Linjetjek - 109$ Fast Friday

#1| 0

Hej PN

 

Hvad siger I til denne hånd?

 

Spillet er en 109$ Fast Friday Tour, vi er ca. 80 tilbage, mindre felt, 20 pladser bliver betalt.

 

Villian spiller AVBI på 8$ over 5000 turneringer, jeg har nærmest ingen hænder på ham. 

Hero ligger ved håndens start ca. på AVG stack.

 

Oplæg til debat:

- Bør vi 3B PF med en større frekvens?

- Giver et flop raise mening? 

- Call turn 6400 ind i 18000, dvs. vi skal være gode 35% af gangene, aktuelt kommer vi ind med 32% equity. Marginalt call/fold? 


Set i bagklogskabens klare lys er jeg nok mere fan af 3B PF, for at kontrollere potten bedre. 

Aktuelt bør jeg måske folde turn, vs. Villians range er kaldet ikke særlig profitabelt omend måske rent spew i virkeligheden? 

 


No Limit Holdem Tournament

PokerStars

7 Players

Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

$100

Stacks:

UTG GeRGrayFox (18,676) 47bb

UTG+1 hylke1980 (18,017) 45bb

MP keriZje (8,320) 21bb

CO nashtwittor (10,000) 25bb

BTN Hero (13,928) 35bb

SB lucky8dolls (35,965) 90bb

BB Valenoze (6,827) 17bb

Blinds: 200/400 Ante 40

Pre-Flop: (880, 7 players) Hero is BTN 5 A

2 folds, keriZje raises to 800, 1 fold, Hero calls 800, lucky8dolls calls 600, 1 fold

Flop: A 3 4 (3,080, 3 players)

lucky8dolls checks, keriZje bets 1,016, Hero calls 1,016, lucky8dolls folds

Turn: 9 (5,112, 2)

keriZje goes all-in 6,464, Hero calls 6,464

River: Q (18,040, 2), 1 all-in

Final Pot: 18,040 keriZje shows a pair of Aces A J

Hero shows a pair of Aces - lower kicker 5 A

keriZje wins 18,040 (net +9,720)

Hero lost 8,320

lucky8dolls lost 840

 

Afspil hånd

 

28-08-2020 15:35 #2| 1

Når du kalder pre, kan du ikke spille den anderledes.


Til gengæld tror jeg oftest jeg finder et fold til hans open pga stacksize, og mixer det hovedsageligt op med 3b snarere end call.

28-08-2020 16:21 #3| 0
OP
Kalashnikov skrev:

Når du kalder pre, kan du ikke spille den anderledes.


Til gengæld tror jeg oftest jeg finder et fold til hans open pga stacksize, og mixer det hovedsageligt op med 3b snarere end call.

 

Jeg kan også godt lide et 3B, er dog lidt skræmt af stacksizes, kommer vi ikke hurtigt til at spille for stacks hvis vi 3 better til 2,7x eksempelvis? 

Aktuelt kom jeg så til at spille for stack alligevel, haha. ;-)

 

Kigger man ren GTO-approach er det vist et kald/fold vs. en 20 BB stack, men igen er jeg nysgerrig på hvordan jeg kan adapte bedst muligt vs. populationen. 


28-08-2020 16:38 #4| 0

Jeg ville aldrig calle den preflop i det spot. Dels spiller hånden ikke godt med de stacks + du åbner op for at f.eks. BB skubber. Jeg vil langt hellere 3-bette til f.eks. x2,7 med intention om at jeg folde til et skub. Det kræver dog, at du tror på, at der er en god chance for, at han folder pre til et 3-bet.

 

Som spillet caller jeg flop, du bliver meget sjældent kaldt af noget, du er foran, flush draw undtagen, men den kunne han sagtens skubbe ind over og så har du igen en svær beslutning.

 

Turn er klam. Såfremt vi har set ham spille aggresivt, måske også med draws, så må der calles. Jeg tvivler dog på, at han har nok bluffs/draws i hans range til at vi kan calle profitabelt, men jeg kommer nok heller ikke væk fra spottet.

 

Generelt set, så vil jeg meget hellere være aggressor med den type hånd, så har du trods alt mulighed for, at han smider den bedste hånd undervejs.

29-08-2020 05:04 #5| 0

Jeg ved faktisk ikke, hvad du skulle have gjort anderledes.. Problemet er at han har 20 bb. Jeg bryder mig ikke specielt om 3b, da jeg tror, han jammer sine broadways rigtig mange gange. Jeg bryder mig heller ikke rigtig om at folde. Men det er måske det bedste play?

Grunden til at du dobler manden er, at du samler en røvfuld redraws op, PLUS du har toppar..

Er det ikke bare et setup?

Redigeret af Saturnus d. 29-08-2020 05:08
29-08-2020 09:31 #6| 0

Problemet med at spille A5s er jo, at vi sjældent flopper bedre end toppar og/eller draws, så der skal være nok chips i spil til, at vi kan manøvrere på f.eks. ovennævnte flop. Jeg tror, at hånden ikke er god nok til at kalde 20 bbs dyb, så vi må enten 3 bette eller folde. Med beskrivelse af villains AV BI er han måske moneyscared, så et 3bet-fold kan vel sagtens forsvares. Hvis der havde være en kalder med en stack i mellem OR og os, kunne vi formentlig kalde bag.

29-08-2020 12:13 #7| 0

Jeg synes du spiller den fint. Call / fold preflop er begge fine options. I og med at han har et lavt ABI, så hælder jeg til et call og så pille den fra ham postflop, når han misser. 3bet pre er jeg ikke vild med, da jeg ikke kan se vi kommer væk i så fald. Strukturen på en 109$ turbo taler også for at spille nogle marginale spots.

 

Flop: Call

Turn: Call når vi samler outs op.

 

 

29-08-2020 23:42 #8| 0

Fint oplæg!

Preflop:
Jeg mener, at man profitabelt kan flatte her, dog med øje for tendenser og stacksizes i SB og BB. Derfor er hånden ikke oplagt at 3bette i min optik. Jeg mener, at preflop blockers er svært overvurderet i de her situationer i MTT, da de påvirker både modstanderens fold og calling range rimelig ligeligt. 

Flop:
Du bør vel have MEGET få raises her, da du vel næppe har 33,44, AK, AQ. Altså han har nut advantage. Så jeg bryder mig ikke om et raise med din hånd.

Turn:
Han er klart vægtet mod value, men på den anden side, er det en katastrofe at folde, hvis han er en hæderlig low stack spiller, der kan finde ud af at lave nogle kombinationer af KJ,KTs og 77 om til et bluff her. Hans lave sizing på floppet giver i hvert fald mulighed for, at han kommer rimelig bredt til turn og antyder, at han har en forståelse for range-range.



30-08-2020 16:50 #9| 0
OP

Mange tak for alle Jeres kommentarer, det er højt værdsat.

 

Jeg laver lige en kørsel i PIO mv., på et tidspunkt og smider herinde og runder af ift. de input jeg har fået fra Jer, når jeg lige har tid.

 

Mit mål med disse tråde er at få samlet ordentligt op til sidst, så jeg/vi opnår det mest optimale output.

 

 

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar