Leasing af bil (1-2 år)

#1| 0

Hej

Jeg ønsker at privatlease en bil i 1-2 år, det må meget gerne være en Mercedes sportvogn af en art.

Hvad kan folk anbefale?

Jeg kan huske at Laur har gjort noget lignende, men ved ikke om det var igennem et firma.
Hvordan/Hvor gøres dette billigst..

05-01-2011 16:19 #2| 0

Materialet folk ser når der reklameres for leasing af biler fortæller mest om finansieringen og melder ikke noget om kontraktbetingelser.
Vær meget kritisk.

Husk at det kan blive pisse dyrt at aflevere en leaset bil!

Jeg vil anbefale dig at købe istedet for at lease.

/Simon

05-01-2011 16:54 #3| 0

@ST

Leasing er netop billigere for dyre biler end at eje selv.

@PokerHolmes

Mercedes tilbyder selv leasing.

Alternativt kan du undersøge flexleasing.

Jørn

05-01-2011 17:06 #4| 0

Thygsen har ret og min fætter arbejde hos et selskab hvor man netop leaser biler.

Det er noget ala:
Køb i udlandet UDEN afgift af virksomhed. Virsomheden sælger da 80% af bilen til dig som du så ejer. De sidste 20% ejer virksomheden så der ikke ska betales dansk afgift. Du betaler en engangsydelse på ca 30K og derefter en månedelig leje som er en %-del af det afgiften havde været.

En bil til 500K i dk (undersøgte jeg) ville være 140K betalt og derefter 3000ish månedligt.

Jo dyre jo bedre ka det betaler sig - bedst hvis man skifter bil ofte.

// KD

05-01-2011 17:12 #5| 0

@Thyssen

Ja okay,men så kræver det ihvertfald at man passer godt på bilen.
Den skal stå i garage osv.

Det er dybe ridser og stenslag,bilka buler,mærker på sæder som jeg mener.
Det kan blive ret dyrt at få udbedret de ting, hvis bilen kræves afleveret i en vis stand.

Personligt bryder jeg mig ikke om at være i det spot når bilen skal afleveres.
Så det er nok billigst i det korte løb at lease istedet for at købe,det minder lidt om at pisse i bukserne det varmer kortvarigt:)

Mvh Simon

05-01-2011 17:37 #6| 0

Hvis man kan få en aftale om et max beløb det kan koste når man aflevere bilen,og man kan få en god rabat, så er jeg med på vognen!!!

05-01-2011 18:12 #7| 0

@-ST-

Uanset om du leaser eller ejer bilen så kommer du til at "betale" for bulerne. Ved leasing betaler du til direkte til leasingselskabet. Ved køb, så betaler du det som et ekstra tab pga af lavere gensalgspris når du skiller dig af med bilen igen.

@-KD-

Ved flexleasing ejer leasingselskabet bilen (der købes uden afgift) og der afregnes månedlig en vis procentdel af afgiften til staten (procentsatsen afhænger af alderen af bilen).

Afskrivningen håndteres også lidt anderledes end normal privatleasing, da du garanterer et restbeløb. Indbringer salget af bilen efter endt leasing så mindre end restbeløbet f.eks. pga den er fyldt med bilka-buler, du har kørt 100.000km om året eller fordi der er indtruffet en finanskrise der har halveret prisen på brugte Mercedes sportsvogne, så hænger du på regningen. Dermed at flexleasing tættere på at eje bilen end privatleasing.


Jørn



05-01-2011 18:21 #8| 0

@ST
Der er selvfølgelig nogle trælse historier, men så længe du leaser via de etablerede firmaer, så er der efterhånden lavet en række std. regler.

Da jeg afleverede min, skulle jeg ikke betale for alm. slidtage, herunder:
- ridser, små buler, stenslag og lign. der kan betragtes som alm. slidtage på en 2 årig gammel bil

Har du større buler, skrabemærker eller lign. så skal man naturligvis betale for at det udbedres, her fastsættes prisen ud fra forsikringsbranchens alm. std. satser, så du bliver bestemt ikke pelset.

Jeg havde flere stenlslag og mindre ridser i min, herunder en ldit større bule og nogle godt slidte fælge (det var naturligvis fruens skyld) og et par helt nedslidste bagdæk (den tar jeg selv ansvaret for) :-) I alt kom jeg af med 8k, hvilket jeg syntes var helt fair.

@Poker
Jeg har næsten lige afleveret min SLK350, den fik jeg i 2 år med 40k km. for 120k dkk i førstegangs ydelse og så 3,5k mdl. incl. alt, men ja det var via mit selskab, så jeg kunne trække momsen fra.

Kigger p.t. på en Audi og har også her regnet lidt på det og ingen tvivl om, at så længe du har et alm. kørselsforbrug, så er det en del billigere at lease frem for at købe også selvom du gør det som privatperson. Samtidig er det sku meget rart at slippe for alt besværet med at sælge bilen.

Du skal dog være opmærksom på at ekstraudstyr koster kassen, da det afskrive 100% over leasingperioden. Så vælger du eks. indbygget navi til 20k, ja så stiger den mdl. ydelse altså med 833,- kr. og mange af de der slags biler er altså ret "tynde" når de kommer hjem. Eks. var alm. CD afspiller altså ekstraudstyr i min (fedt at få en bil til over 1 mio. uden radio) :-)

Du kan også overveje at flex-lease som Thyssen, der kan være endnu mere at spare. Det tror jeg dog primært kun kan betale sig hvis det er porsche og/eller brugte biler du er på udkig efter. Mercedes, BMW og Audi er efterhånden så billige i deres alm. leasing, at det næppe kan betale sig at flex-lease deres nye biler.

05-01-2011 19:11 #9| 0

Penge & Privatøkonomi har lavet en større undersøgelse af leasing:

penge.dk/biler/artikler-biler/det-er-billigst-at-lease-bilen

09-01-2011 17:18 #10| 0

Tak for svarene. Laur har du et link til der hvor du leasede din bil, eller var det bare hos den lokale mercedes forhandler?

09-01-2011 17:44 #11| 0

@Poker
Det var bare hos den lokale forhandler. Undre mig hvorfor SLK´erne tilsyneladende ikke er med på deres hjemmeside under "leasing," så næsten ikke andet at gøre end at ringe og spørge.

09-01-2011 18:31 #13| 0

@Panic
Så er det jo netop det kan betale sig, da du som privatperson alligevel ikke kan trække noget af leasing-ydelsen fra. Hvis du køber og ikke kan smide alle pengene selv, må du låne og her kan du så ikke udnytte et rentefradrag. Når du leaser så er det reelt leasing-firmaet der finansierer bilen og de kan godt trække renterne fra.

Det optimale er dog hvis du stifter et selskab med en smule aktivitet, leaser via selskabet og så bruger bilen som privat firmabil. Så kan du nemlig:

- trække momsen fra på leasingen
- modsat bliver du så beskattet privat, men da du ikke har øvrige skattepligtige indtægter kan du bruge dit frikort og evt. rentefradrag fra huslån eller lign. til at miniemere denne skat (jeg betale kun sunhedsbidrag på 8%)

Så begynder det at blive billigt :-)

Vh
Glistrup

10-01-2011 13:32 #14| 0

Hvad siger i til at flexlease den bil?

Kan felxleases med start kr 140.000 og kr 4.700 pr md.

Virker udmiddelbart noget dyrere end Laurs deal, men de priser du kunne få var fordi du kørte det gennem dit selskab?


www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/slk350/35-aut/586504

10-01-2011 14:49 #15| 0

[ ] sportvogn itt :)

10-01-2011 15:58 #17| 0

Er det nogle der kan oversætte det hilberado skriver.

Mener han ikke det er en sportsvogn, eller?

10-01-2011 15:58 #16| 0

Er det nogle der kan oversætte det hilberado skriver.

Mener han ikke det er en sportsvogn, eller?

10-01-2011 16:20 #18| 0

Chill holmes:) Jeg jokede blot omkring SLK´en, da jeg har haft timelange diskussioner med en fellow PNer, om hvorvidt det er en sportsvogn eller det er en cruiise-ned-på-golfbanen-bessefar bil ish:)
Den du har linket til ser lækker ud og den kan du helt sikkert bawle den op i 8k med!

10-01-2011 16:36 #19| 0

Måske overraskende, men jeg syntes faktisk også den er lidt fesen når vi taler kategorien sportsvogn. Jeg valgte den fordi:
- den har mere komfort end porsche
- mere behagelig at kører i som hverdagsbil
- Folde-metaltag er genialt til DK
- den deal jeg fik gjorde det blev laaangt billigere end eks. tilsvarende Cayman

Men ser vi som ren blær/sportsvogn/racer ja så ville jeg til enhver tid vælge en af de små porscher frem for Mercedes.

11-01-2011 10:06 #20| 0

Tip: lad vær med at tage en prøvetur i en Porsche. Trust me, det bliver dyrt :)

Porsche Cayman er nok en halv klasse op fra Mercedes SLK350, så priserne på en Cayman fra samme årgang og km tal er 30-50% højere.

Bemærk at hvis du laver flexleasing, så kan bilen med fordel købes i Tyskland, så du kan evt. finde bedre eksemplarer på mercedes.de


I øvrigt er min erfaring med bilkøb / billeasing at man bare skal hoppe ud i det og købe/lease sin drømmebil hvadenten det er en Mercedes SLK, en Porsche Cayman eller noget helt tredje. Når først man begynder at analysere, kigge efter alternative modeller i samme prisleje, sammenligne, læse tests etc etc, så går man død og får aldrig købt noget. Flexleasing kontrakter er ofte 1 år, så bliver du træt af SLK'en, så bytter du den bare til en Cayman næste år (hvis pokeren går godt) eller til en Audi A3 (hvis pokeren ikke går så godt).

Jørn

11-01-2011 10:25 #21| 0

Cayman bliver du også hurtigt træt af. Larmer af h... til, men dejlig motor.

11-01-2011 10:32 #22| 0

Thyssen hvad giver man egentligt i førstegangsydelse for en Cayman og hvad giver man om måneden?

11-01-2011 10:47 #23| 0

@hilb.

Sandheden er at jeg absolut intet ved om biler, så ville egentlig gerne vide om folk anså det for er frisør bil eller whatever, inden jeg lænsede kontoen..

11-01-2011 11:32 #24| 0

@Poker
Tror nu nok du skal få den opmærksomhed du ønsker, ikke så mange folk der kører rundt i en sportsvogn til over 1 mio. Det gode er samtidig, at du kan trække fra de der Brian-porscher, så de kan jo bare komme :-)

Men gør op med dig selv om du vil ha en bil der er behagelig at kører i og har ok komfort og hvis det er caprio så har metal-tag som ift. det danske vejr altså er langt mere behageligt end stof, eller du vil ha en ren racer-bil der maximerer "blær-effekten"

Er det det første, så vil jeg foreslå Mercedes, er det det sidste så vil Porschen nok være at foretrække.

11-01-2011 11:53 #25| 0

Hvad vil en Bugatti Veyron stå i, i flexleasing?
J/K.

Merceren er din ven, hvis ellers du kommer til at køre i den i dagligdagen.
Hvis det er en Garagebil du søger som kun skal luftes om sommeren osv. så tag en Porsche.

11-01-2011 13:00 #26| 0

@Kejser_D

Det er da noget vrøvl -- jeg kører 25.000 km om året i min 911'er og kører både vinter og sommer.

Jørn

11-01-2011 13:23 #27| 0

@clientadvis

En del af charmen ved en rigtig sportsvogn er da lydbilledet :)

Men man skal selvfølgelig gøre op med sig selv hvad man ønsker af sin sportsvogn:

- ønsker man en bil der kan køre stærkt lige ud eller een der har god køredynamik
- ønsker man en stille vogn eller een hvor motor og udstødning kan høres
- har man brug for at transportere 2 eller 4 personer i bilen
- har man brug for at hente 10 ks øl syd for grænsen
- etc etc


Jørn

11-01-2011 13:55 #28| 0

Thyssen

Nu betragter jeg ikke Cayman som en decideret sportsvogn, men ellers er jeg da helt enig.

11-01-2011 14:33 #29| 0

hmmm nu er jeg ikke den store spradebasse, så tror det bliver gammelfar bilen aka mercedes

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar