Kia Rio fra 2016

#1| 0

Hey Mekanikere på PN


Spørgsmål


Jeg har en kia rio fra 16, den har kørt 39k


Jeg oplever en hyle tone ved kørsel.

Kontakter forhandler hvor jeg har købt bilen, de siger at det er en slid del og derfor ikke omfattet af garantien.


Jeg kontakter efterfølgende et andet kia værksted, de kører en tur i bilen og tager dækkende af, og kan konstatere at bremeskiver og klodser er brændt på venstre bag. Da de ikke er blevet smurt ved service


Jeg var til service ved 15k og 30k, sidste service var for 6 måneder siden.


Jeg kontakter forhandler hvor jeg har købt bilen igen og de siger "jamen der har jo været sne og salt over vinteren, derfor er de så slidte.


Jeg kontakter Kia DK, som ikke vil dække på garanti, men henviser at det er en sag mellem mig og forhandleren.


De er skråsikre, da kia jo har afvist sagen.


Det værksted der kigger på bremserne, siger at de pga. problemer med bremserne ved en rio og en picanto, så smører de altid bremserne ved service. det har mit værksted ikke gjort og det har resulteret i at bremserne nu er ødelagt.



Hvad er holdningen til dette?

Kan jeg klage et sted ? - skal jeg bare æde den her ? eller hvad gør man lige ?


23-03-2018 15:47 #2| 3

jeg ville kontakte FDM

23-03-2018 16:24 #3| 1
chmpen85 skrev:jeg ville kontakte FDM

Helt enig, eneste alternativ ville være at have oprettet tråden i PNVA i stedet. Men tror for en gangs skyld ikke PNVA bør være førstevalget.

24-03-2018 08:56 #4| 0
Moderator

Hvis ikke smøring af bremser er et servicekrav fra Kia, er værkstedet ikke forpligtet til det. At nogle værksteder yder denne ekstra service, er blot fint fra deres side.

24-03-2018 09:37 #5| 0

Du har nok kørt med håndbremsen trukket eller også er der noget i bremsetromlen der har rustet sig fast. Men hvis du har overholdt alle service så burde du godt kunne forhandle en fair pris hos din forhandler.

24-03-2018 11:16 #6| 0
Moderator

FDM er gode, når der er tvister med værksteder. Det kræver naturligvis et medlemskab.

24-03-2018 12:49 #7| 0

jeg har samme problem. jeg får ikke serviceret hos KIA men familie (garanti dækker stadig). der har ikke været tale om at garantien skal dække, men derimod en sliddel som vidst er rustet fast og skal skiftes. derudover vil jeg sige, hvis KIA kender til problemet kunne de da lige tjekke op på det når du var til service. det er på en måde lidt dårlig service, når de ved at det kan være e faktor, især med lang vinter og salt.

24-03-2018 15:02 #8| 0
OP
WOH1 skrev:jeg har samme problem. jeg får ikke serviceret hos KIA men familie (garanti dækker stadig). der har ikke været tale om at garantien skal dække, men derimod en sliddel som vidst er rustet fast og skal skiftes. derudover vil jeg sige, hvis KIA kender til problemet kunne de da lige tjekke op på det når du var til service. det er på en måde lidt dårlig service, når de ved at det kan være e faktor, især med lang vinter og salt.

Enig. Kæmpe pas over det når de kender problemet. Især når de nu er skiftet retur til trimler fordi det er så stort et problem for dem

24-03-2018 15:49 #9| 0

Skrot bilen og køb en ny.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar