Hvor stor er springet fra 3,50$ til 7$ SNG

#1| 0

Jeg har i år spillet 1516 3,50 9 handed regulær SNGs med en ROI på 18%. Det er på tide at prøve at gå et level op fra 2015 også fordi Pokerstars har fjernet Battle of the planets, som var en fin ekstra indtægt.

Men hvor stor er springet fra 3,50 til 7$. De skal siges at jeg spiller uden Hold em manager eller andet software. Hvor mange % kan man anslå at ens ROI falder, når man går et level op på Stars?

30-12-2014 20:55 #2| 2

vil skyde på at du har løbet en anelse varmt/spiler få borde af gangen, men lad os sige din TRUE roi er på 13% på 3.50$. så ville den nok være på 8-10% på 7$ niveauet fra 3 til 7 er næsten det samme.

forskellen som jeg ser det er følgende

flere multi-tabling nittregs, som nemt kan udnyttes men de er selvfølgelig dårligere value end at have en 53/10 person i sine spil by far.

hvis du signer op nu her ved en 20 tiden til en 7$ 9 mands turbo, så vil du nok opleve at i er mellem 6 og 8 regs i hvert eneste spil.

30-12-2014 21:08 #3| 0
OP

Jeg spiller normalt 8 borde af gangen. Jeg har dog kun tænkt mig at spille regulær tempo.

Men du vil så mene at ens ROI ikke falder til under det halve. Det er de der østeuropæiske regs jeg er lidt bange for. Jeg går ud fra at der sidder en del proffer, da leveomkostninger jo ikke er så høje østpå.

En halvering af ROI vil jeg fint kunne leve med. Det ville jo være samme profit, men med nogle flere FPP point.

30-12-2014 21:10 #4| 1
Allmin skrev:
Jeg spiller normalt 8 borde af gangen. Jeg har dog kun tænkt mig at spille regulær tempo.

Men du vil så mene at ens ROI ikke falder til under det halve. Det er de der østeuropæiske regs jeg er lidt bange for. Jeg går ud fra at der sidder en del proffer, da leveomkostninger jo ikke er så høje østpå.

En halvering af ROI vil jeg fint kunne leve med. Det ville jo være samme profit, men med nogle flere FPP point.


nej det burde det ikke og slet ikke på regspeed :)

ved lille_sol2/basschuck herinde fra har renset pænt af i 9 max regspeed.

så go for it, burde være money in the bank.
30-12-2014 21:18 #5| 0
OP

Vil jeg gøre, tak for svar Luckbox

30-12-2014 21:59 #6| 0

Du har sgu spillet de sng'er så længe, så var det ikke på tide og prøve det der HUD-halløj? Måske kunne du få gang i lidt flere borde - du bliver jo ikke just rig af de 8 borde reg-speed, du spiller.

Det er ikke negativt ment, men synes, du skal have et los i ..... :-)

30-12-2014 22:04 #7| 0

Hvad er hourly indtjening med RB etc for hele året med de stats?

30-12-2014 22:05 #8| 0
OP
Det er ikke negativt ment, men synes, du skal have et los i ..... :-)


Jeg opfatter det skam heller ikke negativ, men synes det er fedt at du kommer med forslag


Havde HEM1, men kunne ikke få det til at virke på stars for SNG, kun cash og nu er det alligevel "out of date"
Tror ikke at mit eget spil vil stige gevaldigt ved at investerer i HEM2. Jeg har taget noter på 3,50 og det har vist sig at køre ok. Tror bare at HEM vil forvirre mig mere end det gavner.

Redigeret af Allmin d. 30-12-2014 22:06
30-12-2014 22:18 #9| 0
OP

@Jensen

lidt svært at sige, da jeg som sagt ikke helt ved hvor lang tid en SNG tager i snit. Jeg vil dog tro ca. 40 minutter per SNG. Nu har jeg spillet en masse andet ved siden af, men hvis det kun er SNG 9 reg, så ca. 12 spil i timen
Rake betalt for 12 spil 4,68. Har halvdelen af året ligget omkring gold og den anden halvdel på silver. altså ca 15% RB i snit

ca. 0,63 overskud per spil x 12= 7,56$
RB 5,85 cent per spil x 12= 0,70

Samlet overskud i timen 8,26$

Derudover har jeg hentet en del placeringer i den tidligere BOP promo, som jeg har vundet penge på ved at spille 9 handed SNG

30-12-2014 22:25 #10| 1

Hver gang jeg har læst en af dine indlæg, så slår det mig, at du nok er PNs mest konservative med hensyn til brm. Går du også med livrem OG seler?

Jeg tror, du trænger til at tage nogle chancer, hvis du vil bringe din poker til næste stadie.

Læs denne her fra ca. et år tilbage.

http://www.aaronbarone.com/

Han er rigtig dygtig (er tidligere blevet coachet af ham) men han fik heller ikke lige taget springet før i 2014, hvor han blev SNE. Tidligere spillede han stort set max $15 SNG'er.

Redigeret af Ohep1 d. 31-12-2014 10:14
30-12-2014 22:52 #11| 0
OP

når jeg bruger dit link, så kommer jeg ind på one. webhotel?

31-12-2014 10:17 #13| 0
Allmin skrev:
når jeg bruger dit link, så kommer jeg ind på one. webhotel?


Det ved jeg ikke, hvorfor sker. Linket ser helt rigtig ud. Måske en fejl ved PN? Ellers prøv at skrive adressen ind, som den står, den er god nok.
31-12-2014 10:25 #14| 0

Jeg vil gerne tilbyde dig hem2 mod x % af din action?:).

31-12-2014 11:08 #15| 0
OP

Tak for tilbuddet Per. Men det er ikke de 100$ der er problemet, det er mit manglende udbytte af softwaren som er problemet.
Brugte stort set kun HEM1 til regnskab, selvom det virkede fint på Betfair, hvor jeg tidligere havde min hovedaction.
Kan dog være jeg downloader den fri trial version, for at se om jeg kan få et noget bedre udbytte af softwaren.

Men endnu engang , tak for tilbuddet :)

31-12-2014 11:41 #16| 0

mht til Hem2, tror jeg det er vigtigt at du bestemmer dig for, om du vil bruge det eller ej. For som du selv rigtig siger, at hvis du ikke gider at sætte dig ind i det, så skader det måske mere end det hjælper.

Det sagt, hvis du eller sætter dig ordentligt ind i tingene, burde du sagtens kunne tjene væsentligt mere, men igen hvis ikke det er det der er målet, don't do it.

Men gl

Redigeret af DaddyDK1 d. 31-12-2014 11:41
31-12-2014 11:42 #17| 0

Alene hvis man kan finde ud af at bruge raise first stats ordenligt, og adjuste efter dem. vil man tjene de 100$ ind efter et par dage på 7$ imo.

men ja kræver self at man gider arbejde lidt med det, men er nok en god ide at komme igang med efterhånden når de fleste andre på ens borde bruger dem.

31-12-2014 12:37 #18| 0

Det er helt iorden.:).

Du skulle bare have muligheden, da du virker ret seriøs, og da du gerne ville et step hvor det et værktøj til at opnå det mål, samtidig med at du ikke risikere noget økonomisk ved det.:)

31-12-2014 12:57 #19| 0

Hej Allmin. Jeg synes ROI på 18% lyder rigtigt pænt over 1500+ spil.

Jeg har selv spillet 635 stk af de 3,5$ 9-mands reg speed på Stars (nok over 1,5 år vil jeg tro), men jeg faldt af i sommers, da jeg ikke syntes, jeg kunne knække koden til overskud. Min ROI endte på -4,0%. Sample size er selvfølgelig beskeden.

Jeg var stabilt vindende på 2,25$ samme format på Full Tilt, og det var frustrerende af se, at det ikke kunne lykkes på Stars. Tvivler dog på at fraværet af micro-stakes amerikanere er grunden, selvom de sandt for dyden ikke var hård modstand overordnet set.

Jeg synes heller ikke 3,5$ var proppet med regs overhovedet. Der var måske 1-2 velkendte pr. bord og resten tilfældige drop-ins. Jeg spillede 4 borde ad gangen og har heller aldrig brugt noget software.

Jeg synes der var 4 stadier i de SnG's:

- Den første halve time med små blinds, hvor det mest galdt om at stakke en loose tard, hvis muligheden bød sig. Men det vidste de andre også, så konkurrencen var hård.

- Mellemstadiet med 6-7 spillere tilbage, hvor man virkelig kunne chippe op, hvis bordet tillod det. Nok det stadie jeg har underpræsteret mest i vil jeg tro.

- Boblen. Masser at hente der selvfølgelig, hvis man havde en sund stak. (Havde en bubble boy procent på 33 efter ca. 150 spil. Fik den ned på 23,8, men det var kilde til tilt).

- Endgame. Er ikke god i HU, så fik lidt flere 2.pladser end sejre, og her er der obv. mange penge til forskel.

Så hvad er din hemmelighed, hvis jeg må spørge så frit? :-)

(Har skiftet netværk og format, hvor det kører MEGET bedre nu, og jeg har af princip ingen planer om at vende tilbage til Stars pga. skat ved ind-/udbetaling. Det er sgu for grådigt imo).

Redigeret af aibohphobia d. 31-12-2014 13:06
31-12-2014 13:48 #20| 0

Skat ved ind og udbetaling???
Stars er skattefrit

31-12-2014 13:51 #21| 0

Tror han mener gebyrerne :)

31-12-2014 14:00 #22| 0

Ahh

31-12-2014 14:04 #23| 0
OP

@aibohphobia

Anser spillerne på dette niveau som relativt nemme at læse. Jeg har eks. altid taget noter på Betfair, som var et langt mindre netværk, men er først begyndt på det på stars i år, da jeg inden da anså spillerbasen for at være for stor.
Det har nu vist sig, at noterne godt kan betale sig på Stars. Der er over 1500 spil mange gengangere.
Min strategi er at holde øje med folks bettingmønstre og derigennem tage noter ud fra det. Efter 15-20 hænder har man allerede en nogenlunde fornemmelse af hvemd er er tigth og hvem der giver på nakken.
Man kan få rigtig meget info om spillere ved bare at se om de caller, limper eller reraiser ved bare en hånd. Det er min overbevisning at de fleste spillere på low limits spiller udvalgte hænder på den samme hver eneste gang.
Derigennem får du en bedre fornemmelse for hvilken hænder du skal spille i hvilken position. spørgsmålet må altid være, er der nok implied value i at spille en given hånd mod en specifik modstander.
Den selvsamme bettingstruktur som nogle spillere benytter sig af, kan give dig nogle steals, eller redde dig fra at spille gode næstbedste starthænder. Det er hvad min "hememlighed" er, hvis jeg skal sætte ord på og selvfølgelig en røvfuld rutine i forhold til de lave levels.
Manglende selvtillid, tiltmodus og til tider for lidt tid, gør at jeg er gået fra lidt højere levels til lowlevel poker. samt at der var ekstrem fin value i Battle of the planets promotion

31-12-2014 14:14 #24| 0
Allmin skrev:
@aibohphobia

Anser spillerne på dette niveau som relativt nemme at læse. Jeg har eks. altid taget noter på Betfair, som var et langt mindre netværk, men er først begyndt på det på stars i år, da jeg inden da anså spillerbasen for at være for stor.
Det har nu vist sig, at noterne godt kan betale sig på Stars. Der er over 1500 spil mange gengangere.
Min strategi er at holde øje med folks bettingmønstre og derigennem tage noter ud fra det. Efter 15-20 hænder har man allerede en nogenlunde fornemmelse af hvemd er er tigth og hvem der giver på nakken.
Man kan få rigtig meget info om spillere ved bare at se om de caller, limper eller reraiser ved bare en hånd. Det er min overbevisning at de fleste spillere på low limits spiller udvalgte hænder på den samme hver eneste gang.
Derigennem får du en bedre fornemmelse for hvilken hænder du skal spille i hvilken position. spørgsmålet må altid være, er der nok implied value i at spille en given hånd mod en specifik modstander.
Den selvsamme bettingstruktur som nogle spillere benytter sig af, kan give dig nogle steals, eller redde dig fra at spille gode næstbedste starthænder. Det er hvad min "hememlighed" er, hvis jeg skal sætte ord på og selvfølgelig en røvfuld rutine i forhold til de lave levels.
Manglende selvtillid, tiltmodus og til tider for lidt tid, gør at jeg er gået fra lidt højere levels til lowlevel poker. samt at der var ekstrem fin value i Battle of the planets promotion



Alle de ting du sidder og bruger energi på og gør at du max 8 tabler, gør holdem manager jo for dig ? :)
udover notes selvfølge, bruger jeg selv en del tid på, color coding til at table selecte etc, men det er nok ikke nødvendigt på 3s eller 7s som sådan.

alt mht hvem der er tight, hvem der cbetter xx%, hvem der 3better xx% virker ja hul i hovedet ikke at gøre brug af det når det er så nemt at skaffe, hvis du alligevel spiller forholdsvis meget og gerne vil tage det seriøst (hvilket det virker til at du vil)

der udover nævnte du din timeløn, hvilket jeg finder svært i at passe helt 100% da spillene vel loader rigtig langsom på 9 max regspeed eller hvordan ? man skal i hvert fald kunne grinde +3 timer sessions før man kan holde sit max table count oppe i lang nok tid.

31-12-2014 15:03 #25| 0

Køb HEM2 og icimizer -> lær at bruge dem -> ryk op -> Rens af

Hvis du slår et niveau med 18% burde du være rykket op for længst....
Betyder pengene meget for dig ? Virker som om du er så nærig/påpasselig/konservativ at du nærmest afskærer dig selv fra oprykning/udvikling ??

31-12-2014 15:16 #26| 0

Jeg hænger selv fast i 3,5 $ sng på pokerstars. Jeg spiller dog kun 6 mands sng. Har tidligere snuset til 7 $ sng's, men slog kun kortvarigt det level og valgte at rykke ned igen for at bygge mere på spillet og rullen. Jeg registrerede i hvert fald en niveauforskel.

Har selv en fin ROI på 3,5 $, men mangler lidt niveau endnu.

Good luck på 7'eren. Er sikker på, at du nok skal rense af der.

Redigeret af Ceres d. 31-12-2014 15:16
31-12-2014 21:45 #27| 0

Jeg er bedre kørende på 7 og 15 dollar end på 3,5 dollar. Spiller dog kun NLO8 18 mands stngo. 3700 dollar + i år. Men det er vel undtagelsen, der bekræfter reglen..........

02-01-2015 00:40 #28| 0

@Allmin

Tak for svar. Noterne er selvfølgelig guld værd, jo mere man spiller mod de samme spillere.

02-01-2015 10:29 #29| 0

Hvordan er det med de noter, husker pokerstars dem også, når man har logget ud igen og så logger ind?

02-01-2015 10:33 #30| 0
Freshpro skrev:
Hvordan er det med de noter, husker pokerstars dem også, når man har logget ud igen og så logger ind?


Ja alle noter mv. bliver husket så bare med at skrive løs :)
02-01-2015 10:41 #31| 1

Ca $3.5

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar