Hvordan slår man NL 400?

#1| 0

Hey PN

De sidste par måneder har jeg spillet NL 200 SH på Party, og efter 60.000 hænder har jeg en ptbb på 4,5 (Ved godt at det ikke er så mange hænder igen) og jeg føler at jeg har rigtig godt styr på dette limit.

Jeg har nu nogle måneder fri, hvor jeg spille noget poker. Jeg har prøvet kræfter med NL 400 og efter 30.000 hænder er jeg break even! jeg synes slet ikke at mit spil kører heroppe og det har virkelig overrasket mig hvor kæmpe forskellen er fra 200 til 400.
Jeg bruger SpadeEye, men selv om man gør meget ud af at table-selecte kan man ikke undgå at have alle de forpulede regulars ved sit bord.

Så til jer der har overlevet springet til NL 400.. Hvad har i gjort for at få jeres spil skarpt nok til at slå NL 400? Bare ved at poste på PN og andre forums eller har i haft en "læremester" der har kunne hjælpe jer?

Jeg synes ofte det er svært at stille sig kritisk overfor sit eget game og udpege præcis hvad man skal arbejde på..

11-01-2008 20:37 #2| 0

Ikke at det er den store hjælp men Brian Townsend (sbrugby) havde også store problemer da han nåede til NL400, faktisk fortalte han at det var det niveau han brugte på at komme igennem men så gik det også stærkt så glæd dig til det.

Party er heller ikke så nemt på NL400 det er ret agro, ved godt der selvfølgelig er stor forskel fra bord til bord.

11-01-2008 22:58 #3| 0

I forbindelse med det rippon skriver (som Brian Townsend fortale i en CR video), så var det største forskel, at folk var langt mere aggressive preflop.

11-01-2008 23:57 #4| 0

Jeg lykkedes også først i 3. forsøg at blive konsistent vindende på NL400 (eller NL500 crypto). Det var første niveau, hvor jeg måtte springe lidt frem og tilbage siden det startede tilbage i de gamle dage på NL25 :-)

Jeg tror dels du møder en del mere 3. bet pre-flop på NL400 og nok også flere, der spille aggresivt tilbage mod dig, hvis de fornemmer svaghed (altså ikke kun når deres kort er til det). Men der er faktisk stadigt en del donks, der ind i mellem laver helt rystende dårlige spil (typisk calls eller dårlige bluffs der bare ikke giver mening).

Hvor lang man herefter skal inden det igen bliver svært, skal jeg ikke kunne sige. Men mht NL600 og NL400 har jeg endnu ikke mærket nogen forskel. Mange spillere er de samme og min PTBB er ca den samme på begge niveauer.

12-01-2008 00:22 #5| 0

Jeg gætter på at du har svært ved at spille tilbage på regularsne preflop måske pga. scared money eller bare fordi din erfaring på området er lille. Dette gør at du kommer i meget dårlige preflop spots og/eller bliver kørt over.

Kan også være du bare har en noget lavere edge på NL400 og er løbet lidt under expectation.

12-01-2008 00:47 #6| 0

Jeg har selv haft lignende problem og jeg var 5+ptbb vindende på Party NL200 SH. Jeg ramte samtidig ind i et stort downswing men er ved at være klar til snart at give NL400 et nyt shot igen...

Hvad hedder du på Party? Måske vi har spillet mod hinanden. Hvis du ikke vil have dit navn frem, så bare send en PM og jeg vil gerne give dig kritik/ros af dit spil hvis vi har spillet.....

12-01-2008 11:23 #7| 0
OP

SirTHomas, PM sendt..
Jeg har nu set Brian Townsends video og han har mange gode pointer om NL 400.. Som du Andreasen skiver er der stadigvæk donks, som der er kæmpe value i at spille mod, problemet er bare de regulars man ikke slipper udenom.
Men ja jeg tror jeg skal arbejde med at blive meget mere aggr. preflop og vænne mig til at få stacken til midten oftere end hvad jeg plejer på nl 200..

12-01-2008 14:54 #8| 0

Jeg mener party har de værste nl400 spil af de sider jeg har spillet på. Regulars er bedre og jeg overjusterer tit til aggressiviteten og bliver små tiltet og spewish.

12-01-2008 15:57 #9| 0

imo er spillene på party generelt mere aggro end andre steder. dette gælder for alle limits.

12-01-2008 16:46 #10| 0

Jeg er enig i at spillene er meget aggro. Men dette kan gså være en fordel da mange spillere er alt for aggro. Og dette er noget der forholdsvist let kan kan tages forholdsregler for.
Mange spillere 3 og 4-better med alt muligt crap, for så at betale af på floppet med selv det mindste par.

Dog skal man passe på man ikke selv bliver enten for aggro selv, eller for passiv, fordi man ikke tør at spille om stacken med marginale hænder....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar