Hvilken bankroll kræves til NL200

#1| 0
Pokernet Champ 2023

Hejsa alle,

Jeg er en absolut hygge pokerspiller og kommer nok aldrig til at blive mere end det. Når jeg gamer poker er det oftest 1/2$ på Partypoker, men jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide, hvad pokernetterne mener er en standard bankrulle til det limit?

Hedder den 50xBB = 10,000$?

Mvh Vesper

04-08-2010 13:54 #2| 0

Man siger 300 big bets for limit og 20 buyins for NL som absolut minimum.

04-08-2010 13:59 #3| 0
OP
Pokernet Champ 2023

Nu er jeg som nævnt ovenstående en hyggespiller, så har ikke gået så pokkers meget op i BRM. Dette har sikkert også været årsagen til, at jeg er gået broke 1 million gange. Hehe.

Nu forsøger jeg dog at benytte mig af pokertracker 3, en anderledes og mere tight tilgang til poker samt nogle retningslinjer, og på den måde vil jeg øge mine 1,000$ til 5,000$. Der er egentlig ikke nogen tidsramme for mit foretagende, men det kunne da være dejligt hvis det lykkedes for mig til november, hvor jeg rammer Las Vegas i 2 uger.

Jeg blev inspireret til at udfordre mig selv efter at have læst en post på 2+2 forummet. Jeg synes faktisk det ville være en kanon ide, hvis PokerNet admins oprettede en fast sektion herinde, hvor det var muligt for max 10-15 spillere at have en lille tråd, hvor de kunne beskrive deres mål/udfordring m.v. Så skulle spillerne fx opdatere tråden ugentligt med hvordan deres spil var gået, om rullen var vokset eller måske mindsket, uploade lidt pics fra pokertracker på udviklingen i deres spil osv. Det kunne sgu være meget spændende at følge med i. Så skulle der være lidt fra highstakes spillerne, low stackes og middel stackes samt cash og SnG.

/mvh Vesper

04-08-2010 14:02 #4| 0

Det er meget individuelt, og der er mange faktorer der spiller ind såsom:

Har du råd til at tabe penge?
Er du villig til at rykke ned, skulle det gå skidt?
Hvordan påvirker størrelsen af din bankroll, de spil på et givent niveau?
...

Men 10k$ er sikkert ikke et dårligt sted at starte.

04-08-2010 14:06 #5| 0
OP
Pokernet Champ 2023

@Meincke

Jeg har råd til at tabe pengene - i dette tilfælde har jeg sat 1,000$ ind.

Jeg er villig til at rykke ned og spille 0,50/1 hvilket jeg også tidligere har spillet.

Jeg må nok indrømme, at hvis min rulle er tæt på 5,000$ kontra 1,000$, så er jeg mere tilbøjelig til at spille lidt friskt til i starten af en session eller hvis jeg er meget oppe for dagen.

På 1/2 vil mine 1,000$ selvfølgelig kun være 5 BIs hvilket jo ikke er tilfredsstillende. På 0,50/1,00 vil det være 10 BIs hvilket heller ikke er tilfredsstillende. Grunden til at det er acceptabelt for mig er, at jeg ikke græder snot hvis jeg taber pengene, og jeg har ikke tænkt mig at rykke længere ned eller op for den sags skyld. Det skal kun være et hyggeprojekt, da jeg max spiller 1-2 dage om ugen i sammenlagt 2-8 timer.

Jeg har indtil videre spillet 3 sessions og er 125$ oppe men min EV graf fortæller mig, at jeg burde være 879$ oppe. Det er ikke inklusiv bonus. Bonusser lader jeg gå ind på min konto efterhånden som de bliver spillet fri på Party.

/Vesper

04-08-2010 14:07 #6| 0

mit bud vil også være 20xBuyin minimum, men det kommer vel an på hvor hårdt man syndes man grinder den stake man spiller, jeg plejer gerne, at vil have mellem 30-40xBuyin når jeg skifter stake (til den stake jeg skifter til) men man kan vel godt begynde, at tage et enkelt shots eller to fra 20xBuyin og så bare tilbage til den gamle stake igen hvis den ikke går;-)

04-08-2010 14:12 #7| 0

Bare for at fluekneppe lidt, så husk at skriv NL200.
-når du skriver 1/2$ ligner det at du spiller limit poker, hvilket også giver grobund for KBB's svar.

04-08-2010 14:17 #8| 0
OP
Pokernet Champ 2023

Ah yes det er selvfølgelig NL200 Holm'Em jeg spiller.

@IDDQD - hvad synes du om ideen med forskellige folk herinde havde en lille tråd, hvor de kunne opdatere om deres målsætning fx fra 100$ til 10$ på ½ år, eller fra NL10 til NL400 osv osv. Kunne det ikke være spændende?

Hvis nu folk ikke opdaterer deres tråd, går broke eller det er uinteressant læsning, så kan admins altid bare lukke ned for tråden og give adgang til en anden, så der altid er fx 10 tråde igang. Jeg synes det kunne være meget spændende læsning, og der er ingen tvivl om, at det vil motivere den som har tråden til på bedste mulige måde at leve op til sine egne forudsætninger for succes.

/Vesper

04-08-2010 14:21 #9| 0

Altså i bund og grund handler det jo om hvor risikovillig du er. Jo mindre bankroll, jo større er chance for at gå broke. Hvor stor risiko man vil påtage sig i sit spil er som sagt meget individuelt. Derfor er det også svært at vurdere for andre, hvad der er optimalt for en selv.

Du skriver selv at du kun spiller for hyggen, men hvis du går med planer om godt kunne tænke dig at prøve at spille poker lidt mere seriøst, så vil jeg anbefale at du med en bankroll på 1000$ starter væsentlig lavere end nl200.

Ang. det med tråden så er det vel lidt det samme som blogs. Her kan man dog kun følge en spiller, men der er jo heldigvis flere blogs man kan følge med i, hvis man er interesseret.

04-08-2010 14:23 #10| 0

Det er en meget sjov ide, men det er næsten det samme som blog-afdelingen af PN gør i forvejen.

-IDDQD-

04-08-2010 14:24 #11| 0
Administrator

@OP

Det er en god ide - men årsagen til at jeg synes det er en god ide, er at det primært for folk som mig er en god måde at opretholde noget selvdiciplin. Jeg bruger blog funktionen herinde til det samme. Det betyder ikke så meget for mig hvis folk synes min blog er kedelig osv - men betyder meget for mig at skrive mine tanker osv ned.

04-08-2010 14:33 #12| 0
OP
Pokernet Champ 2023

I har allesammen helt ret i, at det jeg beskriver minder om blogs. Det er faktisk også det jeg mener, men det er udelukkende på grund af min uvidenhed om de mange fantastiske tiltag Pokernet har lavet, at jeg ikke har lagt mærke til det i tide.

@Meincke - jeg er klar over at min risikovillighed er større, når jeg kun starter med 1,000$ som rulle. Det er dog min strategi, at jeg vil blive ved med at konsolidere rullen indtil den står på 5,000$ før jeg begynder at trække penge ud. Hvis jeg mod forventning skulle gå broke, så må jeg jo tage en slapper og forsøge at komme igen på et senere tidspunkt.

Tror jeg vil oprette en blog.....har som sagt kun spillet 3 sessions indtil videre og får først tid til at spille engang i næste uge. Håber bloggen kan være motiverende for mig selv og andre :-)

/Vesper

04-08-2010 16:01 #13| 0

1.000$ BR til NL200 = Garanti du går broke med mindre du rammer en heater.

5BI til NL200 er latterligt lidt, sådan som spillende efterhånden er. Det er rare du finder borde med kun 1 reg or so, og dagene hvor fiskene bare donerede penge er long gone.

Har personligt swings på over 5BI pr session ofte, så mit råd til dig vil være enten at rykke ned til NL25/NL50 så du har enten 40BI eller 20BI som hobbyspiller.

Spiller personligt med 150BI til NL200 og trækker alt derover ud, det som mange BI gør er du spiller mere afslappet og normalt, da du ikke hele tiden tænker på Ups der røg 20% af alt jeg har stående.

Som sagt mit råd er klart ryk ned til NL25 eller NL50 hvis du kun vil sætte 1.000$ ind på kontoen.

Sugeren

04-08-2010 16:23 #14| 0

du siger du spiller max. 1-2 dage om ugen, sammenlagt 2-8 timer, og du vil have noget seriøs BRM kørende med 1000$ startkapital og målet er 5000$, som du gerne ser ske meget belejligt til November hvor du skal til vegas.....
altså hvor urealistisk kan man være.....MÅSKE det kunne lade sig gøre til November jo...men 2011!
sorry, der er ingen nemme penge hvis du skal udelukke heldfaktoren.

04-08-2010 16:23 #15| 0

En metode jeg har brugt når min rulle har været langt nede (har måtte trække ud) var at shortstacke på NL200.
Altså kun ned til 50bb så der stadig er spillerum efter floppet.
Så har du pludselig dobbelt så mange skud i bøssen og du minimere chancen for at gå broke.
Hver gang du dobler op, ska du så bare være disiplineret nok til at smutte, så ik du ender med at tabe det du lige har vundet plus det du satte dig med.
Dette er efter min mening en super god måde at bygge en rulle på et limit man slår.

Leg lidt med den ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar