Done

#1| 0

.

Redigeret af Høgen d. 04-06-2012 02:34
28-03-2012 18:57 #2| 0

Det kommer lidt an på hvad vi har, og hvad bordet ellers er:-)

28-03-2012 18:59 #3| 0
OP

Hehe. Ved ikke hvorfor jeg ikke kan få HH converteren til at virker når jeg smider en hånd ind fra Hem? Den viser kun 2 af mine kort?

28-03-2012 19:01 #4| 0

Jeg når at folde på flop, men siden du nu kaldte på flop, folder jeg turn.. Vi har tynd equity og han repper stærkt.

Find et bedre spot

28-03-2012 19:03 #5| 0

Som MartinB siger det, folder allerede på floppet, så kommer du ikke i disse spots.

28-03-2012 19:42 #6| 2

Eh level?

28-03-2012 19:52 #7| 0
OP
Grethe skrev:
Eh level?

Nej det er ikke et level..
Kommenter gerne hvorfor du troede det var et level.
28-03-2012 20:02 #8| 1

Pre: Der kan (måske med fordel) argumenteres for et fold med stacks, stats og beskrivelse. Det afhænger meget af hans postflop tendenser.
Flop: Er et klart fold, mod hans 3bet range. Medmindre vi har et read, der ikke er angivet, er dette ikke en hånd jeg har lyst til at floate og lave ballade med. Med K-blocker kan det måske komme på tale, men jeg skal enten have et read eller gøre mig nogle antagelser, inden det bliver aktuelt.
Turn: Hvilken range tror du, han c/r her jf. board og stacks? Jeg kan egentlig godt lide dit stab - sizer dog lidt mindre.

28-03-2012 20:25 #9| 0
OP

Pre: Er ikke enig i at den skal foldes pre.
Det ville være noget andet hvis jeg kun havde set value, men har altså mulighed for at ramme straight (godt nok en svag) og en K høj flush.

Flop: Kan godt være jeg er galt på den her. Men mener tit han har air/par/svagt draw som jeg kan skyde ham af på turn.
Jeg kan i øvrigt reppe alle draws som completer på turn.

Turn: Han repper self stærkt på turn. JJ, wrap, flushdraw, 2 par osv.
Vil tro en 4'er eller en 7'er er god 50% af gangene og en spar er god ca 75% af gangene. 10 outs som giver ca 22% equity og vi skal vel bruge 30%
(Ret mig hvis jeg har regnet forkert)

Så fold turn skulle være korrekt.

Jeg callede dog og han viste J6xx som jeg havde 33% mod.

28-03-2012 20:30 #10| 6

Høgen, den er ikke god den der, desværre :(

29-03-2012 09:58 #11| 1

@Grethe
Spiller du HU? Jeg er temmelig uenig i din analyse.

@OP
Preflop er aldrig et fold. Kald er fint.
Floppet er også fint at floate. Du kan sagtens være bedst - og du kan sagtens få ham til at give op på turn, hvis den slår en klør og så kan du ramme din inside str8.

Turn tjekker jeg tilbage. Du har rimelig showdown value. Og du kan ramme en del - der kan give dig value på river. Ved at bette laver du egentlig din hånd om til bluff.

Som spillet folder jeg. Formentlig har du at best 15 outs - at worst 6 outs.

29-03-2012 13:10 #12| 0

Jeg har spillet klart mest 6-max, men bemærk venligst at jeg skriver; "kan argumenteres for et fold preflop" ikke at dette dermed er den korrekte løsning, men at det kræver antagelser om hans postflop spil.

Floppet er vi uenige om, ja.

29-03-2012 13:11 #13| 1

@Acparma

Pre flop er også et kald i min bog, har svært ved at folde til 3bs.

Hvorfor er det lige du vil floate floppet, det er da helt skidt.

"Du kan sagtens få ham til at give op på turn" Nå, sagtens, så du floater bare alle flops
hvor der er en fd? "Ramme din inside str8" Ja så må der bare ikke falde en klør 5, og blanke 5'er falder kan vi stadig være slået.

Gider ikke argumentere for senere streets da det er så tydeligt et fold på flopppet.

29-03-2012 13:33 #14| 0

Det der med at floate i PLO for at reppe completede draws på turn er altså ikke så sexet mod dygtige spillere som udmærket ved at du hejser en god portion af dine nut farvetræk, wraps etc allerede på floppet.

Hvis du har et klart read på han giver op på scarecards eller at du har spillet monster passivt med dine store draws så du rent faktisk kan reppe disse på turn kan floatet sikkert fint forsvares, men jeg håber ikke du spiller PLO HU og er så passiv at dette er tilfældet - i så fald er det nok et sted der kan arbejdes lidt med spillet imho.

29-03-2012 14:06 #15| 0

@Jungle

Enig.

Men selvom manden giver let op, sys jeg bare hans 3/4 pot på flop er for dyrt til at peele og begynde at leje gættelej på turn.

Hvis manden ikke er typen der giver let op er det imo helt horribelt at floate flop.

29-03-2012 14:16 #16| 1

Arrrgghh for fanden da. Nu bliver det akavet.
Jeg har set forkert på HH. Så hjerter 4 som Konge.
Beklager mit indlæg er helt dødt - og jeg er helt på linje med Grethes indlæg. Også preflop :-)




29-03-2012 14:29 #17| 0

dit nick er ikke fjernet ud for din op.. (ellers pæne stats du har på SC ;)

29-03-2012 15:00 #18| 0
Høgen skrev:
Pre: Er ikke enig i at den skal foldes pre.
Det ville være noget andet hvis jeg kun havde set value, men har altså mulighed for at ramme straight (godt nok en svag) og en K høj flush.

Flop: Kan godt være jeg er galt på den her. Men mener tit han har air/par/svagt draw som jeg kan skyde ham af på turn.
Jeg kan i øvrigt reppe alle draws som completer på turn.

Turn: Han repper self stærkt på turn. JJ, wrap, flushdraw, 2 par osv.
Vil tro en 4'er eller en 7'er er god 50% af gangene og en spar er god ca 75% af gangene. 10 outs som giver ca 22% equity og vi skal vel bruge 30%
(Ret mig hvis jeg har regnet forkert)

Så fold turn skulle være korrekt.

Jeg callede dog og han viste J6xx som jeg havde 33% mod.



Nu har jeg siddet og kigget på hh i to minutter; hvordan er det lige river 7'er kan være god for dig halvtreds procent af gangene?

Derudover synes jeg alt andet end dit pf call er håbløst :(
30-03-2012 12:05 #19| 1
JoeLOL skrev:
Høgen skrev:
Pre: Er ikke enig i at den skal foldes pre.
Det ville være noget andet hvis jeg kun havde set value, men har altså mulighed for at ramme straight (godt nok en svag) og en K høj flush.

Flop: Kan godt være jeg er galt på den her. Men mener tit han har air/par/svagt draw som jeg kan skyde ham af på turn.
Jeg kan i øvrigt reppe alle draws som completer på turn.

Turn: Han repper self stærkt på turn. JJ, wrap, flushdraw, 2 par osv.
Vil tro en 4'er eller en 7'er er god 50% af gangene og en spar er god ca 75% af gangene. 10 outs som giver ca 22% equity og vi skal vel bruge 30%
(Ret mig hvis jeg har regnet forkert)

Så fold turn skulle være korrekt.

Jeg callede dog og han viste J6xx som jeg havde 33% mod.



Nu har jeg siddet og kigget på hh i to minutter; hvordan er det lige river 7'er kan være god for dig halvtreds procent af gangene?

Derudover synes jeg alt andet end dit pf call er håbløst :(


Mon ikke han mener en 5'er.

Pas på med at lave de her flop floats og så bette når du turner din bagdørs draw. Gode spillere vil eje dig med de her c/r hvor de cbetter flop og checker turn. Hvis jeg floater flop, så checker jeg denne her turn. Bluffer i stedet turns der missede mig men ramte en draw - altså mod aggro villains. Mod mere passive fætre er det fint at bette turn

Jeg er enig i Lol2Larsen. Selv hvis vi har et godt read er hans sizing på flop lidt pebret. Det er fint at være stædig i de her spots og floate/raise en del. Men mod villains der cbetter stort kan vi roligt skrue ned for bluffene og nyde større IO når vi rammer. Det betyder ikke vi ikke skal floate og bluffe nogen flops, det her er bare ikke et af dem, da det rammer en røvfuld af hans range

Mht til preflop. Det må aldrig være til debat om vi kalder 3bettet. For 100bb kan villain ikke have nogen range hvor vi ikke kan kalde med stor +EV. Uanset om han rr tight eller bredt er det profitabelt. Hvis Hero ikke kan kalde det reraise med +EV, så er han ekstremt -EV i hele matchen og skal insta sidde ude ved næste big blind

Lad dog være med at click den. Det kan gå an mod dårlige spillere at bruge forskellig sizing. Men mod gode spillere bliver du ejet. De vil forsvare ekstremt bredt og 3bettet ekstremt bredt mod dine clicks.
Redigeret af HolchKnudsen d. 30-03-2012 12:10
30-03-2012 12:36 #20| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
JoeLOL skrev:
Høgen skrev:
Pre: Er ikke enig i at den skal foldes pre.
Det ville være noget andet hvis jeg kun havde set value, men har altså mulighed for at ramme straight (godt nok en svag) og en K høj flush.

Flop: Kan godt være jeg er galt på den her. Men mener tit han har air/par/svagt draw som jeg kan skyde ham af på turn.
Jeg kan i øvrigt reppe alle draws som completer på turn.

Turn: Han repper self stærkt på turn. JJ, wrap, flushdraw, 2 par osv.
Vil tro en 4'er eller en 7'er er god 50% af gangene og en spar er god ca 75% af gangene. 10 outs som giver ca 22% equity og vi skal vel bruge 30%
(Ret mig hvis jeg har regnet forkert)

Så fold turn skulle være korrekt.

Jeg callede dog og han viste J6xx som jeg havde 33% mod.



Nu har jeg siddet og kigget på hh i to minutter; hvordan er det lige river 7'er kan være god for dig halvtreds procent af gangene?

Derudover synes jeg alt andet end dit pf call er håbløst :(


Mon ikke han mener en 5'er.

Pas på med at lave de her flop floats og så bette når du turner din bagdørs draw. Gode spillere vil eje dig med de her c/r hvor de cbetter flop og checker turn. Hvis jeg floater flop, så checker jeg denne her turn. Bluffer i stedet turns der missede mig men ramte en draw - altså mod aggro villains. Mod mere passive fætre er det fint at bette turn

Jeg er enig i Lol2Larsen. Selv hvis vi har et godt read er hans sizing på flop lidt pebret. Det er fint at være stædig i de her spots og floate/raise en del. Men mod villains der cbetter stort kan vi roligt skrue ned for bluffene og nyde større IO når vi rammer. Det betyder ikke vi ikke skal floate og bluffe nogen flops, det her er bare ikke et af dem, da det rammer en røvfuld af hans range

Mht til preflop. Det må aldrig være til debat om vi kalder 3bettet. For 100bb kan villain ikke have nogen range hvor vi ikke kan kalde med stor +EV. Uanset om han rr tight eller bredt er det profitabelt. Hvis Hero ikke kan kalde det reraise med +EV, så er han ekstremt -EV i hele matchen og skal insta sidde ude ved næste big blind

Lad dog være med at click den. Det kan gå an mod dårlige spillere at bruge forskellig sizing. Men mod gode spillere bliver du ejet. De vil forsvare ekstremt bredt og 3bettet ekstremt bredt mod dine clicks.


Ja, mente self en 5'er.
Efter at have læst svarene herinde og specielt dit, kan jeg godt se at jeg spillede den skidt
Mht mit click, tror jeg det var en fejl, for det er normalt ikke noget jeg gør.
30-03-2012 13:49 #21| 1

Med mindre villain er en halvsyg aggro-abe post, er det næppe stor værdi, vi kan trække ud af ham med vores hånd på trods af, at han 3-better en del. Vores hånd flopper ikke specielt godt, og vi risikerer ofte at realisere vores negative implied ved at komme i vanskeligheder de gang, hvor vi snitter. Derimod har jeg svært ved at forestille mig sits, hvor vi napper hele hans stak, så jeg hælder mest til fold pre til 3-bet alternativt 4-bet afhængig af villain's fold-%.

Flop ligner rent spew, men når vi nu vælger denne fancy linie, synes jeg klart at check bag på turn er oplagt, hvilket naturligvis afhænger af hans stats på turn. Når vi nu ender med at stikke turn alligevel, har jeg det helt find med at B/F - aktuelt havde det været en fejl, men en realistisk range på ham, vil jeg formode har os godt pakket ind, uden dog at have haft den igennem PPT endnu.

30-03-2012 14:49 #22| 0
OP
CoolHandJake skrev:
jeg hælder mest til fold pre til 3-bet alternativt 4-bet afhængig af villain's fold-%.


Folder generelt ikke til 3-bets medmindre jeg virkelig har en skodhandske.
Position er en for stor fordel, Hvis man selvfølgelig har sine postflop skills i orden.

4-bet kan jeg ikke se nogensinde ville være profitabelt, når hånden, som du selv siger, flopper så dårligt.
Folk folder slet ikke ofte nok preflop I PLO til at man kan 4bet bluffe profitabelt.
Redigeret af Høgen d. 30-03-2012 14:55
30-03-2012 15:14 #23| 0

"4-bet kan jeg ikke se nogensinde ville være profitabelt, når hånden, som du selv siger, flopper så dårligt.
Folk folder slet ikke ofte nok preflop I PLO til at man kan 4bet bluffe profitabelt"



Det er jo super individuelt fra villain til villain..

Generelt skal alt spil justeres til den modstander vi er oppe imod, og det er uhyre vigtigt at observere hans tendenser i alt lige fra postflop spil til 3,4, 5 betting og hans aggresivitet..

Redigeret af MartinB d. 30-03-2012 15:15
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar