HU PLO200- nut straight på turn i RR pot- wtd ?

#1| 0

Villian er ret aggro REG og vil gerne tage initativ / stab happy når der tjekkes til ham.

Flop er vel et standard C-bet.

Turn: Er det et bet, tjek-call, tjek-shove ?



[b]PokerStars - $2 PL Hi (2 max) - Omaha Hi - 2 players[/b]


[b]SB: 125.44 BB[/b] (VPIP: 84.63, PFR: 47.13, 3Bet Preflop: 11.31, Hands: 824)
[b]Hero (BB): 280.37 BB[/b]


Hero[/b] has A A K J


SB[/b] raises to 3 BB, Hero[/b] raises to 9 BB , SB calls 6 BB


Flop:[/b] [i](18 BB, 2 players)[/i] 9 5 T
Hero[/b] bets 11.89 BB, SB[/b] calls 11.89 BB


Turn:(41.78 BB, 2 players) Q

HERO ??

Redigeret af gucciboyman d. 18-10-2015 11:13
18-10-2015 12:07 #2| 0

- Enig i cb flop, selvom der er en vis mening i x-c, givet villains tendenser. Villains raise cb spiller også ind; ved enten meget lav/meget høj frekvens bliver vores cb mere attraktivt fordi vi enten meget sjældent bliver raised eller også kan jamme indover hvis frekvensen er meget høj hos villain.

- Hælder mest til bet turn, selvom det selvfølgelig er fristende at checke som du beskriver villain. Men villains range har tilstrækkeligt mange hænder, der connecter med både flop og turn til at det er for surt når han checker bag.


EDIT "turn" indsat i afs 2

Redigeret af SayNoToBots d. 19-10-2015 16:31
19-10-2015 11:16 #3| 0

Jeg endte med at check -calle et 3/4ish bet.

River: Q

Jeg tjekker - villain better 4/5ish - ud fra et GTO perspektiv bør jeg vel kalde, men hvad better villain her udover nuts og luft ?

19-10-2015 11:24 #4| 0

tit ser man os floppede set eller 7-8-J på hånden.

19-10-2015 15:48 #5| 0
gucciboyman skrev:Jeg endte med at check -calle et 3/4ish bet.

River: Q

Jeg tjekker - villain better 4/5ish - ud fra et GTO perspektiv bør jeg vel kalde, men hvad better villain her udover nuts og luft ?

Hvorfor x/c turn i stedet for x/r?

19-10-2015 19:27 #6| 0
arigold skrev:
Hvorfor x/c turn i stedet for x/r?

Fordi jeg er langt foran hans range, og han value-better ofter dårligere på river, da jeg har alle mulige kombier i min check-call range på turn vs. hvis jeg check-raiser turn koger jeg vel min holdning ned til nuts eller set... og tvivler på jeg / man nogensinde raiser sit set i det spot.

19-10-2015 19:32 #7| 0

Okay - hvad med hænder som AJJx, KKx, osv. hvor du har blockers? I mit hoved giver det sådan nogenlunde mening at x/r turn i den aktuelle hånd her hvis vi også har disse type hænder i vores range.

20-10-2015 00:56 #8| 0

Jeg føler du kan gå either way på flop, enten bet eller c/c.


Turn ville jeg c/c især når boardet er rainbow.

20-10-2015 09:20 #9| 0

@ Mihan

Helt enig, spiller den self anderledes med et flushtræk på boardet.

Går så ud fra du også er på check-call vognen på river ?

20-10-2015 11:52 #10| 0

Synes check på turn er fint HVIS villian er stab happy når checket til, men det er med intentionen at check raise.
PLO er et nut spil og villian skal betale for draws eller made hands.

20-10-2015 13:19 #11| 0

Synes bare man spiller sin hånd face op hvis man check-raiser.. Måske bare mig ?

20-10-2015 14:15 #12| 0
gucciboyman skrev:

Synes bare man spiller sin hånd face op hvis man check-raiser.. Måske bare mig ?




Måske.?

Så lad os lege med tanken. River blanker, du tjekker og villian tjekker bag med hans QJTx. Ville du oprigtigt føle du havde optimeret din profit?
20-10-2015 14:21 #13| 0

Så du mener at hver gang man har nuts bør man check-raise ?

Som villain er beskrevet kan han godt lide at stabbe og bluffe og ved at check-call på turn og river får jeg mere value.

20-10-2015 14:25 #14| 0

@CheeseRoyal
Hvis river blanker fuldstændig, vil hånden da aldrig gå checkcheck?
Hero kan enten bet-call eller check-raise allin, man må da formode at villain vil valuebette top2 på river hvis hero checker både turn og river

20-10-2015 14:32 #15| 0
GuldsmedeN skrev:@CheeseRoyal
Hvis river blanker fuldstændig, vil hånden da aldrig gå checkcheck?
Hero kan enten bet-call eller check-raise allin, man må da formode at villain vil valuebette top2 på river hvis hero checker både turn og river



Har ikke spillet særlig mange HU PLO hænder, så skal ikke kunne sige om folk valuebetter top 2 last to act på sådanne boards, og kender heller ikke villian og hans river tendenser. Men ser ofte folk tjekke top 2 bag på sådanne boards på zoom, også efter et flop float og et turn bet.


Edit: stavefejl

Redigeret af CheeseRoyal d. 20-10-2015 17:27
20-10-2015 14:43 #16| 0
gucciboyman skrev:

Så du mener at hver gang man har nuts bør man check-raise ?


Som villain er beskrevet kan han godt lide at stabbe og bluffe og ved at check-call på turn og river får jeg mere value.




Ikke hver gang. Men hvis jeg på fornemmelsen at turn rammer villians range, vil jeg helt sikkert raise.

Jeg kender ikke villian og hans tendenser. Du må være den af os der bedst kan sige noget om dette. Når du poster hånden, må du vel have villian på noget ala TJQx eller?
20-10-2015 18:14 #17| 0




Ikke hver gang. Men hvis jeg på fornemmelsen at turn rammer villians range, vil jeg helt sikkert raise.

Jeg kender ikke villian og hans tendenser. Du må være den af os der bedst kan sige noget om dette. Når du poster hånden, må du vel have villian på noget ala TJQx eller?

Hvis turn rammer hans range giver det vel enig mere grund til at check-call både turn og river, da villain ofte tror han value better hans dårlige str8s fks ?







CheeseRoyal skrev:

20-10-2015 18:41 #18| 0
gucciboyman skrev:

Hvis turn rammer hans range giver det vel enig mere grund til at check-call både turn og river, da villain ofte tror han value better hans dårlige str8s fks ?








CheeseRoyal skrev:



Hvad range sætter du ham på? Det må jo alt andet end lige være afgørende for dit turn og river play.


Forstår godt dit argument om du vil lade villian hænge sig selv, jeg er bare ikke enig.


Jeg ville som sagt tidligere, raise for at lade ham betale for eventuelle made hands ala floppet set, turned top 2, baby straight/straight eller straight draws.


@dieb

Skal I ikke snart have fixet jeres bug med den rest der kommer når man sletter citater?

Redigeret af CheeseRoyal d. 20-10-2015 19:02
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar