Juleaften i lufthavnen 2010

#1| 0

Hejsa PN

Jeg er i denne situation at jeg skal holde jul i Skotland, jeg er pt i Spanien og min billet til Skotland er booket gennem Ryan Air og EasyJet - ikke de mest paalidelige selskaber.

Men jeg er blevet pessimistisk efter at vejret er blevet saa elendigt.

Derfor forbereder jeg mig paa at skulle diskutere en hel del med medarbejdere fra de respektive selskaber. Jeg er klar over jeg har nogle EU rettigheder mht. kompensation osv.

Forholder mig til flg artikel:

Politiken:

politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/sundogsikker/ECE1128725/aflyste-fly-giver-ingen-ret-til-kompensation/

De skal tilbyde maaltider samt 2 tlf. opkald. Tilmed har man krav til en overnatning.

Hvis flyet bliver aflyst (ikke forsinket) har man krav paa flg:

"Bliver ens afgang aflyst, skal flyselskabet først og fremmest omlægge rejsen, og hvis det ikke er muligt, må man vente til første lejlighed, hvor man kan komme af sted. Ved aflysning skal flyselskabet også tilbyde refusion af flybilletprisen."


Er nogen i samme situation eller har oplevet lignende scenarioer indenfor EU?

Jeg vil noedig overnatte i en lufthavn blot fordi jeg ikke har styr paa mine rettigheder <)

20-12-2010 20:22 #2| 0

Er rejsen booket gennem et rejseselskab? Dvs. er billetterne købt samlet eller enkeltvis.

Hvis du fra eks. Spanien til London bliver forsinket/ikke når frem og ikke når dit fly videre, er billetten fra London til Skotland ikke dækket. Dette er dog afhængig af div. selskabers krav om fremmøde før afgang. Få at få billet refunderet/godtgjort skal man ofte møde op, også selvom der lægger meget sne.

Da der ydermere er tale om lavpris selskaber, kan du være sikker på, at reglerne bliver "presset" til det yderste.

Derfor håber jeg at du har købt billetterne som en samlet pakke.

20-12-2010 20:33 #3| 0

@aab4ever De er bestilt seperat, saa det er hovedsagligt Madrid - London hvor jeg kan se frem til godtgoerelse hvis ruten bliver aflyst/forsinket. Jeg er klar over at skulle presse medarbejderne rigtig meget, har i den anledning printet en side ud om EU reglerne - men det meget relativt.

20-12-2010 20:43 #4| 0

Tror der er 10k+ andre mennesker som står i samme problem så om du har printet en side ud med EU reglerne eller ej, tror jeg de vil skide ret stort på, men det er da forsøget værd.

20-12-2010 20:46 #5| 0
ekstrabladet.dk/ferie/udland/article1474131.ece

Hvis forholdene er så slemme i London, som denne artikel hentyder, så tror jeg du skal være glad bare du komme dertil og fra igen nogenlunde inden for den beregnede tid...

Ang at presse/diskutere med medarbejdere, så tror jeg at jeg ville vælge den meget diplomatiske vej, da de sikkert skal ligge øre til en rigtig meget, og måske ikke har så lang lunte og tålmodighed som normalt.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar