Kan man gå pro i 2021

#1| 1

Hej pokernet

Jeg har fulgt med herinde i en årrække men ikke været aktiv

Jeg er 51 år og har et fint job til hverdag
Jeg har spillet poker som hobby i ca 10 år og har vundet på 0,01-0,02 de første år og vinder også nu på 0,02-0,05 og en smule i nogle 6 mands sit and goes

Jeg har en enorm lyst til at have mere fritid i min hverdag men har også nogle forpligtelser der gør at jeg skal have omkring 20000 kroner udbetalt hver måned

Kan man mon udvikle sig så meget i 2021 at det kan være muligt
Og hvordan ville man skulle gribe det an
Hvad mener i

02-08-2021 14:11 #2| 3
Pokernet Champ 2023

Der hersker vist ingen tvivl om det er meget svært at blive Pro i dagens pokermiljø. Det var lettere før i tiden med blødere games, færre restriktioner i USA for onlinespil og bedre bonusaftaler m.m. Når det er sagt så er intet umuligt for den som bærer viljen. 

At du er vindende spiller på de absolut laveste limits er en god start. Jeg mener det vidner om at du har disciplin, fordi det er de færreste der gider grinde på de laveste niveauer. Det er dog en verden til forskel på de niveauer du spiller og fx 0,50/1 og 1/2. Mit bud på at komme derop og blive en vindende spiller er at du skal have helt styr på følgende:


- Bank Roll Management (BRM)

- Selvdisciplin 

- Game selection

- god til matematik/ procentberegning

- få læst en masse pokeranalyse løbende fx på 2+2 og herinde. Deltag i diskussionen og vær klar til at argumentere for din spillestil. 
- Pokerprogram til at tracke dine stats så du og evt en coach kan analysere løbende

- Få nok søvn, god kost og træning (det betyder mere end man tror)


Hvis andre har yderligere indspark så kom gerne med det

02-08-2021 14:21 #3| 2
OMC-OMC skrev:

Jeg har en enorm lyst til at have mere fritid i min hverdag

 

 For at blive blandt de bedste til hvilken som helst disciplin kræver det tid tid og atter tid.

Så hvis du går og drømmer om at blive blandt de som kan leve af det, kræver det sjovt nok tid og massere af tid.

 

Så det statement gør jeg på det kraftigste vil fraråde dig at kaste dig ud i det.

Selvom det er op til den enkelte om vedkommende vil spare op til pension, så skal du ikke tage din alder med i betrækningen.

 

Svar på dit oprindelig spørgsmål. - Du kan leve af lige præcis det du vil, hvis du dygtiggør dig inde for næsten hvad som helst, så kan du lave penge på det.

Men igen det kræver tid at dygtiggøre sig...

02-08-2021 14:59 #4| 0

Om du kan blive vindende med en høj evbb-100 på stars 0,50-1 eller 1-2. Det kan man godt men det er ikke for alle, man kan ikke bare lære det eller føle det som i gamle dage. Om jeg satte mig ned de næste 12 måneder, 40 timer i ugen og hakkede de spil, vil jeg med stor sandsynlighed ikke lave 240k dkr, selv med coach osv.


dog findes der langt blødere spil end stars nlhe 1-2. Hvor det vil være langt mere sandsynligt. Der findes nogle apps med ret syrede homegames, hvor der sidder folk og spiller om 5-10-20k dkr uden at slå nlhe5..

02-08-2021 15:04 #5| 1

Man kan godt gå pro, men uden en gudsbenådet pokerhjerne, kræver det nok 50-60 timers off table og grind om ugen. Det er rimelig ligetil at lære at vinde 5-30 kroner i timen. Derefter er det for alvor op af bakke. Nok mest fordi der er kæmpe populationer af pro eller semi pro low/mid stakes grinders, der kan lægge timerne og tjene en fin nok løn. Mange fra Sydamerika, Rusland og østbloklandene. I Danmark skal du være bedre end alle dem for at blive pro.

 

Poker er vanvittigt svært. Jeg har spillet siden 2008. Periodevist hver dag. Over de seneste 3 år måske 2-3 dage om ugen i snit. Og jeg er meget beskedent småvindende på micro. Bedre i CG end i turneringer. Men jeg kan meget bedre lide at spille turneringer. Og jeg er i stand til at spille turneringer 5-10 timer på en fridag. CG kan jeg ikke holde til i ret lange perioder. Jeg har aldrig sat mig ned og spillet CG i 4 timer samme dag. Aldrig.

 

02-08-2021 16:10 #6| 1

Husk at du skal have væsentlig mere end 20k udbetalt. I din nuværende løn indgår også betalt ferie, pension, løn under sygdom etc etc. 

 

jeg ville ikke kaste mig ud i det for under 50k om måneden udbetalt. 

 

men det er klart, at hvis du sidder som enlig i en lejebolig til 4000kr om måneden uden forpligtelser eller gæld, så er det nemmere end hvis du har husgæld og 3 små børn 

02-08-2021 16:42 #7| 0
OP

Tak skal i have
Jeg mener mere flxibilitet end jeg mener frihed
Hvad kan i anbefale af måder hvorpå jeg kan lave mere studie

02-08-2021 17:35 #8| 0

Hvis du har fulgt med på PN så bør du have bemærket, at dit spørgsmål er blevet diskuteret mange gange, så du vil have stor glæde af at læse disse tidligere tråde. 

Held og lykke - det bliver en hård kamp og bestemt ikke alle der har det mindset der skal til for at være pro. 

02-08-2021 17:48 #9| 0

Kan man godt, men det er hårdt arbejde. Hvis jeg var i din position ville jeg sætte et par timer om dagen af til at studere spillet. Hvis det forsat er sjovt og spændende efter nogle måneder så kunne du sætte endnu mere tid af til det også måske gå "all in" på et tidspunkt. 

02-08-2021 18:51 #10| 0
Administrator

Jeg spiller også de laveste takster, og jeg tror det er Mega svært for dig


en ting er som andre skriver, at det kræver enorm dedikation, off table arbejde og monster mange timers spil

Det andet er mentaliteten


jeg kæmper fortsat med min egen mentalitet, selvom pengene ikke har nogen betydning

Taber jeg 2 buy ins på Nl5 mister jeg nærmest lysten til at spille videre den dag

Det kan man ikke som proff


har du prøvet at rykke op i limit ?

Du er vindende, men hvor meget ?

02-08-2021 20:08 #11| 4

Mine erfaringer med primært 6-max cash game de seneste ti år, hvoraf det har været zoom/fast forward lige siden den dag, det udkom, har været, at det er blevet meget nemmere at vinde i cashgame. Jeg har aldrig nogensinde haft så mange borde på et år, som jeg har forladt i år, med 1.000+ big blinds – altså 1.000 big blinds pr. bord – ikke samlet overskud over flere borde på en session. 


Først og fremmest er spillerpools blevet så små, at det er til at få skrevet nogle ordentlige noter på de andre. Derudover spiller en del indimellem med nogle vanvittige linjer, der ikke holder og endelig er raken procentmæssigt nedadgående ved at gå op i stake. 


Mit forbedret spil gennem årene kan jeg ikke takke Pokernets forum for. Som udgangspunkt er alt, hvad der skrives om poker her på forumet helt ubrugeligt undtaget blogs og ikke-pokerrelevante emner. Jeg har ingen venner, jeg snakker poker med og det synes jeg faktisk er en fordel, at det er fuldkommen forudsigeligt, hvad de fleste vil svare på en given situation og det rykker egentligt ikke så meget EV-mæssigt om man better den ene størrelse eller den anden. 


Min anbefaling vil være at finde sit eget spil og så være ligeglad med hvad andre mener.Start med en bankroll på 250.000 eller mere, hvis du har til det og så bare kør derudad på NL50 indtil rutinen har sat sig. Alternativt 125.000 og NL25.Hvis du ikke kan afsætte så mange penge, så find en anden hobby som pantesamler eller weekendafløser på tanken/lageret, som giver noget mere opsparing, indtil både motivationen og pengene er der. 


Når du har vundet 400 buyins på et level kan du begynde at mikse et bord ind som er et niveau højere. Når du så har vundet 500 buyins, så rykker du til det nye level eller fortsætter med mikset, hvis der er for få spillere på niveauet over. Der kan man også begynde at spille turneringer, der svarer til et buyin, hvis du tænder på det – højst med et par hundrede deltagere. Det kan være rigtigt givtigt, da turneringsspillere generelt er ringere end cashgamespillere. 


Pokeranalyse er generelt spild af tid. Jeg nøjes med at kigge de 10 hænder igennem, der er tabt mest på, hvis jeg lige spiller 2.000 hænder på en eftermiddag. Det er typisk 4 suckouts, 3 fancy plays fra modstander og 3 fancy play fra mig selv. Det tager 5 minutter. 


Hit:

  • Masser af buyins
  • Potodds og implied pot odds
  • Tælle sandsynlige antal combier op ud fra position og betting, der er sket
  • Tag en note, hver gang en spiller, spiller underligt
  • Spille poker højest 20 timer om ugen uden at det går ud over døgnrytme
  • Refleksion uden hjælpemidler over ens pokerspil
  • Videologs på Youtube – de er ret underholdende 


Not a hit:

  • Artikler om bank roll management på 50-100 buyins
  • Tid på pokeranalyseDiskutere poker med andre
  • Alt der hedder coaching – sådan noget sidemandsoplæring gør at man arver andres forkerte måde at gøre tingene på
  • Skrive indlæg på Pokernet
  • Statistikprogrammer både før, under og efter spil
  • Gameselection – det behøver man kun, hvis spillerpoolen er næsten helt død
  • Kammerater der vil se dig spille - se note om sidemandsoplæring 


Konklusion: Brug tiden på at spille poker og ikke alt muligt andet, der har anden sammenhæng med poker. Held og lykke.

02-08-2021 21:29 #12| 0
OMC-OMC skrev:

Hej pokernet

Jeg har fulgt med herinde i en årrække men ikke været aktiv

Jeg er 51 år og har et fint job til hverdag
Jeg har spillet poker som hobby i ca 10 år og har vundet på 0,01-0,02 de første år og vinder også nu på 0,02-0,05 og en smule i nogle 6 mands sit and goes

Jeg har en enorm lyst til at have mere fritid i min hverdag men har også nogle forpligtelser der gør at jeg skal have omkring 20000 kroner udbetalt hver måned

Kan man mon udvikle sig så meget i 2021 at det kan være muligt
Og hvordan ville man skulle gribe det an
Hvad mener i

 Hvor er udviklingen vildt, da man spillede for 10 år siden og alle spillede minimum 1/2$ og op efter og ALLE med en lille smule pokerfærdigheder kunne lave en god skilling - jeg tvivler på man kan leve af at spillede så lave levels, så ville jeg hellere tage jobbet.

 

02-08-2021 22:00 #13| 0
Per_danmark skrev:

Om du kan blive vindende med en høj evbb-100 på stars 0,50-1 eller 1-2. Det kan man godt men det er ikke for alle, man kan ikke bare lære det eller føle det som i gamle dage. Om jeg satte mig ned de næste 12 måneder, 40 timer i ugen og hakkede de spil, vil jeg med stor sandsynlighed ikke lave 240k dkr, selv med coach osv.


dog findes der langt blødere spil end stars nlhe 1-2. Hvor det vil være langt mere sandsynligt. Der findes nogle apps med ret syrede homegames, hvor der sidder folk og spiller om 5-10-20k dkr uden at slå nlhe5..

 

 

Vil du uddybe det med apps til homegames?
02-08-2021 22:13 #14| 4
FlinkFyr skrev:

Mine erfaringer med primært 6-max cash game de seneste ti år, hvoraf det har været zoom/fast forward lige siden den dag, det udkom, har været, at det er blevet meget nemmere at vinde i cashgame. Jeg har aldrig nogensinde haft så mange borde på et år, som jeg har forladt i år, med 1.000+ big blinds – altså 1.000 big blinds pr. bord – ikke samlet overskud over flere borde på en session. 

 

Først og fremmest er spillerpools blevet så små, at det er til at få skrevet nogle ordentlige noter på de andre. Derudover spiller en del indimellem med nogle vanvittige linjer, der ikke holder og endelig er raken procentmæssigt nedadgående ved at gå op i stake. 

 

Mit forbedret spil gennem årene kan jeg ikke takke Pokernets forum for. Som udgangspunkt er alt, hvad der skrives om poker her på forumet helt ubrugeligt undtaget blogs og ikke-pokerrelevante emner. Jeg har ingen venner, jeg snakker poker med og det synes jeg faktisk er en fordel, at det er fuldkommen forudsigeligt, hvad de fleste vil svare på en given situation og det rykker egentligt ikke så meget EV-mæssigt om man better den ene størrelse eller den anden. 

 

Min anbefaling vil være at finde sit eget spil og så være ligeglad med hvad andre mener.Start med en bankroll på 250.000 eller mere, hvis du har til det og så bare kør derudad på NL50 indtil rutinen har sat sig. Alternativt 125.000 og NL25.Hvis du ikke kan afsætte så mange penge, så find en anden hobby som pantesamler eller weekendafløser på tanken/lageret, som giver noget mere opsparing, indtil både motivationen og pengene er der. 

 

Når du har vundet 400 buyins på et level kan du begynde at mikse et bord ind som er et niveau højere. Når du så har vundet 500 buyins, så rykker du til det nye level eller fortsætter med mikset, hvis der er for få spillere på niveauet over. Der kan man også begynde at spille turneringer, der svarer til et buyin, hvis du tænder på det – højst med et par hundrede deltagere. Det kan være rigtigt givtigt, da turneringsspillere generelt er ringere end cashgamespillere. 

 

Pokeranalyse er generelt spild af tid. Jeg nøjes med at kigge de 10 hænder igennem, der er tabt mest på, hvis jeg lige spiller 2.000 hænder på en eftermiddag. Det er typisk 4 suckouts, 3 fancy plays fra modstander og 3 fancy play fra mig selv. Det tager 5 minutter. 

 

Hit:

  • Masser af buyins
  • Potodds og implied pot odds
  • Tælle sandsynlige antal combier op ud fra position og betting, der er sket
  • Tag en note, hver gang en spiller, spiller underligt
  • Spille poker højest 20 timer om ugen uden at det går ud over døgnrytme
  • Refleksion uden hjælpemidler over ens pokerspil
  • Videologs på Youtube – de er ret underholdende 

 

Not a hit:

  • Artikler om bank roll management på 50-100 buyins
  • Tid på pokeranalyseDiskutere poker med andre
  • Alt der hedder coaching – sådan noget sidemandsoplæring gør at man arver andres forkerte måde at gøre tingene på
  • Skrive indlæg på Pokernet
  • Statistikprogrammer både før, under og efter spil
  • Gameselection – det behøver man kun, hvis spillerpoolen er næsten helt død
  • Kammerater der vil se dig spille - se note om sidemandsoplæring 

 

Konklusion: Brug tiden på at spille poker og ikke alt muligt andet, der har anden sammenhæng med poker. Held og lykke.

You had me in the first half. Not gonna lie :)

Mvh
J

 

02-08-2021 22:15 #15| 0
Junior skrev:

 

 

Vil du uddybe det med apps til homegames?

 

 Hvis du kender nogen fra live miljøet vil de også kende en online klub, nogle er ret åbne andre kræver en invitation. :)

03-08-2021 00:03 #16| 0
Doctor2d skrev:

You had me in the first half. Not gonna lie :)

Mvh
J

 

 

Samme her. :-)

03-08-2021 05:24 #17| 0

Selvføgelig kan man lære andre folks dårlige vaner, hvis man bliver lært op af dem. Man kan endnu lettere udvikle sine egne, ved ikke at lære af nogen eller noget. Antagelser i alt hvad der hedder strategi, er en farlig fjende. Og der er helvedes mange antagelser i poker, skak, Starcraft, osv. Din hjerne kan slet ikke lade være med at lave antagelser. Det er det menneskehjernen kan, der er bedre end noget andet dyr.

 

Vi antager noget i poker, der er forkert, og så ryger der lidt af winrating. Noget andet, noget mere... og du graver dig i et dybt hul. Det KAN coaching hjælpe dig af med. I hvert fald når det er bedre spillere. De har arbejdet sig ud af antagelser, ved studie. Det studie kan coaching være en genvej til.

03-08-2021 12:48 #18| 5
FlinkFyr skrev:








Pokeranalyse er generelt spild af tid. Jeg nøjes med at kigge de 10 hænder igennem, der er tabt mest på, hvis jeg lige spiller 2.000 hænder på en eftermiddag. Det er typisk 4 suckouts, 3 fancy plays fra modstander og 3 fancy play fra mig selv. Det tager 5 minutter. 

 

Hit:

  • Masser af buyins
  • Potodds og implied pot odds
  • Tælle sandsynlige antal combier op ud fra position og betting, der er sket
  • Tag en note, hver gang en spiller, spiller underligt
  • Spille poker højest 20 timer om ugen uden at det går ud over døgnrytme
  • Refleksion uden hjælpemidler over ens pokerspil
  • Videologs på Youtube – de er ret underholdende 

 

Not a hit:

  • Artikler om bank roll management på 50-100 buyins
  • Tid på pokeranalyseDiskutere poker med andre
  • Alt der hedder coaching – sådan noget sidemandsoplæring gør at man arver andres forkerte måde at gøre tingene på
  • Skrive indlæg på Pokernet
  • Statistikprogrammer både før, under og efter spil
  • Gameselection – det behøver man kun, hvis spillerpoolen er næsten helt død
  • Kammerater der vil se dig spille - se note om sidemandsoplæring 

 

Konklusion: Brug tiden på at spille poker og ikke alt muligt andet, der har anden sammenhæng med poker. Held og lykke.

 

 

03-08-2021 13:40 #19| 11

Da jeg læste 250.000 kr. BR til NL50, stoppede jeg med at tage det seriøst.

Redigeret af Alhandinho d. 03-08-2021 13:43
03-08-2021 20:46 #20| 1
Alhandinho skrev:

Da jeg læste 250.000 kr. BR til NL50, stoppede jeg med at tage det seriøst.




Når man vinder 3.000 buyins på et årti, så ender man med at have en stor bankroll uanset hvor lavt man spiller. Jeg har prøvet at spille med bankroll under 200 buyins og det er alt for psykisk belastende/tidsspilde at se hvad ens bankroll nu er på, så det er derfor 250.000 er et passende udgangpunkt til NL50 for st slippe for de bekymringer og egentligt bare bruge energien på at spille
03-08-2021 21:27 #21| 5
FlinkFyr skrev:

Når man vinder 3.000 buyins på et årti, så ender man med at have en stor bankroll uanset hvor lavt man spiller. Jeg har prøvet at spille med bankroll under 200 buyins og det er alt for psykisk belastende/tidsspilde at se hvad ens bankroll nu er på, så det er derfor 250.000 er et passende udgangpunkt til NL50 for st slippe for de bekymringer og egentligt bare bruge energien på at spille

 

Stop nu med at trolle, please. OP spørger saiøst. 

03-08-2021 21:31 #22| 0
MoPe skrev:

 


Stop nu med at trolle, please. OP spørger saiøst. 




Uddyb hvilket punkt?
Redigeret af FlinkFyr d. 03-08-2021 21:56
03-08-2021 21:40 #23| 2
FlinkFyr skrev:

Uddyb hvilket punkt?

 

 Risk of ruin er astronomisk lavt med de buyins og en stabil winrate. Med halvdelen af buyins er de også astronomisk. Som i at det er sket et par gange i historien.

 

Med lav winrate er 20 buyins selvmord. 40 buyins kan man lave fejl og lære med lav winrate og ikke have den vilde risk of ruin, hvis man er vindende. Med 900? Hvis du seriøst spiller med så mange buyins til cashgame, er du muligvis den eneste på planeten der gør det.

 

Tallene er ikke præcise, da jeg ikke har evnerne til at regne det ud, men det er nok der MoPe vil henad.

03-08-2021 22:04 #24| 0

Som jeg lige husker det så er RoR med 50 buyins med lav winrate (like 2bb) ca. 3%

Hvis man vil have den ned på 0,5% så er 750 buyins ca. passende men nogen kan sikkert slå det op

99,5% er for mig ikke et astronomisk tal

03-08-2021 22:27 #25| 2
Administrator
FlinkFyr skrev:

Som jeg lige husker det så er RoR med 50 buyins med lav winrate (like 2bb) ca. 3%

Hvis man vil have den ned på 0,5% så er 750 buyins ca. passende men nogen kan sikkert slå det op

99,5% er for mig ikke et astronomisk tal

 

 men det er ihvertfald ikke vejen frem hvis man vil gå pro - og dermed rykker sig fra NL5 til feks NL 100

så tager det vel 10 år

03-08-2021 22:45 #26| 2
FlinkFyr skrev:

Når man vinder 3.000 buyins på et årti, så ender man med at have en stor bankroll uanset hvor lavt man spiller. Jeg har prøvet at spille med bankroll under 200 buyins og det er alt for psykisk belastende/tidsspilde at se hvad ens bankroll nu er på, så det er derfor 250.000 er et passende udgangpunkt til NL50 for st slippe for de bekymringer og egentligt bare bruge energien på at spille

 

 Hvorfor ikke bare starte med 1.000.000kr, så er man vel alt andet end lige bedre stillet? Eller hvad mener du?

03-08-2021 22:53 #27| 0
jannik_pro skrev:

 


 Hvorfor ikke bare starte med 1.000.000kr, så er man vel alt andet end lige bedre stillet? Eller hvad mener du?




Hvad er din definition af bedre stillet?
03-08-2021 23:39 #28| 1
FlinkFyr skrev:

Hvad er din definition af bedre stillet?

 

 Under 0.5% risk of ruin velsagtens.

04-08-2021 00:37 #29| 2

@flinkfyr

Det er spild af tid at vente med at rykke op i limit til man har vundet 4-500 buyins. Det vil tage evigheder eller vedvarende 24/7 dødsgrind at gå fra mikro til midstakes... selv hvis man slår spillet betragteligt da kommer man ganske enkelt til at spille på et for lavt limit for længe.


i øvrigt er table selection stadig nøgleordet - ligesom det altid har været.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar