HU100: QQ value river?

#1

Jeg har spillet ham i omk 40 hænder - han virker semi donket (limper tit og caller mange af mine pfrs og folder til cb)

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (2 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (SB) ($101.20)
BB ($115.90)

Preflop: Hero is SB with Q, Q
[color=#CC3333]Hero bets $2.50, BB calls $2

Flop: ($6) 5, 8, 4 [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets $5, BB calls $5

Turn: ($16) 10 [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets $12, BB calls $12

River: ($40) 2 [color=#009B00](2 players)
BB checks


VB 24 her? fold til ai?

21-11-2009 18:20 #2

Jeg tror bare jeg checker den her, med alle de draws der ramte river.

Kan ikke rigtig se hvad han skulle kalde med, som du har slaaet, og ved at bette giver du ham bare chancen for at bluffe den.

21-11-2009 18:39 #3

Jeg valuebetter en 25-30$ og folder til shove imod std svag - loose modstander.

Flushen er selvfølgeligt i villain range, men det samme er et tons par, som har lyst til at calle dig.

21-11-2009 18:40 #4

Det afhænger naturligvis af Villain.

Men eftersom mere eller mindre alle draws har ramt på River checker jeg ofte bag...

21-11-2009 18:43 #5

Jeg VB'er 21$ og folder til push.

21-11-2009 20:41 #6

Uhhhh, never check i det her spot!!!!! Bet-call 25% og bet-fold 75%. Jeg vil nok bette mere end 24, da vi får en del calls fra 8x hænder her, måske endda nogle 5x. Det gør godt nok foldet sværere potodds-mæssigt hvis villain c-r, men lettere read-mæssigt, da han vil bluffe med lavere frekvens mod et større bet.

Efter at have tænkt lidt over det, kan jeg faktisk også godt li 1/2 pot som du selv foreslår, der får vi flere 5x calls

21-11-2009 21:56 #7

Jeg er selv tilhænger af tynde Valuebets.

Men når alle draws rammer, så caller folk jo ikke tyndt længere, da de kun slår et totalt Bluff, og folk semi-bluffer oftest...

Villain skal efter min mening være kæmpe calling station for at calle med bare et par 5 her...

21-11-2009 23:04 #8

Med overkortet på turn og en river der completer samtlige draws, er jeg ikke vild med at VB her.

Enig med SirThomas

21-11-2009 23:54 #9

Men hvad er problemet i at folk ikke caller tyndt længere? De raiser jo langt de fleste af de hænder som slår vores, dvs det er et stort set risikofrit v-bet vi laver, da vi oftest folder til et raise...

22-11-2009 00:09 #10

Som jeg skrev vil jeg påstå at Villain skal være en forholdsvis stor calling station eller der skal være en lettere syg dynamik før Villain bør calle et River bet her med fx. en 8'er.

Villan kan jo sagtens calle Flop og Turn med en 8'er, fordi han der er foran de fleste draws. Men eftersom River Completer mere eller mindre alle draws kan jeg ikke se hvad en sane Villain skulle calle med som vi slår, medmindre det første jeg skrev er tilfældet.

Det vil efter min mening være et leak at calle et River bet med lavt par på dette bord. Hvis River ikke havde completed så mange ting kan det komme på tale for Villain at calle et River bet imo.

@pow9199

Risikofrit VB?

Tja... Bortset fra at jeg tror det er -EV at VB her i længden...

22-11-2009 00:18 #11

Blind vs. blind må tale til vores fordel, da villain formentligt sætter os på en forholdsvis bred range.
Jeg valuebetter tyndt. Synes vi misser value fra utrolig mange pocketpairs eller suited connectors der gerne vil kalde os. Tror næppe villain kommer ud af skuret og bluffer her.

Den her type spiller på NL100 kalder aaalt for meget, og er fløjtende ligeglad med om flushen completer imo.

22-11-2009 00:23 #12

Hvordan kan river v-bet nogensinde være -ev?

Hvis villain raiser sine completed draws og formentlig laver for få af sine made hands som ellers har SD value om til bluffs, så er det stensikker value i banken her. Der er stort set ingen af de hænder der 'bare' caller os, vi ikke slår (det sku da lige være T8) og eftersom folk ikke kan li at folde, er det godt og vel risikofrit at bette river.

22-11-2009 00:40 #13

@Acecobar

Du kan ikke sige blind vs. blind som sådan, eftersom vi spiller HU

@pow9199

Et River VB kan være -EV hvis han Raiser os og vi folder oftere end at han caller og taber.
Hvis dette er tilfældet taber vi jo penge på at bette...

Derudover kan han også calle og vinde, hvis han har haft to lave par, som han har spillet forsigtigt...

22-11-2009 00:46 #14

Pow>> Nej men hvis villian aldrig kalder, men kun folder/raiser så er det jo penge lige ud af vinduet...

Synes også checket er bedst her, der er ikke mange hænder vi slår der betaler, så tror også kun vi får ham til at folde den dårligste hånd eller raise den bedste og dermed er det -EV..

- X

22-11-2009 00:52 #16

@ Thomas

Efter +9 timers grind overså jeg, at det var HU i farten.

Jeg kommer dog stadigvæk ikke udenom at valuebette tyndt. Spændt på at høre hvad villain havde.

22-11-2009 00:52 #15

@Ace:

+1 spot on imo

@Thomas:

Og hvor ofte raiser 'han virker semi donket (limper tit og caller mange af mine pfrs og folder til cb)' så imod dit v-bet? Jeg gider ikke engang stove den, fordi spottet er så standard, det er srsly det letteste v-bet i historien her og det er slet ikke så tyndt et v-bet som du lige tror... Som sagt, hvis vi spiller mod en aggro og dygtig HU spiller, der kan bluffe river ofte nok, så er check ok (faktisk er det slet ikke ok i det spot heller, da vi nu kan bet-calle profitablet, en hvis % af gangene, hvis vi ved han kan bluffe)

22-11-2009 00:59 #17

@malxom

Tak for den gode info, den havde jeg aldrig set selv. Hvis det er tilfældet at villain kun raiser eller folder, ja, så er det obv et check, men så skal vi også checke alle vores sets bag her, fordi vi stensikkert har villain på str el fl?Desuden har villain også en calling range her og der er vi langt foran...

Husk nu villain er en station og en fisk

22-11-2009 01:01 #18

@pow

Hvis han folder ofte til CB, må hans gns. range være stærkere på River end andre spilleres der folder "normalt" til CB.

Derudover slår han på River kun totale bluffs, da han nu er bagud til alle Overpar, TP og Draws der nu har ramt.

Og som jeg skrev tidligere:

"..vil jeg påstå at Villain skal være en forholdsvis stor calling station eller der skal være en lettere syg dynamik før Villain bør calle et River bet her med fx. en 8'er."


"det er srsly det letteste v-bet i historien" - No comment

22-11-2009 01:04 #19

@pow
Fint du argumenterer for din holdning, men når en reg. der er solidt vindende på nl2-10k HU kommer med nogle argumenter, skulle du måske overveje at være en smule åben for disse?

Man kan have forskellige holdninger til spottet, men:

"Jeg gider ikke engang stove den, fordi spottet er så standard, det er srsly det letteste v-bet i historien her"

Er vist tæt på en overdrivelse.

1. Ofte vil vi se villan calle forholdsvis tyndt, fordi han sætter os på et draw, da alle draws completer på river, må vi forvente han strammer temlig meget op

2. Han bliver beskrevet som lidt callish, så han kan vel godt have siddet og callet med lavt 2 par ish.

3. Antallet af de hænder vi må forvente han caller med her er meget begrænsede, dvs. den value vi kan regne med de gang han caller os og vi vinder skal holde op mod de penge vi mister med vores bet, de gange han:

- bluffer os af potten
- caller og viser den bedste hånd
- har ramt hans draw og raiser os af hånden

Jeg syntes forholdet er skævt og vil derfor vælge at checke bag.





22-11-2009 01:16 #20

laur

Jeg kan sagtens se argumenterne for at checke bag, det tror og håber jeg alle der har læst med her ret let kan se, og der er masser af spots hvor det kan være korrekt, men nøjagtigt samme action som her. Men srsly, checke bag mod en fisk med så stærk hånd som QQ er galt...

Og lol, det er 2. gang på få dage jeg er blevet bedt om at høre hvad de 'voksne' siger ;)

De folk der er for at checke, hvad range vil i bet-calle, bet-folde og checke her?

22-11-2009 01:27 #22

Forstår ikke helt hvorfor man skal være så bange for at v-bette her. Hvis han er en klassisk weak-passive kalder han med alle 8'ere, alle par der er lavere end QQ, 2 par og set. Han kan checkraise (ofte minraise) en flush, men gør han det, kan vi folde uden at tænke 2 sekunder.
Alt i alt er der flere hand combos vi slår end taber til i hans calling range, så jeg er ret sikker på det er +ev at v-bette selv om vi nogle gange sidder med åben mund og polypper når han kalder og viser et set i 4'ere eller 5'ere.

22-11-2009 01:27 #21

@pow
he he jamen de voksne har ofte ret, det lærer man bare først når man selv bliver voksen :-)

22-11-2009 03:15 #23

@besen
Det er ikke et spørgsmål om at være bange for at bette eller har en svær eller let beslutning hvis han giver os på nakken. Tror uenigheden handler om han stadig caller light på den her river når samtlige draws completer.

Han skal altså være temlig fisket for at finde et call frem med 8x eller 5x, da han med den river, reelt kun slår rene bluffs med disse hænder.

22-11-2009 11:48 #24

@pow9199:

Det kan da sagtens være -EV at v-bette. Hvis ikke du forventer at blive kaldt af hænder, du slår.

@OP:

Vb'er nok en 26 stykker. Mon ikke Villain leader river med en ramt flush?

22-11-2009 12:48 #25

@ Laur
Udgangspunktet her er jo netop at han er fisket, og vi derfor forventer at han betaler med svagere holdings. Hvis han ikke var fisket, ville der slet ikke være en svær riverbeslutning da vi så uden tvivl havde hørt fra en mere "normal" villain på flop eller turn hvis han havde 2 par, set eller str8. En "normalt tænkende" villain ville jo også ofte CR flop med flush draw eller i hvert fald 9 ud af 10 gange leade river hvis han ramte flushen da han netop ville forvente at de fleste hænder ville checke bag hos hero.

@ sir thomas
Hvis han folder ofte til CB, må hans gns. range være stærkere på River end andre spilleres der folder "normalt" til CB.

Det er selvfølgelig korrekt, men også lidt tidligt at konkludere efter 40 hænder. Dvs. han har siddet i BB 20 hænder hvor han eller hero sikkert har foldet preflop nogle gange, så måske har der været ca 10 cbets hvor han så har "foldet til de fleste". Imo alt for lille sample at drage nogle konklusioner på. Kan ligesågodt betyde at han bare spiller fit or fold ud fra devisen: "Hvis jeg rammer et par kalder jeg ned".

22-11-2009 13:02 #26

@ Laur.

Selvfølgelig skal man lytte til de voksne, men er de voksne også bedst til at arrangere en fest for en 20 årig? ;) Det jeg mener er, at fisk på NL1k+ ikke er komplet fatssvage og tildels forstår grundelementerne i poker. Den her type spiller er slet ikke ude og tænke i ranges, men sidder bare og stirrer på sit par, som han ikke kan folde, hvis han får en god pris! Han kommer heller ikke ud og raiser andet end en flush her. Ergo, skal han valuebettes tyndt (½pot)!

Besen er mest spot on i den her debat, og virker til at kende niveauet rigtigt godt imo.

22-11-2009 14:09 #27

spot on ace

22-11-2009 16:07 #28

@laur/SirT

"Som jeg skrev vil jeg påstå at Villain skal være en forholdsvis stor calling station eller der skal være en lettere syg dynamik før Villain bør calle et River bet her med fx. en 8'er."

Præcis dette er mere eller mindre std for en donket spiller på nl100. Jeg har spillet en del HU på det seneste og jeg er faktisk begyndt at standard valuebet sådanne spots selvom en del draws completer, og det er virkelig tit man bliver kaldt light.

Jeg er helt klart enig i at hvis vi spiller mod en sane villian checker vi bagved her.

23-11-2009 14:51 #29

Jeg har ikke lige haft adgang til internet de sidste par dage...

@djowgern
"Vb'er nok en 26 stykker. Mon ikke Villain leader river med en ramt flush?"

Jeg tænker umiddelbart at dette ofte er tilfældet for mange donks - jeg tror bestemt at de fleste vil bette ud her med flushen.

Jeg chekkede og så at villian havde 89. Jeg ved dog ikke om han havde callet mit VB på river, da netop alle draws ramte.
Det eneste han imo kan calle med som vi slår er 8X, 99, JJ og jeg tror der er færre af dem, som caller når river nu rammer alle draws.
Han kunne, som SirThomas skriver også snildt sidde og slowplaye den med 67, 54 eller et set måske.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar