Lidt Info om DK nu og hvad de estimere i 2025

#1| 1

her en forecast fra militæret,og civil flytrafik og weapons og air defence om dets og Danmarks udvikling (og alle andre lande også)... Håber da godt nok deres forudsigelser er Way off

Ellers er det jo lidt sygt de fleste lande står til at miste 5-10-20milioner mennekser hver ifølge befolknings antal...? Troede vi blev flere og flere ?


http://www.deagel.com/country/Denmark_c0056.aspx



19-01-2016 13:31 #2| 12

Lav nu for helvede bare en lille smule kildekritik inden du poster lort som der her.


https://www.metabunk.org/website-deagle-com-projects-massive-depopulation-by-2025.t4933/



19-01-2016 13:42 #3| 0

WP gizzar :)

19-01-2016 14:03 #5| 2
gizzar skrev:her en forecast fra militæret,og civil flytrafik og weapons og air defence om dets og Danmarks udvikling (og alle andre lande også)... Håber da godt nok deres forudsigelser er Way off
Ellers er det jo lidt sygt de fleste lande står til at miste 5-10-20milioner mennekser hver ifølge befolknings antal...? Troede vi blev flere og flere ?

http://www.deagel.com/country/Denmark_c0056.aspx


Bare lige så op ikke sletter

19-01-2016 14:21 #6| 0
chrja skrev:Lav nu for helvede bare en lille smule kildekritik inden du poster lort som der her.


https://www.metabunk.org/website-deagle-com-projects-massive-depopulation-by-2025.t4933/


De fleste muslimske lande vil klare sig ganske fint - måske vi får en omvendt flygtningestrøm - Syrien er også på vej fremad : O)

19-01-2016 16:27 #7| 0
OP

hvorfor skulle jeg slette ??


Har jo ingen steder påstået det rigtigt det var nu mere for debatten, men det kan jeg vist skyde en pil efter...

19-01-2016 16:40 #8| 1

Ja, den side er ret håbløs. Men det er nu ikke helt forkert at vi bliver færre i Danmark og i verden i fremtiden. Faktisk er det kun på grund af nettoinvandring at befolkningstallet i DK vokser. De danske kvinder får simpelthen for få børn, så vidt jeg husker omkring 1.8 i snit og vi skal op på 2.1 for at vi bliver flere. Et helt absurd eksempel er Japan, hvor de forventer at blive 50 mio. færre i fremtiden.


Så vidt jeg husker fra Lars Tvedes bog "Det kreative menneske" falder antallet af mennesker i et land når GDP rammer 60.000 DKK. Der er åbenlyst stadigvæk en række steder i verden hvor de er langt fra det mål og stadigvæk vil øge deres befolkning de næste mange år. Men kurven er allerede knækket flere steder, og vil også nå sit maks i løbet af kort tid i verden.

19-01-2016 16:43 #9| 0
Dieb skrev:Ja, den side er ret håbløs. Men det er nu ikke helt forkert at vi bliver færre i Danmark og i verden i fremtiden. Faktisk er det kun på grund af nettoinvandring at befolkningstallet i DK vokser. De danske kvinder får simpelthen for få børn, så vidt jeg husker omkring 1.8 i snit og vi skal op på 2.1 for at vi bliver flere. Et helt absurd eksempel er Japan, hvor de forventer at blive 50 mio. færre i fremtiden.

Så vidt jeg husker fra Lars Tvedes bog "Det kreative menneske" falder antallet af mennesker i et land når GDP rammer 60.000 DKK. Der er åbenlyst stadigvæk en række steder i verden hvor de er langt fra det mål og stadigvæk vil øge deres befolkning de næste mange år. Men kurven er allerede knækket flere steder, og vil også nå sit maks i løbet af kort tid i verden.

Jeg tror ikke det sker ved bnp på 60.000kr :-)

Derudover så døde der 50.340 mennesker i Danmark i 2014, dvs. 500.000 personer vil dø frem til 2025. Det bringer os ned på 5 mio mennesker. Gizzar - hvor forsvinder de resterende 1,3mio hen

Redigeret af hermod d. 19-01-2016 16:45
19-01-2016 16:56 #10| 0
Dieb skrev:Ja, den side er ret håbløs. Men det er nu ikke helt forkert at vi bliver færre i Danmark og i verden i fremtiden. Faktisk er det kun på grund af nettoinvandring at befolkningstallet i DK vokser. De danske kvinder får simpelthen for få børn, så vidt jeg husker omkring 1.8 i snit og vi skal op på 2.1 for at vi bliver flere. Et helt absurd eksempel er Japan, hvor de forventer at blive 50 mio. færre i fremtiden.

Så vidt jeg husker fra Lars Tvedes bog "Det kreative menneske" falder antallet af mennesker i et land når GDP rammer 60.000 DKK. Der er åbenlyst stadigvæk en række steder i verden hvor de er langt fra det mål og stadigvæk vil øge deres befolkning de næste mange år. Men kurven er allerede knækket flere steder, og vil også nå sit maks i løbet af kort tid i verden.

Det er en god ting right ? alle er vel enige om at befolkningstilvæksten absolut ikke behøver at stige - I u-lande er den steget kraftig pga vestlig indblanding

19-01-2016 16:59 #11| 0

Jeg ved ikke om det er positivt at vi ikke får ret mange børn. Det skaber jo nogle andre problemer med for stor en gruppe på pension og for lille gruppe til at arbejde. Men det kan være teknologien løser det problem.


Fra bogen, som i øvrigt hedder Det kreative samfund (så kan man se hvor godt jeg husker den).

“Det globale BNP pr. indbygger har netop rundet de kritiske 10.000 dollars, som normalt varsler demografisk kulmination, og der findes i dag ikke ét eneste land i verden, som har en højere fødselsrate, end det havde i 1960. Faktisk toppede den globale befolkningsvækstprocent i 1963, og tilvæksten i absolutte tal i 1997. Siden 1963 er vækstraten faldet støt, og befolkningstilvæksten i absolutte tal toppede i 1989. Fra 1970 til 2010 er den anslåede fertilitetsrate således allerede faldet 33 % for verden som helhed, 34 % i udviklingslande og hele 41 % i islamiske nationer.”



Uddrag fra: Lars Tvede. “Det kreative samfund – Hvordan Vesten vinder fremtiden”. iBooks.

19-01-2016 16:59 #12| 0

Ser nu ud til at gå ret hurtigt via dette link, omend jeg ikke ved om metoden bag kan betvivles.

http://www.worldometers.info/world-population/

19-01-2016 17:01 #13| 0
Live skrev: Det er en god ting right ? alle er vel enige om at befolkningstilvæksten absolut ikke behøver at stige - I u-lande er den steget kraftig pga vestlig indblanding

Hvis den falder for hurtig får vi problemer med velfærden da der så vil være relativt få til at at tage sig af (og betale regningen) for en stadig stigende andel af ældre/pensionister i samfundet. Et helt reelt problem i disse tider..

19-01-2016 17:05 #14| 0
Guldmageren skrev:Ser nu ud til at gå ret hurtigt via dette link, omend jeg ikke ved om metoden bag kan betvivles.

http://www.worldometers.info/world-population/

Ja, men i langt mindre omfang end tidligere. Det her udsnit fra bogen dækker det meget godt.


“FN’s officielle prognose for verdens befolkning fremskriver en global befolkningstilvækst fra ca. 7 milliarder i dag til godt 9 milliarder i 2050 og derefter måske 10 milliarder i år 2100. Dette estimat er imidlertid baseret på en forventning om, at de rige lande har uændret i stedet for faldende befolkning, samt at en række afrikanske lande ikke når de demografiske vendepunkter. Disse formodninger ser stadig mere urealistiske ud. Når et lands BNP når ca. 5.000 dollars pr. indbygger om året, begynder fødselsraten typisk at aftage, og ved omkring 10.000 dollars falder den ganske hurtigt til under to børn pr. kvinde – endog ofte til langt under. Faldet sker normalt meget hurtigt. Fødselstallet kan let falde omkring 40 % på blot 15 år, når det magiske indkomstniveau passeres.”


Uddrag fra: Lars Tvede. “Det kreative samfund – Hvordan Vesten vinder fremtiden”. iBooks.

19-01-2016 17:08 #15| 0

@Dieb


Måske bogen er nice nok. Er dog ikke fan af mange af Anders Samuelsens oplæg, som har skampulet den bog på hans væg! Jeg har ikke så meget forstand på meget af det der skrives om, men jeg ved at jeg ikke giver meget for at folk er løftet ud af fattigdom når de kun skal tjene over 1.90$ for ikke at kunne betegnes som fattige ;-) Det er sgu ikke at løfte vægtstangen særligt højt og kan derfor ikke helt tage resultaterne seriøst på baggrund af det jeg mener Lars Tvede skriver om det.

Redigeret af Guldmageren d. 19-01-2016 17:09
19-01-2016 17:11 #16| 0
Iznogood skrev: Hvis den falder for hurtig får vi problemer med velfærden da der så vil være relativt få til at at tage sig af (og betale regningen) for en stadig stigende andel af ældre/pensionister i samfundet. Et helt reelt problem i disse tider..

Mehh - det handler vel om ligevægt - siden 70 har den holdt sig ret stabil - dyk i 80erne blev udlignet i 90erne fordi nogen ventede med at få børn til efter krisen - men overall har den lagt stabil. det er kun pga 60-er generationen vi har det problem, der ligger ikke en ny stor bunke ældre der vil gå på pension samtidig. Medmindre vi selvfølgelig laver en ny bunke nu.


at vi så kun stiger pga indvandring/tilflytning er et helt andet problem - velfærden kommer selvklart under pres af andre grunde end befolkningstilvæksten.

19-01-2016 17:13 #17| 1

Det er sammen med "Miraklet i LEGO", den bedste bog jeg har læst. Så se bort fra at Samuelsen er fanboy, pointerne er gode nok. Der bliver naturligvis også uddybet i bogen. Der er masser af kilder du selv kan give dig i kast med, hvis du ikke tager Tvedes ord for gode.

19-01-2016 17:27 #18| 0
Live skrev:
Mehh - det handler vel om ligevægt

Ja enig... Men når fødselsraten falder og vi samtidig har flere pensionister der ovenikøbet tillader sig at blive stadig ældre inden de dør kan man vel ikke tale om ligevægt pt.

19-01-2016 17:49 #19| 1

Det er en rigtig trist prognose at læse. Specielt ser det skidt ud for vores BNP, der ser ud til at få en ordentlig en på tuden og falde med godt 70%. Det svarer til, at vi bliver sat godt 60 år tilbage i tiden over de næste 9 år. Man kunne jo næsten foranlediges til at tro, at prognosen forudser, at Pernille Bendixen bliver vores næste statsminister og rent faktisk lykkes med sin idé om at skære i vores BNP.

19-01-2016 18:05 #20| 0
Dieb skrev:Ja, den side er ret håbløs. Men det er nu ikke helt forkert at vi bliver færre i Danmark og i verden i fremtiden. Faktisk er det kun på grund af nettoinvandring at befolkningstallet i DK vokser. De danske kvinder får simpelthen for få børn, så vidt jeg husker omkring 1.8 i snit og vi skal op på 2.1 for at vi bliver flere. Et helt absurd eksempel er Japan, hvor de forventer at blive 50 mio. færre i fremtiden.

Så vidt jeg husker fra Lars Tvedes bog "Det kreative menneske" falder antallet af mennesker i et land når GDP rammer 60.000 DKK. Der er åbenlyst stadigvæk en række steder i verden hvor de er langt fra det mål og stadigvæk vil øge deres befolkning de næste mange år. Men kurven er allerede knækket flere steder, og vil også nå sit maks i løbet af kort tid i verden.

Gad vide om det er grunden til at Kina har afskaffet et barns politikken?

19-01-2016 18:09 #21| 1
Iznogood skrev: Hvis den falder for hurtig får vi problemer med velfærden da der så vil være relativt få til at at tage sig af (og betale regningen) for en stadig stigende andel af ældre/pensionister i samfundet. Et helt reelt problem i disse tider..



Mon ikke at den teknologiske udvikling kan klare mange af de udfordringer. Jeg frygter mere. at der ikke er nok arbejde til folk i fremtiden - især i fattige lande.

Redigeret af Vanvid d. 19-01-2016 18:09
19-01-2016 19:43 #22| 0
Vanvid skrev:


Mon ikke at den teknologiske udvikling kan klare mange af de udfordringer. Jeg frygter mere. at der ikke er nok arbejde til folk i fremtiden - især i fattige lande.

Jo helt sikkert.. Bemærkede også at ældredebatten under sidste valgkamp mere kørte på om det var muligt at finde mere billige og effektive bleer, end evt prioritere menneskelige ressourcer ift ældre.. Det ved vi jo alle er for dyrt... Glæder mig satme ikke til det bliver min tur til at få tørret røv af en robot, og få den sociale stimulans fra en robot-babysæl....


Der vil i alene plejesektoren være alt det manuelle arbejde vi vil tillade som samfund. Det er altsammen prioritering. Behovet vil altid være der, men det bliver nok hurtigt billigere med automatiserede løsninger. Jeg stiller dog spørgsmål ved om det virkelig er det vi har lyst til som samfund...

19-01-2016 19:57 #23| 0
OP

dejligt med konstruktive indlæg,


Har ingen ide om hvor folk sq forsvinde hen, men en tanke ku være: jovist vi bliver ældre med tiden men man kan så spørge om den generation der kommer nu bliver ældre? Vi ser jo flere og flere syge børn(kræft osv) meget tidligere en før..

19-01-2016 20:01 #24| 0
gizzar skrev:dejligt med konstruktive indlæg,

Har ingen ide om hvor folk sq forsvinde hen, men en tanke ku være: jovist vi bliver ældre med tiden men man kan så spørge om den generation der kommer nu bliver ældre? Vi ser jo flere og flere syge børn(kræft osv) meget tidligere en før..

Dokumenteret eller påstand

19-01-2016 20:21 #25| 0

Gizzar, du kan med fordel efterprøve dine teorier ved at søge lidt rundt på nettet.


Er der flere, der får kræft i dag end tidligere?

"Antallet af kræfttilfælde stiger i hele verden. I Danmark er der sket en kraftig stigning i antallet af registrerede kræfttilfælde fra 1940’erne til i dag. I 1940’erne, som måske er omkring det tidspunkt, hvor dine bedsteforældre blev født, var der knap 9000 nye kræfttilfælde om året i Danmark, og fra 2008-2012 er antallet 34.931 pr. år.

De vigtigste grunde til stigningen er, at vi bliver flere mennesker i Danmark, og at vi i gennemsnit bliver ældre. Over halvdelen af kræfttilfældene er hos mennesker over 65 år. Derudover er der også sket en stigning på grund af øget forekomst efter udsættelse for rygning, alkohol, fysisk inaktivitet, overvægt og sol. Jo ældre man bliver, jo større er risikoen for at få kræft, og jo større er sandsynligheden også for, at kræftfremkaldende faktorer har kunnet påvirke kroppens celler."

Til din teori om unge med kræft

Kræftramte børn i Danmark

"Omkring 160 børn (0-14 år) i Danmark får konstateret kræft om året, og af dem vil knap 130 børn blive helbredt (5-års overlevelse er 80 %)."


Find alle tallene her


Derudover er det værd at bemærke at vi hele tiden bliver bedre til at opdage kræft og behandle det.




20-01-2016 00:24 #26| 0

Lidt skræmmende, at mange velstående lande har en negativ befolkningstilvækst. Dét sammenlagt med faktummet at intelligente mennesker i gennemsnit får færre børn, spår vel ikke supergodt for fremtiden. Kommer helt i tanke om filmen 'Idiocracy' velvidende at det nok ikke kommer til at gå sådan for sig, men vi har helt sikkert skabt nogle vanvittige scenarier for senere generationer som der på den ene eller anden måde skal løses, enten af sig selv, eller med en hjælpende hånd.

Redigeret af SpartacusDK d. 20-01-2016 05:00
20-01-2016 07:21 #27| 0
Iznogood skrev:
Ja enig... Men når fødselsraten falder og vi samtidig har flere pensionister der ovenikøbet tillader sig at blive stadig ældre inden de dør kan man vel ikke tale om ligevægt pt.

Tal er taknemmelige men fødselsraten har været ret stabil siden 70-erne- yes der kommer en periode med flere ældre, men det er på baggrund af mange fødsler i 60erne. Tror det ville være ret skidt hvis vi begyndte at matche fødselsraten fra den gang - at betale for den ikke vestlige indvandring hvis integrationen forsætter med at være så håbløs er tilgengæld et problem.


At et stort antal ulande får 5-7 børn i snit, samtidig med at deres forventede levealder er tæt på fordoblet siden 50-erne vil tilgengæld blive et massivt problem, både for dem selv og vesten.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar