Ipokers 250K beslutning

#1| 0

Hejsa.
Jeg har sovet rigtig ringe i nat, da jeg ikke kunne få den her hånd ud af hovedet. Den har virkelig bugget mig.
Og allerede nu, så kan det vel regnes ud, at jeg er røget ud på den.
Jeg har ingen præcis HH, så den bliver fra hukommelsen.

Villain har jeg ikke set voldsomt meget til. Han har en enkelt gang før limp-foldet (dog i sen position), og ellers har jeg ikke set ret meget postflop-spil fra hans side. Han valgte desuden at calle en shortstack-skubber for 20K limitted før (blinds 1250/250) med AT, hvor jeg efter ham smed AQ. Han sidder med en sund stak på omkring 110-120K.

Bobblen er sprunget ved de 100 tilbageværende deltagere, og vi er nu 71. igen, men som sædvanlig så skal man jo ret langt op i stillingen før forskellen bliver signifikant.

Avg. er i underkanten af 50K, og vores helt har lige over 80K i stakken. Jeg er således fint inde, og kan undlade konfrontationer med vores villain, hvis jeg vil.

Jeg har de seneste 10 Hænder været forholdsvist aktiv.

Hånden:
Blinds 1500/3000 antes 300

Villain limper UTG+1, og Hero laver den til 12.000 med AQo.

Villain caller.

Flop A K 5, med 2 hjerter.

Villain vælger så at leade ud i mig med et sted imellem ½ og 2/3 pot.

Hvad gør vi her. Hvorfor, og hvorfor ikke?

Beklager den manglende HH, men PT3 har det skidt med Betfreds HH's i tours.

MVH SKod

12-01-2009 14:46 #2| 0

Når du raiser så højt (4BB er imo højt i endgame, da du får 12K i potten plus blinds plus villains 12K altså små 30k i pot, med mindre der er anter på, som der burde være, så er den endnu højere) og rammer dit A, er du så ikke nærmest nødt til at squeeze her? Jeg tror personligt jeg gør det i spottet da jeg kun kan se ham limp/calle med 55 hvis og såfremt han skal have os slået her. Hvis han holder noget gay ala JT, så har du ca. et flip, og det har du jo sådan set fine odds til at tage, omend jeg syntes det er trist at skulle flippe om hele sin stack i et endgame.

Anyways, jeg tror jeg moser her, og håber han ikke rammer sit FD, siger gg hvis han viser 55 op og brækker mig hvis han viser A5.

Du bør i øvrigt ikke skrive resultatet i hånden, der har lige været en tråd om retningslinjer for VIP-forummet, hvor dette blev frabedt.

12-01-2009 15:00 #3| 0

forstår heller ikke hvad meningen er med at raise 4xbb preflop, normalt sænker man sit raise jo længere man kommer hen. men når du nu gør det og rammer det du vil på flopppet skal du da bare pushe med et smil. hvad skal han have der har dig slået når han ikke reraiser preflop og leader ud på floppet? man må gå ud fra han gerne vil ha et bet mere fra dig hvis han har ramt godt, så du bliver comittet til potten...

SNAP BUTIK OG SMIIIIIIIIIIL

12-01-2009 15:24 #4| 0

4bb er da ikke for højt når der allerede er en limper i potten.
Men når vi har bygget sådan en pulje pre kommer jeg altså ikke væk fra den her. Den eneste hånd som han kan ligne her, som har os slået er 55, men det ville altså være skidt spillet af ham pre så.
Alternativt skal han have limp-callet aa eller kk??
Enten bare kalde for at håbe at han better igen med et svagere es eller skubbe. Jeg kan bedst lide at skubbe.

12-01-2009 15:32 #5| 0

Jeg spillede en lign situation forleden.

Også prøvet det en del gange tidligere.

Mine erfaringer med når folk better lavt ud i en pot, er, at de meget gerne vil billigt til næste street, med deres semi gode handske.

Herudover vil jeg sige at de 4 x bb må være standard med en tidlig limper, hvis den skal raises.

Derfor ville jeg i lign. situation raise til noget ala. 35-40 k og kalde et AI fra villian.

12-01-2009 17:10 #6| 0
OP

Ok. Så langt så godt. Ser ud til vi er enige om vi går til bunds som spillet....

Jeg læste ham i øvrigt på samme måde, men da han viste AKo faldt min kæbe sgu godt nok til gulvet.... Den havde jeg godt nok ikke set komme. settet kunne jeg forstå, men den der var jeg blank på.

Rent strategisk, kan vi så finde fold frem preflop, da vi på ingen måde ønsker at spille for stakken på nuværende tidspunkt, og villain er den eneste ved bordet der har os dækket?



12-01-2009 17:42 #7| 0

Ingen grund til at ligge søvnløs endnu en nat makker.

Jeg får pengene til midten hver gang i denne situation.

Du er langt foran hans range og at han så har ak i denne situation er tough luck.

Du får et fint flop til din hånd og villain kan leade hvad som helst.

ul og wp

12-01-2009 18:23 #8| 0

AK er jo bare en stor drawing hand så et limp utg+1 synes jeg virker som et godt play..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar