JJ mod 29/24/4 NL 0,5-1

#1| 0

Villain er 29/25/4. 3-bet stat = 9. Virker som ok tænkende spiller. Stats er over ca. 50 hænder. Det foregår på full tilt.
Effektive stacks er 100bb.

Jeg er mp og potter med jj. Villain er BB og rr til 12. Jeg caller.


Flop t 9 7. Pot ~24

Villain tænker næsten i bund og checker. Jeg tænker lidt og better 17 ud.

Villain tænker nu til bunds igen og shipper stacken. Gør han nogensinde det med noget jeg har slået?

redigering: farvekode.

15-09-2008 15:38 #2| 0

Ja

15-09-2008 15:45 #3| 0
OP

Pis, det havde jeg ikke regnet med.

15-09-2008 16:05 #4| 0

Synes umiddelbart hans stats ligger op til at han vil C/R ofte i dette spot, så hvorfor better du, hvis du alligevel folder/ikke ved hvor du står?

15-09-2008 16:08 #5| 0

Lad være med at bette i det spot hvis du ikke snapper et all in.

Ja, han checker raiser med en masser hænder du slår (8x, KQ, QJ, AJ, KJ etc etc)

Jørn

15-09-2008 17:22 #6| 0
OP

Jeg better fordi jeg tænker, at det ikke kan være et optimalt flop for ham hvis han ikke har 3bettet helt vildt light. DA jeg har jj synes jeg kj,aj, og qj ikke er specielt sandsynlige hvorfor ak og aq er skidt ude. Så vil ikke give et gratis kort.

Jeg kan godt se argumentet om ikke at bette, især da alle pp i hans range har mig i rigtig dårlig stand, idet de ente er større end jj eller har ramt et set nu...

15-09-2008 17:29 #7| 0

@ thyssen

Det kan jeg ik forstå du mener. Jeg ville da også beskytte min hånd på denne måde, og synes når agg. spillere begynder at checkraise i en RR pot, hvor de tog repopper pre, er man skidt inde 8/10 gange. Men kan være det bare er der jeg spiller... ?

15-09-2008 18:37 #8| 0

Hvis din modstander er den helt specielle type som altid c/c'er dårligere hænder end JJ og c/r'er bedre hænder, så kan du bet-folde JJ, men den slags modstandere er svære at finde (det vil typisk være en passiv calling station type spiller, men en 29/24/4 er altså en aggresiv LAG)

Men i praksis så bliver du c/r'ed med alskens draws (8x,KQ,QJ,AJ,KJ,etc) samt selvfølgelig måske sets og KK/AA, men du burde være fint inde.


Når du better flopper så tager du normalt en commitment-beslutning. Jeg har skrevet det før, men gentager gerne: Det er normalt ekstremt skidt at få 1/3 af sin stack ind med en god hånd (top par , overpar etc) og derefter folde til et allin! Du har jo forvandet din JJ til 54o hvilket er skidt. Havde du haft 54o, så er det jo fint at bette og folde til et allin.

Når villain checker til dig på det board så skal du tænke som følger:

Hvis jeg better så er jeg committed og SKAL kalde et allin (medmindre villain er en passiv calling station). Vil jeg allin? Hvis ja, bet-call hvis nej: check for potkontrol!

Jørn

15-09-2008 19:03 #9| 0
OP

I see your point. tak for et godt svar.

Don

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar