KK i reraiset SB/BB knap 300BB deep NL200

#1| 0

Villain er vindende, og er derfor klar over at et klikraise på turn er donk-nuts. Og han ved også at jeg ved det. Så spørgsmålet er om jeg kan calle river. Det er deepstack poker i SB-BB. Hverken hero eller villain har lavet noget vildt i denne session.
Kommentarer til streets er velkomne

** Hand # 3106901850 starting - 2010-01-25 01:42:00
** Palk [Hold'em] (1|2 NL - Cash Game) Real Money

atlanta2 sitting in seat 1 with $65.76[Dealer]
OlaBero sitting in seat 3 with $633.37
Hero sitting in seat 4 with $556.10
sizuma sitting in seat 5 with $495.58
kalleankpank sitting in seat 6 with $281.80
OlaBero posted the small blind - $1.00
Hero posted the big blind - $2.00

** Dealing cards to Hero: Kd, Ks
sizuma folded
kalleankpank folded
atlanta2 folded
OlaBero raised to $7.00
Hero raised to $24.00
OlaBero called - $24.00

** Dealing the flop: 3s, 5d, 10c
OlaBero checked
Hero bet - $34.00
OlaBero called - $34.00

** Dealing the turn: Qh
OlaBero checked
Hero bet - $75.00
OlaBero raised to $150.00
Hero called - $150.00

** Dealing the river: 2c
OlaBero went all-in - $425.37
Hero har ca. 350 tilbage.

Edit, overskriften rettet

25-01-2010 02:15 #2| 0

Du er under 300 deep..

Det er jo meget readbetinget om du kan kalde eller ej. Har i clashet før? Har du nogen stats på ham?

25-01-2010 02:30 #3| 0
OP

Vi har ikke clashet før i denne session, men jeg har spillet meget mod ham for omkring et årstid siden. Han kan godt finde på at lave moves. Jeg bruger ikke tracker software, så jeg har ingen stats.
Mht. timing er hans turn-klik ret hurtig og hans river push er også ret hurtigt, og jeg caller turn-klikket ret hurtigt også.

25-01-2010 03:39 #4| 0

Jeg checker turn bag for potcontrol når i er så dybe, har meget svært ved at se hvad villain skal give os tre streets value med som vi er foran i en 3-bettet pot 300 BB deep :)

25-01-2010 09:10 #5| 0

enig med at der er god mening med et turn check. For at få rivervalue og få ikke at valuetowne os selv

Ellers så er river lidt meeeehhh, mon ikke jeg timer ud og folder, ellers er linjen vel fin

25-01-2010 12:42 #6| 0
OP

Jeg kan da godt se argumentet for et check bagved på turn, men mine tanker om hånden som spillet er lidt anderledes. Da han klikker på turn repræsenterer han noget rigtigt stærkt, det ved han godt, så ville han spille et set/to par på den måde? Han repræsenterer meget snævert, QQ, TT, QT- agtigt, men igen, han ved at det er et sygt stærkt play blandt donks, og han ved at jeg ved dette, så hvorfor afsløre et monster på den måde? Dette taler imo for et call på river.

Men det taler naturligvis imod et call, at vi er så dybe og at han skubber næsten to buy ins ind på river, hvilket det kræver balls at gøre med air.
Er der nogen der kunne finde på fx at reklikke turn, er der nogen der folder turn?

Jeg vil gerne høre flere bud vedr. linien før jeg afslører resultatet.

25-01-2010 13:07 #7| 0

@kaspy

Jeg forstår bare ikke, hvad du ønsker at opnå med et turnbet?

25-01-2010 13:29 #8| 0

Hvis vi skal spille villain lidt oftere og han kan tænke lidt er det ret vigtigt at have flere value hænder i sin turn range end sets og top to par.

Turn er ret skidt kort for villains flop call range som primært består af mellempar, Tx og Ax hænder. Vi bør barrelle ret ofte med AK,AJ,KJ,J9 hænder og dermed også overpar,AQ og lign. for at have en nogenlunde balanceret strategi.

Desuden bliver vi meget sjældent raiset på turn, da folk ikke begynder at raise 88,Tx osv. men enten folder eller caller, så man skal passe på med ikke at se spøgelser og ikke se sin hånd alt for isoleret.

Undtagelsen er hvis villain er en svag fisk, som ikke caller med Tx nu, men gør på river og som samtidig er ringe til at tilpasse sig.

Hvis villain ikke har ry for at spasse helt ud eller overspille AQ type hænder her tror jeg det er fint at calle turn og folde river. Det kan selvfølgelig hurtigt ændre sig alt efter villain.

25-01-2010 13:36 #9| 0

@SteenV

Jeg havde faktisk ikke set, at HERO og villain tilsyenladende kender hinanden. I så fald synes jeg også, at det er godt at holde turnbetfrekvensen forholdsvis høj i dette spot. Men det kræver selvfølgelig, at HERO er forholdsvis god til at finde fine barrel spots, og villain ved dette.

For i et vakuum, synes jeg stadigvæk, at turncheck er at foretrække.

25-01-2010 13:57 #10| 0

Man skal selvfølgelig skyde turn.

Q er et "scarecard", og villan betaler med mange ting, som vi stadig slår. At sige man skal checke turn bagved, er mega resultat orienteret. Som spillet timer jeg turn og betaler, og folder til hans rivershove.

25-01-2010 14:07 #11| 0

@Joanna

Det er ikke resultatorienteret. Det er ud fra en filosofi om, at jeg isoleret set, mener at denne handske bliver valueoptimeret via to streets value og dem får vi imo bedst på flop og river, når vi er i pos.

Der kan så være dynamik-og balanceringsmæssige grunde til at bette, og det er helt fint. Og har HERO et image som en barreller, skal vi obv skyde turn-men den info havde/har vi ikke på HERO.

25-01-2010 14:47 #12| 0
OP

@Løpenthin

Med et turnbet vil jeg naturligvis opnå value og et call fra en dårligere hånd, eller få en hånd der har 2-5 outs til at folde, da jeg er tilfreds med pottens størrelse. Jeg vil ofte skyde igen med air på Q kortet (fx AK, KJ eller 100%bluff), især når vi er så dybe. Jeg kan derfor se ham calle med Tx, JJ og lignende hænder, der ikke tror på mig.

Hvordan ville I spille et set i villains sted? Ville I virkelig klikke turn?? Jeg har set denne måde blandt regs, at spille bluffs før, altså at lade som om man har donk nuts og så give den gas på både river og turn. Villain ved, at jeg har svært ved at calle et dobbelt buy-in river shove med kun et par.

Som sagt kender villain og hero hinanden og har spillet en del tidligere, vi betragter hinanden som vindende spillere.

25-01-2010 14:53 #13| 0

@Løp

Bet flop, check turn, bet river er som regel en handske der ønsker value. Det er den obv linje for value. Bet flop og bet turn, så synes jeg tit man ser villan tyre en del.

25-01-2010 15:00 #14| 0
Med et turnbet vil jeg naturligvis opnå value og et call fra en dårligere hånd, eller få en hånd der har 2-5 outs til at folde, da jeg er tilfreds med pottens størrelse. Jeg vil ofte skyde igen med air på Q kortet (fx AK, KJ eller 100%bluff), især når vi er så dybe. Jeg kan derfor se ham calle med Tx, JJ og lignende hænder, der ikke tror på mig.

Tja tjo. Jeg kan godt se, hvor du vil hen og selvfølgelig er det fint at bette turn set i det perspektiv. Hvis du rent faktisk tror, at du kan charge marginale value hands på denne måde, men jeg tror bare, at du vil få nemmere ved at få et bet mere på river. Jeg synes det er godt at ville balancere, men jeg ved bare ikke, om det er virkelig er nødvendigt at balancere i en 3-bettet pot i position 285bb deep på NL200?

25-01-2010 15:04 #15| 0

@kaspy

"Villain er vindende, og er derfor klar over at et klikraise på turn er donk-nuts" hvad?!...altid?!

selføl skal den bettes på turn, og skal derefter enten skubbes over hans raise, eller foldes, på turn der.

vi snakker cash her, ikke?!

25-01-2010 17:11 #16| 0
OP

@ThaEastSidaz

Hvad får vi ud af at skubbe knap 200BB ekstra indover på turn? Udover at han folder ca. alt vi slår, inklusiv bluffs og svage made hands.

Forstår ikke helt dit synspunkt, om at vi er i 'raise eller fold mode' på turn, når vi er så dybe, så du må gerne uddybe dit argument.

25-01-2010 17:41 #17| 0

@Tha
Auch at skubbe turn er godt nok et trist move, du laver altså en hånd som har fin value om til et bluff og det endda på et bord der er forholdsvist tørt, hvorfor du ikke engang kan argumenterer for at du beskytter mod draws.... dine tanker bag????

@kaspy
Jeg er meget enig med SteenV omkring balancering mv. og hælder derfor også som std. til at skyde igen på turn. Aktuelt caller jeg hans raise og ser river an, umiddelbart med plan om at drysse til yderligere action på river.

Dog syntes jeg ikke det er nogen katastrofe at lave potkontrol ind imellem i det her spot:

1. Vi spiller trods alt nl200, hvorfor det nok er begrænset hvor meget villan lige ligger mærke til hvordan vi balancerer vores 2 barrels i 3b pots. Sku heller ikke mange der gør på højere limits.

2. Vi er meget dybe, hvilket nok ikke er et spot vi sidder i så ofte mod den konkret villan, så selv hvis han skulle være dygtig og tænkene og ligge mærke til punkt 1, så kan man jo ikke forvente du spiller en lign. hånd på samme måde når I næste gang eks. er 120 bb dybe.

3. Floppet er ret tørt hvorfor vi må forvente villan som ofte har en form for made hånd. Er denne ret marginal tro jeg oftere vi får value fra et bar. mere ved at checke turn og bette river (han behøver ikke frygte at skulle tage stilling til endnu et barrel). Desuden giver vi ham trods alt også muligheden for at bluffe river. (ikke mange der har nosser til at bluff-raise et 2 bar, men et stik på river når du har checket bag ses langt oftere)

Der er altså en del argumenter både for og imod et 2. bar. og hverken check eller bet syntes jeg er nogen stor fejl..... bare du ikke skubber til hans turn-raise :-)


25-01-2010 17:58 #18| 0

Push er obv forfærdeligt som Laur er inde på.

Altså som spillet, så ved jeg sgu snart ikke. Jeg caller nok turn og jeg kan godt se, hvor folk vil hen med deres riverfold, men problemet er, om villain virkelig tager denne linje med set? Altså check/click turn?

Det ser for det første ulækkert ud i sig selv, men det har den anden fordel, at det designer potsize perfekt til et riverbluff med disse stacksizes.

Jeg synes river er meget close, og er sick read og-dynamikbaseret, og afghænger af, hvilket level han tænker på.

25-01-2010 18:10 #19| 0

Som udgangspunkt better jeg også turn, men at sige den skal barelles hver evig eneste gang har jeg svært ved at se være rigtigt. En ting er om vi selv overhovedet har det i vores game at barrelle særlig meget i de her spots (Mange tror de har det, men har det egentlig ikke), og endnu vigtigere, hvordan reagerer villain på det? Hvis han altid spiller helt straight up mod et turn bet her, giver det ikke den store mening at bette turn, og derfor bør vi nok barrelle en del non-value hænder i det her spot, velvidende det er exploitable. Synes det er begrænset hvor meget vi skal balancere i det her spot, da det forekommer meget sjældent.

Som spillet folder jeg turn på en god dag, caller og folder river på en mindre god dag, og stacker af som en mopede på en sløj dag, og caller river og tager hjem på min fødselsdag!

26-01-2010 09:55 #20| 0
OP

Tak for alle svarene.
Det der sker er, at jeg undrer mig meget over den linie, da det ikke lader til at være den mest valuegivende linie, at tage. Altså, hvorfor ikke raise lidt større på turn for ikke at lade rivershovet virke så overvældende, og, hvis man klikraiser hvorfor så ikke bette halvpot på river med et set, da et dobbelt buyin shove vil få mange til at folde KK og AA i den situation.

Jeg tænker helt i bund og ender med at folde, hvorefter han flasher K5 suited. Jeg var ekstremt meget i tvivl om denne hånd, da det netop virker som en dårlig value-plan fra en regular tænkende spiller, men jeg blev altså scared og foldede alligevel.

Jeg vil gerne have noget respons på mine tanker om denne hånd. Altså, det er klart et fold mod en ikketænkende dårlig muppet, da dette play er lig med nuts. Men mod en spiller, der ved dette, er det jo omvendt, men er sgu et svært spot.

Hans timing var, at han gjorde alting HURTIGT, hvilket jo traditionelt også betragtes som bluff, da det virker stærkt. Altså, hvis han havde haft et set, ville han så ikke lige have tænkt om det skal være shove eller halv pot på river, da vi netop er så dybe. På den anden side, at shove dobbelt buyin uden at tænke sig om som bluff virker også urealistisk.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar