2| 0

Jeg er ikke meget til oneliners svar, men jeg vil alligevel komme med et ish. Fold.

Vi har rigeligt med bedre hænder at betale af med, og reelt set, hvad kan han have som vi slår, andet end ren luft? Selv mange af hans bluf på floppet rammer, såsom A5 og 56.

Redigeret af Nitrrrrrram d. 09-01-2018 17:44
09-01-2018 17:50 #3| 1

Enig i fold.


Og umiddelbart fint spillet af skurken regardless af hans handske :-)

Redigeret af Mads Møller d. 09-01-2018 17:50
09-01-2018 18:33 #4| 0

Meh er svær og nok helt sikker en situation hvor det ville være meget afhængigt af live reads, hælder dog til et Call fordi han betterbså tungt på et bord hvor vi sjældent kan betale... derudover så ville jeg nok også være mere nervøs for a/5 eller 5,6 end 10,x

09-01-2018 18:58 #5| 0

Han har næppe mange bluffs tilbage på river. Ingen flushdraws og både hans A5 og 56 completer, så medmindre han er spewtard, så må vi vel folde.

Vi må antage han har meget få "wtf-hænder", når i er trevejs på floppet, og han vælger at give på nakken med to spillere bag.


Du spiller i øvrigt selv en ganske bred range, når du raiser to limpere, som du har position på. Så brug du hellere dine floppede sets/Tx og lign., til at betale af med her.

09-01-2018 19:04 #6| 0

Han kan vel have en range a la: 33-99, 34s, A5s og 56s.


Regner med, at han 3 better TT pre hvis han er så agressiv, men den ene kombination rykker nok ikke det store ved den endelige riverbeslutning.


Så er spørgsmålet om han raiser sine floppede sets 3-vejs [generelt/på tørt flop].


Jeg tænker, at han sagtens kan være kreativ nok til at tagget'e præcis overpairs, og med en range med 4 x A5s, 4 x 56s, 2 x 34s [evt. 3x33 og 3x44] og 30 x 55-99 og en sjusset frekvens på ½ kreativ-ship og ½ standard-check er det vel et call?

09-01-2018 20:58 #7| 2
MESTERBLOGGER

30% af din stack ligger i potten efter dit flop call. Jeg kunne godt overveje den nemme løsning og skubbe hans flop raise grundet din beskrivelse af ham og da næsten alle turn eller river kort er scare cards.



Redigeret af morfarnissen d. 09-01-2018 20:59
09-01-2018 22:22 #8| 0

Hvis villain ranger dig på one pair type of hands, så ved han at netop DET move er stærkt og ofte virker.
Det kan han vælge at gøre ret bredt, specielt som action er gået. Derfor kan han også lave hænder med showdownvalue om til bluffs
55-99, 46s, 35s, 57s, A2, A3, A4, 34

Tror jeg caller her, især med dit historiske indtryk af villain.
Du skal betale ca 3200 for at vinde ca 9k
Du taber til Tx, 33, 44 og 56 basicly
Han ch/raiser ikke ret ofte med A5 på flop, for så at gå i stå på en af de mest perfekte turns til hans ch/raise percieved range.
33 og 44 boater op på turn, og du har kaldt et ch/raise - hvorfor skulle han ikke barrel videre?
Så af hænder du taber til, tror jeg næsten kun du vil se Tx og 56.

09-01-2018 22:40 #9| 0
morfarnissen skrev:30% af din stack ligger i potten efter dit flop call. Jeg kunne godt overveje den nemme løsning og skubbe hans flop raise grundet din beskrivelse af ham og da næsten alle turn eller river kort er scare cards.




Hvis du vælger at skubbe, så laver du vel i praksis din hånd om til et bluff? Du bliver jo nærmest aldrig kaldt af værre (måske ATs once in a blue Moon og 56s, hvis han er godt frisk).

Når det er sagt, så synes jeg ikke nødvendigvis, det er decideret elendigt. Hvis du skubber, skal du kalkulere med, at han skal folde mindst 60%-ish af sin c/r-range på floppet.
Hvis vi lader hans range være 33, 44, 34s, 55, A5s, 56s, og han folder 55, A5s og 56s til et skub, så folder han 63%. Det må betyde, at et skub er cirka breakeven. Så kan man jo selv modellere rangen mere bred/tight og vælge action derfra.


Hvis han er så aggro som beskrevet, så tror jeg, at jeg udvider rangen med et par komboer (måske ATdd og AThh).
Det betyder derfor nok også, at jeg vælger at brække mig lidt i munden, lukke øjnene og skubbe.

09-01-2018 22:46 #10| 1

Raise pre, bet/call flop, check turn, fold river

09-01-2018 23:20 #11| 1

Jeg synes efterhånden jeg har set meget cashgame rundt om i verdenen og een af de ting jeg tit bemærker er at spillerene ofte tager udgangspunkt i deres hånd street for street. Hvilket kan stille dem i større problemer på turn og river end de håbede på. Jeg siger hermed ikke din tilgang til hånden er forkert men savner måske en masterplan når man kigger ned i JJ i CU med 113 bb. Når man kalder de 1100 på et t/r flop (fra de agro SB) hvilket ikke er unormalt (for enten at se om villian går i stå eller man forbedre sin hånd på turn i POS), hvad havde du/i så gjort hvis han skød videre på turn 1200? (du har vel 3150 tilbage i stacken) hvis call her også skal vi vel altid kalde på river rest eller komme ind over på turn?

09-01-2018 23:45 #12| 0
HIGH_lander_ skrev:

Jeg synes efterhånden jeg har set meget cashgame rundt om i verdenen og een af de ting jeg tit bemærker er at spillerene ofte tager udgangspunkt i deres hånd street for street. Hvilket kan stille dem i større problemer på turn og river end de håbede på. Jeg siger hermed ikke din tilgang til hånden er forkert men savner måske en masterplan når man kigger ned i JJ i CU med 113 bb. Når man kalder de 1100 på et t/r flop (fra de agro SB) hvilket ikke er unormalt (for enten at se om villian går i stå eller man forbedre sin hånd på turn i POS), hvad havde du/i så gjort hvis han skød videre på turn 1200? (du har vel 3150 tilbage i stacken) hvis call her også skal vi vel altid kalde på river rest eller komme ind over på turn?




T turn og 2 river betyder bare ret meget for den plan.
09-01-2018 23:53 #13| 1

Jeg hælder til kald, men kun fordi du har villain som bavian. Hans semi bluff på flop kommer hjem, ligeledes et søgt T raise. Du har dog mange Tx i din range men efter turn check back giver 2 den undskyldning han skal prøve for endnu et bluff. Han kan dog lige så godt have den rent neutralt så kun image der bestemmer min beslutning. For mange andre er det en klassisk hus linje. Men her vil jeg vurdere du er god over de 34% der er krævet.

10-01-2018 00:45 #14| 0

Jeg ved ikke rigtig med river, men jeg gør den ikke kun til 5,5bb pre med to limpere og sb efter også.

10-01-2018 00:46 #15| 2

Tak for alle svarene so far.



Jeg endte med at kalde river, mest pga. Den historik vi har. Det viser sig at holde stik da han Mucker.Han siger efterfølgende, at han havde 45hh (bandit!)



Redigeret af danihjel d. 10-01-2018 00:47
10-01-2018 10:45 #16| 0

Vildt nok han ikke shover turn! Nice call...


Ser I virkelig villain ofte tage denne linje med Tx, 33-44? Det er trevejs og et super tørt flop.

10-01-2018 18:41 #17| 0
Turbofluen skrev:Jeg hælder til kald, men kun fordi du har villain som bavian. Hans semi bluff på flop kommer hjem, ligeledes et søgt T raise. Du har dog mange Tx i din range men efter turn check back giver 2 den undskyldning han skal prøve for endnu et bluff. Han kan dog lige så godt have den rent neutralt så kun image der bestemmer min beslutning. For mange andre er det en klassisk hus linje. Men her vil jeg vurdere du er god over de 34% der er krævet.

Hvis hero har mange Tx i sin range, hvorfor skal vi så betale med den vel nok dårligste hånd i vores range?


I hvert fald af vores value-hænder.

Redigeret af Nitrrrrrram d. 10-01-2018 18:47
10-01-2018 19:10 #18| 0
Nitrrrrrram skrev:
Hvis hero har mange Tx i sin range, hvorfor skal vi så betale med den vel nok dårligste hånd i vores range?

I hvert fald af vores value-hænder.

Hero har mange T i sin range da han kaldte på floppet. Men tynder ud i dem ved turn check-back, selvom den stadig er mulig. Men sandsynligheden falder en del og en frisk spiller kan derfor se sit snit til at sætte den ind på river, især når et ekstra scarecard kommer. Mit indlæg blev skrevet på tlf med kolde fingre så der er enkelte formuleringer der kunne være en del skarpere, så forstår godt misforståelsen :-)

10-01-2018 19:14 #19| 0
Turbofluen skrev: Hero har mange T i sin range da han kaldte på floppet. Men tynder ud i dem ved turn check-back, selvom den stadig er mulig. Men sandsynligheden falder en del og en frisk spiller kan derfor se sit snit til at sætte den ind på river, især når et ekstra scarecard kommer. Mit indlæg blev skrevet på tlf med kolde fingre så der er enkelte formuleringer der kunne være en del skarpere, så forstår godt misforståelsen :-)

Allright, hvorfor mener du at Hero har færre kombi’er på turn end på flop? Personligt checker jeg da også alle mine kombier med en T, måske en fejl - men så kan jeg måske selv blive klogere :)

10-01-2018 20:21 #20| 0
Nitrrrrrram skrev:
Allright, hvorfor mener du at Hero har færre kombi’er på turn end på flop? Personligt checker jeg da også alle mine kombier med en T, måske en fejl - men så kan jeg måske selv blive klogere :)

Fordi en procentdel af T'ere bliver bettet på turn af de fleste formoder jeg. Personligt ville jeg, hvis jeg havde floatet flop raiset, helst skyde turn, da jeg ikke er first to act på river og derfor ikke er herre over om jeg kan få lov at bluffe der. Og så er det passende at have T'ere i sin turnbet range.

Så synes kun der kan argumenteres for at tjekke alle T'ere hvis man aldrig kalder flop med noget marginalt/spekulativt. Og det mener jeg er en fejl, da hero ikke bør connecte sygt meget med det flop og derfor vil nogle typer spradebasser teste et continuation bet af.

10-01-2018 22:02 #21| 1
Turbofluen skrev:Fordi en procentdel af T'ere bliver bettet på turn af de fleste formoder jeg. Personligt ville jeg, hvis jeg havde floatet flop raiset, helst skyde turn, da jeg ikke er first to act på river og derfor ikke er herre over om jeg kan få lov at bluffe der. Og så er det passende at have T'ere i sin turnbet range.
Så synes kun der kan argumenteres for at tjekke alle T'ere hvis man aldrig kalder flop med noget marginalt/spekulativt. Og det mener jeg er en fejl, da hero ikke bør connecte sygt meget med det flop og derfor vil nogle typer spradebasser teste et continuation bet af.


Okay, tak for svar. Giver da lige lidt at tænke over :)

11-01-2018 12:38 #22| 0

Synes ikke det betyder ret meget om vi har jj-aa her. Jeg er overbevist om, at villian kommer over top pre med Any pair der har vores JJ slået, specielt når han sidder i sb. Så kan man kalde det vores tæt på tyndeste value hånd, men ikke den store forskel imo.

11-01-2018 13:33 #23| 0
danihjel skrev:Synes ikke det betyder ret meget om vi har jj-aa her. Jeg er overbevist om, at villian kommer over top pre med Any pair der har vores JJ slået, specielt når han sidder i sb. Så kan man kalde det vores tæt på tyndeste value hånd, men ikke den store forskel imo.

Problemet er antallet af kombinationer vi pludselig kommer til at skulle betale af med.


Hvilke hænder ser du dig selv have, som er dårligere? Kan du nogensinde have 56s f.eks?


Mit spørgsmål prøver at få dig over i tanker på, hvor mange hænder kommer du til riven med her, som du ville folde?

11-01-2018 13:55 #24| 0

56s er er nok den eneste ikke made hand jeg overhovedet ser turn med som action er gået.

10x er den dårligste hånd vi betaler med på floppet

JJ er den dårligste hånd vi betaler med på river 66-99 folder jeg på floppet for det meste. Jj-aa folder jeg nok af til de fleste andre ved bordet (på river). Jeg synes det betyder meget at villian sidder i sb og flatter vores open.

Jeg tror villian er klar over, at vi har minimum jj efter vores flop Call( eller 10’eren, men den improver jo, og han skyder alligevel). Jeg mener endda han spørger under min lille tank på river hvor jeg griller ham lidt, om jeg har AA.



Redigeret af danihjel d. 11-01-2018 13:57
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar