Live 20/40 - 250bb dyb

#1| 0

Yo


Spillet er 20/40 på Royal


Hero stack 10Kish - UTG

villain - dækker - SB


Jeg åbner pf med KK til 160 fold til villain der siger 320 - til mig der siger 900 - ham kald.


Flop 610Q (port 1800)


Mig 1000 ham kald


Turn 9 (pot 3800)


Han leader nu 3500 efter 2min betænkningstid


Action på hero?


Hero har investeret 1900,- indtil nu, og sidder med 8000ish i stakken bag.



Ingen synderlig dynamik endnu da vi ikke har clashet. Har set ham til showdown 3 gange hvor han er kaldt ned og har holdt hjem hver gang. Har set ham skubbe flop med OESD med overbet hvor han bliver snappet med topset og streger ud på riven.



24-08-2015 09:28 #2| 0
OP

Ved ikke hvorfor jeg fik lagt denne i off-topic - og kan tilsyneladende ikke ændre.

24-08-2015 10:47 #3| 0

Sygt spot. Hans gay-ish 3-bet på floppet, vil jeg mene for en standard villain i det spil, minimerer frekvensen af QQ,KK,AA.


Hvis hans ellers kender spillet vil villain også vide at dit 4-bet er KK eller AA ret ofte.


Generelt mener jeg din hånd er ret face up, og i det lys folder jeg når du ikke kender mere til villain

24-08-2015 10:47 #4| 0

Jeg tror ikke han spiller hverken floppede 2 par (q10) eller sets på den her måde, og tror ikke han får betalt med 99 på floppet. Du har to blockers til stregen. Du har set ham overbet med et draw tidligere, men dog et kæmpe draw. Jeg syntes godt nok også det ville være mærkeligt hvis han Leader flushdraws her. Anyways en mærkelig linje at tage med made hænder på floppet sys jeg.

24-08-2015 12:45 #5| 0

Det er meget villian-afhængig...


Men, hvis du kan folde, så tror jeg du bliver glad for det i længden.

24-08-2015 13:52 #6| 0

Kommer sgu aldrig væk readless. Har han bare nogenlunde styr på spillet har han ingen 2-par-kombinationer (9Ts og QTs måske? tror det ikke), og heller ikke KJ eller J8. Så det eneste vi frygter er vel QQ og TT - er dog ret overbevist om at man hører fra dem på sådan et flop og med så dybe stacks i et typisk livegame. Tror oftest vi ser ind i noget JJ, AQ, Ax i klør, AJ, KQ agtigt noget. Så spørgsmålet er imo om vi caller eller shover, hvor jeg nok hælder mest til at shove

24-08-2015 14:31 #7| 0

Hvad gør du hvis villain checker turn?

Som allerede skrevet så bør villain vide at du ofte sidder med et premium par efter dit 4-bet.
Går ikke ud fra han har grund til at tro din 4-bet range er meget løsere.

Har han ramt floppet i røven, synes jeg ikke hans linje er helt dum.
Han risikerer at du checker turn (hvilket jeg nok selv gør mod unknown), og at han derefter kun får et par tusinde mere på et valuebet på river.
Som spillet får han ofte en del mere, da din hånd kan være svær at smide i spottet.

Jeg vil håbe for mig selv at jeg finder et fold frem mod denne villain i denne situation med de få, men ikke irrelevante noter du har på ham.

24-08-2015 14:33 #8| 0

Jeg tror fold er bedst i det lange løb.

24-08-2015 14:51 #9| 0

Jeg folder - sætter ham primært til set i 6'ere, der ikke vil gøre det billigt for JX eller klørtræk. I lavere grad til 87s.

Uanset hvad, vil jeg være langt bagefter.

24-08-2015 14:55 #10| 0

Hvem er Villian ? ;)


Hygge PPP

24-08-2015 14:59 #11| 0
OP

Playern - det eneste jeg har på villain er beskrevet i op.

Guldsmeden - kan egentlig godt li din tanke vedr Call/shove med shove som fortrukken.

Aurvandil - Hvis han checker turn better jeg 10/10 gange igen der mod den type villain. Tvivler stærkt på han kører den linje med QQ. Tror han vill raise den på det flop 10/10 gange.

Samuel - Vil enhver sane villain ikke raise set i 6'ere på det flop?

PPP - Pas.. New guy, ikke en jeg har set der før...

24-08-2015 15:24 #12| 0
KH-ffs skrev:Playern - det eneste jeg har på villain er beskrevet i op.

Guldsmeden - kan egentlig godt li din tanke vedr Call/shove med shove som fortrukken.

Aurvandil - Hvis han checker turn better jeg 10/10 gange igen der mod den type villain. Tvivler stærkt på han kører den linje med QQ. Tror han vill raise den på det flop 10/10 gange.

Samuel - Vil enhver sane villain ikke raise set i 6'ere på det flop?

PPP - Pas.. New guy, ikke en jeg har set der før...

Ofte kan man jo godt se om det er en person der kan finde ud af at spille eller om det er en spiller der lige skal ud og beskytte eller se hvor han står med AQ...


Jeg tror ikke, et pot lead på turn er et blockbet eller for at kommer til river med et draw, hvis det er en nogenlunde sane spiller. Synes ofte denne linje repræsenterer turnet 2par+


IMO spiller han for at komme ind - og der ser jeg os ikke være foran (igen, hvis han er sane)

24-08-2015 15:28 #13| 0
GuldsmedeN skrev:Kommer sgu aldrig væk readless. Har han bare nogenlunde styr på spillet har han ingen 2-par-kombinationer (9Ts og QTs måske? tror det ikke), og heller ikke KJ eller J8. Så det eneste vi frygter er vel QQ og TT - er dog ret overbevist om at man hører fra dem på sådan et flop og med så dybe stacks i et typisk livegame. Tror oftest vi ser ind i noget JJ, AQ, Ax i klør, AJ, KQ agtigt noget. Så spørgsmålet er imo om vi caller eller shover, hvor jeg nok hælder mest til at shove

Hvorfor vil du shove, hvis størstedelen af hans range er bluff?

24-08-2015 15:47 #14| 0

@Playern
Fordi han kalder alle sine SEMIbluffs og eventuelle AQ og KQ pga potodds

Redigeret af GuldsmedeN d. 24-08-2015 15:48
24-08-2015 16:47 #15| 0

Det lugter utroligt meget af en live donk, der turner to par (eller bedre). I det lange løb må et fold være det mest profitable, dog ved jeg ikk, om jeg selv ville kunne gøre det.

24-08-2015 17:06 #16| 0

Hvordan gik hånden? Havde han Q9?

24-08-2015 17:21 #17| 0

Small hand, small pot.

24-08-2015 19:31 #18| 1

@Guldsmed Hvorfor skulle villain ikke kunne 3 bette fra sb og kalde et 4 bet oop med QTs og T9s 250bb dybe? Sane eller ej så er det vel ikke utænkeligt - ellers synes jeg i hvert fald, at du er begrænset i din tankeproces. Hvis han sidder med én af disse handsker, er det vel også fint at ck flop og håbe på en blank turn til at cr. Da det ikke sker, vælger han selv at leade for ikke at give frikort. Jeg synes bestemt, at disse hænder skal med i overvejelserne om villains range.


Mht info om villain gør det en stor forskel for mig, om hans tidligere overbet på flop med OESD var for 40bb eller 200bb, og hvordan action foregik. Det er jo ikke sikkert, at han i denne pot 250bb effektivt har lyst til at gamble på flop med f.eks. AJ og derfor bare vælger det "sikre" ved at ck flop.


Kaj

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar