HU NL100

#1| 0

Hey

Har lige spillet en formiddagssession... Der er dog et par hænder jeg er i tvivl om...

Min modstander spiller spiller en lidt tight form for HU... han 3-better stort set ikke. Han folder 8/10 til mine 3-bet, og har ikke set ham 4-bette overhoved, som om jeg har været ret aktiv med mine 3-bet. Reraiser han Postflop har han mig som regl slået.. også er det bare at drysse..

"vores" historie starter med at han napper et buyin rimelig hurtigt fra mig. Da jeg laver nogle dumme dyre riverbluffs og er lidt for glad for C/R... men det får jeg styr på.. og denne hånd udspiller sig også som nr.3:

PokerStars Spil # Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 08/09/2009 10:49:40 CET [08/09/2009 4:49:40 ET]
Bord 'Hygiea II' 2-max Knappen er på plads #2
Plads 1: Vovelo ($101 i chips)
Plads 2: Hero ($99.90 i chips)
Hero: poster small blind $0.50
Vovelo: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til Hero [K K]
Hero: raiser $1 til $2
Vovelo: kalder $1
*** FLOP *** [4 4 5]
Vovelo: checker
Hero: better $3
Vovelo: kalder $3
*** TURN *** [4 4 5] [7]
Vovelo: checker
Hero: better $6
Vovelo: raiser $12 til $18
Hero: kalder $12
*** RIVER *** [4 4 5] [7] [Q]
Vovelo: better $38
Hero: kalder $38
*** SHOWDOWN ***
Vovelo: viser [7h 7s] (et fuldt hus, syvere over firere)
Hero: viser [Kd Kh] (to par, konger og firere)
Vovelo vandt $121.50 fra potten
*** RESUMÈ ***
Pot i alt: $122 | Rake $0.50

Kunne godt have smidt den på turn.. men readless så tidlig vidste jeg ikke om han havde the SHIT eller han bare var en agro spasser... men.. hva gør i så tidlig i en session!

jeg grinder mig op på stortset even... ryger så ned igen efter endnu et tungt riverbluff.. men så kommer denne smukke hånd? :p han har været lidt aktiv med sine raises i de sidste par hænder så vil lige sige, her til og ikke længere... han vælger så at smide et call afsted.. hvilket jeg ikke havde regnet med, men når vi flopper den OESD skal Der C-bettes? bydes tungere på turn? eller hvordan synes linien er?

PokerStars Spil #: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 08/09/2009 11:21:04 CET [08/09/2009 5:21:04 ET]
Bord 'Hygiea II' 2-max Knappen er på plads #1
Plads 1: Vovelo ($155.95 i chips)
Plads 2: Hero ($146.70 i chips)
Vovelo: poster small blind $0.50
Hero: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til Hero [Q 6]
Vovelo: raiser $2 til $3
Hero: raiser $5 til $8
Vovelo: kalder $5
*** FLOP *** [4 5 7]
Hero: checker
Vovelo: checker
*** TURN *** [4 5 7] [A]
Hero: better $8
Vovelo: kalder $8
*** RIVER *** [4 5 7 A] [8]
Hero: better $22
Vovelo: kalder $22
*** SHOWDOWN ***
Hero: viser [Qd 6h] (en straight, fire til otte)
Vovelo: mucker hånd
Hero vandt $75.50 fra potten
Vovelo (knap) (small blind) muckede [Jh Ah]

Nu har vi efterhånden spillet en lille times tid... da denne hånd udspiller sig:

PokerStars Spil #: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 08/09/2009 11:34:28 CET [08/09/2009 5:34:28 ET]
Bord 'Hygiea II' 2-max Knappen er på plads #2
Plads 1: Vovelo ($139.50 i chips)
Plads 2: Hero ($176.70 i chips)
Hero: poster small blind $0.50
Vovelo: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til Hero [8 K]
Hero: raiser $2 til $3
Vovelo: raiser $8 til $11
Hero: kalder $8
*** FLOP *** [8 5 3]
Vovelo: better $17
Hero: kalder $17
*** TURN *** [8 5 3] [2]
Vovelo: better $33
Hero: kalder $33
*** RIVER *** [8 5 3 2] [8]
Vovelo: checker
Hero: better $115.70 og er all-in
Vovelo: kalder $78.50 og er all-in
Ikke callet bet ($37.20) returneret til Hero
*** SHOWDOWN ***
Hero: viser [8d Kc] (tre ens, ottere)
Vovelo: viser [Jh Jc] (to par, bønder og ottere)
Hero vandt $278.50 fra potten
*** RESUMÈ ***
Pot i alt: $279 | Rake $0.50
Bord [8c 5c 3h 2h 8s]
Plads 1: Vovelo (big blind) viste [Jh Jc] og tabte med to par, bønder og ottere

Grunden til jeg forelsker mig i call knappen er...
Han er begyndt at bluffe en del.. han skyder 2 kugler afsted og har gjort det en del i de sidste par hænder...så da han 3-better mig vælger jeg blot at tage et flop af fordi hvis jeg rammer godt er jeg sikker på, at jeg bare kan give ham rebet så skal han nok klare at hænge sig selv... dog har jeg en tydelig fornemmelse af jeg er bagud, og vil få det til at ligne et standard flushdraw, som bliver spillet en smugle passivt, som jeg også har gjort tidligere i vores session? så hvis any skulle dukke op ville jeg bruge det som bluff card! - godt/skidt?... men nu klonker jeg... og da han checker vil jeg få det til at se ud som et donked missdraw!! godt/skidt?


PokerStars Spil #: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 08/09/2009 11:45:22 CET [08/09/2009 5:45:22 ET]
Bord 'Hygiea II' 2-max Knappen er på plads #2
Plads 1: Vovelo ($102.30 i chips)
Plads 2: Hero($353.45 i chips)
Hero: poster small blind $0.50
Vovelo: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til Hero [A Q]
Hero: raiser $2 til $3
Vovelo: raiser $8 til $11
Hero: kalder $8
*** FLOP *** [7 3 Q]
Vovelo: better $16
Hero: raiser $27 til $43
Vovelo: folder
Ikke callet bet ($27) returneret til Hero
Hero vandt $53.50 fra potten
Hero: viser [As Qs] (et par, damer)
*** RESUMÈ ***

Skal den 4-bettes Pf?? skal jeg som jeg nævner ovenfor bare give ham rebet og lade ham hænge sig selv? ergo er det for agra?


PokerStars Spil #: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 08/09/2009 11:58:04 CET [08/09/2009 5:58:04 ET]
Bord 'Hygiea II' 2-max Knappen er på plads #2
Plads 1: Vovelo ($106.70 i chips)
Plads 2: Hero ($415.90 i chips)
Hero: poster small blind $0.50
Vovelo: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til Hero [Q 9]
Hero: kalder $0.50
Vovelo: raiser $2 til $3
Hero: kalder $2
*** FLOP *** [4 9 5]
Vovelo: better $4
Hero: raiser $4 til $8
Vovelo: raiser $11 til $19
Hero: kalder $11
*** TURN *** [4 9 5] [Q]
Vovelo: better $21
Hero: raiser $372.90 til $393.90 og er all-in
Vovelo: kalder $63.70 og er all-in
Ikke callet bet ($309.20) returneret til Hero
*** RIVER *** [4 9 5 Q] [J]
*** SHOWDOWN ***
Vovelo: viser [Ad Ah] (et par, esser)
Hero: viser [Qd 9s] (to par, damer og niere)
Hero vandt $212.90 fra potten
*** RESUMÈ ***
Pot i alt: $213.40 | Rake $0.50
Bord [4d 9h 5d Qc Jh]
Plads 1: Vovelo (big blind) viste [Ad Ah] og tabte med et par, esser
Plads 2: Hero (knap) (small blind) viste [Qd 9s] og vandt ($212.90) med to par, damer og niere

hånden i sig selv er jeg ikke særlig stolt af... nogle kommentar?
mit gayrais er tænkt som et bet der skal tirre ham... til at gå amok på turn... men som nævnt tidligere så når han reraiser mig har han mig som regl slået... men til det lille reais har jeg sq ikke tænkt at lægge mig... :) nogle kommentar til linien?

jeg har ikke lige fået sat potstørrelser på... det beklager jeg.. og hvis der er noget der lyder lidt roede, så beklager jeg også det... det skyldes dette er skrevet fra sengelejet(40 i feber)

mvh Vendelbo

08-09-2009 14:29 #2| 0

Hånd 1: Hvorfor minraiser du KK? Jeg folder i øvrigt turn medmindre han er helt psykotisk, hvilket det ikke lyder som.

Hånd 2: Hvorfor 3-bette en så ringe hånd? Og sizing? Han får jo super odds og du er oop med en trashy hånd. Jeg skyder floppet som standard.

Hånd 3: Fold pre? Fold turn?

Hånd 4: Fint nok, dog raiser jeg flop lidt mindre så han kan spasse.

Hånd 5: Preflop er super meh. Forstår ikke flop minraise-call. Turn er obv easy når du klonker.

08-09-2009 14:43 #3| 0

hmm.. for mange hænder på én gang synes jeg. vælg lidt mere med omhu, hvis du vil have bedre svar for fremtiden.

først og fremmest skal du da adjuste til dit read! du laver fejl i stort set alle hænder (men rammer til gengæld superbt - thumbs up til det!)

ville ikke selv 3bette Q6, kan til nøds forsvares i og med at han folder 80% til dine 3bets, men ville holde mig til suitede connectors og andre hænder, som du ikke vil kalde hans pf raise med, men stadig har potentiale. Det har Q6 ikke - omvendt har du god FE, så hellere 3bet en hånd som Q6 og så se flops med hænder som KT,KJ,QJ, AJ, AT osv.


Du siger at manden stort set ikke 3better og caller alligevel med K8o? BIG mistake, hans range smadrer dig sønder og sammen. så det med at give ham "reb" med K8 er ikke en rigtig måde at tænke på ift hans range.

Det er til gengæld hvad du bør gøre med din AQ hånd - DER bør du kalde ned, da han kun slår dig med AA,KK,Sets - så der kan du meget roligere lade ham hænge sig selv.

Q9 hånden igen helt væk ift dine reads. Kald flop, raise turn og få pengene ind der. på Floppet er du dræbt af hans range igen og er monster heldig. Hvad gør du fx hvis turn er, lets say J? kalder du så igen? spewy. Manden prøver jo ikke ligefrem at skjule at han er stærk :)

Generelt: Dine reads lader til at være ok, men du går jo STIK IMOD dine iagtagelser på alle hænder spillet undtagen nr1. Dine argumenter er sådan set ikke dårlige, de går bare stik imod dine reads på din modstander, som til gengæld lader til at være spot on. Men så ska du sgu også følge dem :)

Er du med på hvad jeg mener?

08-09-2009 15:11 #4| 0

@Q6

Når han folde så meget til 3bets vil jeg hellere udvide min 3bet range fra toppen, og så mikse med call og 3bets udfra det istedet for at vælge random crap hands. Grunden til dette er at Q6 er en rigtigt skidt hånd for metagamet at komme til showdown med, da et tænkende skurk udvider sin 3bet calling range efter at have set sådan en fætter, og det jo ikke i vores interesse

@AQ

Din linje skal tages ud fra hvordan du har spillet den slags flop før. Hvis du gentagende gange har CR med draws, så er det super at gøre det her med TP, da du ofte får spas fra svagere Q´s og en sjælden gang fra 99,TT og JJ, plus at du ofte kan shute svage draws ned. (pågældende skurk har dog nok aldrig et svagt draw her)

Hvis du normalt spiller dine draws mere passivt, så lad ham hænge sig selv da han helt sikkert vil forsøge at tage den ned på et turn der ikke kompleter noget

@KK

Der er næsten aldrig en 4 i hans range, og hans turn spil kan kan være så meget som vi slår. 67 for str6 draw der rammer TP, nøgent flush draw, eller flushdraw med et par and so on. Jeg 4-better turn, men som spillet betaler jeg nok også river. Jeg kan finde nogen flere mulige kombis som vi slår end kombis der har os slået. Men som de andre, så gør det til 3 pre, så kan du udelukke 4´eren 95% fra hans range og så har du et easy call. (At han så i realliteten klonker turn er så en anden sag, og det er derfor man ikke poster resultater)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar