KQ s vs. 109 s

#1| 0

Hey.

Sad lige og spillede en turnering på Stars. På boblen (400/800) får jeg KQ i ruder og raiser potten til 1600. Får 2 kaldere og floppet ser således ud:

Jd Jh 8d

Jeg skubber hele stakken ind i håbet om at der ikke er nogle der tør gå med. Ellers har jeg 2 overkort og en flushchance. Heroen folder og Villainen går med (potsize: 12000)... Han flipper 10h 9h så han har en straight chance. Turn kommer:

2h og jeg fryder mig og så kommer Ah på river. Hvad får en person til at gå all-in på en straight-chance? Spild af 2 timers spil... Hvordan kunne jeg ellers have spillet den? Villain var chipleader, så han ville garanteret have raiset, hvis jeg havde checket.

/ U.

16-11-2008 19:05 #2| 0

Okay, der er lige nogle basic stuff der skal på plads. ;)

Aldrig click-raise preflop. (Bette 2 x big blinds.) Hvis blinds er 400/800 skal den mindst hedde 2000, og helst 3000 for netop ikke at folk skal calle med T9s.

Det er DIG der er HERO.
Dine MODSTANDERE er VILLAIN(S).

Kopier heller hånden fra din handhistory som findes i alle poker klienter, så er du også fri for selv at skrive den op og regne pot size ud.

Det var et klamt suckout ja, men du spiller selv lidt risky. Det eneste du burde få action fra her, er nut flush draws, trips (3 jacks), eller en flush+straight draw. Det er kun i det sidste scenario, at du er foran. På den anden side, er det en okay måde at tage potten ned på, og jeg kommer nok heller ikke væk.

Villain (din modstander i hånden) spiller den rigtig skidt på floppet, og er bare heldig at suge dig ud. Andet er der ikke at sige til det. Men der er nogle faktorer der kan have afgjort at han callede. Hvis potten på floppet er 12k, og du skubber 5k ind, så skal Villain calle 5k for at vinde 17k. Så skal han bare have ca. 30% for at vinde hånden, før at det er et profitabelt call. Derfor KAN det være, at Villain spillede hånden som han gjorde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar