HU 50/100 valuebet

#1| 0

Hey,

Vil godt høre hvordan jeg bestemmer hvor ofte jeg er god her på river, og dermed også om jeg bør value bette. Villian kalder spiller agresivt, og kalder mig ned med relativt svage hænder, han kan sagtens kalde mig ned her med es høj, og faktisk også dame høj måske halvdelen ad gangene han sidder med den. Og nogle gange måske ad bare nysgerrighed. Omvendt kan han også have en del hænder der slår mig, eller er på en tie. Og sidst kan han jo selv. også finde på at checkraise mig som bluff, men det gør han sjældent i dette spot.

1)

Men er jeg god nok til valuebet her ?

umiddelbart tænker jeg selv, nej, men er ikke helt sikker -

2)


På den anden side kan jeg selv også checke for at induce bluff, men hvordan ser folket på dette move for fremtidige hænders skyld?

- og for den sags skyld at "valuebette", selvom det ikke helt er et valuebet for at presse ham på de næste hænder også...


Seat 2 is the button
Total number of players : 2
Seat 2: ham.hvis.penge.jeg.gerne.vil.have ( $2360.01 )
Seat 7: mig ( $3458.5 )
ham.hvis.penge.jeg.gerne.vil.have posts small blind [$25].
migposts big blind [$50].
** Dealing down cards **
Dealt to mig [ 10 4 ]
ham.hvis.penge.jeg.gerne.vil.have raises [$75].
mig calls [$50].
** Dealing Flop ** [ 8, 4, K ]
mig checks.
ham.hvis.penge.jeg.gerne.vil.have bets [$50].
mig calls [$50].
** Dealing Turn ** [ 6 ]
mig checks.
ham.hvis.penge.jeg.gerne.vil.have bets [$100].
mig raises [$200].
ham.hvis.penge.jeg.gerne.vil.have calls [$100].
** Dealing River ** [ 6 ]
mig ?

10-03-2007 14:04 #2| 0

han kan ikke checkraise dig på river når du acter først.

For at quote DTM før han selv skriver det:

EASY valuebet

10-03-2007 16:07 #3| 0

Johnson12 said it...

Spillere bliver ofte rigtig stædige med A høj i disse spots - specielt når i har den historie, men det kommer lidt an på, hvor ofte han bluff-raiser riveren. Hvis han gør dette ofte, er et check/call selvfølgelig den bedste løsning.

/Mikael

10-03-2007 17:04 #4| 0

Spørgsmålet er hvilke hænder han caller et turn raise med, som er værd at bluffe med på river, og hvilke han caller et valuebet med?

Kalder han turn med en nøgen dame?
Valuebetter han Ax på river?
Bluff raiser han ofte river?
97 el. 53
draw

Helt simpelt sagt - del hans range op i hænder der better og hænder der check/caller og act accordingly.

10-03-2007 17:17 #5| 0

easy valuebet?

hvor ofte tror vi vinder her når han kalder den ? 90, 80 , 70 ? jeg er mere noget omkring 50% - hvor meget siger i , og hvordan kommer i frem til det?





10-03-2007 17:40 #6| 0

50% er også nok. Men er måske ike så vigtigt?

Hvis du checker, better han alligevel alle hænder der slår dig, og du kalder hver gang. Så tænk ikke så meget i hvor tit din hånd er god når du bliver kaldt, men mere præcist hvornår han har en dårligere hånd han kun kan bluffe med, fremfor en dårligere hånd han kun vil kalde med. Når han har dig slået giver det sig selv - du smider et bet ind, og du taber hver gang et bet.

Jeg siger ikke det er easy - faktisk kan der være tale om en spiller der stort set kun kommer til river her med et eller andet busted draw han samlede op på turn, og derfor kan et check/call meget nemt komme på tale. På den anden side bliver man altid mere mistænksom overfor at raise på et suited turn, og derfor kan du bliver kaldt ned meget let.

Ingen lette svar - jeg forsøger bare et lede dig igennem en tankegang der kan vise sig nyttig i lignende situationer.

10-03-2007 18:00 #7| 0

mit indlæg med hensyn til easy call var henvendt på johnson...

ja, angkorwat - dårlige hænder han kalder med ifh. til dårligere hænder han bluffer med. Mistede lidt overblikket.

Men en anden ting, hvad vil jeg gøre hvis jeg ser på mine fremtige hænder ?
Altså hvis jeg checkcaller, må jeg gå udfra han bliver lidt mindre tilbøjelig til at bette ud når jeg check til ham, men omvendt better jeg ud, vil han være mindre tilbøjelig til at kalde med es høj - og jeg bør derfor bluffe ham mere i de situationer eller hvad ?

11-03-2007 00:28 #8| 0

Mht. dit metagame, så er det ikke noget du skal holde konstant. Der er ikke nogen formel der siger hvor meget du skal bette og checke river HU. Det kommer igen fuldstændigt an på din modstander. Det går vel i sidste ende ud på at gøre det din modstander mindst ønsker. Det er ikke kun i NL tours man kan skifte gear.

Men som altid skal din modstander tænke mindre over et check fra din side end et bet. Istedet for at skulle tænke over en mulig betting range fra din side, skal han nu kun overveje om han har noget som helst showdown value eller ej. Og jo mere din modstander skal tænke, jo flere fejl er han tilbøjelig til at begå. Derfor er et aggressivt spil normalt at foretrække fremfor et passivt.

Med med tilstrækkelige reads kan (næsten) alt retfærdiggøres.

12-03-2007 16:27 #9| 0

Jeg er enig med Angkorwat. Viser blot, hvor meget det stinker at være ude af position. (55% reglen gælder kun i position).

Iøvrigt tid for mit sædvanlige reklameindslag for kapitel 21 (tror jeg nok) i TOP. Faktisk tror jeg, jeg genlæser det selv mens de får afgjort cykelløbet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar