HP Envy X360 15.6" - Er den god?

#1| 0

Jeg skal købe en ny bærbar og jeg fandt denne HP Envy X360 15-DS0015NO med følgende specs:

 

2-i-1 notebook 

15,6" 1920 x 1080

AMD Ryzen 7 3700U

AMD Radeon RX Vega 10

16 GB DDR4 ram

512 GB M2 SSD

 

Den skal primært bruges til 2-4 poker borde med jivaro og så ellers youtube,netfix og MASSER af chrome tabs på samme tid (måske ADD?)

Kan den bruges til youtube video editing? 

 

Ser den ud til at være ok? Og er der evt nogen her som har sådan en? 

 

Hvad synes i om 2-i-1 notebooks generelt når skærmen er glossy? 


Og ville det ellers være dumt at købe en gamer pc hvis jeg ikke gamer? tænker på batteri levetiden og størrelsen.

 

Tak på forhånd! 

 

 

06-03-2020 00:15 #2| 0
OP
ray84 skrev:

Jeg skal købe en ny bærbar og jeg fandt denne HP Envy X360 15-DS0015NO med følgende specs:

 

2-i-1 notebook 

15,6" 1920 x 1080

AMD Ryzen 7 3700U

AMD Radeon RX Vega 10

16 GB DDR4 ram

512 GB M2 SSD

 

Den skal primært bruges til 2-4 poker borde med jivaro og så ellers youtube,netfix og MASSER af chrome tabs på samme tid (måske ADD?)

Kan den bruges til youtube video editing? 

 

Ser den ud til at være ok? Og er der evt nogen her som har sådan en? 

 

Hvad synes i om 2-i-1 notebooks generelt når skærmen er glossy? 

 

Og ville det ellers være dumt at købe en gamer laptop hvis jeg ikke gamer? tænker på batteri levetiden og størrelsen.

 

Tak på forhånd! 

 

 

 

 

06-03-2020 07:37 #3| 0
Moderator

Ifølge specs, skulle det intet være i vejen for at redigere lidt video på maskinen.

 

R7 er en fornuftig processor.

 

Jeg har selv en 2+1 (EliteBook x360). Den har ikke glossy skærm i seneste build, men min forrige havde. Og det var et nogo. Det er ikke et problem på hjemmekontoret, hvor jeg kan styre lyset. Men med et lyst vindue bag, eller i tog i dagslys, var skærmen et helvede.

 

Selve flip funktionen bruger jeg aldrig. Det ser da smart ud, men i praksis,.kan jeg simpelt hen ikke se formålet 🙂



06-03-2020 12:45 #4| 0

Jeg købte en tilsvarende for nogle uger siden.


Har ikke prøvet at redigere film på den endnu, selvom jeg har læst mig til at specs skulle være nogenlunde til det. Jeg har kun browset lidt internet indtil videre. Der er flipskærmen til gengæld meget rar når man sidder i sofaen godt tilbagelænet. 



Er der nogen som har anbefalinger til dokking muligheder for sådan en? 


Jeg har læst at AMD ikke understøtter firewire. Eller var det thunderbolt. Anyway, hvad virker hvis man vil sætte ekstern skærm mm. til? 


06-03-2020 13:06 #5| 0
Moderator
drhoho skrev:

Jeg købte en tilsvarende for nogle uger siden.

 

Har ikke prøvet at redigere film på den endnu, selvom jeg har læst mig til at specs skulle være nogenlunde til det. Jeg har kun browset lidt internet indtil videre. Der er flipskærmen til gengæld meget rar når man sidder i sofaen godt tilbagelænet. 

 

 

Er der nogen som har anbefalinger til dokking muligheder for sådan en? 

 

Jeg har læst at AMD ikke understøtter firewire. Eller var det thunderbolt. Anyway, hvad virker hvis man vil sætte ekstern skærm mm. til? 

 

 

 



https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-usb-c-dock-g5
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar