JTo i position (NL200)

#1| 0

En hånd fra et af mine små forsøg med NL200, hvor jeg er i tvivl om det er for meget, eller det er den slags der skal til.
Steran som er Villain i denne hånd er dejlig loose ser ~65% og raiser vidst omkring 17% men det er ikke over mere end 25 hænder. Han har taget en god %-del pots, men ingen showdowns.
Jeg er nok i alle de andres øjne den kedelig ABC spiller, men i virkeligheden har det bare været rigtig kedelige kort.

Game #1427174084: Hold"em NL ($1/$2) - 2006/01/17 - 15:05:06 (UK)
Table "Babuk" Seat 6 is the button.
Seat 1: Sochmel ($48.42 in chips)
Seat 2: Felix ($164.07 in chips)
Seat 3: Steran ($443.50 in chips)
Seat 4: Benkos ($259.75 in chips)
Seat 5: HERO ($208.50 in chips)
Seat 6: luciano61 ($80 in chips)
Felix: posts small blind $1
Steran: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [Js Td]
Benkos: calls $2
HERO: raises to $8
luciano61: folds
Felix: folds
Steran: raises to $28
Benkos: folds
HERO: calls $20
----- FLOP ----- [5h Jh 8d]
Steran: bets $58
HERO: calls $58
----- TURN ----- [5h Jh 8d][Qs]
Steran: checks
HERO: bets $122.50 and is all-in

Er sådan et play noget der skal til, eller er det for fancy når han har reraiset mig preflop?
Jeg tænker at mit image, må kunne udnyttes her i denne position eller hva?

Skulle den drysses preflop, for at finde et bedre tidspunkt at lege med ham på? Grunden til jeg vælger at calle er at jeg får position til ham.

Kommentarer ønskes.

18-01-2006 08:38 #2| 0

Fold preflop, fold flop

Og du skal da slet ikke calle floppet, hvis du ikke vil folde så raise.

Jeg ved sku ikke helt hvad jeg kan sætte ham på. Flush draw, straight, set eller overpar.
Fold preflop og nak ham en anden gang istedet

18-01-2006 09:35 #3| 0

Tror dette er -EV i længden. Hvis Steran også ser dig som en standard ABC spiller, dvs tight/aggr går jeg ud fra, må han forvente at du sidder med en god hånd, når du raiser fra MP. At han så reraiser vil efter min mening oftes betyde at han selv sidder med en monster (AA, KK, QQ, JJ, AK). Even loose players get good hands ;).
Har han lavet lignende moves før, mens du har siddet på bordet? I så fald kan hand rangen udvides. Hvilke havde du sat ham på?

vil selv folde både pre-flop og floppet. Når du nu alligevel ender på Turn er jeg enig i at det er allin eller check. At han checker signalere weakness, så en mulighed er helt sikkert at gå allin, især fordi der allerede er 174 i potten. Med dit formodet image på bordet er det et close call.
Personligt havde jeg nok checke den, idet et allin samtidigt vil give ham så gode odds (296/123) at han med top pair bør calle selvom han kan frygte du sidder med højere top pair, two pair eller trips. han vil sandsynligvis kun folde med en dårligere hånd end din.
Vil håbe på at ku checke den ned på river og dermed komme relativt billigt ud af en hånd jeg aldrig sku ha været med i fra starten af på trods af position ;)

18-01-2006 11:29 #4| 0
OP

Da jeg callede hans raise satte jeg ham også på den hand range, trods hans temmelig loose stil, men alligevel sagde noget mig også at jeg skulle vise ham lidt modstand.. Men det skal jeg åbenbart passe på med kan jeg forstå ;)
Men på turn revurderer jeg den til et lille PP, AK eller rent play fordi han tror han kan tage den ned preflop. Og jeg kunne ikke se ham lave en trap med trips.

Det jeg tænkte(nok ret naivt), var at i tilfælde af han sidder med KK eller AA kunne jeg få ham til at smide, fordi han sagtens kunne sætte mig på JJ eller QQ. Men udfra jeres svar kan jeg forstå at den slags skal jeg ikke forvente?

Jeg tror i hvert fald jeg ville overveje om min AA eller KK var god her.

18-01-2006 14:01 #5| 0

"men det er ikke over mere end 25 hænder"

"Jeg tænker at mit image, må kunne udnyttes her i denne position"

Du kan slet ikke vurdere en spiller efter så få hænder (desuden raiser han altså ikke vildt mange hænder, hvis han raiser 17% preflop). Han kan meget nemt bare have været running hot til at begynde med, og derfor skal du ikke prøve at blive fancy mod ham! Du skal slet ikke end overveje efter så kort tid at lave et play ud fra dit image, og hvad du tror han tolker det som (hvis du da nogensinde skal det på NL200). Derfor smider jeg preflop til reraiset (det første raise du laver er der i og for sig ikke noget galt i).

Jeg checker bag ham på turn i den aktuelle situation. Villain kan meget let have et overpar her, da det er en klassisk linje (bet floppet, check-raise turn all-in). Jeg tvivler på, at Villain better river med en hånd du slår. De fleste lukker ned på turn, hvis de har været banditter.

Peter

18-01-2006 14:25 #6| 0
OP

Okay det var så første og sidste gang jeg laver den slags, kan jeg høre ;)

Det endte lykkeligt, han foldede til mit allin og guderne må vide hvad han havde, men jeg slap åbenbart godt fra mit FPS

Tak for kommentarerne

18-01-2006 16:56 #7| 0

Jeg tror jeg gætter meget præcist ved at sige rags eller AK, da jeg sagtens kunne finde selv at lave et lignende spil. Og som hånden forløber sig, har jeg 90% af gangene på river en af de nævnte hænder.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar