HU200 - Hero call mod aggressiv reg?

#1| 0

Villain er solid vindende. Han 3better ca 40% over de 40 hænder jeg har på ham og med en samlet AF på 12.
Meget aggressivt game.

Jeg har tidligere vundet en 40BB pot med et bluff faceop. Og jeg ved at villain ik er glad for mig.
Villain går efter få sekunder allin på river.

Kan vi call her?

***** Hand History for Game 10160153285 *****
$200 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 18, 02:06:57 CET 2011
Table Heads Up #1770011 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2

Seat 1: VILLAIN ( $242.40 USD )
Seat 2: HERO ( $242 USD )
HERO posts small blind [$1 USD].
VILLAIN posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A 8 ]
HERO raises [$3 USD]
VILLAIN raises [$16 USD]
HERO calls [$14 USD]

** Dealing Flop ** [ 4, 4, 9 ] 36$
VILLAIN bets [$24 USD]
HERO calls [$24 USD]

** Dealing Turn ** [ 7 ] 84$
VILLAIN bets [$48 USD]
HERO calls [$48 USD]

** Dealing River ** [ J ] 180$
VILLAIN is all-In [$152.40 USD]
HERO?

18-02-2011 17:51 #2| 0

Ja caller, du har en del svage hænder i din range (Ax). Du kan også have misset FD. J er scarecard da det completer T8 JT J8. Tror bluff fra villain er meget sandsynligt med misset FD, gs/oe-draws samt diverse overkort (KT fx). Er heller ikke specielt bange for AT AQ AK, da det virker oplagt for villain at spille dem anderledes, fx b flop c/c turn eller c/c flop. Villains value range er nok 9x+.

18-02-2011 19:05 #3| 0

øehm. fold pre?
hvordan har du etableret at villain ik er glad for dig?
De 40% er jo relateret til hans Vpip- kombineret med samplesize siger det jo næsten ingenting.
Ser et stort problem i at Villains "bluffshoverange" indeholder en hel del bedre hænder end din.

18-02-2011 19:10 #4| 0

hvis man folder A8o mod en der 3better 40% over 20 mulige forsøg, så har man tabt kampen.

18-02-2011 19:13 #5| 0
18-02-2011 19:23 #6| 0

der er så mange folk der 3better helt sygt i starten af matchen, da folk folder alt for meget netop pga deres nit-tankegang: "det er tidligt i matchen, jeg vil gerne lige se ham lidt an før jeg roder mig ud i nogle marginale spots" + "sample size er for lille til at jeg kan være sikker på at han 3better så meget, derfor må jeg nok hellere spille tight lidt endnu". Når de så endelig har fundet ud af at han 3bettede hænder som 74o mod dem begynder de så at calle meget lightere, men så har modstanderen allerede justeret ned til en "normal" 3bet%.

18-02-2011 19:25 #7| 0

vi har forhåbentlig åbnet mere end 50% af knapperne. med min-r helst 100%. hvad jeg antog da jeg sagde 20 forsøg.

18-02-2011 19:26 #8| 0

Call 3bet pre er standard spil imod en villain som virker reg like.

Pænt tæt spot...man kan sagtens argumentere for et call, som Yarx gør det.
Meh...jeg kan bedst lide et fold, da vi kun har 40 hænder og umuligt kan have solidt read på villain her.
Overvej også, at hvis vi pokerstover 40% range imod A8 på denne river, så har vi 31,55%, så ca. breakeven, og vi må antage at den gennemsnitlige villain er vægtet mere imod value end air i det her spot. Ja, mange villains er da pænt polarizeret her...men syntes ikke vi har reads til calle ned endnu.

18-02-2011 19:28 #9| 0

Okay, fair argument, på baggrund af den generelle teori omkring HU-regs (aggresiv 3-betting early match), er det så profitabelt at flatte A8o i position til et stort 3-bet i spottet her?

Altså jeg har svært ved at se upsides ved at spille A8o passivt her.

18-02-2011 19:36 #10| 0

@Ncoa

tror også selv du er klar over det, men det er altså uhensigtsmæssigt at bruge top 40% som villains range. man er altså nødt til at modificere den efter hvordan man tror villain spiller de forskellige hænder. fx er det ikke sandsynligt at han shover 7x eller 66 fx + hvad jeg sagde tidligere om at han spiller AK AQ AT (og obv også AJ) anderledes.

18-02-2011 19:57 #11| 0
OP

Jeg raiser næsten alle knapper i HU, specielt mod regs, så jeg synes det er fint at flatte A8o her.

Inden matchen her, blockede jeg nogle af villains borde fordi han ikke ville spille mod mig.

Jeg synes selv det er et close spot, som Yarx også er inde på.
Villain ville helt sikkert spille mange valuehands anderledes og et muligt missed draw eller air kunne snildt spilles sådan her på netop dette board.

18-02-2011 20:29 #12| 0

Jeg har læst ovenstående kommentare relativt hurtigt.

Men PF mener jeg er et Fold. Vi har alt for ofte reversed implied odds. Og der findes tonsvis af bedre hænder at flatte med. Det er i hvert fald meget marginalt +EV.

Flop call er ok, afhængigt af hvad vores plan er på fremtidge streets.

Turn call er også ok, hvis vi tror at Villain ofte vil stoppe med at bette på River, så vi kan få et Showdown.
Eller at vi tror Villain har en stor overvægt af Bluffs i sin Range, og vi derfor planlægger at calle River.

River er meget klam.

1: Han kan Bluffe os med bedre hænder end vores
2: Vi kan ofte være slået af rigtige value hænder
3: Min erfaring i disse spots, efter netop at have bluffet en relativ stor pot hjem, er at Villains IKKE Bluffer, men netop regner med vi tror det, og derfor Value smadre os.

Så jeg mener det er et fold senest på River.

@Zeranor

Hvilke valuehænder mener du Villain ville spille anderledes, og hvorfor?

18-02-2011 21:04 #13| 0
OP

SirThomas.
Det skal siges at jeg har foldet en del til hans 3bet inden hånden og 4bettet ham én gang.
Jeg synes stadig flat med A8o er fint mod en så 3bet happy reg tidligt i matchen.
Vi er jo foran langt største delen af gangene.

Du har ret i at river er klam, men hvorfor tænker han ikke også sådan?
Ang. hænder der slår os.
Jeg tror aldrig han ville spille et højere es på den måde.
Små PP's tror jeg ikke han 3better, og slet ikke shover på river.
Høje PP's 3better han self. men tror igen ikke han ville shove river på dette board.

Jeg synes det lugter meget af bluff.

Ydermere kan det være stor +EV at lave sådan et hero call og tage hjem så tidligt i matchen hvis vi fanger ham her, det aspekt bliver vi også nød til at have med synes jeg...

18-02-2011 21:06 #14| 0

@Zeanor

hvis jeg forstår dig ret, så mener du at han ikke shover TT her. det gør han.

18-02-2011 22:26 #15| 0

@Zeranor

A,8o er utroligt svær at spille profitabelt i en 3-bet pot mod en vi anser for ikke at være bange for at smadre igennem.
Problemet er at vi ikke kan ramme ret mange hænder, som vi er virkeligt glade for. Og når vi så samtidigt er 120bb dybe, så bliver det hurtigt klamt.

Hvad er planen hvis vi rammer et A på Floppet? Call 3. streets?

Mht. River, det er ikke så meget riverkortet der er klamt. Det er det at vi skal beslutte os for om vi vil calle 75bb mere, hvilket er meget på A,8 høj uden klare reads/tendenser.

1: Mht. A med bedre kicker. Hvis han virkeligt er aggr. kan han godt spille et A med bedre kicker sådan her, da vi ligner meget et lavt par, og dette vil han regne med vi ofte folder til et Shove på River, da der ikke er mange der vil calle 75bb med et lavt par. (Jeg ved ikke om han er den type, jeg siger bare muligheden er der)

2: Hvis han 3-better 40% indtil videre, vil jeg da tro det vil være rimeligt naturlit for ham at 3-bette et lavt par, for så at kunne 5-bet shove det til et evt. 4-bet.

3: Hvorfor tror du ikke han ville Shove et højt PP på dette board? Han er stort set aldrig bagud.

Ja du har ret i det kan være meget +EV at Tilte ham ved at calle med A high og vinde, især fordi han i forvejen måske er overaggr. Dog kan det også være skidt at lade ham få overtaget ved at vinde en 240bb pot.

Forresten skal man også passe på med at lægge for meget i stats over 40 hænder.

18-02-2011 22:44 #16| 0

@Yarx

obv er jeg klar over det :P.

Var bare en point, og en måde at vise på, at langt største delen af villains range rammer det her board (på riveren), at vi skal have et meget sikkert read for at kunne calle.

19-02-2011 01:58 #17| 0

Hvis du åbner 50% på knappen HU og han 3better 40%, har du ham selvfølgelig super rangecrushed.
En lineær 40% stove range er :44+,A2s+,K2s+,Q4s+,J7s+,T7s+,97s+,87s,A3o+,K7o+,Q8o+,J8o+,T9o
Hvis du f.eks flatter top 40% af din åbningsrange, defender du dermed top20% lineært.
66+,A4s+,K8s+,Q9s+,J9s+,T9s,A9o+,KTo+,QTo+,JTo
Her er A8o ikke engang med, og jeg tror det er fint at folde A8o med hans nuværende frekvenser.

Lidt svært at sige en masse om dit calldown, udover at A8o er en ret dårlig hånd at calle ned med og din range burde være så stærk at A8o ikke er et call.

19-02-2011 02:46 #18| 0
Jeg har tidligere vundet en 40BB pot med et bluff faceop. Og jeg ved at villain ik er glad for mig.

Hvad bygger du det på? Har han sagt noget grimt om din mor efterfølgende? Personligt er jeg særdeles tilfreds med folk der stolt viser et bluff op fordi det giver mig noget information som de kunne have valgt at holde for sig selv...

A8o er imo ikke den mest oplagte handske at forsvare med da du ikke føler dig godt tilpas på ret mange flops, så foretrækker klart 4bet eller fold pre.

Som spillet må du jo nødvendigvis kalde flop - folder så turn da 7eren er et lortekort at skyde 2nd barrel på hvis han er nogenlunde tænkende.

Ser ingenlunde J som noget ultimativt scare card på river - A, K eller en ville imo være væsentligt mere oplagte bluffkort.
19-02-2011 04:23 #19| 0

Enig med kommentarerne so far: pre er skidt, men jeg tror faktisk hellere, at jeg vil 4-bette end folde til hans 3-bet. Hvis han 3-better så meget, skal vi under alle omstændigheder have aktiveret 4-bet knappen og A8o spiller bedre i en 4-bet pot end en 3-bet pot IP, så for mig er call den dårligste muiighed pre ift. hans 3-bet.

Som spillet tror jeg,a t jeg oftest folder turn, men turn er nok mest close; flop call er standard og river er også for mig et standard fold.

19-02-2011 09:57 #20| 0

@de fleste angående A8o call pre

Det afhænger nok også af hvordan man generelt spiller HU.

Hilberado, du taler om åbne knap 50%...det er semi abstrakt for mig...altså det sker imod de mest lagtards, men det er sku sjældent :P. A8o er oftest toppen af min åbningsrange!

Vil også sige at man rimeligt simpelt kan sætte det op i pokerstove.

Imod en top 20% 3bet range (ja, mange har noget mere polarizeret range, men tænkt eksempel), da har A8o 44%. Vi har tit næsten 1:2 på et call med position, altså mere end rigeligt med odds. Positionen betyder selvfølgeligt mindre nu da stak/pot er mindre, men trækker ihvertfald ikke i en negativ retning.

Ja, alle AXo hænder i top 20% dominerer os, men så længde vi er bevidste om dette, så er det intet problem.

4bet/fold er slf også +ev. Jeg vælger bare oftests de dårligere AXo hænder til dette. Imod en mere tight 3bet range, like 10-15%, da er jeg helt med på at 4bet/fold er langt superior...

19-02-2011 17:01 #21| 0

Hvad mener du med at A8o er toppen af din åbningsrange?

Enig i at 50% er for tight fra btn. Mod sådan en fætter vil jeg gerne beholde en høj knap-frekvens og holde hans damp oppe og istedet finde en god range at fortsætte på til hans 3betting, istedet for at nitte den op med 50% BTN frekvens og dermed lade ham slowe ned oop.

"Ja, alle AXo hænder i top 20% dominerer os, men så længde vi er bevidste om dette, så er det intet problem."
Ahhh sjakbas, jeg skulle mene det er et problem at være domineret hele tiden.
Det duer ikke blot at tage A8o vs top20% --> 44%eQ --> 1:2 --> kårl!
Check hvilke hænder en 20% range indeholder, bedre As og en masse andet. Hvilke fede scenarier løber postflop med A8o IP? Generelt bliver det svært at spille en stor pot med den bedste hånd uden at cooler villain, svært at semi bluffe A8o osv.
Jeg tager JTo over A8 vs en frekvent 3better, og som jeg skrev i 1:58 kunne JTo være bunden af vores flat 3b range. (ok, det er self totalt farked at være SÅ lineær / broadway heavy, så der skal nok måske lidt SCs ind også). Men mod en 40% 3b range, spiller klaveret bare noget bedre med høje kort IP med 30bbs. Tænk over hvor mange TP/Draw/Float boards du har med JT vs A8o.
Du skal også have en 4b value/bluff range også, og her er A8o en super kandidat at have med.

Nå, det var vist nok om den famøse A8off-suit hånd!:)

19-02-2011 17:28 #22| 0

DEAD MAN'S HAND! Don't play it - maybe you die!

19-02-2011 18:18 #23| 0
OP

Tak for inputsne alle! Også omkring A8o pf i dette spot.
Jeg er generelt ringe til at forklare mine tanker og er typen der spiller primært på intuition.
Er dog solid vindende spiller på HU200.

Selv hånden: (Jeg tankede og lavede calldown)

***** Hand History for Game 10160153285 *****
$200 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 18, 02:06:57 CET 2011
Table Heads Up #1770011 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2

Seat 1: VILLAIN ( $242.40 USD )
Seat 2: HERO ( $242 USD )
HERO posts small blind [$1 USD].
VILLAIN posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A 8 ]
HERO raises [$3 USD]
VILLAIN raises [$16 USD]
HERO calls [$14 USD]

** Dealing Flop ** [ 4, 4, 9 ] 36$
VILLAIN bets [$24 USD]
HERO calls [$24 USD]

** Dealing Turn ** [ 7 ] 84$
VILLAIN bets [$48 USD]
HERO calls [$48 USD]

** Dealing River ** [ J ] 180$

VILLAIN is all-In [$152.40 USD]
HERO is all-In [$152 USD]
VILLAIN shows [ Q, T ]a pair of Fours.
HERO shows [ A, 8 ]a pair of Fours with Ace kicker.
VILLAIN wins $0.40 USD from the side pot 1 with a pair of Fours.
HERO wins $483 USD from the main pot with a pair of Fours with Ace kicker.

Det er MEGET sjældent jeg lavet et call som dette, hånden ændrede radikalt på det efterfølgende spil til min fordel.

Men det er nok ikke noget der sker igen lige foreløbigt :D

20-02-2011 10:23 #24| 0

@hilberado

Kan godt se at JTo har andre fordele...men med JTo er begge vores kort domineret...i det mindste kan vi være sikre på at vores 8'er i A8 aldrig er domineret.
Og hvis du ser på equity....ja, så vinder A8 sku 10% mere ved showdown!
Yderligere kræver et float med JTo også at du rammer boardet på en eller anden måde...syntes at der er flere boards du kan floate med A-høj showdown value.

Jeg caller slf også JTo...siger ikke du skal folde den, men siger at det ikke giver vild mening, at den er bedre end A8o.

Anyways...close imellem 4bet og call (er primært nok derfor vi diskuterer det, da der er argumenter begge veje). Min pointe er primært, at A8o er bestemt ikke hånden du skal folde i en reg HU kamp. Hvis man åbner 100%, ja så er det top 22% af din range (det jeg mener med "toppen"), så jeg har mange andre betydeligt ringere hænder at folde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar