KK limp i SB, nl1000 - forsvares?

#1| 0

Jeg har lige brug for indput til dette og andre ligende scenarier.

Jeg limper aldrig med mine høje par, og da slet ikke når der er folded om til mig i SB.
Grunden er selvfølgelig at jeg ikke vil give modstanderen et billigt flop han kan ramme, og at mit standard raise fra SB skjuler mine gode og dårlige handsker - dette kombineret med at jeg hader at sidde ude af position hvis jeg bliver callet.

Igår tog jeg dog lige et shot på nl1000 hvor jeg mødte en spiller som sikkert ikke kendetagner den typiske nl1000 spiller.

hans stats var 42,5/42,5/6,0 over ca. 250 hænder - han havde indtil videre haft succes og sad med med +2000$ - min stack var +3000$

han hvade til nu foldet til stort set alle mine Butten/SB raises, da jeg samler KK op i SB og beslutter mig for, et for mig, utraditionelt move.

Der foldes til mig i SB (med KK) og jeg completer BB med 5$.
Villian raiser (som ventet) til 40$
Jeg reraiser til 140$
Villian betaler

flop: blankt (3 7 J - rainbow) : pot 280$ :
jeg byder 245$ og tager den ned.

Hvad siger i til det, er det noget i benytter mod en sådan type spillere (måske også med lidt mildere stats) eller er det et skråplan som vil give tab?

Der er iøvrigt nogle der argumenterer for at limpe høje PP en gang imellem, for at miuxe det lidt op - hvad siger i til det?

28-02-2008 11:02 #2| 0

42.5/42.5 betyder jo at han bet/raiser/folder alle hænder han spiller, så hvorfor ikke bare streamline det og åbne, specielt når i er dybe?

28-02-2008 11:08 #3| 0
OP

Jeg tror at netop fordi vi var dybe så foldede han til alle mine raises - derfor et forsøg på en anden linie (som jeg dog er i tvivl om).

28-02-2008 11:38 #4| 0

tror det at han har foldet til alle dine sb opening er mere tilfældigt end at han sku ha tighten så meget op. Du kan jo altid gå ind og se i pos. stats i pokertracker for at finde ud af hvordan han reelt spiller i blinds.

28-02-2008 23:52 #5| 0

Det at i er så dybe taler bare mere for at calle, hans implied odds bliver bedre og btw, syntes jeg slet ikke det om det......


lav bare standard better, og om han har en hånd skal han nok komme over toppen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar