K_B_B's Hestetip(s) for 3/11-2010

#1| 0

Jeg maa indroemme at jeg er blevet lidt bidt af hele den engelske hestekultur, overalt kan man se plakater der reklamerer for et stort staevne her om 14 dage, og alle bettingshops goer meget ud af det.

Successeen kan ogsaa ses paa betfair hvor flere millioner pund matches paa selv de mindste loeb.

Jeg er saa begyndt at laere om hvordan man studerer form, og paa den maade slaar bookmakerne. Finessen er at bookmakeren skal prissaette alle heste og har derved ikke meget tid per hest, hvorimod jeg kun skal finde dem jeg synes der er noget ved, og det tillader mig at bruge ret meget tid paa hver.

Planen er saa at poste et tip eller to en gang i mellem. Naturligvis mest optimalt dagligt, men jeg toer ikke love det paa forhaand :-)

Jeg har paa forhaand valgt at mit fokusomraade skal vaere Handicaploeb paa ALL-WEATHER baner, det begraenser mit arbejde vaesentligt og goer min research lidt mere fokuseret.

Hvis du vaelger at foelge mine tips saa goer du det paa eget ansvar og jeg haaber for dig du forstaar variansen. Minimum 100pt bankroll og gerne det dobbelte.

Mit tip til i morgen er til 19:05 Kempton Park (odds her: www.oddschecker.com/horse-racing-betting/2010-11-03-kempton/19:05)

Hesten: Dansili Dancer, 1pt win, odds 11+ Betfair, 9 Bet365 og PaddyPower

Uddybbende analyse har jeg posted paa min blog: horseracingapprentice.wordpress.com/2010/11/02/wednesday-picks/

Kort opsummeret: Favorabel lodtraekning, God efter laengere tids hvile, jockey med et par wins paa banen for nylig, hesten har meget mindre vaegt end sidst den vandt paa denne bane. Fornuftigt odds.

PS: Kan vaere jeg finder et tip mere, og i saa fald opdateres posten her naturligvis.

02-11-2010 22:46 #2| 0

Cool med en ny PN hestesjuft :-)
GL.

02-11-2010 22:49 #3| 0

Gullberg 2? ;) gl

02-11-2010 22:50 #4| 0

har Clydes fætter sagt god for de bets?

02-11-2010 22:52 #5| 0
ROI: 0% (3)

Håber ikke du for dem fra DDynamite

03-11-2010 00:10 #6| 0

Kan vi ikke få nogle gode travtips?

Er lidt pjattet med Trav :)

Ærgerligt at det er ved at dø ud i Danmark - skal til gengæld på Vincennes i Paris om 14 dage - fra slut november til februar er der løb HVER dag ... Ret sejt.

03-11-2010 01:47 #7| 0
OP

Trav er jo kedeligt som bare pokker, og monopolet i danmark goer at det er umuligt at slaa markedet :/

Loeb hver dag? Herovre er der loeb fra 3-5 baner pr. dag, med ca. 7 loeb pr. bane = opmod 35 loeb om dagen :D der er derudover 3 dedikerede kanaler til at vise dem paa fjernsynet :)

03-11-2010 02:28 #8| 0

@Zaphod

Har du været der tidligere ? ellers så glæd dig, det er sku en bane der vil noget. Dog lidt stor og uoverskuelig hvis man ikke kan fransk og dermed ikke kan følge med i speakningen af løbene :)


@KBB

Nu snakker Zaphod jo om at en og samme bane har løb næsten hver dag indtil sidste weekend i januar, hvis du tager Frankrig som helhed er der som regel mellem 3 og 8 baner med løb hver dag. Sverige har vel mellem 1 og 3 baner om vinteren og 2-5 om sommeren men vi vel her i DK kan snige os op på 4-5 om ugen...


Nu har jeg kun spillet på og trænet travheste men aner ingenting om galop, men det kunne da være sjovt at lave en lille "for sjov" rulle til det. Nu ændrer oddsene sig jo jævnligt, så hvis jeg må komme med et forslag, kunne du så ikke skrive hvor langt ned i odds du mener der er værdi i spillet, og også gerne hvor meget oddset skal stige før der skal satses 2pt istedet for 1pt.



03-11-2010 02:51 #9| 0

Jeg er også startet i det små med at spille på heste via Betfair og er 100% sikker på du kan slå markedet hvis man gider gøre noget ud af det. Som OP er inde på tror jeg det gælder om at finde sin niche ellers er det nok umuligt. Selv gør jeg mig mest i in-run betting hvilket er et lidt andet game, som dog også kræver en del forberedelse inden hvert løb.

03-11-2010 09:21 #10| 0
OP

@Longchamp (Skulle vel aldrig vaere efter den franske bane?)

Det kan jeg godt jo, men jeg tror ikke jeg ville advicere 2pt bare fordi et odds var vaesentlig hoejere end det jeg poster, det kan jo betyde at der er daarlige nyheder om hesten. 2pt+ er for virkelig gode, bets der fortjener en ekstra tand - og som jeg nok sjaeldent vil komme med.

Mht. Odds, spil den her ned til odds 8 saa er du godt inde imo.

03-11-2010 09:28 #11| 0

kbb har ingen mulighed for at bette
kunne jeg sende 20 dol på stars så kunne du bette for mig

03-11-2010 09:38 #12| 0

10 procent til dig hvis den vinder

03-11-2010 11:01 #13| 0

@Longchamp
Ja, jeg har været der før - morsomt sted, men du har ret i at det er lidt irriterende at den er så stor.

Og ja, det er SAMME bane der har løb HVER dag fra November til slut januar ... det er sgu mange krikker der skal til.

03-11-2010 14:06 #14| 0

@KBB

Longchamp er efter en travhest jeg var med til at træne som var opkaldt efter den franske bane så du har indirekte ret :)

Mht odds og ændringer i hvor mange pt der skal spilles, så har du nok ret i at det ofte er pga gode/dårlige nyheder, da det er faste bookmaker odds. Jeg sammenlignede nok for meget med løbende odds fra travbanen hvor du først næsten kan regne med odds meget kort tid før start. Her vil man jo ofte stå i en situation kort før start hvor man skal beslutte hvor meget man skal satse, eller om oddset er blevet uspilbart.

03-11-2010 20:32 #15| 0
OP

Foerste tip endte positivt idet den sammen med den kaempe favorit (odds 1.50) endte i Dead Heat.

I hesteloeb fungerer det paa den maade at halv indsats vindes og halv indsats tabes. Resultatet er derfor:

Dansili Dancer
+4.5pt (Odds 11 DEAD HEAT)

PS. havde man brugt enhver online bookmaker, saa havde man faaet odds 12, men eftersom jeg anbefalte Betfair oprindeligt skriver jeg 11.

03-11-2010 20:44 #16| 0

Well done, og tak herfra :)

Følger med fremover.

03-11-2010 20:45 #17| 0

Congrats K_B_B

03-11-2010 20:46 #18| 0
ROI: 93.08% (5)

wow nice hit

03-11-2010 23:35 #19| 0

Good job OP :)

04-11-2010 00:22 #20| 0

WP PN's nye hestesjuft :)

Jeg kunne se at Betfred hvor jeg spillede, og mange andre giver "best odds Guaranteed", så man får starting price (baneodds??) hvis dette odds er højere end det man egentlig spillede til. Eks fik jeg odds 12 selvon jeg egentlig spillede til odds 8. Risikerer bookmakerne ikke underskud på et marked hvis eksempelvis favoritten spilles meget hårdt på banen og alle andre stiger i odds mens de selv skal udbetale overodds på favoritten ? Eller har de så stor margin på deres tidlige odds at det andrig er tilfældet ?

Grunden til jeg spørger er en gammel "sjov" sag fra Sverige som kostede en bookmaker (muligvis Ladbrokes, er ikke sikker) en del. Bookmakeren tilbød dengang spil på svenske travløb til baneodds. Omsætningen i pladsspillet (top 3) på en mindre nordsvensk bane er ikke ret stor, dengang kunne den være helt ned omkring 5.000 kr på de dårligste løb. En spiller spillede så kort før start 50.000 på en helt chanceløs hest og fik dermed oddsene på alle de andre til at stige til omkring 20 gange pengene. Hvis altså den chanceløse holdt sig væk som den selvfølgelig gjorde. Samtidig spillede han så 5 eller 10.000 ved bookien på alle de andre heste i løbet så de måtte udbetale et fint 6 cifret beløb... Så blev der sjovt nok lukket for spil til baneodds på mindre løb :)

04-11-2010 00:27 #21| 0

Tja, måske man skulle prøve at følge lidt med her.

De gange jeg har fulgt med på TV2 sport har det da været meget sjovt, også vandt man da også et par hundrede kroner.;)

04-11-2010 00:46 #22| 0

@Longchamp

Haha... Ja, bookmakerne skal passe på med de mindre baner...

Danske Spil dummede sig også for et par år siden, da de satte odds på trav på Den Lange. Der var det 1-tal for favoritten, 2 for næstfavoritten og X for alle andre heste i løbet. Det var ikke så smart, når gevinsten for en sejr på eksempelvis Nykøbing Falster ikke var på mere end 3.000-4.000 kr, og de to favoritter kom fra samme stald, og man samtidigt kunne spille X antal tusind kroner på et fast odds hos Danske Spil...

Der var en del favoritter, der ikke vandt... Og spillet forsvandt da også fra Den Lange igen... :-)

04-11-2010 01:30 #23| 0

@Zorro

Og der havde helt sikkert været mere udbredt svindel hvis man dengang kunne have spille singlespil ved Danske Spil...


Men stadig er bookierne jo lidt udsatte, der har også været et par sager i sverige hvor folk med tilknytning til en stald har spillet større beløb mod staldens heste i head2head væddemål.


Jeg tjente også godt engang i sverige hvor der var en kæmpefavorit til under 2 gange pengene i et mindre løb. Så kunne man inddirekte læse på trænerens hjemmeside at hesten ikke ville vinde dagens løb, da næste start var planlagt 2 uger senere i et stort løb om en masse penge, og hvis hesten vandt dagens løb havde den tjent for meget til at være med i det store løb... Så jeg shoppede nettet tyndt efter de bedste odds og fik med differentierede indsatser samlet odds 2 på hvilken som helst af de andre. Hesten blev kørt dejligt passivt til en 4. plads :)

Så spil på heste er ikke nemt, udover at det er levende dyr der ikke kan fortælle om de er på top for dagen, så skal man også tage i agt for en nogen gange uberegnelig menneskelig faktor...



Med al den hestesnak bliver man sku helt ked af at ryggen ikke længere kan holde til at træne med de kære dyr...

04-11-2010 01:33 #24| 0
OP

Tak for komplimenterne, tro mig de bliver kun brugt til at forbedre mig :)

@Longchamp

Ja, men det er jo ogsaa en slags marketing at tilbyde BOG til at lokke kunder til - men det er da klart at de taber noget paa det :)

22-11-2010 10:10 #25| 0

@K_B_B

Kommer du med flere tip på heste?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar