HVordan vinder man PP 0.5/1 ?

#1| 0

Hejsa

Efter jeg i en periode har spillet på PP 1/2 og 2/4 borde, har jeg haft nogle gansk slemme sessions, hvor jeg har flyttet tilbage til deres 0.5/1$ borde, for at lære lidt om tålmodighed, og forhåbentligt få lidt flere $ igen. Dette er dog pludslig en sværer ting end som sådan.
Det jeg tror jeg ikek kan finde ud af er om jeg skal tighten endnu mere op end tidligere, da der er så mange fisk/loose players kræver det i reglen gerne to par at vinde. Betyder det at hvis jeg ikke har de to par(flus og/eller str8 draws) på floppet så burde jeg folde?

Jeg ved heller ikke om jeg burde spille flere hænder i håb om at fange noget på floppet eller om jeg burde spille færrer hænder end tidligere. Jeg vil mene jeg burde spille færrer og bedre hænder, men på den anden side da jeg er nødt til at samle noget op på floppet (og måske turn og river) betyder det jo at mine to start kort vil får mindre betydning, da de skal passe sammen med boardet.

En sidste ting er at raise før floppet, kan det på noget tidspunkt betale sige? Igen fordi der er så mange folk med at man skal fange sine to par eller trips på floppet, under alle om stændigheder, før man har noget at spille med rigtigt. Betyder det ikke at jeg gerne vil se floppet så billigt som muligt?
Folk bliver jo afligevel ikke skræmt væk med et raise, og til trods for jeg troligt har raiset med AA KK AK men AA og KK bliver altid slået med mindre de fanger et A eller K, som alle andre par, men det betyder vil igen jeg gerne vil have så mange med som muligt, plus se floppet så billigt som muligt, eller er det helt forkert?

MvH
/Jesper

22-06-2004 11:20 #2| 0

Se nedenstående fremragende tidsløse indlæg fra Zorglub, som vist stadig er gældende på lowlimit:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?fid=22&tid=1025

22-06-2004 19:37 #3| 0

"Betyder det at hvis jeg ikke har de to par(flus og/eller str8 draws) på floppet så burde jeg folde?"

Nej da, du vil i mange situationer have odds til at drawe til to par eller trips med bottom pair eller lignende, eller til top par med overkort. Det afhænger af situationen. Ofte kan du også snildt bette hænder som disse. Du skal generelt bette alle dine draws, selv inside straight draws. Spillerne er så passive at de sjældent vil raise dig, så hvis du kan calle kan du lige så godt bette i mange tilfælde.

Der opstår situationer i alle spil hvor det kan betale sig at bluffe - ja, selv i low limit. Hvis du f.eks. er heads-up på river og har bettet et draw hele vejen som har misset og du intet har overhovedet er det en stor fejl at checke imo.

Dårlige spillere begår mange fejl, både de loose fisk som caller for meget, og de weak/tight Lee Jones kloner der folder for meget - giv dem en chance for at begå de fejl.

"Jeg ved heller ikke om jeg burde spille flere hænder i håb om at fange noget på floppet eller om jeg burde spille færrer hænder end tidligere."

I et loose/passive spil kan du spille mange flere hænder. Det er fordi du næsten altid kan se floppet billigt, og har gode implied odds pga. de mange callers. I et loose/aggressive spil er du nødt til at være mere tight. Du bliver stadig betalt hvis du rammer en god hånd, men hvis du skal betale 2-3 små bets for at se et flop løber det hurtigt op.

"En sidste ting er at raise før floppet, kan det på noget tidspunkt betale sige?"

Ja, du raiser for value ikke for at få folk ud. Selvom du ikke vinder hver gang vil du stadig vinde i det lange løb ved at raise dine gode hænder.

23-06-2004 12:53 #4| 0

@ David BB. Hvorfor vil du bette inside draws? Hvis man alligevel ikke får folk ud, better man vel for value - dette kræver 6 callere for at give værdi. Selvom der er 6 callere kræver det også at flush og hus ikke driller.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar