HU PLO100 valuebet river

#1| 0

Hej PN.
Villain er set både spille sine stærke hænder aggressivt, men også slowplaye.
Valuebetter vi river og hvor meget?
Caller vi et raise?
Eller går vi i check mode?

Hand Information
No Limit Omaha, 1 BB (2 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($169.61) Small Blind
Seat 2: Hero ($131.53) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Hero: RAISE $3
Player 1: CALL $2

Flop(Pot: $6.5)


Player 1: CHECK
Hero: BET $4.87
Player 1: CALL $4.87

Turn(Pot: $16.24)


Player 1: CHECK
Hero: BET $12.95
Player 1: CALL $12.95

River(Pot: $42.14)


Player 1: CHECK
Hero: ?


Redigeret af McNiller d. 12-03-2012 13:14
12-03-2012 13:17 #2| 0

Jeg valuebetter helt sikkert river. Vi er reelt mest bange for 86, da jeg forventer vi hører fra J8 senest på turn.

Da alle draws bricker, så kan vi sagtens få calls fra andre sets eller to par.

12-03-2012 13:18 #3| 0

Soleklart valuebet, specielt mod ham her.

Thyssen slog mig...

Redigeret af Grethe d. 12-03-2012 13:19
12-03-2012 13:21 #4| 0

Og hvis der kommer et raise?

12-03-2012 14:05 #5| 0

Vbet/fold som default

Thyssen har sagt hvorfor vi vbetter

Fold fordi ca 0.1% af alle spillere tager en cc cc cr linje med et bluff eller med dårligere for value

13-03-2012 00:48 #6| 0

Er top set stærk nok til at valuebette her?
- JA! Easy stærk nok, da vi kan reppe missed draws.

Han har dog en høj c/r frekvens, så jeg er ikke helt enig med HolchKnudsen vedrørende, at der kun er forsvindende lille chance for at han c/r dig for value her. Jeg tror godt han kan finde et c/r bluff frem i ny og næ med en missed draw eller en weak made hand. Endda vil han have raiset enten flop eller turn en rimelig stor procentdel af gangene, når han har floppet en str8, særligt da han er ude af position.

Mit spil er at valuebette, og kalde når han c/r os, da vores bet vil få ham til at induce blufs.

Når jeg bliver fronteret med et river c/r her, så er det en betinget sandsynlighed:
P(han har floppet en str8 OG han har valgt at c/c oop tre streets i træk) i forhold til P(han har en missed draw eller weak made hånd OG vælger at lave den om til et c/r bluff, da han føler du kun kan kalde ham med få kombinationer i din range). Desuden for du gode potodds, hvis han raiser fuld pot, skal forholdet mellem disse to sandsynligheder bare være 2-til-1. Raiser han mindre end fuld pot får du endnu bedre odds.

Jeg er dog enig med HolchKnudsen, at mod klart størstedelen på denne takst, skal man bare drysse sin hånd, når man bliver c/r på river, da det aldrig er bluff.

13-03-2012 17:51 #7| 0

Marcolino har meget fint spottet, at denne villain har en ret høj CR-frekvens i billetten, så jeg vil nok egentlig helst induce ca. 24 med tanke på at kalde af, hvis villain CR... Marcolino har i øvrigt stillet argumenterne godt op herfor, men min eneste anke er, at på dette PLO100 har de den bare alt for ofte, når de CR - her har vi dog fat i en fyr, der enten løber som solen, eller også har han forstået, at man ikke behøver at have den hver gang.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar