Kør selv ferie ferie 2018, hvorhen?

#1| 0

Hej PN


Hvor skal familien rejse hen til sommer?


Vi er en familie på 4, 2 børn på 7 og 11 år. Vi har tidligere erfaringer med kør selv ferier, hvor vi har haft lejet et hus i henholdvis Harzen og Belgien. Begge ferier har været dejlige og overskuelige i forhold til kørsel (man kan køre dertil på én dag). I år skal der dog gerne noget nyt til.


Vi kigger på noget campingplads / leje af hus rundt omkring i Europa. Vil gerne have, at budgettet for selve lejen af bolig er under 10k for 7 overnatninger. Der må meget gerne være noget pool og noget andet til børnene.


Hvad har folk af guldkorn?

13-02-2018 19:17 #2| 1

Gardasøen ville være det perfekte sted for jeres lille familie

Der er masser af lækre campingpladser ,med alt hvad hjertet begærer.

Lej evt. et mobilhome på campingpladsen på øst eller sydsiden af søen.

Området omkring Garda, Bardelino kan klart anbefales herfra.

Redigeret af Emmaluc d. 13-02-2018 19:18
13-02-2018 19:32 #3| 0
OP
Emmaluc skrev:Gardasøen ville være det perfekte sted for jeres lille familie
Der er masser af lækre campingpladser ,med alt hvad hjertet begærer.
Lej evt. et mobilhome på campingpladsen på øst eller sydsiden af søen.
Området omkring Garda, Bardelino kan klart anbefales herfra.

Helt sikkert en mulighed, men vil foretrække noget, som kan nåes på én dags kørsel.

13-02-2018 19:35 #4| 0
Eskeman skrev:Hej PN

Hvor skal familien rejse hen til sommer?

Vi er en familie på 4, 2 børn på 7 og 11 år. Vi har tidligere erfaringer med kør selv ferier, hvor vi har haft lejet et hus i henholdvis Harzen og Belgien. Begge ferier har været dejlige og overskuelige i forhold til kørsel (man kan køre dertil på én dag). I år skal der dog gerne noget nyt til.

Vi kigger på noget campingplads / leje af hus rundt omkring i Europa. Vil gerne have, at budgettet for selve lejen af bolig er under 10k for 7 overnatninger. Der må meget gerne være noget pool og noget andet til børnene.

Hvad har folk af guldkorn?

Hvad kan du anbefale i Belgien / Harzen?

Vi er også med 2 unger på 5/7 og den ældste er ikke god til at kører så den distance kunne måske være muligt på første kørselv ferie.

13-02-2018 19:39 #5| 1
Eskeman skrev:
Helt sikkert en mulighed, men vil foretrække noget, som kan nåes på én dags kørsel.

Det er selvfølgelig lidt længere at køre , har selv kørt turen mange gange.

Tag evt. en overnatning på et Zimmerfrei i Sydtyskland , så når man frem til campingpladsen friske og udhvilet.

13-02-2018 19:42 #6| 0
OP
NIBALI skrev:
Hvad kan du anbefale i Belgien / Harzen?
Vi er også med 2 unger på 5/7 og den ældste er ikke god til at kører så den distance kunne måske være muligt på første kørselv ferie.

Vi var afsted sidste år og boede i udkanten af byen Durbuy (Belgien) i et lækkert lejet hus, som kostede omkring 7k for en uge med 150 kvm og udendørs spa. Fra denne base kørte vi på diverse ture hver dag, hvor der typisk var max 1 times kørsel til. Der var mange flotte slotte/borge, kæmpe labyrinter, zoo, klatre i træer (også i den alder), drypstenshuler osv.

Redigeret af Eskeman d. 13-02-2018 19:42
13-02-2018 19:44 #7| 0
OP
Emmaluc skrev:
Det er selvfølgelig lidt længere at køre , har selv kørt turen mange gange.
Tag evt. en overnatning på et Zimmerfrei i Sydtyskland , så når man frem til campingpladsen friske og udhvilet.

Jeg vil have det i tankerne. Har du nogen links til noget godt i området?

13-02-2018 20:30 #8| 1
Eskeman skrev:
Jeg vil have det i tankerne. Har du nogen links til noget godt i området?

Vi har brugt

Vacansoleil.dk og dansk bilferie når vi har booket , det er nemt .

Af ting i området der kan anbefales

Byliv Verona romantisk gammel by

Vin området Amarone er i nærheden

Gardaland børnene vil elske det

Bjerge eller en tur , rundt om søen

Men gå selv ind på de omtalte hjemmesider , og se hvad de kan tilbyde

Redigeret af Emmaluc d. 13-02-2018 20:32
13-02-2018 20:57 #9| 1

Prøv at kikke på Le Chien Gris i Frankrig.


Det er en lille campingplads langt nok fra Disneyland til, at det er billigt - men tæt nok på til, at det tager højst 30 minutter at komme derhen.


Selve pladsen er ikke noget særligt, men der er et fint lille poolområde.


Der ligger en togstation lige uden for campingpladsen, så man kan tage toget til Paris (tager ca. 1 time hver vej) og få en fed en-dagstur derinde (eller tage flere ture derind, hvis det er det man vil).


Vi kørte hjem derfra på 16 timer med campingvogn, så i bil uden noget på krogen kan man helt sikkert gøre det hurtigere 😊

13-02-2018 20:58 #10| 1
Emmaluc skrev:
Vi har brugt
Vacansoleil.dk og dansk bilferie når vi har booket , det er nemt .
Af ting i området der kan anbefales
Byliv Verona romantisk gammel by
Vin området Amarone er i nærheden
Gardaland børnene vil elske det
Bjerge eller en tur , rundt om søen
Men gå selv ind på de omtalte hjemmesider , og se hvad de kan tilbyde

Blev selv fra 0-15 år slæbt med derned hvert år i 3 uger @ campingvogn og vi var 3 unger og mine forældre til sidst. Absolut den fedeste form for ferie jeg kender til selvom jeg idag ynder at nyde mere luksus, så savner man den enkelthed der på en campingferie.


Vil dog sige at sådan en ferie kræver mindst 14 dages ferie, ellers bliver tiden hurtigt ædt af transport.

Vi kørte dog altid hele familien afsted, så der var 3-4 campingvogne der forlod Aalborg og tog turen nedover sammen :)


Ellers kan man også snildt nå Paris på en dag, hvis man ikke skal have alt for mange pauser og trafikken ikke går i stå.

13-02-2018 21:04 #11| 1
tuznelda skrev:

Vigtig viden - som i VIRKELIG vigtig viden.... Man skal selv medbringe toiletpapir og håndsæbe på offentlige toiletter i Frankrig ..også til toiletbygninger på campingpladser!

13-02-2018 21:15 #12| 1

Hvis det ikke nødvendigvis behøver at være poolferie, har vi 2 år i træk været i Østrig i byen Serfaus. Har linket til hotel nedenunder.


https://www.fjeldferie.dk/sommerferie/familieferie/all-inklusive/all-inclusive-hotel-alpenruh-2-4-personer/


Vi havde vores børn med da de var 7 og 10 og året efter. Hvis man er til alper er det ganske enkelt genialt. På dette hotel få man et sommerkort med, som gør man kan rejse frit med tog, bus og 7 lifter der kører mellem bjergtoppe og 2 mindre byer i nærheden. Der er svinedyrt om vinteren, men til at betale om sommeren. Hurtig søgning siger ca 11.000,- for 1 uge med all incl. Maden er ok, dog er frokost r..syg, men vi købte en sandwich og tog med.


Hotellet har en indendørs pool, så lidt pooltid blev det også til :-) Byerne ligger i 1400 m højde, så på de 2 x 7 dage vi har været der, har vi stort set ikke haft regn. Temp. ligger fra 15-25 gr.


De har gjort enormt meget ud af at det skal være et spændende sted at besøge om sommeren med masse aktiviteter, og det er efter vores mening lykkedes rigtigt godt.


Kører man om aftenen, kan man nå derned på 12-13 timer hvis alt glider :-)

13-02-2018 21:16 #13| 1

Jeg vil godt slå et slag for Tyrol, der er masser af muligheder diverse action ting: rafting, canyoning, Area 47.

Kultur: Kufstein, Innsbruck, Ötzi-museum.

Masser af vandremuligheder hvor man kan tage skilifte direkte til flotte områder i alle sværhedsgrader.

Masser af lækker mad, kager og is.

Mulighed for at kombinere med et par dage i Italien.


10-11 timers kørsel + pauser.


Lige set indlægget ovenover: Jeg tror jeg ville vælge noget med en lavere beliggenhed hvis man gerne vil køre nogle dagsture, der er ikke så meget ved at skulle kravle op i 1400 mtr efter en lang dag.

Redigeret af Claus d. 13-02-2018 21:28
13-02-2018 21:33 #14| 1

@ Claus

Enig med dig Claus hvis man gerne vil rundt og se noget i resten af Østrig, vil det formentlig være bedre at bo lavere. Det tager ca 10-15 min op og ned af bjerget.


Begge gange vi har været der, har vi ikke rørt bilen, da der er så meget at lave i området.

14-02-2018 08:42 #15| 2

Kroatien tag en overnatning på vejen i vil ikke fortryde det.

14-02-2018 17:14 #16| 0
OP
Emmaluc skrev:
Vi har brugt
Vacansoleil.dk og dansk bilferie når vi har booket , det er nemt .
Af ting i området der kan anbefales
Byliv Verona romantisk gammel by
Vin området Amarone er i nærheden
Gardaland børnene vil elske det
Bjerge eller en tur , rundt om søen
Men gå selv ind på de omtalte hjemmesider , og se hvad de kan tilbyde

Super, det er også, hvor vi kigger selv. Som sagt, så er det ikke udelukket endnu.

14-02-2018 17:16 #17| 0
OP
tuznelda skrev:
Vigtig viden - som i VIRKELIG vigtig viden.... Man skal selv medbringe toiletpapir og håndsæbe på offentlige toiletter i Frankrig ..også til toiletbygninger på campingpladser!

UHA DA DA!!! Mange tak for den info!!! Kunne sgu da nemt blive noget af en krise/traume!

14-02-2018 17:17 #18| 0
OP
2donk skrev:Hvis det ikke nødvendigvis behøver at være poolferie, har vi 2 år i træk været i Østrig i byen Serfaus. Har linket til hotel nedenunder.

https://www.fjeldferie.dk/sommerferie/familieferie/all-inklusive/all-inclusive-hotel-alpenruh-2-4-personer/

Vi havde vores børn med da de var 7 og 10 og året efter. Hvis man er til alper er det ganske enkelt genialt. På dette hotel få man et sommerkort med, som gør man kan rejse frit med tog, bus og 7 lifter der kører mellem bjergtoppe og 2 mindre byer i nærheden. Der er svinedyrt om vinteren, men til at betale om sommeren. Hurtig søgning siger ca 11.000,- for 1 uge med all incl. Maden er ok, dog er frokost r..syg, men vi købte en sandwich og tog med.

Hotellet har en indendørs pool, så lidt pooltid blev det også til :-) Byerne ligger i 1400 m højde, så på de 2 x 7 dage vi har været der, har vi stort set ikke haft regn. Temp. ligger fra 15-25 gr.

De har gjort enormt meget ud af at det skal være et spændende sted at besøge om sommeren med masse aktiviteter, og det er efter vores mening lykkedes rigtigt godt.

Kører man om aftenen, kan man nå derned på 12-13 timer hvis alt glider :-)

Ser spændende ud, tak for forslag!

14-02-2018 17:18 #19| 0
OP
Claus skrev:Jeg vil godt slå et slag for Tyrol, der er masser af muligheder diverse action ting: rafting, canyoning, Area 47.
Kultur: Kufstein, Innsbruck, Ötzi-museum.
Masser af vandremuligheder hvor man kan tage skilifte direkte til flotte områder i alle sværhedsgrader.
Masser af lækker mad, kager og is.
Mulighed for at kombinere med et par dage i Italien.

10-11 timers kørsel + pauser.

Lige set indlægget ovenover: Jeg tror jeg ville vælge noget med en lavere beliggenhed hvis man gerne vil køre nogle dagsture, der er ikke så meget ved at skulle kravle op i 1400 mtr efter en lang dag.

Tak for input, kan godt sætte mig ind i det med højderne :-)

14-02-2018 17:18 #20| 0
OP
N-V-M skrev:Kroatien tag en overnatning på vejen i vil ikke fortryde det.

Jeg har hørt flere sige det og vil ikke udelukke det. Har du evt. links?

14-02-2018 17:30 #21| 0
N-V-M skrev:Kroatien tag en overnatning på vejen i vil ikke fortryde det.

Det skal vi i år - har også kun hørt godt om det.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar