Hotel booking bureau lukket - hvad gør jeg så?

#1| 0

For knap 6 mdr siden bookede jeg et hotel ophold i Paris via Amoma som jeg fandt tilbuddet igennem momondo, da jeg søgte.

 

Jeg fik købt og betalt. 

Hotel opholdet er fra 29 november - 1 december. 

Men igår aftes modtager jeg så sådan en e-mail:




 

Cease trading notification

Your booking will probably be cancelled by our suppliers.

Ladies and Gentlemen, Dear Clients,

Since its creation, AMOMA has always strived, with success, to find the best value for money for its customers.

Entities that claim to act as "price comparators" are, in effect, media agencies that redirect consumers to entities like ours against paying a cost per click. These media agencies are sometimes owned by companies operating in the same segment as ours, which has a negative impact on free competition. They are currently in a dominant position in the market and we think that this is to the detriment of the end consumers. Indeed, having taken the place that is theirs today, these entities unilaterally impose unsustainable financial conditions for us, because we work at the fair price to benefit our customers, not to benefit these media agencies.

The result is a market concentration in which only a very small circle of majors Online Travel Agencies can survive. You probably also know that the public authorities are currently opening investigation procedures against these entities, notably in Australia, Spain - and most recently, as reported in the press, in the United States.

However, these commercial practices that are unilaterally imposed on us make the continuation of our activities impossible. We therefore regret to have to inform you of the cessation of our activities, with immediate effect.

For those who have booked rooms via our website:
Contact the reserved hotel to inquire about the provision of the service.
Contact your payment institution or your travel insurance.
While we regret to have to announce the above, we send you, Ladies and Gentlemen, Dear Clients, our best regards.

 

 

Hvad skal jeg gøre nu udover at ringe til hotellet? Kan banken gøre noget hvis hotellet ikke kan eller er der andre strenge jeg kan spille på....


Venlig hilsen

Credestar / Christian 

 


14-09-2019 08:15 #2| 0

Jeg prøvede noget lign for et par år siden. vi kontaktede hotellet og forklarede situationen og de hjalp os med booking af nye værelser med noget rabat. så det endte med at koste et par tusind kr mere. men bedrer end rejsen røg i vasken

14-09-2019 10:00 #3| 0

Det kommer også an på hvordan du har betalt. Har du brugt et Mastercard så for du pengene tilbage. Har du brugt Visa/DK så skal du nok have fat i din forsikring / pengene er tabt.

14-09-2019 10:45 #4| 0

Har snakket med hotellet. 

De har ikke modtaget noget - så der er ikke et værelse til mig. Men de kunne give 10% i rabat ved ny booking. :/

 

Jeg har “desværre” købt med visa/dankort. Så det ender nok ud i at pengene er tabt:/

14-09-2019 14:25 #5| 0
credestar skrev:

Har snakket med hotellet. 

De har ikke modtaget noget - så der er ikke et værelse til mig. Men de kunne give 10% i rabat ved ny booking. :/

 

Jeg har “desværre” købt med visa/dankort. Så det ender nok ud i at pengene er tabt:/

 

 snak med banken og tjek din forsikring. Ellers få bestilt et mastercard og brug det til alle køb udenfor DK så du er bedre stillet i fremtiden.

Husk også at du f. eks ikke kan bruge et Visa/DK til at leje biler med i udlandet da de fleste selskaber ikke vil acceptere det fordi det er et debit kort.

14-09-2019 19:37 #6| 0

Du går ind i din netbank og laver en indsigelse mod den hævning der er lavet.

 

Jeg har endnu ikke hørt at visa/mastercard ikle godtager konkursen som not deliverd goods. (Selvom det ikke er en fysisk vare )

14-09-2019 22:20 #7| 0
Moderator
pantherdk skrev:

Du går ind i din netbank og laver en indsigelse mod den hævning der er lavet.

 

Jeg har endnu ikke hørt at visa/mastercard ikle godtager konkursen som not deliverd goods. (Selvom det ikke er en fysisk vare )

 

 Indsigelse kan IKKE benyttes ved visa/Dankort betaling er i konkurssager.

 

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/konkurser/

15-09-2019 01:19 #8| 0

Du kan sagtens lave en chargeback/indsigelse(også selvom det er et visa dankort). Jeg går udfra at AMOMA ikke var et dansk selskab, og derfor kan du godt lave en indsigelse selvom det er en konkurs, der gør at de ikke kan leverer produktet. Du har normalt 120 dage til at lave en indsigelse.

15-09-2019 13:41 #9| 0

Tusind tak for hjælpen.

Har netop lige lavet en indsigelse, så nu afventer jeg..... 

 

Der kommer en opdatering på senere forløbet hvordan det hele endte ud med. 

15-09-2019 17:41 #10| 1
NanoQ skrev:

 

 Indsigelse kan IKKE benyttes ved visa/Dankort betaling er i konkurssager.

 

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/konkurser/

 

 Selvfølgelige KAN han det :)

Da selskabet ikke er en dansk virksomhed så er der kinamands chance for at det faktisk er på dankortet det er indløst.

Men derimod visa delen.

 

Selv en del danske virksomheder vælger bevist at cleare på visa delen via udenlandske gateways(selvom det strider lidt mod clearingsaftalerne) men sådan er det.

 

 

15-09-2019 17:44 #11| 1
OMWtoNsbld skrev:

Du kan sagtens lave en chargeback/indsigelse(også selvom det er et visa dankort). Jeg går udfra at AMOMA ikke var et dansk selskab, og derfor kan du godt lave en indsigelse selvom det er en konkurs, der gør at de ikke kan leverer produktet. Du har normalt 120 dage til at lave en indsigelse.

 

 120 dage på alm transaktioner, 60 dage hvis kortet har været meldt stjålet/mistet

 

 

Jeg har dog set chargebacks gå 180 dage tilbage både som selskab der fik en chargeback også hvor jeg selv lavede en cb 6 måneder tilbage(på papir form)

16-09-2019 08:09 #12| 0

Har du Kontaktet hotellet? Jeg står i samme situtation. Min booking er stadig gyldig. 

16-09-2019 08:22 #13| 0

Har du Kontaktet hotellet? Jeg står i samme situtation. Min booking er stadig gyldig. 

18-09-2019 20:08 #14| 2

Update.

 

Kontaktede hotellet, de havde aldrig modtaget noget mes mit navn.

 

Jeg har fået svar fra min indsigelse, der er overført penge til min konto. Pyhhhha

19-09-2019 11:44 #15| 1
credestar skrev:

Update.

 

Kontaktede hotellet, de havde aldrig modtaget noget mes mit navn.

 

Jeg har fået svar fra min indsigelse, der er overført penge til min konto. Pyhhhha

 

 Penge fra indsigelser skal overføres relativt hurtigt, men banken har vist 6 måneder til at gøre modkrav hos dig hvis indsigelsen ikke var berettiget.
jeg har dog aldrig hørt om nogen det er sket for endnu.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar