Kanalsøgning

#1| 0

Kære alle.

Jeg har købt mig en Samsung BD-C8200/8500. Jeg har brugt aftenen på at installere, så den er køreklar, men den kan simpelthen ikke finde kanaler, selvom alle kabler er tilsluttet korrekt. Der er pauseskærm som siger "svagt eller intet signal". Er der nogen der kan hjælpe og har erfaringer med en Samsung BD-C8500 ?

11-03-2012 22:15 #2| 2

Har selv et samsung fjernsyn (ved godt din er en HDD-optager).
Når jeg skal lave kanalsøgning på den, skal jeg indtaste frekvens m.m.
Disse står på min antenneforenings hjemmeside.
Kunne evt. være der løsningen kunne være

GL med det

11-03-2012 22:56 #3| 0

Havde selv samme problem, da jeg købte 8500'eren sidste år. Den fandt dog nogle få kanaler på kabel-tv, men langt fra alle. Det viste sig, at maskinen har en meget lav tolerancetærskel for, hvornår den mener et signal er godt nok, og dermed kan vises. Så du skal bruge antennestik og -kabler af absolut bedste kvalitet, og (sandsynligvis) også en form for signalforstærker. Endte selv med at få en antennemand til at installere det, da han alligevel var her for at trække nogle ekstra stik. Men nu virker den også perfekt.


Sur røv, at den ikke bare spiller derudaf, men du får simpelthen ikke stærkt nok signal fra dit antennestik.

12-03-2012 08:58 #4| 0

Tak for jeres svar. Jeg arbejder videre med bedre kabler & signalforstærker.

12-03-2012 12:28 #5| 0

Ved at der tidligere har været nogle problemer med Samsungs HD optagere og STOFA med den software som er på optagerne som standard. Dette kan dog løses ved at opdatere softwaren, alternativt så prøv med frekvenskoderne som nævnt tidligere. De kan findes inde på din antenneforenings hjemmeside :).

13-03-2012 08:12 #6| 0

Endnu engang tak for svaret. Det var ikke nødvendigt med nye kabler eller andet gejl. Man skulle ændre land fra "danmark" til "finland" i indstillinger og vupti :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar