Lenovo Yoga s740 til poker

#1| 0

Jeg har tænkt mig at købe en Lenovo Yoga s740 til at spille poker på. 

 

De forskellige modeller af den nye Yoga

 

Det mest krævende den skal bruges til, er at grinde på op mod 4 klienter af gangen og HM3, samt twitch eller youtube.

Den nye yoga er med de nye Intel 10th generation. De har endvidere fået rammene til at køre med en hurtigere hastighed der hedder 3733 Mhz.

Den kommer flere modeller hvor forskellen på den dyre og den billige primært er henholdsvis i5 og i7 processor. Og enten 8 eller 16gb ram. Og så der den aller billigste hvor rammene kører 3200Mhz.

 

Mit spørgsmål er…. Hvis det tungeste den skal lave er at spille poker, HM3 og youtube samtidig, Er der så overhovedet brug for de de ekstra krafter i7 og 16gb ram giver? Begge CPUer har 4 kerner, hvilket jeg har læst mig til er vigtigt.

Er der nogen der ved hvordan man ville kunne mærke forskel på den dyre og den billige maskine i hvad jeg vil beskrive som dagligt brug/poker? Er det kun i spil og og ved meget tunge programmer som redigering osv?

 

Og er den nye øget hastighed på rammene bare et salgsgimmick eller er det noget man kan mærke når man har mange ting åbne? Er det markant hurtigere i HM3?

 

Håber der er nogen kyndige PNere der kan har lyst til at give deres besyv med 😊

18-11-2019 08:57 #2| 0
Moderator

Jeg vil umiddelbart påstå, at den mindste sagtens kan klare det. Processor er fin. Personligt ville jeg gå efter 16GB RAM. Men jeg tror umiddelbart, at det vil køre fint på 8.

18-11-2019 10:26 #3| 0

Det er mit indtryk, at 8GB RAM er fint. Mest fordi at det ikke er der, flaskehalsen er i en computer. Det er vigtigere med en SSD disk f.eks., men det, antager jeg, er standard nu til dags. Men ok det er længe siden, jeg har købt min nuværende bærbare.

18-11-2019 10:53 #4| 0

Normalt ville jeg sige at 16GB RAM er overvurderet, men nu hvor har du valgt at (for)gifte dig med memory høgen HM3 ville jeg vælge 16GB RAM hvis du fx ialt har 1mio hænder eller mere ialt på de alises du skal have åbent. 

 

Derudover mht RAMenes hastighed, kan det ikke vides om de "langsomme" reelt er langsommere, da de "hurtige" kan have ekstremt slappe timings mens 3200erne kan have stramme timings. Det er endda ret sandsynligt at det er samme klodser der barer kører med forskellige profiler.

Du vil iøvrigt næppe mærke forskel overhovedet.

 

Iøvrigt Hold dig til FHD og hold dig væk fra 2K skærmen, det er en latterlig høj opløsning til kun 14" og vil påvirke batteriet markant.


18-11-2019 12:42 #5| 0

@ nanoQ Hvorfor ville du personligt købe 16 ? er det til et andet formål end poker?

 

Den har en SSD.:)

 

@HestenTonny fatter intet af det med slappe timings :) Hvorfor ikke FHD på en 14 tommer. Hvis det bliver irrerende kan man så ikke sætte opløningen ned?

 

 

Takker mange gange for svarne :D

18-11-2019 13:10 #6| 0

Bruger du PIOsolver eller har forventninger om at komme til det, er 16GB ram minimum. 

18-11-2019 13:58 #7| 0

Jeg har adgang til MonkerSolver, men, det skal denne ikke bruges til. Men tak :)

18-11-2019 15:17 #8| 0
Moderator
mtobberup skrev:

@ nanoQ Hvorfor ville du personligt købe 16 ? er det til et andet formål end poker?

 

Den har en SSD.:)

 

@HestenTonny fatter intet af det med slappe timings :) Hvorfor ikke FHD på en 14 tommer. Hvis det bliver irrerende kan man så ikke sætte opløningen ned?

 

 

Takker mange gange for svarne :D

 

 Hvis prisforskellen ikke er voldsom, vil jeg gå efter 16. Til normal brug - og det du ridser op, er 8 fint. Men skal der arbejdes med store datamængder, er RAM godt. 

 

Deb nye yoga er lækker. Skulle jeg selv købe idag, ville jeg gå efter den billigste. Den dækker de fleste behov for ikke-gamere 🙂

18-11-2019 16:33 #9| 0

Er der nogle åbne slots til flere ram eller er de loddet på? I fald der er et åbne slot havde jeg købt med 8 og sat flere i hvis du føler du har brug for det. 

18-11-2019 21:24 #10| 0

Jeg hælder til at tage den billige. 

 

Ja rammerne er soldered står der. Så antallet af ram er en endelig beslutning. 

 

ud over når man roder med databaser og billede redigerings og andre tunge programmer,  hvornår bruger man så ram? 

18-11-2019 22:51 #11| 0
Moderator

Man kan ikke komme ind i de nye yogaer.

 

Der kan være apps der æder meget. Men med det brug du nævner, tror jeg du er ok med de 8. 

 

 

19-11-2019 01:00 #12| 0
mtobberup skrev:

@ nanoQ Hvorfor ville du personligt købe 16 ? er det til et andet formål end poker?

 

Den har en SSD.:)

 

@HestenTonny fatter intet af det med slappe timings :) Hvorfor ikke FHD på en 14 tommer. Hvis det bliver irrerende kan man så ikke sætte opløningen ned?

 

 

Takker mange gange for svarne :D

 

 Jeg skrev altså at du skal holde dig _til_ FHD dvs 1920x1080 da 2K er for meget i 14" efter min mening ;)

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar