HU PLO400 - linie tjek ? Std eller skal jeg folde?

#1| 0

Har tænkt over denne hånd siden jeg spillede den igår, har ikk HH'en med i får den på hukommelsen.

Villain er reg og en loose/aggro type, har spillet mod ham flere gange før, hvor han re raiser pre flop ufattelig tit = nøjagtigt samme type som mig.

Stacks:
Villain 800ish $
Hero 500ish $

Hero har 33K10
Villain raiser small blinden til 12$
Hero caller 12
FLOP: 3 5 J rainbow Pot 24 dollar
Hero checks
Villain bets 16$
Hero raiser til 52$
Villain raiser til 124ish$
Hero caller
Turn:3 5 J 8 ( nu kommer der et flush draw også)
Hero better pot og er all in, og villain kommer også all in.

Villain har et set i 5ere og vinder puljen.

Mit spørgsmål er om jeg kan folde mit buttom set eller er denne hånd standard ?

Når han re raiser på floppet kan han vel lige så godt have et stort wrap, evt med et par, bagdørs flush etc ?

På fohånd thx

diller


05-06-2010 23:27 #2| 0

Jeg spiller ikke super meget HU PLO. Men kommer denne hånd ikke ned til PF? Jeg mener hvis vi skal diskutere om du skal folde et set postflop så er der vel ikke megen grund til at kalde PF, eller?

05-06-2010 23:44 #3| 0

Fold preflop, nok skal man ikke folde vildt meget HU, men den der skal helt sikkert i mucken.

Dertil kommer, at det er et så lavt par at der er chancer for det bliver oversetted.
Og det er ikke engang nut fd + Du kan aldrig floppe gode straigth draws..

De eneste flop der egentlig er godt, er det du har nu samt QJx med to klør, og så 1010, KK (dog sker det vi kommer dårligt ind her, og så har du kun 10+3'eren at gå efter.)

Altså, tror jeg prøver at komme frem til at den her hånd på ingen måder kan spille særligt godt.

Ang. flop/turn - tror ikke nogen kommer væk for 120 bb, selv om bordet er så dry, at det eneste der er i vils range må være noget 109Q8 værk, 88, JJ og så J8.

06-06-2010 00:12 #4| 0

For ca. 110-120 big blinds så jeg det er helt standard at få pengene ind med et set i PLO HU, selvfølgelig lidt afhængigt af dynamikken og hvor vild din modstander er (hvor crazy ting han laver).

Det er selvfølgelig klamt han reraiser til 124$ så det må nok være et spørgsmål om du har et godt nok read til at du synes det er ok at folde på floppet, selvom det ikke er så sjovt.

Jeg synes dog hånden er et standard call preflop :)

06-06-2010 00:20 #5| 0

Preflop forsvarer jeg med den hånd, med henblik på at spille kreativt eller ramme. Der er ganske mange flops vi kan tillade os at checkraise på som bluff, semibluff og for value.

Har lige spillet præsis samme type handske(lille set, på drawish bord) på plo200hu hvor vi kommer ind på turn(samme betting som din) og han holder tp og str8draw. Så det er altså muligt at han har dårligere hånd.

06-06-2010 20:53 #6| 0
"Preflop forsvarer jeg med den hånd, med henblik på at spille kreativt eller ramme. Der er ganske mange flops vi kan tillade os at checkraise på som bluff, semibluff og for value. "

Kan du ikke det med stort set alle hænder?
Så hvorfor ikke gør det med en bedre handske, som K1077.

Og så hellere spille 4269 fremfor K1033, der kommer bedre boards hvor du kan semibluff m.m.

Eller nu ved jeg ikke hvor langt vi skal ned før du folder en non paired hand, om det er 7310A, men stadig en bedre hånd fremfor K1033 imo.

Nemmere at spille på diverse boards og rammer bedre.
Hvis du spiller K1033, hvad spiller du så ikke?
Hvad er bunden af rangen, oop HU?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar