KK mod et paired board (0.5/1)

#1| 0

Jeg får delt KK i den her hånd, villain er forholdsvis aggressiv og better ud i ingenting, draws eller medium/low pairs - kort sagt, altid :) Men jeg blev lidt nervøs da 8"eren kom på river....

Så har på fornemmelsen jeg har noget I godt kan kritisere, så værsgo :)


Dealer: defchamps posts the small blind $0.50
Dealer: phil123 posts the big blind $1.00

Dealer: DEALING POCKETS
Dealer: kawanaut raises $2.00 to $3.00 <-- (har KK)
Dealer: chizzle522 calls $3.00
Dealer: KingMousey folds
Dealer: DaChuxSta folds
Dealer: defchamps folds
Dealer: phil123 calls $2.00

Dealer: DEALING FLOP ( 2c, 3d, 6h )
Dealer: phil123 checks
Dealer: kawanaut bets $8.00
Dealer: chizzle522 calls $8.00
Dealer: phil123 folds

Dealer: DEALING TURN ( 8s )
Dealer: kawanaut bets $13.75
Dealer: chizzle522 calls $13.75

Dealer: DEALING RIVER ( 8c )
Dealer: kawanaut checks
Dealer: chizzle522 bets $15.50

...Hvad gør jeg - og hvad kan villain sidde med?

13-11-2005 15:21 #2| 0

All-in

13-11-2005 15:23 #3| 0

Det var friskt :) Men det er måske vejen frem?

(nu står der desværre ikke stacksizes i denne handhistory - på det område er bodog ikke helt optimal godt nok, men deres in-software-handhistory er kanon)

13-11-2005 15:28 #4| 0

Han kan nemt have et overpar til boardet, 99-TT eller sådan noget. Jeg kan ikke rigtig se hvad den 8"er på river ændrer. Hvis han ramte par otte på turn, så lyder det til at han ville have raised der. Men jeg synes check/call på river er bedre end bet. På den måde giver vi ham mulighed for at spille en dårligere hånd ind i dig.

13-11-2005 15:29 #5| 0

bet noget mere på turn du byder 13.75 ind i en pulje på 25.

Og når du nu tjekker river må det da være for at checkraise, hvorfor skulle den 8 lige have ramt ham?
han kalder vel ikke et potsized bet på flop med 89 eller a8 som er de eneste hænder jeg lige umildbart ser dig som slået af, set på 2,3,6 ville han vel reraise hvis han er agg?

13-11-2005 15:32 #6| 0

@orca

caller du bare river her ?, er det her ikke stedet man kunne lave et gayraise for at give vores modstander super gode odds men stadig tjene lidt ekstre på de gange vi er foran, hvilket jeg vil tro er størstedelen..

13-11-2005 15:32 #7| 0

@Orca,
Du ramte faktisk plet :)

Jeg kaldte ham, han viser 99 ... og jeg indkasserer $81 fra potten!

Snuppede ham et par gange i de efterfølgende hænder også, så gik derfra med 3x så meget som da jeg kom :)

13-11-2005 15:35 #8| 0

Jeg kunne godt finde på et calle, ud over 99-TT kunne hans spil også hænge meget godt sammen med et set. Det er et meget safe board imod en early preflop raiser, hvorfor et set sagtens kan slowplayes. Netop et set (som så fylder op på river) synes jeg ofte vil lave så svagt et bet på river. Jeg ville ikke have noget imod at man lægger ud på river med et bet, men jeg synes ikke umiddelbart et checkraise er godt.

13-11-2005 15:37 #9| 0

Undskyld, men jeg er sgu bleve kneppet for mange gange med KK eller AA i lommen.

Så min strantegi er som oftest at raise med 10 gange preflop, hvis jeg sidder tæt på knappen. Ja, jeg ved godt, at på den måde får jeg ofte ikke kunder, men jeg har sgu været for svag til at smide kortene, selv om jeg vidste at jeg var slået.

Til gængæld, får jeg KK eller AA når jeg er UTG, kan jeg godt finde på at slowspille den, i håb om at der er nogle der raiser senere hen. Hvis den bliver raiset præflop, får den en ordentlig bønne fra min side.
Hvis den ikke bliver raiset, er jeg klar til at give den en ordentlig bønne efter floppet, for at se hvor jeg står, men så er det at det bliver svært hvis der er en der går med.

Ja, det kan godt være at jeg er svagspiller, men i min verden, vil jeg sgu hellere vinde 5 $ end tabe 60 på de hænder.

Henrik

13-11-2005 18:04 #10| 0

Raiser river, om det er allin eller bare et valueraise (fx hans bet +$30) kommer lidt an på spilleren.

@ Snif

"Så min strantegi er som oftest at raise med 10 gange preflop, hvis jeg sidder tæt på knappen. Ja, jeg ved godt, at på den måde får jeg ofte ikke kunder, men jeg har sgu været for svag til at smide kortene, selv om jeg vidste at jeg var slået."

Så ved alle hver gang du har AA og KK - lyder som rigtig dårlig idé?

"Til gængæld, får jeg KK eller AA når jeg er UTG, kan jeg godt finde på at slowspille den, i håb om at der er nogle der raiser senere hen. Hvis den bliver raiset præflop, får den en ordentlig bønne fra min side."

Det er et fint move hvis bare...

"Hvis den ikke bliver raiset, er jeg klar til at give den en ordentlig bønne efter floppet, for at se hvor jeg står, men så er det at det bliver svært hvis der er en der går med."

...Man er i stand til at lægge den ned hvis der kommer action på floppet i en limpet pot.

Synes du modsiger dig selv: Du better meget preflop i late for at din hånd er nemmere at spille, men samtidig limper du i EP med risiko for at der bliver limpet hele vejen rundt og dermed give dig en lortepot med mindre du rammer et set. Ydermere siger du selv du har svært ved at smide AA og KK - så tror jeg du taber mange penge på limpede pots.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar